pesussa, kun ei tule niin puhdasta ja kirkasta kuin haluaisin!
Mahdanko sitten laittaa liian täyteen, myös eriväriset
vaatteet ovat varsinkin uusina helposti väriä päästäviä.
Nukkasihdinkin tarkastin ja olihan siellä jo nukkaa.
Muuten, uusia villasukkia en kohtakaan pese,
ravistelen ja tuuletan vain, niistä sitä nukkaa tulee!
Mikä vika vaatteideni
4
140
Vastaukset
- joitain neuvoja
Jospa pesukoneesi on vain kertakaikkiaan likainen, kokeilehan pestä koneesi joko apteekissa myytävällä sitruunahapolla, tai kokeile silloin tällöin lisätä pesuaineen kera koneeseen ruokasoodaa pari ruokalusikallista kun peset pyykkiä.
Älä käytä pesuaineita joissa on zeoliittiä.
Muista jättää pesukoneen luukku auki kun et käytä sitä. - pesua
Kone pitää välillä pestä 90 asteessa, vaikka tyhjänänsä, että se puhdistuu.
Punaiset erikseen, mustat erikseen, valkoiset erikseen, sekaväriset erikseen. Nykyvaatteet eivät kestä enempää kuin 30-60, lue pesuohje, mutta muista, että petivaatteet ja alkkarit tarvitsevat 60 astetta, että pöpöt kuolee.
Silkit ja muut hömpänpömpät pitää pestä erikseen alhaisissa lämpötiloissa omilla pesuaineillaan (käsinpesuohjelma).
Villasukkia ja yleensäkään villavaatteita ei pidä pestä kuin pakon alla - paras villasukille olisi pyöritys kylmäkuivaimessa tai jos ei sitä ole, pitäminen / tuulettaminen mielellään pakkasessa sillointällöin, että pöpöt kuolee.
Älä täytä konetta tupaten täyteen, ja kun kone on pessyt, älä jätä pyykkiä sinne odottamaan vaan laita kuivumaan saman tien. Muutoin se alkaa haista. - jörkka..
käytä tahranpoistoainetta, semmosta pullossa olevaa, ennen pesua
- lajittele pyykki
pese samansävyiset vaatteet samassa koneellisessa, niin värit säilyvät kirkkaina. Jos peset koneessa eri värisiä samassa koneellisessa, tuloksena on ikävän harmaata pyykkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391