AD-koe

fillaribokseri8

Tarkoituksena pyöräillä meidän boksulle AD-koe keväällä. Nyt utelenkin, kuinkahan paljon olette pyöräilleet ja treenanneet AD-kokeeseen.
Löysin kyllä yhden vanhan artikkelin jonka oli kirjoittanut Satu Alanko, mutta se oli lähinnä "hyasint buqee-tyylin" kirjoitus. Siinä sanottiin ettei tarvitse treeniä.
Kiitos vastauksista.

7

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä AD:seen :)

Heippa! Kiva että olet innostunut pyöräilemään. nyt onkin viime vuosina AD-kokeeseen osallistuneiden boksereiden määrä kasvanut. Mahtavaa! :)

http://files.kotisivukone.com/sby.kotisivukone.com/jalostus/ad-kokeen_suorittaneita_boksereita_kautta_aikojen.pdf

Itse suoritin kokeen noin 2,5 vuotiaan koiran kanssa, jonka kanssa olin 1-v asti juossut. Alle 1-vuotiaana ei juostu, mutta tehtiin hyvin pitkiä metsälenkkejä vapaana joten kunto oli erinomainen.

Pyöräilylenkit aloitin noin puoli vuotta ennen koetta. Ensin lyhyempiä matkoja, sitten pidempiä. Juoksin myös (koira vetää juostessa) samalla. Pyörälenkkejä tuli noin 1 per viikko, välillä jaksoja kun oli vähemmän tai ei ollenkaan, kuten kuumat kesäsäät.

Matkojen kestot olivat puolesta tunnista reiluun tuntiin, vauhti pysyi 8km/h - 15km/h välissä, mentiin ihan koiran tahtia. Yleensä pidettiin vain lyhyitä juomataukoja. Juosten tehtiin 40min-75min lenkkejä.

Noin kuukautta ennen koetta pyörilin 12km, pitkä tauko välissä ja takaisin 12km, eli yhteensä 24km. Sen jälkeen vain palauttelimme kuukauden, koska tiesin että koira oli erinomaisessa kunnossa.

AD-koe meni tosi helpon oloisesti, loppuun asti jaksoi ja fysiikka pysyi hyvänä.

Näin neuvona: tee koirallesi hyvä peruskunto ennen koetta. Tehkää pitkiä vapaanakävely- ja juoksulenkkejä, heittele frisbeetä ym. Juoksemiseen hyvä määrä on 1-2krt viikossa puoli vuotta jos saa kuitenkin joka päivä muuta liikuntaa.

• fillaribokseri8

Kiitos. Tosi paljon kiitoksia.
        Tuosta onkin kiva suunnitella itselle sopiva treeniohjelma.
        Eiköhän mekin tehdä se AD.

• Anonyymi

Nyt on hyvä corona-aika, treenata koira, vaikka AD-kokeeseen

• Anonyymi

Alangon jutut ovat kaikki sellaisia "kukkahattutätijuttuja". Käytännön tekeminen surkealla tasolla. Ei hänen juttujaan kannata kuunnella, eikä lukea. Naivia höpötystä, ilman käytännön osaamista.

• Anonyymi

Alanko ei ole koskaan suorittanut AD-koetta, joten hänen kirjoituksensa on vailla painoarvoa. Typeriä hänen juttunsa ovat muutenkin. SBY:n kotisivulla oleva ZTP-satu, on samaa heikkoa laatua.

• Anonyymi

Mitä AD-koe pitää sisällään?

• Anonyymi

Vieläkö niitä AD-kokeita pidetään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      2391
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      194
      1137
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      104
      1011
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      388
      922
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      868
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      65
      833
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53