Etelävenäjänkoiran pentu hakusessa

Etku

Olen etsinyt itselleni laumanvartijakoiraa, asun maalla ja lähinnä Etelävenäjänkoira kiinnostaisi, laji olisi monipuolinen ja haastava. Itse olen ollut hyvinkin paljon koirien kanssa tekemisissä, kuten poliisikoirien kanssa ja tullissa toimivien kanssa.

Itse haen koiraa joka toimisi maaseudulla omissa tehtävissään kuten laumanvartijan tehtävissään.
Kuitenkin hämmästyttää että esim.Kenneli Zaijas näköjään myy koiriaan eri hinnalla eri netti sivulla:
http://www.nettimarkkina.com/etelavenajankoiran-pentuja/1190970 jossa 700€/pentu
ja
http://www.keltainenporssi.fi/search/lemmikkielaimet/koirat/etelavenajankoiran-pentuja/search.mec?pob_post_id=34578015&pob_action=show_post&pob_cat_id=11468 , 850€ hinta samoilla pennuilla.

Hieman ihmetyttää kuinka hinta voi näin samalla kasvattajalla vaihdella. Ymmärrän kyllä että negatiivisen palautteen kautta , mitä mediassa on ollut, että ei voi pyytää sitä mitä pennusta oikeasti saisi. Ja pari päivää sitten lukemani lehti jutun perusteella, ei esim.
Tanskassa lajia saa tuoda maahan, kuten ei myöskään Pitbulliakaan. Itse olen rakastunut rotuun, siis Etelävenäläiseen. Perhekeskeinen ja rakastava rotu, mitä olen läheiselläni nähnyt. Onko Suomessa paljonkin kasvattajia vai pitääkö ottaa yhteyttä ulkomaisiin kasvattajiin?

2

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noiden ilmoitusten hintaero johtuu viimeisestä päivityksestä, ilmoituksilla on melkein parin viikon aikaväli. Pennut ovat yli luovutusiän ja siksi hintaa on laskettu.

      Suomessa on kaksi kasvattajaa joilla kennelnimi ja muutama joilta tulee pentuja satunnaisesti. Suomen etelävenäjänkoira yhdistyksen sivuilla on pentuvälitys, kennel Zaijasilla ja Absolut Aretella on pentuja nyt, tosin Absolut Areten pennut ovat jo iäkkäämpiä, mutta sielläkin siis on pentuja edelleen. Tämän rodun pentuja on vaikea myydä, siksi niitä ei usein teetetäkkään.

      Ulkomailta tuonti ei ole mahdoton ajatus, jos vielä innostut tuomaan erisukuista verta suomen kantaan niin hyvä, sitä tosin on melko vaikea löytää. Hinnat ovat samaa luokkaa ellei hieman kalliimpia ulkomailla ja terveys on hyvin samoissa. Saatavuus ei ole sen parempaa muuallakaan, pentueita ei synny kuin kymmenkunta vuodessa koko maailman laajuisesti.

    • haizulizzz

      Suosittelen ainakin kennel Zaijasia, erittäin osaava ja kertoo monipuolisesti niin hyvär kuin huonotkin puolet rodusta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe