Panasonic halpa plasma?

0stamassa

29

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gigantti-222

Millaiseen käyttöön televisio tulee?

Digi-TV kuva (pois lukien HD-kanavat) on kaikissa nykytelkkareissa enemmän tai vähemmän pikselöityä mössöä ja ei kovin miellyttävää katsoa. HD-virittimiä ei näyttäisi olevan. HD-Digiboksi pitää hankkia vierelle jossakin vaiheessa, jos HD-kanavia haluat katsoa.

Plasma televisioiden ongelmat lienee tuttuja? Plasman kovempi "käyntiääni", kuvan "palaminen" ja suurempi sähkönkulutus? Toisaalta saat vastineeksi oikeasti hyvän mustan tason. Myös kuva on usein plasmassa parempi kuin halvoissa LED/LCD-telkkareissa, varsinkin hämärässä.

Gigantilla 30 päivää aikaa kiikuttaa takaisin, jos ei tykkää (maksaa vain vaivan)

• Philips 32PW9551

Televisio tulee olohuoneeseen jossa katsotaan 95% digi-tv sd kuvaa. Mietityttää juurikin että osaako tuo Pana-plasma tehdä hyvää kuvaa perus digi lähetyksistä.

Nyt minulla on "hd" putki-tv jossa loistava kuvanlaatu, mutta isompaa kuvaa halajaisin. Tai sitten vain jatkan putkella...

• Infoooo

Kaapeli-tv:ssä ei haittaisi DVB-T2:n puuttuminen yhtään. Jos siis kysyjällä.
        Sähkönkulutus uusilla plasmoilla vain vähän enemmän kuin entisillä LCD-telkkareilla, mutta toki 2-3 kertaa verrattuna LED-taustavaloisiin, 1-3 eur/kk enemmän sähköön-tv:n koosta riippuen.
        Kuvaa ei saa poltettua normaali-tv-käytössä nykyplasmoilla.
        Mustan taso ja kontrastisuhde oikein hyviä-> hyvä kuva.

• Philips 32PW9551
        Philips 32PW9551 kirjoitti:

Televisio tulee olohuoneeseen jossa katsotaan 95% digi-tv sd kuvaa. Mietityttää juurikin että osaako tuo Pana-plasma tehdä hyvää kuvaa perus digi lähetyksistä.

Nyt minulla on "hd" putki-tv jossa loistava kuvanlaatu, mutta isompaa kuvaa halajaisin. Tai sitten vain jatkan putkella...

Niin ja tuon panan reso on siis 1024 x 768. "Parantaako" tuo alhaisempi reso digi tv laatua, eli virheitä näkyy vähemmän?

• Gigantti-222
        Philips 32PW9551 kirjoitti:

Niin ja tuon panan reso on siis 1024 x 768. "Parantaako" tuo alhaisempi reso digi tv laatua, eli virheitä näkyy vähemmän?

720p resoluutio on 1280x720. PC-resoluutio liittyy taas televisioon kytkettävään tietokoneeseen ja television skaalauskykyyn.

Kyllähän kuva näyttää paremmalta, kun resoluutio laskee, mutta kun ruudun koko nousee, niin katseluetäisyyden pitäisi kasvaa samassa suhteessa.
        Mitä suurempi ruutu, sitä paremmin silmä erottaa pikselit ja samalla myös kuvan häiriöt.

Itse olen ehkä liiankin skeptinen plasman suhteen. Yhä vähemmän televisioita, joissa on plasma tekniikkaa, myydään asiakkaille.

Miten olisi tämä:
        http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/KDL40R473ABAE/sony-40-led-tv-kdl-40r473a

Tuosta lähtisi FULL-HD televisio, jossa on HD-virittimet ja LCD-LED tekniikka (=ohuempi paneeli). Ihan modernia, energiatehokasta, tekniikkaa on siis sisällä. Smart-tv tai 3D hienouksia ei ole, mutta Sony on ainakin toistaiseksi tehnyt ihan laadukkaita televisioita ja on kansainvälisesti arvostettu valmistaja (Myönnettäköön silti, että Panasonic tekee maailman parhaat Plasma televisiot). Tästä televisiosta olisi iloa vielä vuosienkin päästä.

Itse hankin kuukausi sitten astetta kalliimman Sonyn mallin ja DigiTV kuva on ällistyttävän hyvälaatuista SD-tasoisenakin, kunhan television kuvan säädöt tekee huolella. Tehdas-asetukset eivät ole ihan optimaaliset.

En tiedä oletko antenni vai kaapeliverkossa, mutta ainakin YLEn kanavat ja Nelonen ovat jo HD-tasoisina avoimesti tarjolla. http://www.hdtvopas.fi/

• Testattava itse
        Gigantti-222 kirjoitti:

720p resoluutio on 1280x720. PC-resoluutio liittyy taas televisioon kytkettävään tietokoneeseen ja television skaalauskykyyn.

Kyllähän kuva näyttää paremmalta, kun resoluutio laskee, mutta kun ruudun koko nousee, niin katseluetäisyyden pitäisi kasvaa samassa suhteessa.
        Mitä suurempi ruutu, sitä paremmin silmä erottaa pikselit ja samalla myös kuvan häiriöt.

Itse olen ehkä liiankin skeptinen plasman suhteen. Yhä vähemmän televisioita, joissa on plasma tekniikkaa, myydään asiakkaille.

Miten olisi tämä:
        http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/televisiot/KDL40R473ABAE/sony-40-led-tv-kdl-40r473a

Tuosta lähtisi FULL-HD televisio, jossa on HD-virittimet ja LCD-LED tekniikka (=ohuempi paneeli). Ihan modernia, energiatehokasta, tekniikkaa on siis sisällä. Smart-tv tai 3D hienouksia ei ole, mutta Sony on ainakin toistaiseksi tehnyt ihan laadukkaita televisioita ja on kansainvälisesti arvostettu valmistaja (Myönnettäköön silti, että Panasonic tekee maailman parhaat Plasma televisiot). Tästä televisiosta olisi iloa vielä vuosienkin päästä.

Itse hankin kuukausi sitten astetta kalliimman Sonyn mallin ja DigiTV kuva on ällistyttävän hyvälaatuista SD-tasoisenakin, kunhan television kuvan säädöt tekee huolella. Tehdas-asetukset eivät ole ihan optimaaliset.

En tiedä oletko antenni vai kaapeliverkossa, mutta ainakin YLEn kanavat ja Nelonen ovat jo HD-tasoisina avoimesti tarjolla. http://www.hdtvopas.fi/

Onkos Gigantin mainos, kun on tuollainen nimimerkkikin? :-)

Tuossa telkkarissa ei sentään ole halvinta ja yleisintä Edge-LED:iä, joten ehkä siitä on johonkin eli ei olisi valovuotoa nurkissa!!

Mutta ennen kuin ostaa, niin kyllä kannattaa käydä testaamassa ihan itsekin eri merkkisiä laitteita eri tv-kaupoissa. Onko käytettävyys hyvä vai joutuuko opettelemaan ja opettamaan perheenjäseniäkin. Millainen on käyttöliittymä ja kaukosäädin yms.

Miten normaali tv-kuva näkyy. Kaupassa on telkkareihin yleensä syötetty HD-kuvaa, joten kunnollinen testaus ei onnistu (esim. yhdessäkään Gigantissa en ole saanut tv-kuvaa telkkariin).

TV-kaupassa ei tietenkään pääse kotioloihin, kun siellä on liian kirkas valaistus. Siinä vaan kirkaskuvaiset LCD-tv:t ovat vahvoilla ja asiakas tekee helposti vääriä johtopäätöksiä siitä, mikä on paras. Tietysti useimmalle LCD on hyvä. Mutta pitäisi päästä oikeasti näkemään, millainen kuva on oikeissa olosuhteissa ennen kuin sen voi oikeasti tietää.

LED-taustavalonkin tultua telkkarien myyjät hehkuttivat, että nyt tulee oikeasti hyvä kuva ja mustakin näkyy mustana, mutta ei siitä Edge LED:stä siihen ollut, sillä se ainoastaan vain ohensi telkkaria, eikä se paranna kuvaa yhtään. Mutta monet uskovat siihen edelleen. Parempi on Direct LED, mutta ei sekään plasmaa parempi vielä ole kun yksittäisiä pikseleitä ei valaista erikseen. OLED sitten voi ollakin, kun siinäkin ohjataan pikseleitä erikseen plasma-tv:n tapaan eikä ole erillistä (mahdollisesti vuotavaa) taustavaloa kuten on LCD-telkkareissa.

• Plasmakuva palaa
        Testattava itse kirjoitti:

Onkos Gigantin mainos, kun on tuollainen nimimerkkikin? :-)

Tuossa telkkarissa ei sentään ole halvinta ja yleisintä Edge-LED:iä, joten ehkä siitä on johonkin eli ei olisi valovuotoa nurkissa!!

Mutta ennen kuin ostaa, niin kyllä kannattaa käydä testaamassa ihan itsekin eri merkkisiä laitteita eri tv-kaupoissa. Onko käytettävyys hyvä vai joutuuko opettelemaan ja opettamaan perheenjäseniäkin. Millainen on käyttöliittymä ja kaukosäädin yms.

Miten normaali tv-kuva näkyy. Kaupassa on telkkareihin yleensä syötetty HD-kuvaa, joten kunnollinen testaus ei onnistu (esim. yhdessäkään Gigantissa en ole saanut tv-kuvaa telkkariin).

TV-kaupassa ei tietenkään pääse kotioloihin, kun siellä on liian kirkas valaistus. Siinä vaan kirkaskuvaiset LCD-tv:t ovat vahvoilla ja asiakas tekee helposti vääriä johtopäätöksiä siitä, mikä on paras. Tietysti useimmalle LCD on hyvä. Mutta pitäisi päästä oikeasti näkemään, millainen kuva on oikeissa olosuhteissa ennen kuin sen voi oikeasti tietää.

LED-taustavalonkin tultua telkkarien myyjät hehkuttivat, että nyt tulee oikeasti hyvä kuva ja mustakin näkyy mustana, mutta ei siitä Edge LED:stä siihen ollut, sillä se ainoastaan vain ohensi telkkaria, eikä se paranna kuvaa yhtään. Mutta monet uskovat siihen edelleen. Parempi on Direct LED, mutta ei sekään plasmaa parempi vielä ole kun yksittäisiä pikseleitä ei valaista erikseen. OLED sitten voi ollakin, kun siinäkin ohjataan pikseleitä erikseen plasma-tv:n tapaan eikä ole erillistä (mahdollisesti vuotavaa) taustavaloa kuten on LCD-telkkareissa.

Kyllä musta on oikeasti mustaa myös hyvässä leditaustavalollisessa telkussa, kuten omassa Sampsassa.

• mitä tyydytystä?
        Plasmakuva palaa kirjoitti:

Kyllä musta on oikeasti mustaa myös hyvässä leditaustavalollisessa telkussa, kuten omassa Sampsassa.

Taas se Sony-kauppias puhuu plasmakuvan palamisesta vaikka niin ei tapahdu koti-tv-käytössä.

Mitä tyydytystä sinä saat siitä?

Oletko oikeasti verrannut kuvaa niin että tv:t ovat rinnakkain vai perustuuko tuo luuloihisi? Onko tv:ssäsi pelkät Edge LED-taustavalot, jonka uskoisin olevan halpis-Sampoissa, kun niissä säästetään muutenkin. Edge LED ei ole yhtään parempi kuin tavallinen LCD.

• Plasmakuva palaa
        mitä tyydytystä? kirjoitti:

Taas se Sony-kauppias puhuu plasmakuvan palamisesta vaikka niin ei tapahdu koti-tv-käytössä.

Mitä tyydytystä sinä saat siitä?

Oletko oikeasti verrannut kuvaa niin että tv:t ovat rinnakkain vai perustuuko tuo luuloihisi? Onko tv:ssäsi pelkät Edge LED-taustavalot, jonka uskoisin olevan halpis-Sampoissa, kun niissä säästetään muutenkin. Edge LED ei ole yhtään parempi kuin tavallinen LCD.

Sony kauppias, missä?
        Sampat ei ole ensinnäkään Sonyn telkkareita ja en ole mikään kauppias.

Oletko sinä oikeasti verrannut hyvän ledin kuvaa ja plasman kuvaa?
        Minä puhun aina kokemuksesta, en ikinä sepitä asioita joista en tajuaisi.

Eli olen verrannut kuvaa, useitakin telkkareita ja ihan kotiloissa itse säädettynä kuva enkä kaupan myyntivalaistuksessa.
        Faktahan on myös se että plasman kuva voi palaa, ja palaakin kiinni jättäen haamukuvan jonka tosin saa pyyhittyä pois telkkarin pyyhkimistoiminnolla, mutta se ei ole ihan nopea homma.
        N.2000€ Sampan plasmassa joka ei ole pilveilevä malli kuten hyvin useat plasmat on, se on laatumalli.

• aloittaja..

Sony kauppias, missä?

Eli olen verrannut kuvaa, useitakin telkkareita ja ihan kotiloissa itse säädettynä kuva enkä kaupan myyntivalaistuksessa.
        Faktahan on myös se että plasman kuva voi palaa, ja palaakin kiinni jättäen haamukuvan jonka tosin saa pyyhittyä pois telkkarin pyyhkimistoiminnolla, mutta se ei ole ihan nopea homma.
        N.2000€ Sampan plasmassa joka ei ole pilveilevä malli kuten hyvin useat plasmat on, se on laatumalli.

Mitä tarkoittaa "pilveilevä malli"?

• Taasko tätä hullua
        aloittaja.. kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "pilveilevä malli"?

Pilveilyllä tarkoitetaan LCD-telkkarien valovuotoa, jota on yleensä nurkissa, erottuu vaaleina kohtina tummemmissa kohdissa ja etenkin Sony on ollut kuuluisa siitä. LCD-tv:tä joutuukin siksi katsomaan valaistussa huoneessa.

En ymmärrä, miten "Minä puhun aina kokemuksesta" -tyyppi yhdistää sen plasmaan. Ei taida tietää mitään.
        'Enkä ymmärrä, miksi "Minä puhun aina kokemuksesta" -tyyppi väittää, että plasmakuva palaa. Ei voi tarkoittaa sitäkään, että plasmakuva palaisi parhaimmaksi, kun se on edelleen paras. Korkeintaan OLED sitten on parempi, mutta se on edelleen selvästi kalliimpi.

LCD:ssä valaistaan aina isoja alueita. Halvoissa perus-LCD:ssä on käytössä EDGE LED, joka valaisee telkkarikuvaa reunoista eikä se lunasta mainosmiesten lupauksia paremmasta kuvasta.
        Plasmassa ja OLED:ssa (joka on oikea LED-telkkari) jokainen pikseli on erillillinen ja omalla erikseen säädettävällä valollaan ja siksi niissä ei ole sitä pilveilyä ja mustasta ja tummista sävyistä saadaan muutakin kuin harmaata suttua.

Kun katsotaan tuota pilveilyä, niin se on vaan LCD-telkkareissa:
        https://www.google.fi/search?q=tv pilveily&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=OrruUpvtBaez4ATNwoHgCQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1279&bih=699

• Plamakuva palaa

• Plasmakuva palaa
        Plamakuva palaa kirjoitti:

pilveily on myös plasmatelkkareissa suuri ongelma jota harvemmin kunnollisissa lcd/led telkkareissa nykypäivänä esiintyy.
        Tuossa on hyviä kuvia joista näet mitä on pilveily.
        https://www.google.com/search?q=plasma clouding&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WAXxUv66KeeO4wSlyIHYCg&ved=0CAkQ_AUoAA&biw=768&bih=900&dpr=2

Ja nuo on sitten Plasmatelkkarista, eli toisin kuin ylhäällä väitettään niin plasmakuva pilveilee ja pahasti.

Kannattaa siis huolella valita telkkari, mutta yleensä ledi/lcd telkkarit ei nykyään pilveile.

• LCD pilveilee

• mitään en ottanut

Ja nuo on sitten Plasmatelkkarista, eli toisin kuin ylhäällä väitettään niin plasmakuva pilveilee ja pahasti.

Kannattaa siis huolella valita telkkari, mutta yleensä ledi/lcd telkkarit ei nykyään pilveile.

Tein testin, jolla tuollaista pitäisi nähdä. Eli input, jossa ei ole signaalia ja valot pois. Mutta mustaa näytti. Mitään pilviä en nähnyt.

Toisaalta mitä järkeä olisi tarkkailla signaalitonta kuvaa?
        LCD pilveilee normaalilla tv-kuvalla, jossa on tummaa reuna-alueilla.
        http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W2000/Picture-Quality.php

• erert

Sony kauppias, missä?

Eipä ole mulla kuva palanut vielä kiinni, vaikka pysäytystoimintoakin käytän jääkaapilla käydessäni ja pojat xboxia pelaavat. Paskapuhetta siis.

Kyseessä siis panasonicin plasma.

• Kuva hyvä

Plasman kuva on oikeastaan hyvä perus-SD-lähetyksillä. Tietysti kannattaa testata itse. Itse siirryin 32" LCD (3v vanha huippumalli) -> 50" plasma ja pelkäsin juuri tuota SD-kuvan näkymistä, mutta yllätyin positiivisesti. LCD:llä 3 metriä oli aika sopiva, sillä lähempänä alkoi erottu kuvan pakkauksen ongelmat maksukanavilla. Isoa plasmaa katson nyt 3,2 metristä, ja kuva on hyvä ja oikeastaan parempi. Juu, siirsin sohvaa "reilusti" taaksepäin. :)

• oletko kaapelissa?

Oletko kaapeli-tv:ssä? Itse jos olisin, voisin ostaa tuollaisen, vaikka DVB-T2 puuttuukin.

Kaapeli-tv-talouksissa asuvat saavat nykyään edullisesti varsin päteviä telkkareita, joiden ainoa varsinainen ongelma on se, että antenni-tv:n HD-viritin puuttuu. Mutta kaapelissahan se ei haittaa mitään, jos ei ole tarkoitus muuttaa lähivuosina antenni-tv-taloon.

• et sillei hei

"Digi-TV kuva (pois lukien HD-kanavat) on kaikissa nykytelkkareissa enemmän tai vähemmän pikselöityä mössöä ja ei kovin miellyttävää katsoa"

Ylläoleva ei pidä alkuunkaan paikkaansa, meillä täytyy oikein tihrustaa jos meinaa HD ja SD kuvat erottaa toisistaan. Mitään pixelimössöä SD kuvassa ei ole.

• Hyvää SD:tä

Mikä telkku siulla on ??

• Näöntarkastukseen

Kun näkö on tarkastettu ja rillit kunnossa ja puhtaat (mikrokuituliina sopii puhdistamiseen), niin eron huomaa HD:n ja SD:n välillä helpostikin.

Kun menee katsomaan maksu... siis kaupallisten kanavien (joita on yleensä pakattu eniten, kuten TV5 ja Kutonen) ohjelmaa liian läheltä, niin huomaa tarkkojen kohteiden ympärillä suttua. Esim. tekstityksen ympäristössä on suttua. Tai jos on jotain nopeasti liikkuvaa isompi alue, niin se näkyy suttuna. Siksi SD-kuvaa ei pitäisi katsoa niin läheltä kuin HD:ta voi katsoa.

YLE:n kanavien HD-kuvaan kun nyt tottuu, niin alkaa näyttää MTV3:n ja Nelosen SD-kuva sutulta. Esim. Kolmosen uutiset ovat aika huonolla kuvanlaadulla eikä niitä voi katsoa kovin läheltä.

• en saa poltettua

Minä ostin Panasonicin plasman (kaksoisvirittimillistä VT60Y-sarjaa) täällä olleen aiemman väittelyn perusteella ja olen ollut todella tyytyväinen kuvaan. Katson elokuvia pimennetyssä katseluhuoneessa ja kuva on todella upea. Voittaa LCD:n harmauden ja pilveilyn.

Eikä mitään ole palanut kuvaan, niin kuin joku "asiantuntija" täällä koko ajan koettaa väittää jostain ihmeen syystä. Ei ole mitään kanavalogoa eikä valikkoa palanut. Olen välillä unohtanut jopa valikkoja tai pysäytyskuvaa pitkiksi ajoiksi, mutta tv laittaakin näytönsäätäjän päälle kun se huomaa tuon unohtamisen, joten väittäisin että plasma-tv:n kuva EI todellakaan pala ruudulle.

Jos joku kertoo LCD-tv:n, jolla on THX-luokituksia kuvalle, niin olen toki kiinnostunut. Esimerkiksi tällä plasmalla on. Tai muutoin on yhtä hyvä kuva, että voisi saada THX:n, niin kertokaa.

Hei, sinä Samsung-tyyppi, joka joistain ihmeen syystä haukut plasmaa.
      Kerro, mikä nyt televisio sinulla on? Mikä televisio on sinusta niin hyvä, että olet voinut sellaisen hankkia? Haluatko, ettei kukaan hankkisi plasma-telkkareita, jotta he eivät saisi jopa muutamalla sadalla eurolla parempikuvaista telkkaria kuin mitä on sinulla muutamalla tuhannella hankittuna?? Oletko turhautunut? :-) :-)

Jos et kerro telkkariasi, olet vain looseri.

• Plasmakuva palaa.

Jätäppä kuva päälle ja katso vartin päästä tai pelaappa vaikka Rocksmithiä ja katso kuvaa.
        Katso myös telkkarisi kuvaa kun hienosti on saattanut tulla kanavalogo kuvaruutuun palamisena.

Kyllä minä nämä tiedän mutta sinun ei tarvitse kuunnella totuuksia.
        Plasma tekniikka on sellaista että kuva palaa aina 100% varmasti, se vaan on niin eikä se muuksi muutu.

En ole haukkunut plasmoja ikinä missään, sinä et siis ymmärrä lukemaasi.

• LCD pilveilee
        Plasmakuva palaa. kirjoitti:

Jätäppä kuva päälle ja katso vartin päästä tai pelaappa vaikka Rocksmithiä ja katso kuvaa.
        Katso myös telkkarisi kuvaa kun hienosti on saattanut tulla kanavalogo kuvaruutuun palamisena.

Kyllä minä nämä tiedän mutta sinun ei tarvitse kuunnella totuuksia.
        Plasma tekniikka on sellaista että kuva palaa aina 100% varmasti, se vaan on niin eikä se muuksi muutu.

En ole haukkunut plasmoja ikinä missään, sinä et siis ymmärrä lukemaasi.

Miksi sinä jankutat? Älä pelkää plasma turhaan.

Ei ole kanavalogoa jäänyt ikinä näytölle vaikka olisi jonkun elokuvan katsonut tai tulosnäyttöä vaikka olisi katsonut jääkiekkoa koko ottelun. Mitä sinä siis höpäjät taas?

Ja jos oikeasti todellakin jäisi, niin sehän lähtee heti pois kun katsoo jotain muuta materiaalia. Ei se ole mitään pysyvää.

Ja tässä sinulle mallia mielestäsi paremman LCD:n niin mainiosta kuvasta.
        https://www.google.fi/search?q=tv pilveily&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4RATU9LwCK724QT7ioGYBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1307&bih=850

• Plasmakuva palaa
        LCD pilveilee kirjoitti:

Miksi sinä jankutat? Älä pelkää plasma turhaan.

Ei ole kanavalogoa jäänyt ikinä näytölle vaikka olisi jonkun elokuvan katsonut tai tulosnäyttöä vaikka olisi katsonut jääkiekkoa koko ottelun. Mitä sinä siis höpäjät taas?

Ja jos oikeasti todellakin jäisi, niin sehän lähtee heti pois kun katsoo jotain muuta materiaalia. Ei se ole mitään pysyvää.

Ja tässä sinulle mallia mielestäsi paremman LCD:n niin mainiosta kuvasta.
        https://www.google.fi/search?q=tv pilveily&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4RATU9LwCK724QT7ioGYBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1307&bih=850

Sinähän tässä jankutat, fakta on fakta että plasmakuva palaa näytölle, se johtuu ihan plasma tekniikasta, tätä ongelmaa ei esiinny muissa kuin Plasmatelkkareissa.
        Olen todella laadukkaasta plasmatelkkarista tämän huomannut myös, Sampan n. 2000€ plasma kyseessä.
        Kysehän ei ole siitä etteikö sitä palanutta kuvaa saisi ns. puhtaaksi pyyhittyä, mutta kyse on siitä että se kuva palaa, silloin on pyyhkimistoiminnolla aina kuva pursattava, se ei kovin paljoa elokuvanautintoa kasvata.

Tuossa sinulle vähän mallia plasmasta.
        http://goo.gl/9NO8Fv
        http://goo.gl/rcqSH6

Ja tuosta voit lukaista miksi tämä on yleistä.
        http://goo.gl/32257h

Jokohan nyt voisi tuon jankkaamisen lopettaa?

• plasmakateus?

Sinähän tässä jankutat, fakta on fakta että plasmakuva palaa näytölle, se johtuu ihan plasma tekniikasta, tätä ongelmaa ei esiinny muissa kuin Plasmatelkkareissa.
        Olen todella laadukkaasta plasmatelkkarista tämän huomannut myös, Sampan n. 2000€ plasma kyseessä.
        Kysehän ei ole siitä etteikö sitä palanutta kuvaa saisi ns. puhtaaksi pyyhittyä, mutta kyse on siitä että se kuva palaa, silloin on pyyhkimistoiminnolla aina kuva pursattava, se ei kovin paljoa elokuvanautintoa kasvata.

Tuossa sinulle vähän mallia plasmasta.
        http://goo.gl/9NO8Fv
        http://goo.gl/rcqSH6

Ja tuosta voit lukaista miksi tämä on yleistä.
        http://goo.gl/32257h

Jokohan nyt voisi tuon jankkaamisen lopettaa?

So what? Ongelmaa ei ole kotona normaalissa tv-käytössä nykytelkkareilla ollut vuosiin, joten miksi siitä varoitat koko ajan? Onko sinulla itselläsi joku ongelma tuon suhteen?

Eri tilanne on, jos plasma-näyttöä käytetään esim. lentoasemalla infonäyttönä (kuten ne aiemmat linkkisi), sillä kyllähän sellaisessa väärässä käytössä kuva palaa ja jopa LCD-näyttöönkin kuva palaa sopivissa olosuhteissa. Mutta kuka hankkii kotiinsa plasma-tv:n infoscreeniksi?

Ja jos jotain oikeasti tulee kuvaan, niin sehän häviää heti itsestään. Mutta ei edes ole tullut eikä ole tarvinnut mitään pyyhkimistoimintoa etsiä. Elokuvia ja ohjelmia on katsottu niin, että kanavalogo on ollut näytön yläkulmassa koko ajan, mutta ei ole mitään jäänyt näytölle. Joten en ymmärrä sinua. Siis miksi sinun pitää turhaan varoittaa ja jankuttaa asiasta, joka ei ole nykytelkkareissa mikään ongelma?

Hetkinen... onko kaverillasi plasma-tv, jonka kuvasta olet kateellinen? Ja ärsyttääkö se kaverisi, kun hän kehuu kuvaa? Vai edustatko tv-merkkiä, jonka valikoimista plasma puuttuu?

Ongelma on samaa tasoa tai pienempikin kuin että kädet kastuvat vesihanan alla, mutta ne kuivuvat sitten kun ne otetaan pois hanan alta eli ei ole vaaraa että kädet jäisivät märiksi.

ja "Lähes 8-kymppiset vanhempani ovat olleet jo pari vuotta Panasonicin plasma-tv:n käyttäjiä eivätkä hekään ole osanneet käyttää sitä väärin, jotta kuvaan olisi tullut ongelmia! Ei heillä edes ole mitään ohjeita, koska niitä ei tarvita, eivät nykyiset plasma-tv:t pala."

PS. miksi laitoit salatut linkit?

• Plasmakuva palaa
        plasmakateus? kirjoitti:

So what? Ongelmaa ei ole kotona normaalissa tv-käytössä nykytelkkareilla ollut vuosiin, joten miksi siitä varoitat koko ajan? Onko sinulla itselläsi joku ongelma tuon suhteen?

Eri tilanne on, jos plasma-näyttöä käytetään esim. lentoasemalla infonäyttönä (kuten ne aiemmat linkkisi), sillä kyllähän sellaisessa väärässä käytössä kuva palaa ja jopa LCD-näyttöönkin kuva palaa sopivissa olosuhteissa. Mutta kuka hankkii kotiinsa plasma-tv:n infoscreeniksi?

Ja jos jotain oikeasti tulee kuvaan, niin sehän häviää heti itsestään. Mutta ei edes ole tullut eikä ole tarvinnut mitään pyyhkimistoimintoa etsiä. Elokuvia ja ohjelmia on katsottu niin, että kanavalogo on ollut näytön yläkulmassa koko ajan, mutta ei ole mitään jäänyt näytölle. Joten en ymmärrä sinua. Siis miksi sinun pitää turhaan varoittaa ja jankuttaa asiasta, joka ei ole nykytelkkareissa mikään ongelma?

Hetkinen... onko kaverillasi plasma-tv, jonka kuvasta olet kateellinen? Ja ärsyttääkö se kaverisi, kun hän kehuu kuvaa? Vai edustatko tv-merkkiä, jonka valikoimista plasma puuttuu?

Ongelma on samaa tasoa tai pienempikin kuin että kädet kastuvat vesihanan alla, mutta ne kuivuvat sitten kun ne otetaan pois hanan alta eli ei ole vaaraa että kädet jäisivät märiksi.

ja "Lähes 8-kymppiset vanhempani ovat olleet jo pari vuotta Panasonicin plasma-tv:n käyttäjiä eivätkä hekään ole osanneet käyttää sitä väärin, jotta kuvaan olisi tullut ongelmia! Ei heillä edes ole mitään ohjeita, koska niitä ei tarvita, eivät nykyiset plasma-tv:t pala."

PS. miksi laitoit salatut linkit?

Kotikäytössä palaa ja ihan normaalikäytössä, alin linkki sen kertoo myös kun luet keskusteluja.
        Nuo linkit ei ole mitään salattuja vaan ne on lyhennettyjä, kyllä sinä uskallat niitä Windowsillakin klikata, muuten tulisi linkistä yhtäpitkiä pötköjä kuten sinulla aikaisemmin.

Minua ärsyttää vaan se että totuutta ei saisi kertoa ja sitä ei myönnetä, fakta on fakta ja se ei siitä miksikään muutu.
        Minä en edes aiheesta toitota, mutta kun väärin sanotaan niin korjaan asian totuuden mukaiseksi, en valehtele.

• plasmakateus?

Kotikäytössä palaa ja ihan normaalikäytössä, alin linkki sen kertoo myös kun luet keskusteluja.
        Nuo linkit ei ole mitään salattuja vaan ne on lyhennettyjä, kyllä sinä uskallat niitä Windowsillakin klikata, muuten tulisi linkistä yhtäpitkiä pötköjä kuten sinulla aikaisemmin.

Minua ärsyttää vaan se että totuutta ei saisi kertoa ja sitä ei myönnetä, fakta on fakta ja se ei siitä miksikään muutu.
        Minä en edes aiheesta toitota, mutta kun väärin sanotaan niin korjaan asian totuuden mukaiseksi, en valehtele.

Jos se kerran on totuus, niin miksi minulla sitten ei ole tv-katselussa tai edes pleikkarikäytössäkään kuva palanut näytölle? Miksi minä en kärsi siitä ongelmasta? Olen omistanut plasma-tv:n jo kohta neljä kuukautta.

Kenelläkään plasma-tv:n omistavista kavereista ja tutuista kuva ei ole palanut. Ollaan pelattu pleikkarillakin tunteja Gran Turismoa, Need for speediä, MOVE-pelejä ym. eikä kuva ole palanut näytölle. Milloin se ongelma sitten tulee?

Niitä salattuja linkkejä käytetään yleisesti viemään lukija rahankeräys-, porno- ja virussivustolle.

• Ledi katellinenko?
        plasmakateus? kirjoitti:

Jos se kerran on totuus, niin miksi minulla sitten ei ole tv-katselussa tai edes pleikkarikäytössäkään kuva palanut näytölle? Miksi minä en kärsi siitä ongelmasta? Olen omistanut plasma-tv:n jo kohta neljä kuukautta.

Kenelläkään plasma-tv:n omistavista kavereista ja tutuista kuva ei ole palanut. Ollaan pelattu pleikkarillakin tunteja Gran Turismoa, Need for speediä, MOVE-pelejä ym. eikä kuva ole palanut näytölle. Milloin se ongelma sitten tulee?

Niitä salattuja linkkejä käytetään yleisesti viemään lukija rahankeräys-, porno- ja virussivustolle.

Kyllä sinä sen huomaat aikanaan jos et ole ihan plasman lumoissa.
        Fakta on fakta eikä se siitä muuksi muutu, lue linkit.

Nuo ei ole mitään salasttuja linkkejä, mistähän sinä sellaisen keksit edes?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe