Olen kipeästi avun tarpeessa Suomen oleskelulupien suhteen! Toivoisin, että saisin tietää mistä minun kannattaa kysellä näistä asioista, ja tarvitsisin etenkin hyviä ajatuksia, ideoita ja tarinoita!
Poikaystäväni tarvitsisi viisumin Suomeen ja työpaikan, mutten tiedä mikä on paras tapa lähestyä asiaa. Hän on uusi-seelantilainen, joten typeryyksissäni kuvittelin, että viisumin saaminen Suomeen olisi yksinkertainen prosessi, mutta parisuhteen perusteella viisumia haettuamme huomasimme että a) vuoden avoliitto ei riitä Suomen maahanmuuttovirastolle, vaan sen tulisi olla kaksi vuotta (vaikka tilanteemme on valitettavasti sellainen, että minä en saa viisumia poikaystäväni luo, eikä hänkään näköjään tänne, joten avoliiton jatkaminen ilman viisumin saamista on MAHDOTONTA) b) parisuhdeviisumiin ei sisälly työoikeutta, joten viisumi hylättiin :(
Olemme siis asuneet vuoden yhdessä Australiassa ja nyt VUODEN olemme yrittäneet hakea kahta viisumia, joista kumpikin hylättiin.
Pohdimmekin siis miten uusi-seelantilainen yli kolmekymppinen saisi Suomeen oleskeluluvan johon sisältyy työviisumi? Itse kuvittelen, että työviisumi olisi helpoin vaihtoehto ja mietin miten paljon esimerkiksi työn määräaikaisuus vaikuttaa viisumispäätöksen hyväksymiseen? Poikkikseni saisi ehkä töitä kesäksi - mutta vain kesäksi.
Mihin kaikkiin tahoihin minun kannattaisi ottaa yhteyttä? Ja jos on mitään vinkkejä tms jotka voisivat auttaa tällaisessa tilanteessa, niin kaikki aiheeseen liittyvä on hyvin tervetullutta.
Kertokaa ihmeessä jos tiedätte myös paikkoja joista komea uusi-seelantilainen voisi saada töitä!
Hjälpa oss!
Suomeen oleskelulupa - tietoa ja ideoita?
uusseelanti
0
160
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822443Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951575- 1091475
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v601092- 56919
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72916Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771- 60767
- 41761