Vaatteet koiralle

evelyn.nylonkuu

Moi. Olen 13v vanha tyttö. Omistan vajaa 8kk vanhan beagle pennun, nimeltään Evelyn. Haluaisin ostaa Eville vaatteita tai ainakin yhden villapaidan, kun koira tärisee jopa pervekkeelle menneessä. Vanhemmmat sanovat, etta ajokoira on tarkoitettu ajamiseen ja sillä ei voi olla kylmä, joten älä tuhlaa rahaa moiseen!
Ostaisinko Eville paidan/puvun? Minua säälittää, kun se tärisee... Mutta kummiskin porukat kieltäytyy...
-Ei sillä kylmä ole!
-Hei, ajokoira tämä on!
-Tärisee pelosta!
Pitääkö kaikilla lyhytkarvaisilla koirilla olla vaatteita?

ps. Ottakaa tämä vakavasti, älkää haukkuko minua, että olen jotain kokematon ja sillee... Tämä on minun eka koira!

6

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heivaan..

      Jos itsestäsi tuntuu että sillä on kylmä niin eihän sua voi kieltää ostamasta koiralle paitaa? Voihan sitä aina kokeilla:) Itse olen 14 ja ei ole kokemusta lyhytkarvaisista vaan meillä husky joka ei vaatteita tarvi... Mut osta toki paita ja kokeile että loppuuko tämä tärinä:) Voi korjata jos oon jonkun mielestä väärässä...

    • Eräsvaan..

      Voihan koirallasi olla kylmä, vaikka onkin metsästyskoira. Varsinkin silloin, kun seisoskellaan paljon paikoillaan esim. siellä parvekkeella. Eihän sillä silloin ole kylmä, jos liikkuu, mutta heti sen jälkeen voi tulla kylmä, jos on paikoillaan pitkään ja jos on vielä kastunutkin reissussa. Hanki sille esim. ns. loimi niin näet auttaako asiaa. Ei tuo kysymyksesi ollut yhtään tyhmä.

    • Ostaisin

      Itsellämme hiukan pienempi tapaus mutta lyhyt karvainen sekin. Eli meidän pikkusella on talvella ainakin karvapeitteinen takki joka kovilla pakkasilla on auttanut paljon :) sinuna ostaisin jos tuntisin että koiralla on kylmä.

    • Mirja K.

      Oletan että 13-vuotiaana haluat koiran vaatteen mahdollisimman edullisesti, silloin e-villeltä tilaaminen on kallein vaihtoehto, kun rahaa tarvii elämässä muuhukin. Juuri saman tuotteen löydöt paljon halvemmalla ebaysta, tuotteet on tehty kuitenkin useimmiten samassa tehtaassa. Tuolla on koottuna yhdessä sivustolla e-villen tuotteita (yli 1000 kpl) ja linkit samaan tuotteeseen ebayssa, jossa se on siis paljon e-villeä halvemmalla hinnalla (useimmat yli 40% halvemmalla):

      http://samahalvemmalla.yolasite.com

      PS. Toivottavasti Evelynin ei tarvitse palella enää kauaa. :)

    • ompeluksi meni

      ymmärrät oikein koiran tarpeita. Olen nöhnyt TOSI KOVAN METSÄSTÄJÄN påitävän beaglella manttelia/ villapaitaa käövelylenkeillä ja metästäjä-lehdessäkin suositeltiin mahan-alustaa suojaavia liivejaä ajaville koirille.
      Hätätilassa koiralla saa ihmisten vaatteista ihan sopivia, kun katkaisee hihat ja pukee takaperin, eli etupuolen selkään. Tarpeen mukaan voi pujottaa kuminauhan tai kiristysnarun helmaan ja jatkaa selkäkappaletta vaikka juuri sillä katkaistulla hihaklla. harsiminen ei ole ylivoimaisen vaikeaa, kunhan ompelee. Niin, että kysäisepä kirpputorilta jotain vauvan vaatteita, hinta on ehkä euron luokkaa kappale.
      . Olen nimittäin tehny omalle koiralleni sekä paidan että toppatakin ihmisten vaatteista viiden minuutin ompelulla, ei sieltä siisteimmästä päästä, mutta koira pysyy lämpimänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      937
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      58
      721
    Aihe