Collie ja haiman vajaatoiminta

Haimaton

Hei,
Mulla on pk Collie 2,2 v. Sairastui viime kevään haiman vajaatoimintaan. Haluaisin kuulla miten muilla samaa sairastavilla koirilla tauti on edennyt, millaisia oireita ja mitä muuta taudin kuvaan kuuluu ja miten teillä on mennyt. Meillä syödään sian haimaa ja paino on saatu takaisin keväästä. Meillä on ihan pirteä koira tällä hetkellä.

4

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anneli651

Hei, olisin kiinnostunut tietämään, miten tuo haiman vajaatoiminta todettiin? Oliko vatsa kokoajana sekaisin vai...? Sianhaimaa, saako sitä tilattua jostakin vai onko se tabletteina vaiko ihan siis sitä itseään ? Olen sen takia kiinnostunut, koska minulla on uros collie ja puoli vuotta sitten vaihdoin ruoan sekä aloin antamaan inupect force lisäravinnetta, mutta siitä huolimatta, uloste on kellertävää ns. Puuromaista ja voinee sanoa, että jatkuvasti. Kiitos vastauksista!

• maya 12

meillä todettiin verikokeella. koira ulosti valtavasti epämääräistä ja alkoi laihtuminen, koira kuitenkin jo yli 10v, mutta luulemme ,että ollut vajaatoiminta läpi elämän , nyt vaam rajummat oireet, pakaste sianhaimaa tilattu mustista ja mirristä ja erikoisruoka. , nyt collie uros hyvässä kunnossa . tila todettiin pari kuukautta sitten.

• nahka 5v

Meidän nahkacolliella oli maha ihan sekaisin viime syksynä, verikokeessa haima-arvot korkealla. Lääkitys 3 viikkoa. Ennen joulua oli myös vatsaongelmia. Nyt olemme syöneet vain vähärasvaista ruokaa, ja kaikki mennyt hyvin. Jos vatsa löysällä, olen heti antanut pepcid 10 lääkettä muutaman päivän. Paistan jauhelihaa (10%) ilman rasvaa pannuun, keitettyä perunaa, riisiä, raejuustoa ja Royal Canin sensitive ruokaa, eii mausteita ei suolaa. Kaikki luut, ja siankorvat ja muut pois.
      Kaikki lääkärit suosittlee kanaa, mutta meille ei oikein kanaruoka sovi. Keitetty kana menee paremmin.

• Haimaton

Meillä alkoi vatsa olla jatkuvasti löysällä ja uloste oli kellertävän väristä ja rasvaisen oloista ja puuromaista. Lenkillä saattoi paskantaa 4-5 kertaa isoja läjiä. Todettiin verikokeella. Meillä arvo oli niin huono, että oli alle laitteen määritysrajan.
        Sian haimaa ostamme Vauhti-Raksun autosta. Meillä on myös Viokase-pulveria, mutta jos syöttäs pelkästään sitä niin kuukauden annos maksaa 130€.
        Pari viikkoa on ollut vähän huonolla ruokahalulla, haimat on kadonneet, mutta ruokaa heikonlaisesti. Vatsa on taas hieman ripulilla ja oma paska maistuu hyvältä. Toivottavasti menee ohi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      123
      4621
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      70
      2671
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1695
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1176
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      896
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      892
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      873
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      853
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      68
      828
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe