Roskakuskin työ ja palkkaus?

haisuskss

Millaista roskakuskin duuni on ja koulutus ja palkkaus? Onko raskasta siirrellä jätelootia lumisella pihalla?

8

1931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45645656

      Työ on lyhyesti sanottuna helpoin homma kuljetusalalla, joskaan ei kevyin homma

      Palkka on TES:in mukainen eli normi tuntipalkka ja 5% päälle

      • RahtiSepi

        Työ on käytännössä fyysisesti rankin suoriteala kuljetusalalla. Normaalikuntoinen kuitenkin pärjää, selkä on tärkeä pitää hyvässä kunnossa. Ihan mukavaa hommaa jos ei perus rahtitolloilusta välitä, ei lähellekään helpoimmasta päästä.
        Palkkaus varmaan pk-seudulla tuo TES 5%, muualla maassa voi urakkatyössä ripeä tekijä saada huomattavasti enemmän. Ja työehtosopimuksen mukaanhan urakkatyössä on tuntipalkka taattu.. ;)


      • 45888
        RahtiSepi kirjoitti:

        Työ on käytännössä fyysisesti rankin suoriteala kuljetusalalla. Normaalikuntoinen kuitenkin pärjää, selkä on tärkeä pitää hyvässä kunnossa. Ihan mukavaa hommaa jos ei perus rahtitolloilusta välitä, ei lähellekään helpoimmasta päästä.
        Palkkaus varmaan pk-seudulla tuo TES 5%, muualla maassa voi urakkatyössä ripeä tekijä saada huomattavasti enemmän. Ja työehtosopimuksen mukaanhan urakkatyössä on tuntipalkka taattu.. ;)

        " ei lähellekään helpoimmasta päästä"

        Voisitko mainita mikä homma on helpompaa?

        Tossa kun ei pidä mietti

        - Kuorman sidontaa

        - Kuorman sijoittelua (ajojärjestystä/mahtuuko kaikki mukaan)

        - Ajojärjestystä voi muuttaa kesken päivän, ilman että pitää vekslata kuormaa

        - Ei pidä liiemmin miettiä myöskään mihin sijoittaa paluukuorman

        - Ei pidä liiemmin katsoa että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan, kunhan nyt oikean pöntön ottaa

        - Ei pidä täyttää listoja tai rahtikirjoja, koneelta vain kuitataan tehdyksi tai tekemättömäksi

        - Ei usein ole tiukkaa aikahaarukkaa, vaan riittää että hoitaa päivän aikana, jos johonkin paikkaan ei pääse aamulla jostain syystä, voit käydä siellä vaikka illalla ilman isompaa napinaa

        Eli eiköhäs se homma kuitenkin ole helpoin, mutta raskain.

        Jossain pullan jakeluajossa joutuu käyttämään aivoja paaljon enemmän, mutta vähemmän habaa


      • RahtiSepi
        45888 kirjoitti:

        " ei lähellekään helpoimmasta päästä"

        Voisitko mainita mikä homma on helpompaa?

        Tossa kun ei pidä mietti

        - Kuorman sidontaa

        - Kuorman sijoittelua (ajojärjestystä/mahtuuko kaikki mukaan)

        - Ajojärjestystä voi muuttaa kesken päivän, ilman että pitää vekslata kuormaa

        - Ei pidä liiemmin miettiä myöskään mihin sijoittaa paluukuorman

        - Ei pidä liiemmin katsoa että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan, kunhan nyt oikean pöntön ottaa

        - Ei pidä täyttää listoja tai rahtikirjoja, koneelta vain kuitataan tehdyksi tai tekemättömäksi

        - Ei usein ole tiukkaa aikahaarukkaa, vaan riittää että hoitaa päivän aikana, jos johonkin paikkaan ei pääse aamulla jostain syystä, voit käydä siellä vaikka illalla ilman isompaa napinaa

        Eli eiköhäs se homma kuitenkin ole helpoin, mutta raskain.

        Jossain pullan jakeluajossa joutuu käyttämään aivoja paaljon enemmän, mutta vähemmän habaa

        No vaikkapa massatavaran ajo? Ei se liinojen heittely sellu- tai lankkukuorman yli nyt niin suuri älyllinen ponnistus ole. Noissa touhuissa kun tuppaa kuormat olemaan vielä melko samanlaisia joka päivä. Paperirullien yms. kappaleiden sidontaa toki joutuu joskus miettimään.

        Yleensäkin nämä kuljetusalan hommat menevät melko kapean haarukan sisään vaikeusasteeltaan. Jätteen keräilyssä se haaste tuli ahtaista paikoista ja vilkkaan liikenteen seassa toimimisesta. Elintarvikejakelussa lastauslaiturit ovat usein kuitenkin paikkoina helpompia kuin jätekatokset, mutta paluutavaran kanssa joutuu painimaan. Pullan ajosta ei ole kokemusta, mutta kuljettajista päätellen ei sekään mahdotonta intelligenssiä vaadi. ;)


      • 555565656
        RahtiSepi kirjoitti:

        No vaikkapa massatavaran ajo? Ei se liinojen heittely sellu- tai lankkukuorman yli nyt niin suuri älyllinen ponnistus ole. Noissa touhuissa kun tuppaa kuormat olemaan vielä melko samanlaisia joka päivä. Paperirullien yms. kappaleiden sidontaa toki joutuu joskus miettimään.

        Yleensäkin nämä kuljetusalan hommat menevät melko kapean haarukan sisään vaikeusasteeltaan. Jätteen keräilyssä se haaste tuli ahtaista paikoista ja vilkkaan liikenteen seassa toimimisesta. Elintarvikejakelussa lastauslaiturit ovat usein kuitenkin paikkoina helpompia kuin jätekatokset, mutta paluutavaran kanssa joutuu painimaan. Pullan ajosta ei ole kokemusta, mutta kuljettajista päätellen ei sekään mahdotonta intelligenssiä vaadi. ;)

        Paljonkos niitä lankkuja ajetaan pelkällä vetoautolla (C-kortti) entäpä paperirullia :)

        CE-kortilla voi usein ollakin helppoja ja kevyitä hommia, eli ajetaan pitkää väliä ja ei ole kuin muutama pysähdys

        "Pullan ajosta ei ole kokemusta"

        No siinä pitää miettiä ensinäkin pakkausjärjestys kun pakkaa auton

        Sitten pitäisi vielä ajaa samassa järjestyksessä, tai muuten joutuu vekslaamaan kuormaa

        kuorma pitäisi myös sitoa että se pysyy ehjänä

        Pitäisi myöskin katsoa että oikeat tavarat menee oikeaan paikkaan... ei saisi mennä laatikkoakaan väärin

        Sitten pitäisi vielä saada paluukuorma mukaan

        Ja roskakuskin töissä täytyy noista ylläolevista miettiä.... EI MITÄÄN


    • Kuljetusalan ehdottomasti helpoin, vaan ei kevyin homma

      Koulutus se että kaveri päivän ajan mukana opettamassa

      Palkkaus alkaen 13,72€/h

      Ja onhan se raskasta

    • Koti_sohva_parempi

      Urakkatyötä. Ei ole persuja varten. Persut eivät pääse liksoille, koska pitäisi tehdä myös työtä.

    • Kuskikuusenjuurelta

      Raskainta pakkarihommassa on pitäjille lähtö talvella keli kuin keli,tiet on mitä on ( hiekotettu joka pätkä)?.8-v tehnyt ja pitäjillä ollaan oman onnen nojassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Asianajaja Herman Ljungberg

      Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      182
      7644
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

      Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      35
      4843
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

      Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      125
      2835
    4. Ja taas kerran

      Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      79
      2255
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

      Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      92
      1625
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

      Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      215
      1534
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

      tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1151
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

      Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      17
      1094
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1029
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

      Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      226
      1002
    Aihe