Suomeen oleskelulupa - tietoa ja ideoita?

uusseelanti

Olen kipeästi avun tarpeessa Suomen oleskelulupien suhteen! Toivoisin, että saisin tietää mistä minun kannattaa kysellä näistä asioista, ja tarvitsisin etenkin hyviä ajatuksia, ideoita ja tarinoita!

Poikaystäväni tarvitsisi viisumin Suomeen ja työpaikan, mutten tiedä mikä on paras tapa lähestyä asiaa. Hän on uusi-seelantilainen, joten typeryyksissäni kuvittelin, että viisumin saaminen Suomeen olisi yksinkertainen prosessi, mutta parisuhteen perusteella viisumia haettuamme huomasimme että a) vuoden avoliitto ei riitä Suomen maahanmuuttovirastolle, vaan sen tulisi olla kaksi vuotta (vaikka tilanteemme on valitettavasti sellainen, että minä en saa viisumia poikaystäväni luo, eikä hänkään näköjään tänne, joten avoliiton jatkaminen ilman viisumin saamista on MAHDOTONTA) b) parisuhdeviisumiin ei sisälly työoikeutta, joten viisumi hylättiin :(

Olemme siis asuneet vuoden yhdessä Australiassa ja nyt VUODEN olemme yrittäneet hakea kahta viisumia, joista kumpikin hylättiin.

Pohdimmekin siis miten uusi-seelantilainen yli kolmekymppinen saisi Suomeen oleskeluluvan johon sisältyy työviisumi? Itse kuvittelen, että työviisumi olisi helpoin vaihtoehto ja mietin miten paljon esimerkiksi työn määräaikaisuus vaikuttaa viisumispäätöksen hyväksymiseen? Poikkikseni saisi ehkä töitä kesäksi - mutta vain kesäksi.

Mihin kaikkiin tahoihin minun kannattaisi ottaa yhteyttä? Ja jos on mitään vinkkejä tms jotka voisivat auttaa tällaisessa tilanteessa, niin kaikki aiheeseen liittyvä on hyvin tervetullutta.

Kertokaa ihmeessä jos tiedätte myös paikkoja joista komea uusi-seelantilainen voisi saada töitä!

Hjälpa oss!

0

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
        Ikävä
        15
        3960
      2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
        Maailman menoa
        2
        1625
      3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
        Maailman menoa
        106
        1587
      4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
        Maailman menoa
        225
        1085
      5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
        Kaste
        422
        1068
      6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        124
        881
      7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
        Suomalaiset julkkikset
        2
        836
      8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
        Haapavesi
        29
        817
      9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
        Kuhmo
        10
        805
      10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
        Ähtäri
        45
        789
      Aihe