Eläinkaupan tyly palvelu

Lippe

Sellanen asia tässä mieltäni painaa, kun kävin vähän aikaa sitten jyväskyläläisessä eläinkaupassa. Siellä sitten kerroin, että etsin undulaatilleni juoma-automaattia ja kun kerroin, että undulaatteja on vain tämä yksi, niin myyjä tuijotti vaan ja sanoi: "No tiedäthän, että undulaatit ovat parvilintuja?". Tämä siis sellaisella tylyllä äänensävyllä. Sanoin tietäväni asian. Lintu on kuitenkin ollut aina yksin, eikä näytä kummemmin seuraa kaipaavan. En siis ole ajatellut sille ainakaan toistaiseksi kaveria hommata.

Toinen tapaus oli kun meinasin hommata hamsterin. Olisin saanut ilmaiseksi häkin ja tarvikkeet. Kävin siis tässä samaisessa liikkeessä kyselemässä asiasta. Sanottiin, että pienemmät kääpiöhamsterit mahtuu tulemaan pinnojen välistä pois. Kun kysyin, että mites se normaalikokoinen, niin vastaus oli, että he eivät myy minulle siihen häkkiin hamsteria, koska häkki on niin pieni, että se olisi lähes eläinrääkkäystä!

On vielä sanottava, että tuossa samaisessa häkissä viihtyi todella hyvin siskoni hamsteri ja eli 2-vuotiaaksi.. Vanhuksena siis kuoli ja kolmea kerrosta ramppasi innoissaan ylös ja alas.

Onko ketään muuta eläinrakasta ja ystävällisesti käyttäytyvää ihmistä kohdeltu eläinkaupassa törkeästi? Paha mielihän tuommosesta jää ja jäi hamsterikin ostamatta..

8

2225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Joo, olisihan noilla kaupoilla välistä paljonkin parantamista tuon asiakaspalvelun suhteen.
      Toisaalta kun kyse on elävistä eläimistä ja niiden hyvinvoinnista, niin siitä kyllä minusta saa huomauttaa vaikka vähän aiheettakin joskus vaikkei niin "mukavalta" tuntuisikaan. Häkit ja tarvikkeethan tosiaan pitäisi yleensä ostaa sen kiinnostavan eläimen tarpeen mukaan eikä vaan periaatteella "mitähän tähän pikkupurkkiin saisi survottua kun semmoinen sattui halvalla/ilmaiseksi löytymään", eli siinä mielestäni myyjä kyllä oli ihan oikeassa jos häkkisi tosiaan oli suosituksia pienempi (kerrosten lisääminenhän kyllä lisää tilaa, kai sen muistit kauppiaalle mainita...).
      Siihen tietysti kannattasi kiinnittää vähän huomiota mihin sävyyn asiasta mainitaan ettei heti nouse niskakarvat pystyyn jos ruvetaan rääkkääjäksi haukkumaan...

      Mielummin itse kuitenkin asioin lemmikkikaupassa joka edes vähän varmistelee että eläin päätyy asiallisiin oloihin kuin sellaisessa jossa myydään mitä vaan kenelle vaan euronkuvat silmissä kiiluen (räikeimpiä tapauksia tuntuu olevan tuolla akvaariopuolella jossa välillä suositellaan silmät kirkkaina ostajan altaaseen kaloja jotka kasvavat siitä kuukaudessa ulos tai ovat muuten täysin sopimattomia samaan altaaseen elinvaatimustensa suhteen).

    • Jepulis

      Minusta tuo vaikutti hyvin vastuulliselta eläinkaupalta, tuollasia lisää! Toki asioista ei pitäisi töykeään sävyyn huomauttaa, mutta minusta on esimerkillistä eläinkaupan toimintaa olla myymättä eläintä, esim hamsteria liian pieneen häkkiin. Aika usein valitettavasti eläinkauppiaat eivät ota selvää mihin oloihin heidän myymänsä eläin on menossa, tärkeintä on vaan että eläin saadaan myytyä, ja että rahat kilahtaa kassaan.

      • Ella

        Eläinkauppiaan on sanottava asiat niinkuin on mutta ei liian tylysti. Minulla on ollut 4 hamsteria, kaikki elänyt yli 3-vuotiaaksi ja minulla oli niille iso häkki.(niin, hasterit siis olivat minulla ei aikaa..) Vaikka eläimet näyttäisivätkin voivan hyvin niin sitä se ei välttämättä ole. Minä ainakin haluan aina lemmikilleni parasta, ja sitä ajattelin siinäkin kun sain koiran, ja neljäs hamsterini kuoli. En sitten enää hamsteria ottanut koska tiesin ettei minulla enää aika riittäisi täysin hamsterin hoitoon. Koira vie niin paljon aikaa. Pitkän pohdinnan jälkeen myin häkin ja olen toiminut kavereitteni hamsterien yms. hoitajana kun he ovat lomalla. Se on hauskaa hommaa koska kokemusta minulla on monenlaisista karvaturreista :)


    • minä vaan..

      minulle sattui tässä vähän aikaa sitten niin että kun toinen seeprapeipoistani kuoli ja lähdin ostamaan sille uutta kaveria niin ensin se kaupan muija sanoi että pitäisi tulla myöhemmin kysymään uudestaan.. sitten kun menin myöhemmin uudelleen niin minulle sanottiin vain että niitä ei myydä enää kuin häkkien kanssa..
      että muutamassa tunnissa oli myyntityylikin ehtinyt vaihtua.. ja minusta se oli erittäin törkeää kohtelua.. nyt tässä lähimain ei ole mitään lemmikki liikettä josta voisi ostaa rakkaalle peippo pojalleni kaverin, joten olen yrittänyt etsiä lehdistä ja netistä ilmoituksia tuloksetta.. =(

    • YoOdi

      Siis todella törkeää käytöstä, mutta toisaalta moinen käytös voi joskus olla hyödyksikin. Itseltäni ei ole ikinä edes kysytty, että minkälaisiin oloihin eläin joutuu. Olot ovat olleet aina hyvät, mutta entä jos joillakin ei todella ole ja eläinkauppiaat myyvät puuttumatta asiaan?

      Silti olen sitä mieltä, että ASIALLISUUS ennen kaikkea, udella ja kysellä saa. =) Älä turhaan mieltäsi pahoita, näitä kummajais ihmisiä täällä riittää. ;)

    • -om

      "Onko ketään muuta eläinrakasta ja ystävällisesti käyttäytyvää ihmistä kohdeltu eläinkaupassa törkeästi? Paha mielihän tuommosesta jää ja jäi hamsterikin ostamatta.."

      minusta et kyllä vaikuta kamalan eläintietävältä, vaikka eläinrakas olisitkin. Udulaatti ON parvilintu, eikä ihminen voi kumppania korvata!   hamsteriakaan et niin hirveästi halunnut, koska et sitä sitten loppujen lopuksi ottanut. ja onneksi et! mistä sinä tiedät, mitä edellinen hamsterinne tykkäsi häkissä asua, se saattoi olla vain "alistunut" kohtaloonsa.
      osta siis kunnon kamppeet eläimellesi, ota sen lajintarpeista tietoa, ja osta sen vaatimat tavarat ja kaveri jos haluat yhtään olla eläinrakas!

    • eläinkaupantäti

      Olen eläinkaupassa töissä ja kirjoittamasi perusteella sinua on kohdeltu aivan oikein. Undulaatti ON PARVILINTU, ja todellakin tarvitsee lajitoverin, jos sinulla on vain yksi lintu, et voi verrata sen käyttäytymistä käyttäytymiseen lajitoverin kanssa mutta kyllä huomaisit eron.
      Jos meille tulee ostaja joka haluaa parvilinnun/laumaeläimen ostaa yksineläjäksi, minä en myy.
      Samoin kun en myy jos halutaan ostaa eläin mutta ei anneta sille kunnon elintilaa.

      Sanot olevasi eläinrakas, varmaan oletkin ja rakastat lemmikkejäsi, mutta mikset tarjoa niille lajien tarvitsemaa elintapaa?

      Tottakai tällaisissa tilanteissa myyjän tulee olla hyvin kohtelias, mutta hän on tehnyt aivan oikein kun ei ole myynyt eläintä sinulle liian pieneen asumukseen.

      On minullekin huudettu ja loukkaannuttu kun olen sanonut etten myy undulaattia yksin, tokaistu että no tähän kauppaan ei meidän tarvii enää sitten koskaan tulla... Minulle tärkeintä on se että ihmiset osaisi hoitaa eläimiään lajin vaatimalla tavalla.

    • LintuHararstelija

      Haista kuule SANONKO MIKÄ!! Jos minä olisin eläinkaupan myyjä olisin tehnyt eläinsuojelurikkoksesta ilmoituksen! Vaikkei sitä suoraan sanota laissa parvieläimenpito yksin on kielettyä! Laissa määräätään tälläisten eläinten kohdalla se että eläimellä täytyy olla mahdollisuus lajikontaktiin ja lajityypilliseen käyttäytymiseen eli parvi linnulle lajinkontakti on lajityypillistä käyttäytymistä (olet siis rikkonut jo kahta kohtaa laissa varmasti). Ota selvää eläinlajista ennen kuin sen hankit! sinut pitäisi lukita saatana itekin jonnekin häkkiin yksin möyröttämään ilman yhtään ihmistä loppu elämäksi antaen jonkin saatanan kissan käyvä katsomassa sua tunnin päivässä ja that it! Sie oot kaukana eläin rakkaasta! Jos välittäisit edes vähän linnustasi olisit hankkinut sille kaverin tai antanut sen pois! JA MIKÄ VIELÄ PAREMPAA ET OLISI HANKKINUT SITÄ! TOLLAINENE ELÄIMEN PITO ON EDES VASTUUTONTA JA TYHMÄÄ!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe