Miten te, jotka olette ryhtyneet

kumma exä

uudenmiehen lapsille äideiksi, niin olette saaneet arjen pyörimään? Meillä kauhee hulabaloo, kun minua vastustetaan ja utelen liikaa lasten asioita, komennan ja käsken.
Mutta eikö uuden äidin pidäkin näyttää heti että on se joka määrää?
Milloin lapset alkavat kutsumaan äidiksi, ja milloin exät lopettaa sen häiriköinnin sekä jättää perheemme rauhaan? Milloin saan omistaa nämä lapset ettei heidän äiti koko ajan kysele ja vahdi.
Minä määrään nyt ja lasten äiti saa tyytyä siihen mitä minä sanon. Olen nyt miehen suvun ykkösnainen, ei se exä.
Lapset huolestuttaa, koska heillä ei ole ex äidin luona ollut mitään sääntöjä, ja nyt niitä on, mutta eivät ymmärrä. Varmasti pitäisi käyttää jossain tutkimuksissa, että selviää onko joku vamma. En tiiä mitä teen. Minä en koskaan ole pahaa sanaa sanonut kenestäkään, mutta miehen exä haukkuu minut aina. Kumma noita.

93

1968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virkku1

Kieli poskessa nyt vaan-
      Kuinka pitkä aika erosta on? Mitä lyhyempi, sen hankalampaa,
      Älä huuda, älä arvostele äitiä (tuntuu olevan klisee uusperheissä, että ex-äidin viaksi lyödään jopa melko normaali murrosiäsn kapinointi)
      Rakasta, ymmärrä.
      Jos mies ei pidä lastensa puolta, mieti, haluaisitko samaa kohtelun omille lapsillesi.Mies, joka haluaa tavata lapsiaan hankalasta ex-vaimosta huolimatta, on oikea mies. Mies, joka ei pidä lapsiinsa yhteyttä on ex-vaimosta huolimatta outo.
      Jos mies ei rakasta lapsiaan ex-vaimonsa kanssa, anna sille kenkää!!!

• exän vika että lapsi

Minä olen antanut heti ymmärtää, kun taloon tulin, että minä olen määräävä tekijä. Ei väliä onko lapet mitä mieltä tahansa tai exä, minä olen tieukka äiti miehen lapsille. Minua kuunnellaan ja minä olen kuitenkin vastuussa heidän hyvästä käytöksestä ja tulevaisuudesta. Lapsetan ovat myös minun, miehen kautta.
        Olen antanut ymmärtää, että päätän lasten asioista siinä missä mieskin, en silti ole vastuussa elättämisestä enkä anna rahaa tai ostele heille mitään, mutta vaadin käytöstapoja ja kotitöiden tekoa.
        Olen vastuullinen äiti heille, ja uskon että pärjään paremmin kuin heidän oma äiti joka ei viitsi eikä aseta rajoja, senpä vuoksi lapset ovatkin vähän hakoteillä ja huuli pyöreenä, kun pyydän että vietkö roska... ai mitkä roskat ja minne??? Eivä osaa juurikaan mitään ellei kädestä pitäen näytä.
        Olen kova komentamaan, ja se on kivaa.. kännykkä tai tietsikka kiinni, saa lapset joskus räjähtämään, on kiva katsoa kun murjotetaan tyhjästä.. mutta se kasvattaa luonnetta jota heillä ei ole. Äidin vika, että ovat noin typeriä.
        Uskon silti että onnistun paremin kuin miehen exä.. olen hyvästä perheestä.

• uusiuusikko
        exän vika että lapsi kirjoitti:

Minä olen antanut heti ymmärtää, kun taloon tulin, että minä olen määräävä tekijä. Ei väliä onko lapet mitä mieltä tahansa tai exä, minä olen tieukka äiti miehen lapsille. Minua kuunnellaan ja minä olen kuitenkin vastuussa heidän hyvästä käytöksestä ja tulevaisuudesta. Lapsetan ovat myös minun, miehen kautta.
        Olen antanut ymmärtää, että päätän lasten asioista siinä missä mieskin, en silti ole vastuussa elättämisestä enkä anna rahaa tai ostele heille mitään, mutta vaadin käytöstapoja ja kotitöiden tekoa.
        Olen vastuullinen äiti heille, ja uskon että pärjään paremmin kuin heidän oma äiti joka ei viitsi eikä aseta rajoja, senpä vuoksi lapset ovatkin vähän hakoteillä ja huuli pyöreenä, kun pyydän että vietkö roska... ai mitkä roskat ja minne??? Eivä osaa juurikaan mitään ellei kädestä pitäen näytä.
        Olen kova komentamaan, ja se on kivaa.. kännykkä tai tietsikka kiinni, saa lapset joskus räjähtämään, on kiva katsoa kun murjotetaan tyhjästä.. mutta se kasvattaa luonnetta jota heillä ei ole. Äidin vika, että ovat noin typeriä.

On se hyvä kun nämä uusiot ovat tulleet kuvioihin,taas on maailma pelastettu.Mutta varokaa voi tulla taas uusi uusikko,mitenkäs sitten käy.

• ihana uusi vaimo
        uusiuusikko kirjoitti:

On se hyvä kun nämä uusiot ovat tulleet kuvioihin,taas on maailma pelastettu.Mutta varokaa voi tulla taas uusi uusikko,mitenkäs sitten käy.

Miksi mies enää naista vaihtaisi kun kerran on niin thenyt ja löytänyt sen parhaan. Monet uudet vaimot vieläpä hoitaa hänen lapsensa ja opastaa ex vaimoa taloudenpidossa, ja kodinhoidossa.
        En usko että moneen kertaan kukaan vaihtaa.
        Meidän mies ainakin katuu syväti ekaa vaimoa, ja sanookin, että onpa onni että tulin hänen elämäänsä, ja avasin hänen silmänsä näkemään, että olen se oikea joka suhteessa. Kehuu ja lahjoo päivittäin.

• meidän koti meidän säännöt en kommenna huuda tai arvostele lapset tulevat meille kylään ja rentoutumaan arjesta äidistä tekemiset yhteisillä sopimuksilla palkitsemalla jos auttelette mua niin mennään vaikka ... en ehdi osallistua mutta voitte itsenäisesti toteuttaa ... annan apua neuvon pyydettäessä

• VILI VILPERI
        exän vika että lapsi kirjoitti:

Olet pelkkä oahan suopa akka, ilkeä narsistinen ämmä. Sinulla on oikeus komentaa, mutta si nulla EI OLE oikeutta olla "määräävä tekijä". Toivottavasti lapset kertovat OIKEALLE ÄIDILLEEN, minkälainen isin uusi ämmä on, ja toivottavasti OIKEA ÄITI ilmoittaa sinusta lastenvalvojille. Lapset ei ole koskaan sinun, muista se. Sinun tehtäväsi on vain olla normaali vanhempi, ÄITI SINÄ ET OLE, ET EDES OMILLESI. Olet narsisti

• VILI VILEPRI
        ihana uusi vaimo kirjoitti:

Miksi mies enää naista vaihtaisi kun kerran on niin thenyt ja löytänyt sen parhaan. Monet uudet vaimot vieläpä hoitaa hänen lapsensa ja opastaa ex vaimoa taloudenpidossa, ja kodinhoidossa.
        Meidän mies ainakin katuu syväti ekaa vaimoa, ja sanookin, että onpa onni että tulin hänen elämäänsä, ja avasin hänen silmänsä näkemään, että olen se oikea joka suhteessa. Kehuu ja lahjoo päivittäin.

Kun ukko lemppaa tuollaisen omahyväisen ämmän pihalle (ei kukaan äijä tuollaista vuosikausia ala katselemaan), niin anna jotain vihiä itsestäsi (näöstäsi, asuin paikkakunnastasi jne) että tiedetään tuollainen valehteleva itsekeskeinen pimu jättää huomiotta.

• Sä et varmaan
        ihana uusi vaimo kirjoitti:

pysyis minuuttia henkisesti kasassa jos sua ei lahjois ja kehuis joka käänteessä.

• olet....
        VILI VILPERI kirjoitti:

Olet pelkkä oahan suopa akka, ilkeä narsistinen ämmä. Sinulla on oikeus komentaa, mutta si nulla EI OLE oikeutta olla "määräävä tekijä". Toivottavasti lapset kertovat OIKEALLE ÄIDILLEEN, minkälainen isin uusi ämmä on, ja toivottavasti OIKEA ÄITI ilmoittaa sinusta lastenvalvojille. Lapset ei ole koskaan sinun, muista se. Sinun tehtäväsi on vain olla normaali vanhempi, ÄITI SINÄ ET OLE, ET EDES OMILLESI. Olet narsisti

Uskomattoman SIVISTYNYT ihminen kielenkäytöstä päätellen. :D

• jbu89
        VILI VILPERI kirjoitti:

Jos muksut EI osaa käyttäytyä, NIILLE VOI aina NÄYTTÄÄ ULKO-OVEA.

Niin MAKAA KUN PETAAKIN :)

TAI
        Talo elää tavallaan JA vieraat tulee ajallaan.

• VILI VILPERI
        olet.... kirjoitti:

Uskomattoman SIVISTYNYT ihminen kielenkäytöstä päätellen. :D

Kyllä olen sivistynyt, mutta tuollaisten ämmien (isollä ÄMMÄLLÄ) aivoitukset pistää niin vihaksi, Kyllä miehet, jotka tuollaisia kalkkunoita ottavat, on aivot haarojen välissä. Tuollaiset naikkoset ei saa minulta yhtäkään kehua. Nuo ämmät hakee elättijiä itselleen ja omille pennuilleen. Niissä ei ole mitään kehumista. Jos tuollaiset ämmät hakevat perheellisiä miehiä (joilla tietenkin on kakaroita), niin hakemuksen tärkein kriteeri on se, että on työtä, on rahaa, on talo, on kesämökki, eikä ajatella sitä mitä saa kaupanpääliäisiksi. Tuleekin liuta mukuloita, jotka tietenkin tulevat isälleen, syövät, harrastavat, tarvitsevat vaatteita jne. Eli Rahaa palaa, ja ämmille tuleekin hätä käteen, kun "pennut vie kaiken". Näitä akkoja on varmasti nähneet muutkin kun minä, ja minkäänlaista sympatiaa minulta ei heru. Joko sinulla itselläsi on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, jos et ymmärrä tai halua ymmärtää (olet itse samanlainen), näiden "äiti"puolien kirjoituksien sisällön tasoa. Edelleenkään en tule antamaan hyviä arvosanoja näille akoille

• äiti ja äitipuoli

äiti on aina äiti, ei ex-äiti

• olet....
        VILI VILPERI kirjoitti:

Kyllä olen sivistynyt, mutta tuollaisten ämmien (isollä ÄMMÄLLÄ) aivoitukset pistää niin vihaksi, Kyllä miehet, jotka tuollaisia kalkkunoita ottavat, on aivot haarojen välissä. Tuollaiset naikkoset ei saa minulta yhtäkään kehua. Nuo ämmät hakee elättijiä itselleen ja omille pennuilleen. Niissä ei ole mitään kehumista. Jos tuollaiset ämmät hakevat perheellisiä miehiä (joilla tietenkin on kakaroita), niin hakemuksen tärkein kriteeri on se, että on työtä, on rahaa, on talo, on kesämökki, eikä ajatella sitä mitä saa kaupanpääliäisiksi. Tuleekin liuta mukuloita, jotka tietenkin tulevat isälleen, syövät, harrastavat, tarvitsevat vaatteita jne. Eli Rahaa palaa, ja ämmille tuleekin hätä käteen, kun "pennut vie kaiken". Näitä akkoja on varmasti nähneet muutkin kun minä, ja minkäänlaista sympatiaa minulta ei heru. Joko sinulla itselläsi on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, jos et ymmärrä tai halua ymmärtää (olet itse samanlainen), näiden "äiti"puolien kirjoituksien sisällön tasoa. Edelleenkään en tule antamaan hyviä arvosanoja näille akoille

Hyvä että olet sivistynyt. Itse olen sivistymätön mutta en nimittele tuntemattomia edes täällä virtuaalimaailmassa.
        Voisit itsekin antaa sivistyksesi näkyä jollain lailla.

Ps. ihan kaikkien kirjoituksien sisältöä ei pidä ottaa tosissaan. :D Kirjoittajat kiusaavat vaan ihmisiä jotka ottavat ne tosissaan.

• eräs vaan
        VILI VILPERI kirjoitti:

Sinuapa on helppo provosoida :D Tuntuu, että koko aloitus on keksitty ja tarkoituksena ärsyttää ja herättää kiukkuisia tunteita.. ja hyvin näyttää onnistuneen ainakin sinun kohdallasi. Taitaa olla, että tuo kirjoitus kolahti kovasti sinun omaan elämääsi ;)

• myös uusi kumppani
        VILI VILPERI kirjoitti:

Villi Vilperille.. Sinä kuulut aivan varmasti niihin hulluihin exiin, jotka ei anna ex miehensä rakentaa suhdetta uuteen kumppaniin. Sinä olet juuri sellainen katkeroitunut exä, joka haluaa myrkyttää ex miehensä uuden suhteen ja tehdä kaikkensa, ettei uusi suhde onnistu.

Oletko sinä hakenut elättäjää itsellesi? Oletko sinä ollut rahanahne ja halunnut miehen, jolla on omakotitalo, kesämökki ja joka elättää sinut? Vähän kuulostaa siltä, että sinä olet katkera, kun olet menettänyt nämä edut ja joku toinen saa niistä nyt nauttia.

Oletko sinä hyvä äiti? Olitko sinä hyvä aviokumppani? Parisuhteesi ajautui karikolle, joten syytä on varmasti myös sinussa? Vaikutat kirjoituksen perusteella hyvin vaikealta ja negatiiviselta ihmiseltä.. siis suoraan sanottuna pahanilman linnulta. Tunnen suurta myötätuntoa miehesi uutta kumppania kohtaan, että hänen elämässään on noin myrkyllinen ihminen.

• kallen tyttö
        VILI VILPERI kirjoitti:

Voi, voi, ei elämä ole noin yksinkertaista enempää uusio isänä kuin äitinäkään.! En ala VILI VILPERIN kanssa suukopuun ämmistä. Suurin osa eronneista hakee kuitenkin parempaa parisuhdetta missä on elänyt. Eron syyt ovat moninaiset, voi olla piilossa ollut alkohlismi tai väkivaltainen käytös, se voi olla toisen rahankäyttö tai liika nuukuus. Se voi olla anoppi tai jopa koko suku joka alkaa syrjiä puolisoa, niin naista kuin miestäkin... Herätti kuitenkin erään naisen kannan otto täällä tyyliin se olen minä joka meillä määrään. En minä heille, tarkoittaen miehensä lapsia. mitään ostele mutta minä päätän siitä ja tästä ja vielä tostakin. Ei ole helppoa miehelläsikään, tässä minä tiedän ja osaan kaiken ihmisen kanssa.

• Kallen tyttö
        jbu89 kirjoitti:

Jos muksut EI osaa käyttäytyä, NIILLE VOI aina NÄYTTÄÄ ULKO-OVEA.

Niin MAKAA KUN PETAAKIN :)

TAI
        Talo elää tavallaan JA vieraat tulee ajallaan.

Vieraat? Kyllä ne lapset ovat perheen jäseniä ovatpa ne miehen tai naisen avioliitosta. . Heillä pitää olla ns. oma nurkka tässä toisessakin kodissa jossa heidän tavaransa saavat olla rauhassa. Paikka mihin ripustavat vaatteensa. Ja pitävät siellä jotain vaatteitaan ja tavaroitaan ettei niitä tarvitse koko ajan raahata ees' taas Hirvttäviä kannanottoja täällä. Ei riitä että tulee sun ja mun ja meidän lapset. Ne ovat vielä vieraitakin. Kyllä kannataisi kalastella pesunkestävää poikamiestä tai ainakin etsiä lapseton leskimies. Ja jolla ei ole sukuaakaan.

• Totinen tosiasia
        myös uusi kumppani kirjoitti:

Villi Vilperille.. Sinä kuulut aivan varmasti niihin hulluihin exiin, jotka ei anna ex miehensä rakentaa suhdetta uuteen kumppaniin. Sinä olet juuri sellainen katkeroitunut exä, joka haluaa myrkyttää ex miehensä uuden suhteen ja tehdä kaikkensa, ettei uusi suhde onnistu.

Oletko sinä hakenut elättäjää itsellesi? Oletko sinä ollut rahanahne ja halunnut miehen, jolla on omakotitalo, kesämökki ja joka elättää sinut? Vähän kuulostaa siltä, että sinä olet katkera, kun olet menettänyt nämä edut ja joku toinen saa niistä nyt nauttia.

Oletko sinä hyvä äiti? Olitko sinä hyvä aviokumppani? Parisuhteesi ajautui karikolle, joten syytä on varmasti myös sinussa? Vaikutat kirjoituksen perusteella hyvin vaikealta ja negatiiviselta ihmiseltä.. siis suoraan sanottuna pahanilman linnulta. Tunnen suurta myötätuntoa miehesi uutta kumppania kohtaan, että hänen elämässään on noin myrkyllinen ihminen.

Suoraa puhetta ja niiiiiiin totta!

"kuulut exiin, jotka ei anna ex miehensä rakentaa suhdetta uuteen kumppaniin. Olet katkeroitunut exä, joka haluaa myrkyttää ex miehensä uuden suhteen ja tehdä kaikkensa, ettei uusi suhde onnistu."

• VILI VILPERI
        myös uusi kumppani kirjoitti:

Sen verran voin valottaa, että minä olisin nyt jossain muualla. Loput voit miettiä, mitähän voisi olla.

• Viiden isä
        VILI VILEPRI kirjoitti:

Kun ukko lemppaa tuollaisen omahyväisen ämmän pihalle (ei kukaan äijä tuollaista vuosikausia ala katselemaan), niin anna jotain vihiä itsestäsi (näöstäsi, asuin paikkakunnastasi jne) että tiedetään tuollainen valehteleva itsekeskeinen pimu jättää huomiotta.

Aloittajalle ja muillekin kerron ettei arvostus ole mikään sopimus. Jos haluat määräillä toisia, niin kyllä varmasti vastaväitteitä tulee siitä saatko määräillä. Sopimukset, ja oikeat elävät reaktiot, on eri asioita.

• Pilkkupistehuutomerk
        jii71 kirjoitti:

meidän koti meidän säännöt en kommenna huuda tai arvostele lapset tulevat meille kylään ja rentoutumaan arjesta äidistä tekemiset yhteisillä sopimuksilla palkitsemalla jos auttelette mua niin mennään vaikka ... en ehdi osallistua mutta voitte itsenäisesti toteuttaa ... annan apua neuvon pyydettäessä

Pilkut ja pisteet on keksitty. Samoin isot kirjaimet.

• provokovokovo

Onpa taas luvattoman huono provo. Miksi te täällä Suomi24:ssä ylipäätään julkaisette näitä, vai onko keskustelu (lue v******u) ja sitä kautta saatavat klikkaukset sivuille todellakin niin tärkeitä?

• NuuNuu3

Ai milloinka lapset alkavat kutsumaan sinua äidikseen? Tuskin koskaan. Lapsillahan on jo äiti. Etkä sinä tule omistamaan niitä lapsia. Ei lapset ole tavaroita. Ihmistä ei voi omistaa. Jokaisessa kodissa on omat säännöt. Lasten kannalta olisi varmaan hyvä, että ne säännöt olisivat kutakuinkin samat molemmissa kodeissa. Eikö?

• Hän on ihan pihalla

Miksei? Yleensä nainen on perheessä äiti, ja voihan sitä kutsuu vaikkei oiskaa. Minä ainakin odotan innolla koska voin nokittaa heidän ex äitiä... aina mua haukkumassa. Mä en koskaan ole pahaa sanaa siitä letukasta sanonu, mutta se aina selän takana.

Kun lapet alkavat sanoo mua äidiksi, tiedän että se entinen on sivuutettu. Se on oikein, kun ei osaa nainen yhtään mitään, turhake.

• eräs äiti
        Hän on ihan pihalla kirjoitti:

Miksei? Yleensä nainen on perheessä äiti, ja voihan sitä kutsuu vaikkei oiskaa. Minä ainakin odotan innolla koska voin nokittaa heidän ex äitiä... aina mua haukkumassa. Mä en koskaan ole pahaa sanaa siitä letukasta sanonu, mutta se aina selän takana.

Kun lapet alkavat sanoo mua äidiksi, tiedän että se entinen on sivuutettu. Se on oikein, kun ei osaa nainen yhtään mitään, turhake.

Niin joo..et oo koskaan pahaa sanaa sanonut, muuta tuossa "letukaksi" sanot, mielestäsi kehumista.ko??

• häirikkö lissu taas
        Hän on ihan pihalla kirjoitti:

Lissu ei sinulla ole uusperhettä saatikka miestä ja sen lapsia, keksit taas kännipäissäsi tänne juttuja.

• ehkäsy on keksitty

kenenkään äidiksi ei ryhdytä. Mistä näitä sikiää?

• 3+2+2=7

Voi pyhä jysäys mikä aloitus...eipä taida olla kaikki muumit laaksossa tuollakaan "uusio" äidillä!! Itsellä 3 lasta ja miehellä 2 kun saman katon alle asetuimme. Ikinä ei olisi tullut mieleenkään että miehen lapset minua äidiksi kutsuisivat saatikka omani miestäni isäkseen! Minkä ihmeen takia pitäisikään?? Tai että lasteni isän uusi vaimo kutsuisi itseään lapseni äidiksi, hänellä on omakin lapsensa. Tuolla asenteella tuo ex-vaimon häiriköinti ei tule loppumaankaan ikinä. Ja muutenkin, vaikka lapset aikuistuvatkin joskus niin on nämä ex:ät mukana aina, on lasten häät, lastenlasten kastajaisia, syntymäpäiväjuhlia yms. Ja mitä kauemmin jatkat asenteella täällä määrään nyt minä ei tuo lasten uhma sinua kohtaan koskaan lopukaan. Meillä on alusta asti ollut kaikilla lapsilla samat säännöt, toki on meilläkin kahnauksemme ollut, mutta kenelläpä ei olisi. 7 vuotta tätä uusioperhettä takana, 3 tullut täysi-ikäiseksi ja vielä on 2 murrosikäistä kasvatettavana, yhdessä, ja lasten toiset vanhemmat hoitaen oman osuutensa/velvollisuutensa.

• oikein upee äiti

Minä ainakin vaadin, että miehen lapet kustuvat minua äidiksi. Haluan olla heille äiti, kun omia lapsia ei ole. Miehen exähän pääsee helpmmalla jos lapset asuvat täällä ja minä olen heidän äiti, hän voi olla ja mennä miten lystää.
      Miksi ei kelpaa vapaus? Minull aon sääntöjä joita olen laatinut ja tiukka ote lapsien kiukutteluun, pärjään kyllä paremmin kuin heidän äitinsä koskaan.

Kyllä he vielä minua äidiksi sanovat, kunhan aikaa menee niin huomaavat että olen aivan ihna.
      Se on päämäärä että saan olla monen lapset äiti, kiva määrätä ja pompottaa. Ja juoskuttaa, valta on kivaa.

• VILI VILPERI

Kirjoituksesi on täysi tsoukki, mutta usko pois. SINÄ ET OLE ÄITI niille kakaroille. Lapsilla on jo Äiti ja Isä, sitä paikkaa ei koskaan saa uusi vaimo/mies. Uusi vaimo/mies on aikuinen perheessä, mutta ei suinkaan OIKEA vanhempi

• Angela1

Meille uusio tuli vahingossa. Miehen ex päätti niin ja minulta, kodin omistajalta ei kysytty mitään. Pojan äiti ei edes halunnut nähdä tai kuulla minusta mitään. Sinne vaan lapsi menemään vuoroviikoiksi. Aika holtitonta. Itselläni oli kaksi lasta ja tämä herran lahja kun siihen saapui kolmanneksi alkoi ongelmat. Yksinäinen lapsi oli saanut kaiken ja vieläkin enemmän. Mies kohteli tätä lievästi kehityksessä myöhässä olevaansa (11v) kuin kolmevuotiasta. Pihvi leikattiin palasiksi, suihkussa isä pesi ja ovelta ovelle kuljetus. Oli niin erilainen kuin perheeni omat lapset.
      Lopulta kävi niin että mies lapsineen joutui pakkaamaan kamat ja etsimään uuden uusioperheen. Meistä ei tähän ollut.
      Kaikkea hyvää, toivottavasti uutuus jaksaa huolehtia pojasta kun oma äiti ja isä bilettää.

• exä nyxä exä

Hei Angela1. Fiksu päätös. Toivottavasti ette pitkään tuota kuviota pyörittäneet, vuosikin on pitkä aika.

Minun vikani oli, että yhteinen lapsi tehtiin liian pian. Sitä, millainen mies todella on lastensa kanssa, en ollut vielä ennättänyt nähdä. Olin nähnyt vain sen pintaraapaisun: hieman exänsä vedätettävissä kyllä, mutta muuten antoi vastuuntuntoisen, joutavan ja hyvän isän kuvan.

Ongelma oli siinä, että lapset kävi joka toinen vkl, ja muu aika miehen kanssa oli mukavaa, rentoa, kivaa. Hän muuttui jossain määrin kun ne lapset tuli, mutta sitä oli ja on yhäki vaikea määritellä, mitä miehessä tapahtui.

´Todellisuus miehestä paljastui ensimmäisen kerran vasta senjälkeen kun menimme naimisiin. Olimme olleet yhdessä jo monta vuotta ja yhteinen lapsiki oli jo leikki-ikäinen.
        Viimeinen ja lopullinen, todellinen muutos ja todellinen mies itse tuli sitten, kun hän alkoi taistella ex-liiton lasta meille asumaan, siis luokseen, hänen kanssaan asumaan. Tuossa vaiheessa oli jo kaksi yhteistä lasta... tilanne ei koskaan muuttunut paremmaksi. Miehen lapsi ei koskaan hyväksynyt minua, minä olin poisraivattava este hänen ja isän välissä ja mies oli täydellisen sokea puusilmä vaaleanpunaisin lasein. Ei hän edes halunnut nähdä, hän antoi lapsensa vedättää ihan täysillä.

Tiedoksi ap:lle: nyt myös minä olen se exä, se katkera, häiriintynyt, joka ei osaa hoitaa lapsiaan oikein ja niin edelleen. Ja mies on taas se, jonka pitäisi saada nämäkin lapset itselleen ja kokonaan (itsensä ja suvun mielestä), vaikka ei tunnu selviävän edes tapaamisista.

Minulle ei kuitekaan samanlaisia ohareita tehdä, kuten hän teki exälleen ja siksi meillä on tapaamissopimus joka on aika nihilistinen - itse sen allekirjoitti. Emme noudata sitä, sovimme suullisesti tapaamiset mutta minulla on paperi, jonka voin ottaa käyttöön, jos hän muuttuu hankalaksi tai jos tapaamisissa hänen luonaan tulee ongelmia.
        ja minulla on yksinhuoltajuus.

Uusperheet on perseestä. Yhdenkän tervepäisen ihmisen ei pitäisi alkaa semmoiseen.
        Serurustella voisi muutenkin kuin lyömällä hynttyitä yhteen saman tien ja syöksyä suoraan ongelmiin.

• Angela1
        exä nyxä exä kirjoitti:

Hei Angela1. Fiksu päätös. Toivottavasti ette pitkään tuota kuviota pyörittäneet, vuosikin on pitkä aika.

Minun vikani oli, että yhteinen lapsi tehtiin liian pian. Sitä, millainen mies todella on lastensa kanssa, en ollut vielä ennättänyt nähdä. Olin nähnyt vain sen pintaraapaisun: hieman exänsä vedätettävissä kyllä, mutta muuten antoi vastuuntuntoisen, joutavan ja hyvän isän kuvan.

Ongelma oli siinä, että lapset kävi joka toinen vkl, ja muu aika miehen kanssa oli mukavaa, rentoa, kivaa. Hän muuttui jossain määrin kun ne lapset tuli, mutta sitä oli ja on yhäki vaikea määritellä, mitä miehessä tapahtui.

´Todellisuus miehestä paljastui ensimmäisen kerran vasta senjälkeen kun menimme naimisiin. Olimme olleet yhdessä jo monta vuotta ja yhteinen lapsiki oli jo leikki-ikäinen.
        Viimeinen ja lopullinen, todellinen muutos ja todellinen mies itse tuli sitten, kun hän alkoi taistella ex-liiton lasta meille asumaan, siis luokseen, hänen kanssaan asumaan. Tuossa vaiheessa oli jo kaksi yhteistä lasta... tilanne ei koskaan muuttunut paremmaksi. Miehen lapsi ei koskaan hyväksynyt minua, minä olin poisraivattava este hänen ja isän välissä ja mies oli täydellisen sokea puusilmä vaaleanpunaisin lasein. Ei hän edes halunnut nähdä, hän antoi lapsensa vedättää ihan täysillä.

Tiedoksi ap:lle: nyt myös minä olen se exä, se katkera, häiriintynyt, joka ei osaa hoitaa lapsiaan oikein ja niin edelleen. Ja mies on taas se, jonka pitäisi saada nämäkin lapset itselleen ja kokonaan (itsensä ja suvun mielestä), vaikka ei tunnu selviävän edes tapaamisista.

Minulle ei kuitekaan samanlaisia ohareita tehdä, kuten hän teki exälleen ja siksi meillä on tapaamissopimus joka on aika nihilistinen - itse sen allekirjoitti. Emme noudata sitä, sovimme suullisesti tapaamiset mutta minulla on paperi, jonka voin ottaa käyttöön, jos hän muuttuu hankalaksi tai jos tapaamisissa hänen luonaan tulee ongelmia.
        ja minulla on yksinhuoltajuus.

Uusperheet on perseestä. Yhdenkän tervepäisen ihmisen ei pitäisi alkaa semmoiseen.
        Serurustella voisi muutenkin kuin lyömällä hynttyitä yhteen saman tien ja syöksyä suoraan ongelmiin.

Hei, kiitos kauniista sanoista. Joskus luulin että minä olen se kupletin lurjus kun en ihan kaikkea meinannut jaksaa, mutta nyt ajatukset alkavat olemaan jo paljon selvemmät. Oikein tein enkä enää kadu. Tätä kurjuutta kesti 4,5 vuotta, kyllä olen aika sietävä nainen. Loppu alkoi siitä kun en kelvannut koiranulkoilutuslenkille, sinne oli tulossa kulman takaa uusi uusiorouva. En voi sanoa kuin että löytäjä saa pitää.

exä nyxä exän kanssa olen piirulleen samaa mieltä siitä että kenenkään ei olisi hyvä ryhtyä näitä muuttolintuja majottamaan, siitä saa vain pahan mielen. Herra sai helppoa elämää euroopan kaupunkilomien ja Levinreissujen muodossa myös tälle lapselleen mutta loppu kommentti oli että kun hän ei mitään tästä suhteesta saanut.

Nyt kuitenkin kohti uusia tuulia. Kanssa sisaret: Katsokaa tarkkaan millaisen sarjarakastajan kanssa pelehditte ja onnea matkaan.

• VILI VILPERI

"kumma exä". Nyt minä ainakin tiedän mistä paha äitipuoli on satuihin tullut. Olet kamala kalkkuna, taitaa ukkoas v***aa, kun kalkkuna näyttää nyt minkälainen ämmä on.

• emmi.

Äidiksi tullaan vain kun tehdään lapsi ei muuten.
      Meilläkin isän uus vaimo on toi.

• ??????

Miltä adoptiolapsista tuntuu tuollainen kommentti?

• elv3

Viimeisin homma olisi, että ryhtyisin uusperheen äidiksi. Niinikään eronneiden kanssa seurustelu on sitä, että entiset perheet ovat jatkuvasti läsnä, exät soittelee yhtäkkiä tyyliin ota kakara tänään, mulla menoa jne...., röyhkeimmät ovat tulleet jopa kotiini normittamaan, kuinka meidän kuuluu elää hänen kersojensa kanssa.... jne.

• ou nou

Jos tämä on läpileikkaus Suomen tulevaisuudesta niin voi itku.

• äiti ja äitipuoli

meillä on ollut uusperhe 10 vuotta. hyvin mennyt. on molempien entisestä elämästä lapset ja yhteinenkin.

alkuun oli samaa ongelmaa, että lapsen oli vaikea olla, koska toisessa paikassa oli säännöt, toisessa ei. Johdonmukaisesti samoilla säännöillä mennen alkoi lapsi ymmärtää, että täällä näin muualla voi sitten olla toisenlaiset säännöt.

ja ei olisi tullut mieleenkään pakottaa lasta kutsumaan minua äidikseen, kun äiti on olemassa. en minäkään halua, että lapseni uusi äitipuoli ottaisi paikkani. riittää, kun on turvallinen aikuinen.

• sairasta tuollainen

Sulla ei taida olla omia lapsia, jos olet tuota mieltä että äidin pitää heti näyttää kuka määrää. Menepäs esim, vauvalle näyttämään että minä määrään tai alle kaksivuotiaalle. Kukaan ei lapsia omista, ei edes heidän oma äiti. Kyllä äidin tehtäviin kuuluu kysellä ja vahtia lapsiaan.

ET OLE MUUTA KUIN SAIRAS NARSISTI AKKA.

Itse olen saman miehen kanssa ollut vuosia ja kyllä meillä on vain yhteisiä biolapsia, ei kummallakaan aiempia. Mutta en ole suvun ykkösnainen, enkä edes haluaisi olla, v**u kuulostaa sairaalta.

• gggggggggggggggggggg

Meill lapset kutsuvat minua äidiksi kun olivat niin pieniä kun lysin tuon miehen, että opettelivat vasta puhumaan, niin olen tässä kavanut heidän mukana äikseen, ja se on luonnollista. Mikä onkaan parempi paikka asua ja olla kuin minun luona ja lasten isän. Istsell ei ole lapsia, niin tämä on kätevä tapa saada pehre ja lapset. Lasten äiti tulee sillon kun annamme siihen luvan tunti per kerta. Emme halua että lapset saavat huonoa esimerkkiä hänestä. Minä valvon aina tapamista, kun on kuin kukko tunkiolla.

• lissu häirikkö taas

-lysin
        -meill
        -kavanut
        -äikseen
        -istsell
        -pehre
        -tapamista

• olio1

tarvitset ihan selvästi apua. sinusta ei tule koskaan ykkösnaista näille lapsille niilä on jo äiti. sijainen kyllä voit olla ja kun sen opit niin varmasti saat lasten hyväksynnän. sinun kotona on sinun säännöt mutta siinä pitää kyllä kunnioittaa myös lapsia ja heidän suhdetta äitiinsä. ei ole lasten vika jos vanhemmat ei tule toimeen. olen itse elänyt uusperheessä kolmekymmentä vuotta ja meillä se on onnistunut. koska olen lapsilleni sanonut että vaikka hän ei ole heidän isä niin hän elättää ja niinkauan myös määrää.

• mitä pahaa hei?

Mitä pahaa siinä on jos miehen lapset kutsuvat isänsä rakasta uutta vaimoa tai tyttöystävää äidikseen? Eihän siinä ole mitään pahaa. Se vaan on hieno tapa osoittaa että lapset varvostavat ja kunnioittavat tätä erittäin paljon.
      Jos joku exä ottaa pultin siitä että lapset tykkäävät isänsä rakkaasta, on sillä eukolla päässä vikaa. Jos mies vaihtoi akkansa uuteen niin miksi lapset ei voisi vaihtaa äitiä uuteen äitiin? Se on ihan luonnollista. Ja onhan se kiva kun on lapsia minusta, tykkään komentaa ja opastaa heitä ja tehdä kaikkee mitä äidit tekee lastensa kanssa. Ei pitäs olla kellään moittimista, kaikkeni yritän ja kasvatan heitä yhteiskuntaan motta saavat minulta ne parhaat eväät.

• VILI VILPERI

Sanoin että kuka sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse. Omahyväinen kirjoitus "isänsä RAKASTA uutta". Olipa omahyväinen kirjoitus, kuten näyttää olevan muillakin nimenomaan ÄITIpuolilla eli kierrätyskamoilla. Taitaa olla jonkun sortin pelko persuksissa

• sontaa.

Älä lissu puhu sontaa, ei sulla ole mitään olet yksinäinen alkoholisoitunut katkera akka.

• lasten hoitaja

Ensin keskustele miehesi kanssa säännöistä, mitä sääntöjä on olemassa ja miksi. Sovitte että molemmat vaativat lapsilta samat asiat ja niitä myös noudatetaan. Sitten yhdessä kerrotaan lapsille. Laitetaan vaikka seinälle tauluksi meidän kodin säännöt.
      Exän kotona voi olla ihan mitkä säännöt vaan, tärkeää on myös se että lasten omaa äitiä ei saa moittia, ainakaan lasten kuullen. Jos lapset eivät omaehtoisesti sinua äidiksi kutsu niin anna asian olla, olethan aikuinen ehkä ne joskus kutsuvatkin.

Lasten on ymmärrettävä että sääntöjä on joka puolella, töissä, koulussa, junassa, kaupassa yms. on hyvä opetella sääntöjen noudattamista kotona jotta muualla olisi helpompaa.

• empunpemppu

Aloittaja lienee Tuulikki Raisiosta joka on asunut koulukodissa. Hanki Tuulikki elämä itsellesi. Tai muuta isin kanssa Ruotsiin. Olet säälittävä!

• hikjnlkvm

Näemmä Veetin ja Noelin vanhemmat on taas ongelmissa pian poliisin kanssa.

• santeri'

Ei ole olemassa kuin yksi äiti,ei voi tulla uusia äitejä korvaamaan oikeaa äitiä kun uudesti syntymää ei ole!

• Äitiitsekin

Jos olet toisen lapset ottanu elätettäväkses ja asumaan luonasi pitää edetä lasten ehdoilla, olet kuitenkin vain isän uusi tyttöystävä, ja lapset vain lainassa. Et voi heitä omistaa. Sopikaa miehen kanssa pelisäännöt miten kasvatat lapsia ettei tule ristiriitoja. Harvemmin ne uudet puolisot edes puuttuvat kasvatukseen, yleensä isä ja äiti hoitaa keskenään isommat asiat ja uusi puoliso vain laittaa ruuan ja pesee pyykit. Käyttäytyä pitää tietekin osata myös isän luona. Jos äidin luona ei ole sääntöjä pitää tehdä selväksi että kun tullaan isän luo säännöt on ja nitä noudatetaan tai sitten mennään äidin luo.

• Sinkkonen sen jo san

Edes ydinperheessä ei "edetä lasten ehdoilla". Se on kasvatuksellisesti väärin ja silloin on perheen dynamiikka pielessä. Aikuisten ehdoilla, aikuisten päätöksien mukaan ja aikuisten opastuksella, mutta lasta huomioiden mennään jokaisessa perheessä.

• jaahas tuota noin

Mä en ikinä hyväksy kenenkään uusikko ämmän komennella saatikka kasvattaa MINUN lapsiani! Mun lapset ei koskaan eikä missään tapauksessa tule olemaan kenenkään muun kuin minun ja lasteni isän vaikka ero tulis. Et täytyy se kyl myöntää et olisin kyl aika vittumainen exä uusikolle ja ihan oikeutetusti. Vaikka miehen veisikin niin mun lapsiani se ei takuulla sais!

• ei ne susta piittaa

Niinhän sinä luulet! Mutta mikään parisuhde ei pyöri jos erotellaan lapset sun ja mun, kylä se miehesi uusi puoliso omii, komentaa ja kurittaa sun lapsia ja kasvattaa siinä kuin omia tai heidän yhtiesiä, ja niin vaan lapsesi kasvaa ajatukseen uudesta äidistä. Sinulta ei lupia kysytä kun lapset ovat uusion käsissä.

Hän kasvattaa ne oman mielensä mukaan olipa se sinust aoikein tai väärin. Olet hänelle pelkkä kiusallinen miehen exä, jolla ei ole mitään virkaa miehen jalsesi elämässä. Hän tekee päätökset, et sinä. Turha huutaa, periksi uusikko ei anna, päinvastoin, mitä enempi sitä vastustelet, sen enempi hän alkaa toimimaan vastoin sinun tahtoasi.

• Usko pois

Et ole lasten äiti. Sinulla ei siis ole oikeutta komennella ja määräillä niitä Se on isän tehtävä!

• salmi nella

Olet kyllä niin ulapalla tuon touhun kanssa, että siitä pitäisi olla huolissaan eikä niistä lapsista. Heidän vastustuksensa koohotustasi kohtaan on täysin normaali reaktio.
      Ei sinun kannattaisi tehdä yhtään mitään, sillä näköjään et vaan tajua mitään.

• Tytärpuoli

Et tule koskaan omistamaan niitä tai olemaan niiden äiti. Minun äitiPUOLI oli juuri samanlainen kun kuvailet itseäsi. Ei meistä ikinä tullut oikeaa perhettä.
      Riippuu tietenkin siitä minkä ikäisiä lapset on. Jos vielä kovin pieniä niin joku perheleikki voi onnistua. Mutta jos ovat lähelläkään teini-ikää tai esi teini-ikää, voit lakata kuvittelemasta että sinulla on oikeita äidin oikeuksia.
      Minun äitipuoli yritti näyttää missä on kaapin paikka, minä näytin sille että ainoa missä sillä on valtaa on isäni makuuhuoneessa.

• orjuus on kielletty

Edes biologiset vanhemmat eivät OMISTA lapsiaan. Ihan hirveä ajatuskin "minä omistan sinut".....

• VILI VILPERI

Tosiasiaa puhut tyttönen .Sanoppas se sen paremmin. Nämä UUDET "äidit" kuvittelevat olevansa maailman napoja ja voi sitä ulilnaa ja valitusta, kun haukkuvat biologista äitiä kaikille, ketkä vain viitsivät kuunnella. Tämän olen kuullut niin monen äitipuoliämmän honottavan, mutta en yhdenkään Isäpuolen. Naiset on kamalia, oikeita susia, kieroja ja laskelmoivia. Tosiasia, josta jokaikinen ämmä vetää herneet nenän, ja nyt olisi jokaisen naisen oli sitten äitipuoli tai ei syytä mennä peilin eteen ja alkaa oikeasti tutkiskelemaan sisintään. Koita sinä tyttö kestää sitä akkaa. Olet kohta täysi-ikäinen. Oletko muuten keskustellut isäsi kanssa asiasta? Jos et, otappa puheeksi ainakin viimeistään silloin, kun sinulla on oma paikka missä asut. Ja huomaa se, että lapsilisä tulee isällesi vielä kunnes täytät 17 v

• tulppaani1

Jos kuvittelen itseni äitipuoleksi, mitä en todellakaan koskaan tule olemaan, en voi kuvitellakaan että sortuisin noihin tavallisimpiin tyhmyyksiin, mitä naiset näköjään tekevät.
      Ensinnäkin toisen naisen lasten omiminen siten, että vaatii itseään kutsuttavan äidiksi heidän toimestaan, on mitä suurinta typerää narsistisuutta ja todella väärin lapsia kohtaan.
      Toiseksikin se joka määrää, ei ole vain joko lässykkäisä tai uusi mahtava äitipuoli. Aikuiset määräävät huushollistaan yhteisesti, esim. miten siellä käyttäydytään, ei siksi, että lapset olisivat omia vaan siksi, että se kuuluu lapsena olemiseen.
      Lasten henkilökohtaiselle alueelle ei ole missään tapauksessa menemistä ei psyykkisesti eikä fyysisesti sen enempää kuin on tarpeellista, kuin vasta sitten kun lapsi on itse valmis antamaan siihen tilaisuuden jos ikinä onkaan.
      Jos tunnet avuttomuutta roolissasi, niin se ilmeisesti oikein sovi sinulle etkä onnistu herättämään ulkopuolisten luottamusta koska he tuntevat tarpeelliseksi "kysellä ja vahtia", itsevarmuuden ja osaamisen puutteesi näkyvät jo kauas. Etköhän ota iisisti ja keskustele miehesi kanssa siitä miten parhaiten toimitaan ja aivan yksinkertaisesti vain lakkaa mahtailemasta, koska se ei auta.

• sinun on nyt minun

Minä tule olemaan sinun lastesi äiti, juuri hän joka on ex miehesi uusi rakas. Lapset tykjästyy uuteen äitiin, ja sinä saat mennä ja olla ihan miten haluat, eikö vapaus ole kivaa? Me ex miehesi kanssa kyllä kasvatamme lapsiasi hienoja ihmisiä, ja olemme ihana perhe, kiitos sinulle siitä että sain kokea äitiyden lapsillasi. Heillä on vielä pajon opeteltavaa, sillä olen vaativa äiti, enkä kovin helppo ihminen. Vaadin paljon ja kasvatan topakasti.

• tulppaani1
        sinun on nyt minun kirjoitti:

Minä tule olemaan sinun lastesi äiti, juuri hän joka on ex miehesi uusi rakas. Lapset tykjästyy uuteen äitiin, ja sinä saat mennä ja olla ihan miten haluat, eikö vapaus ole kivaa? Me ex miehesi kanssa kyllä kasvatamme lapsiasi hienoja ihmisiä, ja olemme ihana perhe, kiitos sinulle siitä että sain kokea äitiyden lapsillasi. Heillä on vielä pajon opeteltavaa, sillä olen vaativa äiti, enkä kovin helppo ihminen. Vaadin paljon ja kasvatan topakasti.

Olikohan tuo suomea tai jotain muuta? No väliäkö sillä. Valitettavasti noin ruusuinen kuva ei uppoa keneenkään, mutta saahan sitä toivoa.

• selvä provo

Sori nyt vaan, mut mä oon noiden lasten äiti. Ja niin kauan kun se fakta pysyy (eli koko loppuelämän ;) ) niin mä tulen AINA olemaan niiden lasten ykkösnainen.

Sun pitäisi nyt harakka tajuta, että ellet nyt äkkiä nusase lasta sille mun ex ukolle niin sillä tulee aina olemaan suurempi tunneside muhun kun suhun koska meillä nyt on vaan näitä yhteisiä lapsia.

Eli ellet nyt pimperosta omia lapsia pyöräytä, niin älä tule kasvattamaan muiden omia!

Koska ruma on naamasi, nyt ja iankaikkisesti. Aamen.

• Olet oikeassa

Sinä ainakin provosoiduit.

• 3971

Ja tämän takia mä en huoli "toisella kierroksella olevaa" ukkoa....

• muusimude

Jessus mikä provo

• samsung60

"Milloin lapset alkavat kutsumaan äidiksi, ja milloin exät lopettaa sen häiriköinnin sekä jättää perheemme rauhaan? Milloin saan omistaa nämä lapset ettei heidän äiti koko ajan kysele ja vahdi."

Just just! Jos takana on mahdollisesti hyuoltajuuskiista, niin Suomen ns. oikeuslaitos on taas näyttänyt järjettömyytensä, kun on tuominnut lapset narsisti-isälle ja tämän uudelle vaimolle, joka haluaa tehdä jonkun toisen lapsista omaisuuttaan ja ilmeiseti vieraannuttaa lapset biologisesta äidistään. Ei mikään ihme, jos exä "häiriköi, kyselee ja vahtii". Paha paikka siellä. Lähetä vaan ne lapset ihan suosiolla omalle äidilleen.

• Vastaus provoon

Tämä on TODELLA HUONO PROVO mutta vastaan silti.
      1) Sinä määräät kodissasi mutta et todellakaan muualla, etkä ainakaan exän kodissa.
      2) Lapset eivät milloinkaat sano sinua äidiksi koska heillä sellainen jo on. Ex on heidän äitinsä.
      3) Et omista lapsiakaan koskaan. He ehkä hyväksyvät sinut elämäänsä mutta omista heitä et. Ex on heidän äitinsä ja hänen kuuluu tietää lasten asiat. Pimittäessäsi tietoa teet väärin kaikkia kohtaan.
      4) lasten äitiä et määrää, miksi määräilisit?
      5)Tutkituta oma pääsi, lapsissa ei ole vikaa.

• hgjhlkjhlkjhg

"Uusperheet on **********. Yhdenkän tervepäisen ihmisen ei pitäisi alkaa semmoiseen.
      Serurustella voisi muutenkin kuin lyömällä hynttyitä yhteen saman tien ja syöksyä suoraan ongelmiin."

Juuri näin! Olen 2x ollut äitipuolena, -ei koskaan enää. (Toki sitten sopii, jos mies on leski. Itselläni ei siis ole lapsia. Lapset itse ovat aina viattomia tilanteeseen.)

• En minäkään

tuollaista harakkaa tottelisi. Toivottavasti lapset osaavat pitää kiinni oikeuksistaan. Et ole koskaan ollut, et ole, etkä koskaan tule olemaan heille "ykkösäiti". Lasten oma äiti on aina ensimmäinen ja aito. Olet vain ikäväntuntuinen korvike. En sääli sinua, vaan lapsia. Toivottavasti eivät koskaan tule tottelemaan tuollaista sateenpieksämää pirunraatoa!

• huono provo.

Huono provo.

• 15-vuotias tyttö

no huh, onneks et oo mun puoläiti. Vihaan mun puoläitii koska käskee ja utelee. eikä arvosta miun 4 parasta ystävää. Onneks täytin reilu kuukaus sitten 15 nii saan päätää mis asun, ja oon vähentänyt käyntejä isäni luona- puoläitini takia...
      en voi sietää kun se komentaa miuu ja utelee, SE EI OO MIUL SUKUU EIKÄ MIUN PUOLEST KUULU MIUN ELÄMÄÄN! ja mie sentään pidän sille mykkäkouluu jo kolmatta kuukautta ja oon asettunut mukavasti asumaann omaan huoneeseeni. silloin kun pari kertaa päivässä tarviin ruokaa nii pyydän siskoo hakee keittiöst. eli lyhyesti: en puhu sille ja välttelen sitä.

• Antsku imatralt

Mie romahin siihe kui hitokseen hyvä tuo juttus ol.

• 15 v ja pissis oot

Siperia opettaa tuollaista kermaperse teiniä vielä kovasti. Muuta sinne äidillesi kokonaan, vai on ko siellä ilkeä puoliisä joka komentaa?

• Mulla hyppäs kanssa silmille toi "ryhtyä äidiksi" ja "ex- äiti" ! Sä et ole miehesi lasten äiti eivätkä he välttämättä IKINÄ halua kutsua sinua äidiksi, jokaisella kun on vaan yksi äiti eikä se muutu siitä vaikka erotaan! Meillä lapset eron aikana ja varsinkin kun isän uuden tyttöystävän tullessa kuvioihin, kysyivät moneen kertaan että "eihän tarvi sanoa äidiksi". Poikani varsinkin halusi tietää että äiti pysyy äitinä ja isä isänä vaikka uusi tyttöystävä 7 lapsensa kanssa tulikin kuvioihin niin hänen vanhempansa ovat aina samat. Enkä itsekkään halua että exäni uusi kutsuu itseään MINUN lapseni äidiksi, mielestäni se on loukkaavaa! ex äiti taas kuulstaa siltä että äiti olisi hylännyt heidät

• onnen ydin perhe

Me emme kukaan ole koskaan edes nähneet ex miehen ex isän naikkosia. Koskaa mies ei ole pakottanut mietä heitä näkemään eikä meille niitä sutturoitaan tuonut. Emmehänmekään ole menneet häntä katsomaan. Miksi semmoinen perheenrikkoja pitäisi ottaa kaveriksi ja päästää kotiin sotkemaan? Eihän me sillä ihmisellä mitään tehdä. Eikö se ole miehen suttura joak miehen halusi, emme me sitä sutturaa.

Olisi tosi loukkaavaa jos mies olisi pakottanut meidän näkemään naikkoset, ensin haluaa eroonm eistä ja vaihtaa ja sitten pitäisi kaveerata hänen uusein sutturoiden kanssa? Ei oikein täsmää tuo logiikka.

Onneksi lapset eivät ole joutuneet naikkosten kysniin ikinä koska kielsin minkäänlaisen yhteiydenpidon meihin. En olisi äitinä kehdannut lapsiani silmiin katsoa, jos olisin sostunut siihen että ex isän suttura olisi haukkunut meitä ja tullut kotiimme sotkemaan.

Siihen me emme lähteneet mukaan, ihan saa yksikseen pelleillä, ei meillä.

Mieshän tässä eniten kärsii, kun pakotettu luopumaan lapsistaan kun suttura niinh alusi, ja suvustaan.. onneksimeillä on kaikki suku tallessa. Me emme pahemmin kärsineet vaikka meihin se kohistui, aikamme surimme ja kaipasimme, mutta tajusimme, että huono mies itse emme vaan ymmärtäneet lähteä aikasisemmin.

Nyt kräsii kun lapset eikä lastenlapset halua nähdä. Hahhaaaa... kyllä me lasten kanssa joskus nauramme, että oma pilka osui omaan nilkkaan... sitä mies sai mitä tilasi.

• kräsii kräsii lapet

mietä
        Emmehänmekään
        joak
        eroonm
        eistä
        uusein
        kysniin
        yhteiydenpidon
        sostunut
        niinh
        alusi,
        onneksimeillä
        kohistui
        aikasisemmin
        kräsii
        pilka
        Ihan oikeesti lissu, miksi sinä et osaa kirjoittaa? Luulisi noin aktiivisen kirjoittajan oppivan toistoista. Mutta ei, aina samat kirjoitusvirheet toistuu.

• Olet loistava fani!
        kräsii kräsii lapet kirjoitti:

mietä
        Emmehänmekään
        joak
        eroonm
        eistä
        uusein
        kysniin
        yhteiydenpidon
        sostunut
        niinh
        alusi,
        onneksimeillä
        kohistui
        aikasisemmin
        kräsii
        pilka
        Ihan oikeesti lissu, miksi sinä et osaa kirjoittaa? Luulisi noin aktiivisen kirjoittajan oppivan toistoista. Mutta ei, aina samat kirjoitusvirheet toistuu.

Sinä olet hyvä fani, luet kaikki kirjoitukset, ja siitä on varmasti sinulle ollut suurta apua. Kiva että luet niin tarkasti, että huomat nämä kirjoitusvirheet, sitä ei kaikki huomaa jos ei lue ajatuksin.... sinua kiinnostaa kovin, ja kiitos sinulle että aktiivisesti luet asiapitoiset kirjoitukseni.

Lue jatkossakin. On hyvä että minun ei tarvi alkaa korjaamaan tekstini virheitä, kun sinä teet sen mielelläsi. Hyvä juttu.. sihteeri on kaikille paljon kirjoittaville tarpeellinen.

En korjaakkaan enää niitä virheitäni, kun sinä teet noin kiitettävästi.

Olet suuremmoinen fani, kiitos siitä!

• Kräsii kräsii lapset
        Olet loistava fani! kirjoitti:

Sinä olet hyvä fani, luet kaikki kirjoitukset, ja siitä on varmasti sinulle ollut suurta apua. Kiva että luet niin tarkasti, että huomat nämä kirjoitusvirheet, sitä ei kaikki huomaa jos ei lue ajatuksin.... sinua kiinnostaa kovin, ja kiitos sinulle että aktiivisesti luet asiapitoiset kirjoitukseni.

Lue jatkossakin. On hyvä että minun ei tarvi alkaa korjaamaan tekstini virheitä, kun sinä teet sen mielelläsi. Hyvä juttu.. sihteeri on kaikille paljon kirjoittaville tarpeellinen.

En korjaakkaan enää niitä virheitäni, kun sinä teet noin kiitettävästi.

Olet suuremmoinen fani, kiitos siitä!

Ahahahahahaaaa....apua??? Mihin??? ketä voi tuollainen umpihullu akka auttaa??? Ei ketään. Sinun kirjoitusvirheesi ovat NIIN silmiinpistäviä että kyllä ne huomaa, jokainen.
        Ps. Näytä minulle asiapitoinen kirjoituksesi? Sitä jään odottelemaan

• mene hoitoon ensin!
        Kräsii kräsii lapset kirjoitti:

Ahahahahahaaaa....apua??? Mihin??? ketä voi tuollainen umpihullu akka auttaa??? Ei ketään. Sinun kirjoitusvirheesi ovat NIIN silmiinpistäviä että kyllä ne huomaa, jokainen.
        Ps. Näytä minulle asiapitoinen kirjoituksesi? Sitä jään odottelemaan

Sinä kärsit ihan itse... olet vaan katkera kun et pysty itse kirjoittamaan tasoisiani asiaåitoisia kirjoituksia, vaan huutelet täällä kaikkien kirjoitusvirheistä ja suollat buahhahaaa ym soopaa... jos et osaa kirjotitaa muuta, niin anna olla.

Olet kauhea kateellinen minulle, joten pakkohan sun on mua fanittaa.

kräsi kräsi ihan itse, näyttää sullakin olevan vaikeuksia kirjoittaa virheetöntä teksitä... hahhaaa

• lissu hei,
        mene hoitoon ensin! kirjoitti:

Sinä kärsit ihan itse... olet vaan katkera kun et pysty itse kirjoittamaan tasoisiani asiaåitoisia kirjoituksia, vaan huutelet täällä kaikkien kirjoitusvirheistä ja suollat buahhahaaa ym soopaa... jos et osaa kirjotitaa muuta, niin anna olla.

Olet kauhea kateellinen minulle, joten pakkohan sun on mua fanittaa.

kräsi kräsi ihan itse, näyttää sullakin olevan vaikeuksia kirjoittaa virheetöntä teksitä... hahhaaa

Älä lissu selittele, kaikki täällä jo tietävät, kuinka hullu olet, siinä ei selitykset auta, kukaan muu ei kirjoita noin pähkähullua textiä virheineen, kun sinä ja sinulle nuo kaikki buhaat on tarkoitettu, ei kelleen täysjärkiselle ihmiselle.
        Tuon sun "fanituksen", jota sanaa et edes ymmärrä, jätän omaan arvoonsa.
        Myöskään en ole hulluille ja tyhmille mistään kade, kuka nyt hulluja kadehtii....Jos joku hoitoa tarvitsee niin se olet sinä.

• Kivaa illan jatkoa
        lissu hei, kirjoitti:

Älä lissu selittele, kaikki täällä jo tietävät, kuinka hullu olet, siinä ei selitykset auta, kukaan muu ei kirjoita noin pähkähullua textiä virheineen, kun sinä ja sinulle nuo kaikki buhaat on tarkoitettu, ei kelleen täysjärkiselle ihmiselle.
        Tuon sun "fanituksen", jota sanaa et edes ymmärrä, jätän omaan arvoonsa.
        Myöskään en ole hulluille ja tyhmille mistään kade, kuka nyt hulluja kadehtii....Jos joku hoitoa tarvitsee niin se olet sinä.

No en minä selittele, puhun todella tärkeästä asiasta, josta olet sinäkin hyvin kiinnostunut! Se on hyvä asia, sillä oirehdit erittäin paljon, mutta tuo kiinnostus teksteihin, on hyvä alku ja voit selvitä tuosta kateellisuudesta ja ainaisesta epävarmuudestasi.

Kyllä täällä buuhaillaan vähän jokaiselle, et vaan huomaa kun keskityt minun asiapitoisiin ja tärkeisiin kirjoituksiin. Myönnä pois vaan että mietit niitä ja sydämessäsi tunnet että asia koskee myös sinua.

No vähän tuntuu kyllä siltä, että olet kateellinen monelle täällä, mutta jos haluat selvitä ja parantua, enisin sinun on myönnettävä olotilasi ja ongelmasi, muuten ei voi parantumis prosessi alkaa. Mutta tsemppiä sinulle.

Kirjoittelehan taas minulle, vastaan kyllä.. ja kuuntelen.

• ella.
        Kivaa illan jatkoa kirjoitti:

No en minä selittele, puhun todella tärkeästä asiasta, josta olet sinäkin hyvin kiinnostunut! Se on hyvä asia, sillä oirehdit erittäin paljon, mutta tuo kiinnostus teksteihin, on hyvä alku ja voit selvitä tuosta kateellisuudesta ja ainaisesta epävarmuudestasi.

Kyllä täällä buuhaillaan vähän jokaiselle, et vaan huomaa kun keskityt minun asiapitoisiin ja tärkeisiin kirjoituksiin. Myönnä pois vaan että mietit niitä ja sydämessäsi tunnet että asia koskee myös sinua.

No vähän tuntuu kyllä siltä, että olet kateellinen monelle täällä, mutta jos haluat selvitä ja parantua, enisin sinun on myönnettävä olotilasi ja ongelmasi, muuten ei voi parantumis prosessi alkaa. Mutta tsemppiä sinulle.

Kirjoittelehan taas minulle, vastaan kyllä.. ja kuuntelen.

Sinusta lissu täällä ei tykätä, koska et ole edes uusperheellinen, miksi sinä käyt täällä kiusaamassa meitä,,et ole koskaan mitään rakentavaa sanonut, vaan kiusaat ja vit...let kaikille.
        Ei täällä kukaan ole sinulle kateellinen, ihmettelen mistä moinen ilmaisu.
        Kerro yksikin syy miksi olet tällä palstalla kiusaamassa ihmisiä.

• äiti minäkin

Voi hyvät hyssykät!jos olisin mies niin lemppaisin tuollaisen kotkan ulos .Et tule koskaan omistamaan niitä lapsia,sillä minulla on 4 lasta itselläni ja en omista niitä,he ovat vain lainaa.Ja muista ,äiti on aina äiti vaikka sanoisit mitä.Toivottavasti ukko tulee järkiin ja jättää tuollaisen äitipuolen.Johan se nähtiin ikävä kyllä miten kävi pikku Eerikan :(

• 5+3

Kuka tahansa osaa kieltää ja käskeä, mutta jos haluaa ymmärtää lapsia ja olla heille tukena eikä kampittajana, tulisi ensimmäisenä ymmärtää itseänsä, Eli, jos haluat ottaa vastuun ja olla hyvä vanhempi, tutustu Alkuajatukseen, siitä löydät toimivaa tietoa minuuden ymmärtämiseen. Löytyy googlaamalla.

• tiukka ote heti!

Meillä selkeät rajat! Kun miehen lapset tuelveat, he ovat meidän lapsia ja elävät meidän säännöillä ja tottelevat myös minua. Heiltä otetaan kännytkät pois ja peliaikaa minimoidaan. Emme halua että joka asiasta kysytään äidiltä. Kännykkä on takavarikossa lähtöön asti.

Minun sanani on se jota noudatetaan, smoin kun heidän isänsä, en ole kakkonen vaan ykkönen.
      Määrään ja vaadin siinä missä kuka tahansa, olen perheen toinen pää. Sen ovat lapset hyväksyneet ja olemme erittäin tytyväisiä.

Meillä ei naputeta turhasta eikä uistela toista kotia, vaan eletään tässä ja nyt. Olen lapsille äiti en vieras ihiminen vaan tiukka kasvattaja. Ellei kelpaa ei tarvi tulla. Myös mies tukee minua, ja vaatii lapsilta yhtä paljon kuin minä. Vedämme yhtä köyttä.

Rankkaa on ollut, emme kiusaa emmekä muutenkaan kaltoin kohtele, vaan lapset ovat tasaarvoisia ja minä olen se ykkönen, jolla on päätösvalta, vaatetuksessa, ruuassa ym kaikesa. En suostu jäämään kakkoseksi.

• lähde jo menee....

Lissu ei anna periksi, kommentoida täytyy, vaikka hänellä ei ole edes uusperhettä, vaan on yksinäinen vanha akka.

• aikuinen mies

Jos lapsilla ei ole mitään sääntöjä vuosiin niin useimmiten henkinen kehitys jää vajaaksi ja tämän huomaa vielä aikuisiässäkin ihmisestä. Puhu miehesi kanssa aikuismaisesti tästä asiasta ja sitten puhuttu asiasta lastenkin kanssa.

Miehen exän mielipiteillä ei ole mitään väliä ja ei sinun tarvi häntä katsella. Olen hänelle näennäisen mukava vaikka hän aukoisi päätään. Hän on selkeästi hullu, mutta ei tätä hänelle tarvi päin näköä sanoa tai ei sinun tarvi tätä kertoa miehellesikään.

• mun mies ja lapseni

No en ole sanonutkaan, annetaan kaikkien vaan ymmärtää että exä on hullu! Ihan samaa mieltä. Mieskin luulee että kaikki hankaluudet on exältä lähtöisin, mies ja lapset uskoo kaiken mitä kekkaan.

Olisi järkytys meille jos se miehen exä tulisi melle, tosiaan, pilaisi meidän perheemme täysin. Jos mienä nyt vaan rakastuin hänen miehenensä, niin mitä sitten, ei siitä pidä pulttia ottaa. Kaikki eroo ja kakki lapset saavat uuden äidin.
        Minä en ole pilannut mitään, exä itse.

• Uusavuttomat?

Perheessä on vanhemmat ja lapset. On oikeastaan sivuseikka, ovatko lapset biologisia vai ei, vanhemmat vastaavat taloudesta, kodista, järjestyksestä, kasvatuksesta, huolenpidosta.

Vanhempien keskinäiset välit pitää olla kunnossa, koska vanhemmat sopivat kodin säännöt yhdessä. Niitä sitten noudatetaan.

En ymmärrä, miten uusperheiden kasvatusperiaatteet voisivat muuta olla.
      Perheen isän on ehdottomasti ymmärrettävä tämä, jos ja kun on uuden vaimon itselleen hankkinut, mutta pitänyt vanhat lapset. Hänen on huolehdittava siitä, että järjestys säilyy. Uuden rouvan asia ei ole yksinään rakentaa suhteita edellisen perheen lapsiin.

Lapsilla pitää olla ohjeet ja tiedot, miten menetellään, sillä säännöllisyys tuo turvallisen olon. He ottavat vastaan ohjeet, vaikka purnaisivatkin.

• luulet liikoja!

Kukaan viers ulkopolinen ihminen ei tule sanomaan kenenkään lapsille miten sun pitää olla omassa kodissasi tai isän luona, ei kukaan.

Lapsella on oma äiti joka päättää lapsen isän kanssa, ei tämä viers katkera ulkopuolinen siipeilijä.
        Mistä on tullutkin heille semmoinenk äsitys, että he saavat tuosta noin vaan haukkua ja kiusata toisten lapsia? Eipä ihme että lasten mielenterveysongelmat ovat huipussaan, ja eivät halua olla isän luona, kun vieras ihminen haukkuu ja estää ja häiriköi lasta ja isää.

Mutta sehän on tahallista toimintaa jotta lapsi ei tulisi enää isänsä luokse, ja vierss nainen saisi siipeillä ja käyttää miehen rahat kaljaan ja tupakkaan.

Lapsien ohjeet antaa omat vanhemmat ei tämä katkrea vieras ihminen joka kuvittelee itsestään liikoja.
        UUsion on ymmärrettävä tämä, että ei ole lapsen ja exän elämässä mikään, pelkkä peärheenrikkoja ja hiriköivä ihmkinen joka vei lapsen isän ja vaimon avioimiehen.

• ei ex-ämmiä

Löysinpä mielenkiintoisen ketjun ja täytyy todeta, oletteko kaikki ihan tosissanne?
      Minä en ainakaan edes haluaisi, että mieheni lapsi alkaisi kutsumaan mua äidiksi, tai edes äitipuoleksi, olenhan kokonainen ihminen.
      Omat lapseni eivät myöskään kutsu miestäni isäpuoleksi tai isäksi vaan ihan tämän omalla nimellä.
      Sen verran kuitenkin, että minä en myöskään antanut mieheni lapsen hyppiä silmilleni. Enkä omien lasteni mieheni silmille.

Miehen lapsi, ei katkeran äitinsä kanssa meinannut tätä ymmärtää.
      Tein asian harvinaisen selväksi, omaa katkeruuttaan on turha siirtää lapseen.
      Meillä mennään just näillä säännöillä, ja jos ei kelpaa pysyköön poissa.
      Jokaisessa kodissa on omat sääntönsä, ja jos niillä ei pyritä satuttamaan ketään, se riittäköön.
      Nyt tosin lapset jo sen ikäisiä, ettei näistä tarvi enää vääntää.

Ex-ämmä (anteeksi sanamuotoni) on edelleen katkeruudessaan kiehuva, mutta antaa olla, me emme välitä siitä. Meillä kun on jo 17 vuotta yhteistä elämää takana:)

• mä vaan oon hyvä

Meillä kanssa minä sanelen perheemme säännöt, ei kukaan muu. Minä sanelen miten mies hakee lapsensa ja miten kakara täällä elää ja on. Minä päätän milloin se lapsi tulee ja millon lähtee kotiin ja turha narista ruuasta ja kotitöistä, syötävä sitä mitä laitan ja kotityöt kuuluu, loisia täällä ei saa.
        Määrään myös miten lapsi on omassa kotona koska hänen äiti ei osaa. Autn häntä kaikessa ja lapsi onkin minun hoivissani tullut ja kasvanut reippaaksi ja tottelevaiselso ihmiskesi, mitä kotonaan ei olisi tullutkaan.
        Oli onni että mies erosi ja lysi minut, muutoin näistä hänen lapsistaan ei olisi tullut mitään.
        Uusi äiti on kyllä se joka määrää lapsen ja miehen elämää ja myös opastaa sitä ex vaimoa mielellään, niin minä ainakin laitan ohjeita lapsen mukana kotiin, jotta hänen äiti osaa sitten toimia ja tehdä olekaa ruokaa, muutoin ei osaa. Jos mies muuta ehodittaisi jättäisin hänet heti, minä päätän ja määrään, olen tosi hyvä ja kiltti ihminen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4170
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2238
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      95
      2058
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1867
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1850
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1557
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1330
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      72
      1142
    Aihe