Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Islam pilaa lapseni elämän!

kisse232

Seurustelin viime vuonna lyhyesti muslimimiehen kanssa. Eromme jälkeen huomasin olevani raskaana ja päätin olla kertomatta miehelle mitään. Suhteemme oli päättynyt miehen pettämiseen, joten halusin olla mahdollisimman kaukana hänestä. Mies sai kuitenkin tietää lapsesta yhteisten ystäviemme kautta ja vaati päästä osallistumaan.

Islam tuomitsee esiaviollisen seksin, joten miehen perhe ei saanut missään nimessä tietää lapsesta. Meidän suhteemmekin oli pidetty salaisuutena. Aluksi sallin miehen tulla mukaan ultraan yms, mutta vähitellen salailu ja siitä aiheutunut riitely alkoivat kyllästyttämään. Päätin muuttaa uudelle paikkakunnalle ja aloittaa alusta. Mies ei tästä pitänyt ja uhkasi muuttaa perässä.

Poikamme syntyi viime jouluna, eikä hän kuulu vieläkään mihinkään uskontokuntaan. Haluaisin hänestä kristityn ja mies muslimin. Mies on alkanut painostaa minua myös naimisiin, jotta hän voisi esitellä lapsensa yhteisölleen. Rakastan lastani ja haluaisin perheen, mutta islam pelottaa.

21

2926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskontojen välillä

      Et ole siis ilmeisesti naimisissa. Tuossa tilanteessa mielestäni on itsestäänselvää, että lapsi seuraa sinua uskonnossa. Mutta jos teillä on yhteishuoltajuus, niin sinulla on vain vuosi aikaa tehdä päätös itsenäisesti. Jos avioituisit, niin luuletko, että mies ei enää pettäisi? Ja vaikka avioituisit, niin sinulla on oikeus liittää lapsi kirkkoon ennen kuin hän täyttää vuoden. Tietenkin sinun tulee ymmärtää, että et voi tehdä lapsesta kristittyä eikä mies muslimia. Minä selvitin miehelleni, että minä toivon lapselle kasteen kirkossa ja että tämä kaste on minun maailmankuvani ja uskoni mukaan välttämättömyys sielun pelastumiselle. Selvitin miehelleni, että se kaste ei kuitenkaan tee lapsesta automaattisesti kristittyä vaan hänen on kasvettuaan valittava tiensä kasteen ollessa ikään kuin tien lähtöpiste, ja että miehelläni on lupa opettaa myös oma uskonsa lapselle. Koska usko on loppujen lopuksi oma valintamme. Mieheni tyytyi tähän...että vaikka annan lapselle mahdollisuuden kristittynä kasvamiseen kasteen kautta, niin en evää häneltä mahdollisuutta valita toisin, valita mieheni uskoa.

    • nicke knackertton

      Älä anna miehelle huoltajuutta. Lapsi syntyi avioliiton ulkopuolella. Vain äiti on lapsen huoltaja.
      Kasvata lapsi itse, olen yksin huoltaja, anna tavata isää mutta pidä päätösvalta itselläsi.
      Älä anna pakottaa itseäsi. Mies mokasi,,ei tulisi onnistumaan suhde nytkään....ajan kanssa löydät paremman miehen.
      Mistä maasta mies on ?

    • tsemppiä sinulle

      Menisitkö naimisiin kyseisen miehen kanssa, jos hän ei olisi muslimi? Itse en ainakaan menisi. Pettäminen ei lupaa hyvää ja vaikuttaa, että hän haluaa kanssasi naimisiin vain lapsen vuoksi. Muutenkaan ei vaikuta siltä, että tulisitte hyvin toimeen, jos mies on noin uskonnollinenkin, että jo ennen lapsen syntymää riidellään uskonnosta. Eikä mielestäni tarvitse jakaa huoltajuutta, itsepähän pilasi välinne pettämällä. Säännölliset tapaamiset toki olisivat varmasti hyväksi lapselle ja mieshän voi kertoa lapselle uskonnostaan, jotta lapsi osaisi täysi-ikäiseksi tultuaan valita sen uskonnon, joka tuntuu hänelle itselleen läheisemmältä.

      Sinänsä minusta on hölmöä pelätä jotain uskontoa itsessään. Olen naimisissa muslimin kanssa. Itse en ole uskonnollinen. Lapsia ei vielä ole, mutta jos tulee ja kun toivottavasti tulee, niin olen ajatellut kasvattaa heidät jonkin sortin maallistuneiksi tapamuslimeiksi. Poikaa en kuitenkaan halua ympärileikattavan. Mies tuskin vaatisi ympärileikkausta, mutta appivanhemmille se olisi kova pala nieltäväksi. No, ehkä tulee tyttöjä vain. Kahta lasta enempää meistä kumpikaan ei edes halua. Tai mies itse asiassa sanoo haluavansa vain yhden lapsen.

      • tsemppiä sinulle

        *sori, siis lapsesi on jo syntynyt. Joka tapauksessa, ei kannata mennä naimisiin, ainakaan ellei mies ole jotenkin huomattavasti muuttunut parempaan suuntaan. Pysy vaan lujana.


      • uskontojen välillä
        tsemppiä sinulle kirjoitti:

        *sori, siis lapsesi on jo syntynyt. Joka tapauksessa, ei kannata mennä naimisiin, ainakaan ellei mies ole jotenkin huomattavasti muuttunut parempaan suuntaan. Pysy vaan lujana.

        Jos itse et ole muslimi, niin uskonnollinen kasvatus todennäköisesti jää enemmän miehesi harteille. Meillä mieheni vahva uskonnollisuus heräsi raskauduttuani. Pappi sanoi minulle, että minun tilanteeni on siitä helppo, että meille on syntymässä tyttö. Minun mieheni oli kuitenkin jättää minut, kun uskaltauiduin puhumaan kasteesta. Meillä tosin kristinusko on läsnä arjessa, ja todennäköisesti sisarusten uskolla tulee olemaan vaikutus myös syntyvään lapseen eli hän saa kristittyjä vaikutteita minulta ja sisaruksiltaan, mutta islamin isältään.


      • Muslima

        No huhhuh, toi mies ei kyllä ole mikään uskonnollinen todellakaan islamin mukaan. Mies on eöänyt esiaviollisessa suhteessa ja jopa pettänyt muiden naisten kanssa. Hänellä ei ole toisinsanoen Jumalan pelkoa, koska esiaviollinen seksi ei ole hyväksyttävää islamin puolesta. Toisin sanoen, mies ei elä uskonnollista elämää. Se ei kerro uskonnollisuudesta yhtään mitään että haluaisi lapsen olevan muslimi kun käytös on muuten täysin epäislamilaista.


    • kisse231

      Kiitos asiallisista kommenteista! Ilmoitin miehelle, että suhde on ohi ja lapsesta tulee kristitty. Saa tavata poikaansa sovittuina aikoina, mutta huoltajuutta ei saa!

      Jos mies ei saa/halua kertoa lapsestaan omalle perheelleen, ei hänestä kyllä ole kunnolliseksi isäksi.. Toivottavasti elämässä tulee vastaan joku kunnollinen mies, jota ei rajoita uskonto tai mikään muu!

      • uskontojen välillä

        Minun mielestäni teit oikean ratkaisun. Olen iloinen lapsesi puolesta, että hän pääsee kasteelle. Se on mielestäni tärkein tapahtuma koko elämässämme :).


      • osimoilleen näin

        Muista nyt sitten hommautua aina nopeasti raskaaksi kaikille vastaan tuleville miehille. Ei käy elämä tylsäksi. Kato tuurilla ne laivatkin seilaa ja sillai.


      • Outo kaste
        uskontojen välillä kirjoitti:

        Minun mielestäni teit oikean ratkaisun. Olen iloinen lapsesi puolesta, että hän pääsee kasteelle. Se on mielestäni tärkein tapahtuma koko elämässämme :).

        Miksi kaste, jota ei ole vauvana vapaaehtoisesti otettu, olisi elämän tärkein tapahtuma?
        Miksi pakkokastaa viaton vauva?


      • uskontojen välillä
        Outo kaste kirjoitti:

        Miksi kaste, jota ei ole vauvana vapaaehtoisesti otettu, olisi elämän tärkein tapahtuma?
        Miksi pakkokastaa viaton vauva?

        Vaikka vauva ei ehkä kykene uskomaan "järjellä" niin hänen on mahdollista olla intuitiivisesti ja teologisesti yhtä lailla osallinen Kristuksesta kuin aikuisen...onhan vauva täysi ihminen. Olihan Kristus itsekin joskus vauva ja vauvana yhtä lailla täysi Jumala ja täysi ihminen kuin aikuisenakin. Kyllä Kristus salli lasten tulla Hänen tykönsä yhtä lailla kuin aikuisten! Mutta tämä palsta ei taida olla teologisia keskusteluja varten, joten en vastaa tämän syvemmin.


      • värvirh

        Varmasti elämäsi paras päätös! Onnea sinulle ja lapsellesi.


      • Helenenergia
        uskontojen välillä kirjoitti:

        Vaikka vauva ei ehkä kykene uskomaan "järjellä" niin hänen on mahdollista olla intuitiivisesti ja teologisesti yhtä lailla osallinen Kristuksesta kuin aikuisen...onhan vauva täysi ihminen. Olihan Kristus itsekin joskus vauva ja vauvana yhtä lailla täysi Jumala ja täysi ihminen kuin aikuisenakin. Kyllä Kristus salli lasten tulla Hänen tykönsä yhtä lailla kuin aikuisten! Mutta tämä palsta ei taida olla teologisia keskusteluja varten, joten en vastaa tämän syvemmin.

        Tampio! Miksi ette voi antaa ihmisten _itse_ päättää? Mikä helen kuoleman ja helvetinpelko teitä vaivaa?


      • Herää pahvi...
        Outo kaste kirjoitti:

        Miksi kaste, jota ei ole vauvana vapaaehtoisesti otettu, olisi elämän tärkein tapahtuma?
        Miksi pakkokastaa viaton vauva?

        Sinulta kysyn miksi pakkoympärileikata lapsia. Tuskin he siihenkään lupaa antavat.


      • Näintäällä

        Voi jeesus noita teidän kastevauhkoiluja. Ihan yhtä älytöntä kuin muslimien ulkokultaiset naurettavat mukauskonnolliset säännöt.

        Minusta on yksiselitteisesti väärin liittää vauva yhtään mihinkään aatteelliseen yhteisöön. Kun lapsella on ikää tarpeeksi, hän voi halutessaa ITSE liittyä ihan mihin haluaa. Jos hän haluaa kasteen, niin kyllä sen saa aikuisenakin.


    • Pieni Neuvo

      Otsikko " Islam pilaa lapseni elämän! " on totaalisen väärin ja valheellinen.

      Sen pitäisi olla " Minä pilaan lapseni elämän! "

      Sillä sinähän sitä jaoit persettä tälle maltilliselle työvoimapulan paikkaajalle?

      Ja vielä salasitte sen, koska tiesit tekeväsi väärin?

      Eli kyllä ongelmien alkujuuri on Sinun toiminnassasi. Valitettavasti.

    • Ulla-täti

      elkää naiset aukoko haarojanne nuille sählämeille! Ei seuraa ku huonoa sellaisesta...

    • Karjalan poika
    • jiopppoiiii

      eihän tuota pysty katsomaa, katsoin puudutuspiikin enkä kestänyt kuunnella vauvan itkua. Huh hui !!!!

    • Äitikkä

      Ensinnäkin jos et ole Muslimi itse niin Ex-miehes ei tule kunnioittamaan sinun päätöksiä mitä teet. Islamissa mies on se joka määrää tahdin sori mut näin se vaan on.

      Lapsen isällä on myös tapaamis oikeus mutta jos et luota häneen niin voit pyytää valvottuja tapaamis oikeuksia kunhan muksu kasvaa ( ihan siltä varalta että isukilla on aikeissa viedä lapsi omaan maahansa parempi varautua siihen kun kulkea laput silmillä) onpahan sinulla ja lapsellasi jokin turva.

      Meillä oli exän kanssa sama tappelu että mihin uskontokuntaan muksu liittyy jos niitä syntyy itse olin sitä mieltä että antaa lapsen itse valita ukko oli sitä mieltä että Islam nr1 AINA.

      Joten ota ohjat käsiin ja älä anna periksi.

      Oikein hyvää kesää ja kaikkea hyvää sinulle ja rakkaalle pienokaiselle :)

    • skdokk

      Se että et mene naimisiin ja anna lapsen isälle lisää oikeuksia lapseen, suojelee lastasi kidnappaukselta. Uskoisin, että mies olisi heikommalla omassa maassaankin, jos ei olisi todistusta avioliitosta. Avioliittopaperin olemassaolo saattaa tarkoittaa, että erotilanteessa lapsi jää isälleen, koska hän on Islamissa ensisijainen huoltaja vähänkin isommalle lapselle. Imeväisikäiset saavat kyllä äidin rintaa ihan uskonnon mukaankin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe