Hei!
Lennot varattuna Dubrovnikiin (kesäkuu). Nyt pohdiskelen, että kumpaan kannattaisi majoittua: Dubrovnikiin vai Cavtatiin? Haluamme tietysti käydä vaikka useammankin kerran Dubrovnikin vanhassa kaupungissa ja myös veneretki Lokrumiin tai Lopudiin on suunnitelmissa. Retkeilyjen lisäksi olisi mukava päästä helposti uimaan/ rannalle. Voisiko tämän kaiken toteuttaa helposti Cavtatista käsin? Se, kun vaikuttaa mukavan pieneltä ja kauniilta, mutta onko liiankin pieni ja ehkä hintatasoltaan kalliimpi kuin esim. Lapadin alue?
Ja onko olemassa jokin useamman päivän kortti Dubrovnikin alueen bussiliikenteeseen?
Majoitus Cavtatista vai Dubrovnikista?
3
649
Vastaukset
- apa2
Hei,
Cavtat ja Dubrovnik ovat aivan toistensa vastakohtia: toinen pieni, viehättävä, unelias ja rauhallinen kylä, kun taas toinen iso, hektinen kaupunki, jossa miljoona turistia. Vaikea sanoa onko Cavtat liian pieni, siellä on parikymmentä ravintolaa ja yksi pieni kauppa. Cavtatissa on idyllinen satama, jossa baarin tai ravintolan terassilla on mielenkiintoista seurata rantautuvia toinen toistaan upeampia huvijahteja. Yksi pikkukivinen uimaranta, jossa kyllä rantapäivän voi mainiosti viettää. Dubrovnikiin tai lähisaarille on hyvät yhteyden venebusseilla. Suosittelisin Cavtatia ehkä vähän varttuneemmille rauhallisesta lomatunnelmasta nauttiville. - eaglemama
Menossa Dubrovnikiin huhtikuun lopussa, majoitusta vertailen House Tripin, airbnb:n ja Booking comin kesken, löytyy edullisia asuntoja hienoilla näköaloilla, voin suositella. Kroatian omat matkailusivut on aika hyvät. www.kroatia.fi
- merikki
Kiitos molemmille vastaajille! Nyt olen päätynyt siihen, että vietämme osan lomasta Dubrovnikista ja osan Cavtatissa. Kesää odotellessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1023665Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292413Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422049Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.35915- 44841
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61815Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5809- 40717
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies89705