Meillä on noin 8 kuukauden ikäinen uros chihu. Se on ikäisekseen ihan normaali, on leikkisä ja kyselee usein perheen pomoksi. Ruualle se on aivan perso, mikä vain kelpaa (paitsi kasviksia se vähän vierastaa). Kuitenkin aina kun se on syönyt/juonut, niin sillä alkaa kauhea yskiminen ja kakominen, vähän kuin olisi tukehtumassa. Meillä on alettu kutsumaan sitä ''ahmaksi'' koska se on vähän kuin astma joka tulee kun ahmii. Tätä tapahtuu joka kerta kun se syö, joskus jopa ihan itsestäänkin. Mistäköhän voisi johtua? Ei se kuitenkaan ikinä sitä ruokaa ahmi vaan syö pienen nappulan kerrallaan. Voikohan johtua esim ahtaasta kurkusta tai jostain vastaavasta? Esiintyykö tätä muillakin koirilla vai onko meillä vain joku poikkeus?
Chihun ''ahma''
herzz
3
235
Vastaukset
- moonchild1
Sitä sanotaan chihuahoilla hikaksi. Meillä tuo pikkunen "hikkailee" monesti jos innostuu tai sitä jännittää tai joskus ihan muuten vaan. Esiintyykö tuota muuten kuin ruokailun jälkeen? Minä soittaisin varalta eläinlääkärille.
- Ihana koira
Meilläkin "ahmailee" ja "hikkailee". Menee ohi nopeasti, eikä esiinny kovin usein. Kysy eläinlääkäriltä, kun seuraavan kerran käyt. Tai vaikka kasvattajalta.
- Ei vaarallista
Ihan rodunomaista. Kevyt painallus nenästä, että joutuu vetämään suun kautta henkeä lopettaa hikan. Johtuu pienistä hengitystiehyeistä ja vetää ikäänkuin väärään henkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3201802Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831277Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751274- 1341147
- 79937
- 85871
- 48833
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro118794- 48780
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60726