Olen etsinyt itselleni laumanvartijakoiraa, asun maalla ja lähinnä Etelävenäjänkoira kiinnostaisi, laji olisi monipuolinen ja haastava. Itse olen ollut hyvinkin paljon koirien kanssa tekemisissä, kuten poliisikoirien kanssa ja tullissa toimivien kanssa.
Itse haen koiraa joka toimisi maaseudulla omissa tehtävissään kuten laumanvartijan tehtävissään.
Kuitenkin hämmästyttää että esim.Kenneli Zaijas näköjään myy koiriaan eri hinnalla eri netti sivulla:
http://www.nettimarkkina.com/etelavenajankoiran-pentuja/1190970 jossa 700€/pentu
ja
http://www.keltainenporssi.fi/search/lemmikkielaimet/koirat/etelavenajankoiran-pentuja/search.mec?pob_post_id=34578015&pob_action=show_post&pob_cat_id=11468 , 850€ hinta samoilla pennuilla.
Hieman ihmetyttää kuinka hinta voi näin samalla kasvattajalla vaihdella. Ymmärrän kyllä että negatiivisen palautteen kautta , mitä mediassa on ollut, että ei voi pyytää sitä mitä pennusta oikeasti saisi. Ja pari päivää sitten lukemani lehti jutun perusteella, ei esim.
Tanskassa lajia saa tuoda maahan, kuten ei myöskään Pitbulliakaan. Itse olen rakastunut rotuun, siis Etelävenäläiseen. Perhekeskeinen ja rakastava rotu, mitä olen läheiselläni nähnyt. Onko Suomessa paljonkin kasvattajia vai pitääkö ottaa yhteyttä ulkomaisiin kasvattajiin?
Etelävenäjänkoiran pentu hakusessa
2
522
Vastaukset 2
Noiden ilmoitusten hintaero johtuu viimeisestä päivityksestä, ilmoituksilla on melkein parin viikon aikaväli. Pennut ovat yli luovutusiän ja siksi hintaa on laskettu.
Suomessa on kaksi kasvattajaa joilla kennelnimi ja muutama joilta tulee pentuja satunnaisesti. Suomen etelävenäjänkoira yhdistyksen sivuilla on pentuvälitys, kennel Zaijasilla ja Absolut Aretella on pentuja nyt, tosin Absolut Areten pennut ovat jo iäkkäämpiä, mutta sielläkin siis on pentuja edelleen. Tämän rodun pentuja on vaikea myydä, siksi niitä ei usein teetetäkkään.
Ulkomailta tuonti ei ole mahdoton ajatus, jos vielä innostut tuomaan erisukuista verta suomen kantaan niin hyvä, sitä tosin on melko vaikea löytää. Hinnat ovat samaa luokkaa ellei hieman kalliimpia ulkomailla ja terveys on hyvin samoissa. Saatavuus ei ole sen parempaa muuallakaan, pentueita ei synny kuin kymmenkunta vuodessa koko maailman laajuisesti.- haizulizzz
Suosittelen ainakin kennel Zaijasia, erittäin osaava ja kertoo monipuolisesti niin hyvär kuin huonotkin puolet rodusta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1961817Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää2661232Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom66983Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.186926- 52842
Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah252806- 61798
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen64778- 48759
- 93742
- 169722
Yt:t kunnassa päättyi
Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul76682- 42676
Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on71646Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal201639Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi50633Tulisitpa käymään joskus vielä
Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd24596- 31588
Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki26563Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26548