Meillä on noin 8 kuukauden ikäinen uros chihu. Se on ikäisekseen ihan normaali, on leikkisä ja kyselee usein perheen pomoksi. Ruualle se on aivan perso, mikä vain kelpaa (paitsi kasviksia se vähän vierastaa). Kuitenkin aina kun se on syönyt/juonut, niin sillä alkaa kauhea yskiminen ja kakominen, vähän kuin olisi tukehtumassa. Meillä on alettu kutsumaan sitä ''ahmaksi'' koska se on vähän kuin astma joka tulee kun ahmii. Tätä tapahtuu joka kerta kun se syö, joskus jopa ihan itsestäänkin. Mistäköhän voisi johtua? Ei se kuitenkaan ikinä sitä ruokaa ahmi vaan syö pienen nappulan kerrallaan. Voikohan johtua esim ahtaasta kurkusta tai jostain vastaavasta? Esiintyykö tätä muillakin koirilla vai onko meillä vain joku poikkeus?
Chihun ''ahma''
herzz
3
242
Vastaukset
- moonchild1
Sitä sanotaan chihuahoilla hikaksi. Meillä tuo pikkunen "hikkailee" monesti jos innostuu tai sitä jännittää tai joskus ihan muuten vaan. Esiintyykö tuota muuten kuin ruokailun jälkeen? Minä soittaisin varalta eläinlääkärille.
- Ihana koira
Meilläkin "ahmailee" ja "hikkailee". Menee ohi nopeasti, eikä esiinny kovin usein. Kysy eläinlääkäriltä, kun seuraavan kerran käyt. Tai vaikka kasvattajalta.
- Ei vaarallista
Ihan rodunomaista. Kevyt painallus nenästä, että joutuu vetämään suun kautta henkeä lopettaa hikan. Johtuu pienistä hengitystiehyeistä ja vetää ikäänkuin väärään henkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011835- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4611179- 1701063
- 58841
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49786- 84773
- 51728
- 57691