Kaikki silmälasit liian painavia???

ärsyttää.

Olen kokeillut todella useita silmälaseja, joissa on linssit omilla voimakkuuksillani (-4.00 ja -4.25) ja kaikki YKSIÄ AINOITA silmälaseja lukuunottamatta jättävät punaiset jäljet nenänvarteen kummallekin puolelle. Sama juttu muovisilla ja metallisilla kehyksillä. Kokeilin myös ohennettuja linssejä, mutta ne olivat ihan yhtä paksut ja painavat kuin normaalitkin. Joudun nyt käyttämään näitä samoja vanhoja kehyksiä, jotka ovat vähän liian kapeat ja pienet kasvoilleni.

Kävin myös piilolinssisovituksessa, että pääsisin laseista eroon, mutta tuli ilmi että tarvitsen hajataiton takia tooriset piilarit, jotka ovat totta kai paljon tavallisia piilareita kalliimpia. Sitä paitsi minulla meni piilolinssien laittamiseen todella pitkään ja ehdin tuskastua, kun se ei tahtonut oikein onnistua. Optikkokin pyöritteli silmiään ja huokaili kyllästyneenä, kun yritin tunkea piilareita silmiini.

Varmaan pitää alkaa säästää rahaa silmäleikkaukseen, kun mikään ei toimi. :DD

10

7285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Hanki kevyet titaanikehykset joissa on säädeltävä nenätyyny, ja ohennetut linssit.
      En koe omiani painaviksi vaikka näkö on -7.5.
      Kevyet auringonlasit on vielä hakusessa, mutta löytyy varmasti.

      • ärsyttää.

        Mulla oli titaanikehykset, jotka hajosi.... en muista, oliko niissä ohennetut linssit, mutta kyllä niidenkin nenätyynyistä jäi jäljet. Noi tulisi varmasti aika kalliiksi.. ja kun ei voi edes etukäteen tietää, onko ne sitten kuitenkin liian painavat.


      • titaani-
        ärsyttää. kirjoitti:

        Mulla oli titaanikehykset, jotka hajosi.... en muista, oliko niissä ohennetut linssit, mutta kyllä niidenkin nenätyynyistä jäi jäljet. Noi tulisi varmasti aika kalliiksi.. ja kun ei voi edes etukäteen tietää, onko ne sitten kuitenkin liian painavat.

        Mullakin hajos titaanikehykset, heikot, muovisangat jotka sain samaan aikaan ovat kestäneet hyvin eikä tipu ruuvit.


    • jefjeofiajfoejfao

      Sinulla on käynyt kyllä huono tuuri. Jollain nenä on herkempi silmälaseille ja ne joutuukin etsimään enemmän mukavuuden, kuin ulkonäön mukaan. Itselläni on ihan samat voimakkuudet ja hyvin toimii. Optikon pitäisi kyllä löytää sinulle sopiva ratkaisu, joten kokeile vaihtaa optikkoa. Nenätalloja saa vaihdettua isommiksi jolloin paino jakaantuu paremmin. Lisäksi eri linssimateriaaleista pitäisi olla valinnan varaa, jotta ne olisivat tarpeeksi kevyet (linssin muut ominaisuudet voivat muuttua)

      • Anonyymi

        Instrusta löytyy..ja vaihtavat nenätallatkin yms. silmälasihuollot ilmaiseksi..Mä valitsen aina Titanium kehykset ,joissa ohennettu linssi,hyvä tasoinen laaja näköalue,..toimii ja ovat todellakin kevyet..en edes muista aina,jotta on lasit päässä.


    • ikääntynyt pulassa

      Olen käyttänyt nenätyyny metalli kehyksiä yli 20v. Muoviset olivat aikoinaan huonoja ja painoivat. Nyt harkitsen vähäisen metalli tarjonnan takia muovikehystä kaksiteholaseiksi mutta tottuuko niihin pitkän metallikauden jälkeen? Muovisista kun ei tiedä kun pitäessä alkaako painamaan korvaa,nenää ja toimiiko yhtä vaivattomasti kun nenätyynyllä varustetut,joissa on säätövaraa. Onko kokemuksia?

    • Suosittelen Silhouetteja

      Itse olen ihastunut sihouetten kehyksiin, jossa vain sanka kiinnitettynä linssiin. Toiset jo hankinnassa. Tässä välillä tyhmänä menin muotivillityksiin mukaan ja ostin massiivisemmat lasit ja olen kärsinyt juurikin tuosta nenätyynyjutusta (pakko ollut kärsiä, kun lasit ovat niin kalliita ettei heti voi uusia ja näkö on pysynyt samana vuosikausia). Äidillänikin oli silhouetet ja hänellä todella voimakkaat lasit. Hyvin tuntui tykkäävän.

    • pitkä kokemus

      Metallikehyksiin ja nenätukeen tottuneen ei kannata vaihtaa muovisiin paitsi aurinkolasit vahvuuksilla ovat muovisina parhaat. 2-teholaseina toimii varmasti vain metalliset,ei titaania koska rikkoutuvat helposti ja vahvoihin linsseihin titaanikehykset ovat liian ohutrakenteiset. Laadukas sopiva metallikehys kestää vuosia. Muovikehykset aina enempi muotijuttu ja markkinointi temppu.

    • silikoni toimii

      Minkälaiset nenätyynyt sinulla on?
      Minulla vaihdettiin laseissa olleet nenätyynyt toisenlaisiin silikonisiin nenätyynyihin. Niitäkin on useampaa kokoa. Vaihto ei edes maksanut mitään. Silikoniset nenätyynyt imevät itseensä likaa. Ne on vaihdettava noin vuoden välein, mutta se on pieni vaiva käydä optikolla, kun lasit ovat miellyttävät. Joutuuhan nenätyynyjä joskus muulloinkin käymään säädättämässä.
      Hyvä säätö on tietysti myös tärkeä.

    • muovi ilman muuta

      Metallikehyksiset eivät kestä, muoviset kestää eikä tipu ruuvit lasinkehyksistä koska niitä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3794
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1871
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1414
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      910
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      880
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe