OPINTORAHA NOUSEE 1,3% JESS!

Aivan turhaa

Tekeehän tuo noin 2,50e/kk. Saatu hyöty lähes olematon. Ois vaan nostanut pelkästään tota opintolainaa niin ois säästynyt nuokin veroeurot. Saa edes yhtä lounasta koulussa tolla...

5

226

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleen turhaa

Anteeksi laskin väärin 3,50 eli saa sillä sen yhden lounaan ja mars patukan/ 3pussia makaronia

• påsdvkåeasg

Kadehdin opiskelijoita lounas alle 3,50 euroa! Lisäksi ilmainen terveyshuolto ja opiskelu. Pois ottamatta halpaa asumista ja alennuksia liikkumisesta.
      Onnea!

• painu nyt hevonkuuse

Ilmainen terveydenhuolto? Niin terveydenhoitajalle pääsee ilmaseks ja lääkäristä saa maksaa samat mitä tavan tallaaja. Mitä tulee siihen halpaan asumiseen niin ole onnellinen jos pääset opiskelija-asuntoon. Allekirjoittaneen vuokra 520€/kk ja halpaa on varsikin kun kaikki tuet on 470€ mutta onneksi saan elokuun jälkeen 473,50€ niin elämä helpottuu huomattavasti varsinkin ku opiskelija-asunnoissa aloittavilla on etuoikeus niin vuokra on edullinen jatkossakin. Mitä tulee siihen halpaan lounaaseen niin se tuppaa olemaan se päivän ainoo ruoka.

• greagergeg

YTHS Siinä se teidän terveydenhuolto. Halpa tai ilmainen ja ei jonoja, näin monelta opiskelijalta olen kuullut. JA esim. erikoilääkäreiden palvelut nopeasti saatavilla. Ei muilla ole tuommoista luxusta.

Miten ihmeessä opiskelijan vuokra voi olla 520€/kk !? Omavalinta se on asuuko opiskelija asunnossa vai 3h k s asunnossa. Itsellä vuokra 420€/kk yksiö ja en ole opiskelija.

• solut

Käy ite yths:llä ja jonota koko aamu sinne ja siellä ne vaan sanoo, et syö buranaa, vaikka ois mitä. Ja niin niitä opiskelija-asuntoja ei riitä kaikille. Ite asuin puol vuotta yksityisellä, ku ei vaan saanu kämppää. Silloinkin asuin solussa, mutta maksoin itteni kipeäksi. Oli pakko kun kaikki muut oli vielä kalliimpia. ja asun nyt opiskelijasolussa onnellisesti ja halvemmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2241
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2211
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      48
      2073
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      213
      1472
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1386
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1151
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1086
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1076
    Aihe