p11-144 1.8 moottori

cgk

Onkohan näissä p11-144 koppaisissa 1.8 moottori sama kaikissa. Eikös tuo 1.8 jossakin vaiheessa uudistettu niin että alkoi öljyjä vuotamaan, mutta olikohan sitä uudempaa moottoria vielä p11-144 mallissa vai vasta p12 mallissa?

7

1020

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta 2,0

Sama kone siinä P11 on kuin P12 eli QG18. Kone oli alunperin ongelmaton myös P12:ssa.

Öljyä syöviä 1,8 koneita ilmestyi vasta loppuvuoden -03 nissaneihin ja siitä eteenpäin, lähinnä P12 primeraan. Syyksi vikaan on veikkailtu vaihdelaatikon liian kireää kiinnitystä, tms. jonka seurauksena yksi sylintereistä menee soikeaksi ja öljynsyönti alkaa.

1,8 omistaneena, en sellaista enää ostaisi moottorin luonteen takia.
      P11 paras kone on 2,0 (SR20). Tehoero ei paperilla ole suuri, mutta koneet ovat luonteeltaan täysin erilaisia. Käytännössä 1,8 tuntuu 1,6:lta paitsi kulutus, joka onkin 2,0 tasoa.

• s b

Eikös 2,0 ongelmana ollut että jakopään ketju katkeaa, ja kallis remontti vaikka ketjun vaihtaisi ennen katkeamista? Tietysti jos löytää sellaisen johon on jo tehty jakopään remontti.

• Osta 2,0
        s b kirjoitti:

Eikös 2,0 ongelmana ollut että jakopään ketju katkeaa, ja kallis remontti vaikka ketjun vaihtaisi ennen katkeamista? Tietysti jos löytää sellaisen johon on jo tehty jakopään remontti.

Sellaista autoa ei ole vielä tehtykään, missä nokkaketju tai hihna ei voisi katketa.
        Auton iän lähestyessä 20v / 300tkm, kukaan ei pysty takaamaan oikein mitään missään automerkissä. Mitä yleisempi automalli, sitä enemmän on katkenneita ketjuja vuosien kuluessa :D

Nissaneista puhuttaessa nokkaketjuja on katkennut 1,6 (GA16) koneista P11:ssa. Konetta on käytetty P10 / P11. Nokkaketjuongelmat ilmenivät P11 myötä, kyseistä konetta on olemassa 2 erilaisella ketjutyypillä. Myytyihin autoihin suhteutettuna ongelma ei ole kovin yleinen.

2,0 (SR20) koneen ongelma ei ole nokkaketju. On todella kestävä kone, joilla on jotkut ajaneet 500tkm avaamatta konetta. Pirteä kone kohtuullisella kulutuksella.
        Ainut konetyyppi, millä itse P11 ostaisin.

• Ei sama ole

P12 moottori mallit täysin erilaiset kuin P11.Eri auto muutenkin.

• Faktat pöytään

• miten?

• Faktat pöytään
        miten? kirjoitti:

Miksi sitten P12 2,0 koneessa on eri väännöt kuin P11 2,0 koneessa?

Missä kohtaa mainitsen 2,0 koneen olevan saman?

Vain QG 1,8 ja 1,6 mainitaan, jotka samoja koneita viimeisten vm P11 ja kaikkien P12 mallien kanssa.

2,0 ei ole missään kohtaa väitetty olevan sama kone P11 ja P12, koska ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      56
      1334
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      26
      970
    3. 78
      827
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      758
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      734
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      714
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      665
    8. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      10
      632
    9. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      615
    10. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    11. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      85
      575
    12. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      548
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      542
    14. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      535
    15. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      493
    16. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      92
      486
    17. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36
      465
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      16
      461
    19. Pitäisikö seksille asettaa huvivero?

(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen
      Sinkut
      113
      454
    20. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      36
      447
    Aihe