Primera P10 1,6 -94 kengurumeininki

Optimus Prime

Elikkä kyseinen primera alkoi viime torstaina kun kotiin lähdin niin käymään huonosti tyhjäkäynnillä ja nykii kiihdyttäessä, pahenee kun moottori lämpiää. kun ajoi yli 80km/h nykiminen ym. lakkasi. heti kun kaasun päästi niin nykiminen alkoi. Valoissa piti hieman leikkiä kaasun kanssa ettei sammunu koko vehje siinä odotellessa. Kierroslukumittaria ei autossa ole joten niistä en osaa sanoa mitään.
Missähän vika voisi olla? Vettä ei tankissa ainakaan ollut kun masinolia laitettiin eikä auttanut mitään.
Toinen ongelma on myös ollut joulukuusta saakka että mittaristosta tms. kuuluu kummallinen ujellus/pyörimisääni aina välillä, alkaa mystisesti ja loppuu mystisesti. EI haittaa käyttöä mutta onhan se raivostuttavaa meteliä kun alkaa.

5

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Optimus Prime

      Lisäksi tyhjäkäynnillä kun on hetken niin tulee hirveä pakokaasun tms katku.

    • P10 1.6 -94 myöskin

      Ettet ole autoa sattumoisin viime päivinä pessyt? Moottoria tai muuten? Tuntuu olevan suht. herkkä vedelle. Itse kesällä pesin moottoritilaa ja oudosti vasta seuraavina päivänä alkoi nykimään vaikka välissä oli pitkää ajoakin. Putsaa tulpat ainakin. Virranjakajan kannen puhdistus?

      Mittaristosta en oikein osaa sanoa, voisko liittyä nopeusvaijeriin? Ymmärtääkseni toimii mekaanisesti eikä sähköisesti, ainakin joku vaijeri mittariston takana on.

    • Optimus Prime

      Ei ole tullut pestyä autoa :P Ja nyt se taas toimii. vaihtoo meni ensin sytytystulpat ja bensansuodatin, ei auttanu. sitte meni korjamolle missä vaihettii tulppien johdot ja virranjakajan kansi. Kait jotai muutaki, mut nyt toimii taas!
      Joku vaijerihan se siellä kiljuu, mutta saa olla kun ei aiheuta ongelmia.

    • sdsdb

      Mites kun omaan p11:een hommasin uudet boschin tulpanjohdot joiden pitäs olla 100% sopivat tähän mutta kun mittailin piuhojen vastusarvoja niin lukemat menee 1-2kOhm yli korjausoppaan raja-arvojen? Vanhat meni vielä rajojen alle mutta kun taitaa olla alkuperäiset niin tuumin jos vaihtas. Mutta jos nää uudet onkin kuitenkin huonommat? Laatikossa luki jotain että "active resistor core" eli uusissa pihoissa on jotkut vastukset sisällä, rasittaako se sitten virranjakajaa enemmän, kipinää ainakin taitaa heikentää? Paskaako tuli ostettua...

    • Optimus Prime

      Onneks ei menny katsastuksesta läpi tää romu. Jarrut päi helevettiä ja vasenpuoli ruosteessa.... Saas nähä kui paljo toho nyt viel saa menemää et saa leimalle. Sit voiski potkasta koko romun jonkii muun riesoiks..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe