Osaako kukaan neuvoa voiko tummuneen paneelikaton maalata valkoiseksi? Siinä on kuparinaulat ja paljon oksankohtia. Katto on 25 v. vanha ja uskoisin ettei sitä ole lakattu, ei ainakaan näytä siltä. Jos voi, pitääkö olla himmeä vai kiiltävä maali?
Kiitos vastauksista!
Panelikaton maalaus
2
382
Vastaukset
- maalaripoika
Tietysti voi maalata. Kiiltoasteena pidän itse himmeätä tai puolinimmeää parhaana.
Tietysti sen voisi pestä ensin. Tai sitten vain kevyt hionta ja 2 x lateksimaali, ei sisällä liuottimia ja voi itsekin maalata. Etene n. 4-5 laudan tahtia huoneenpäästä päähän niin vältyt ns. skarveilta. Mammakin tulee tulee tyytyväiseksi ja tekee hyvää safkaa ja pullakahveja tulee välissä. - Sirkka ja maali.
Vedät vain ensin pohjamaalia ja sitten 2-3 kertaa panelikattomaalia. Siinä se on. Itse olen juuri maalanut meidän katot noin 180m2. Työtä riittää ja maalia menee mutta lopputulos on hieno!
Ja panelikattomaalia sen takia että se on pikkasen paksumpi että ei valu hihaan! Muista vaan tarpeksi usein puhistaa pensseli muuten alkaa tippua maalia naamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1722940
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642556- 2032210
- 731839
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91641- 1021442
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951069