Millaista roskakuskin duuni on ja koulutus ja palkkaus? Onko raskasta siirrellä jätelootia lumisella pihalla?
Roskakuskin työ ja palkkaus?
8
2232
Vastaukset
- 45645656
Työ on lyhyesti sanottuna helpoin homma kuljetusalalla, joskaan ei kevyin homma
Palkka on TES:in mukainen eli normi tuntipalkka ja 5% päälle- RahtiSepi
Työ on käytännössä fyysisesti rankin suoriteala kuljetusalalla. Normaalikuntoinen kuitenkin pärjää, selkä on tärkeä pitää hyvässä kunnossa. Ihan mukavaa hommaa jos ei perus rahtitolloilusta välitä, ei lähellekään helpoimmasta päästä.
Palkkaus varmaan pk-seudulla tuo TES 5%, muualla maassa voi urakkatyössä ripeä tekijä saada huomattavasti enemmän. Ja työehtosopimuksen mukaanhan urakkatyössä on tuntipalkka taattu.. ;) - 45888
RahtiSepi kirjoitti:
Työ on käytännössä fyysisesti rankin suoriteala kuljetusalalla. Normaalikuntoinen kuitenkin pärjää, selkä on tärkeä pitää hyvässä kunnossa. Ihan mukavaa hommaa jos ei perus rahtitolloilusta välitä, ei lähellekään helpoimmasta päästä.
Palkkaus varmaan pk-seudulla tuo TES 5%, muualla maassa voi urakkatyössä ripeä tekijä saada huomattavasti enemmän. Ja työehtosopimuksen mukaanhan urakkatyössä on tuntipalkka taattu.. ;)" ei lähellekään helpoimmasta päästä"
Voisitko mainita mikä homma on helpompaa?
Tossa kun ei pidä mietti
- Kuorman sidontaa
- Kuorman sijoittelua (ajojärjestystä/mahtuuko kaikki mukaan)
- Ajojärjestystä voi muuttaa kesken päivän, ilman että pitää vekslata kuormaa
- Ei pidä liiemmin miettiä myöskään mihin sijoittaa paluukuorman
- Ei pidä liiemmin katsoa että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan, kunhan nyt oikean pöntön ottaa
- Ei pidä täyttää listoja tai rahtikirjoja, koneelta vain kuitataan tehdyksi tai tekemättömäksi
- Ei usein ole tiukkaa aikahaarukkaa, vaan riittää että hoitaa päivän aikana, jos johonkin paikkaan ei pääse aamulla jostain syystä, voit käydä siellä vaikka illalla ilman isompaa napinaa
Eli eiköhäs se homma kuitenkin ole helpoin, mutta raskain.
Jossain pullan jakeluajossa joutuu käyttämään aivoja paaljon enemmän, mutta vähemmän habaa - RahtiSepi
45888 kirjoitti:
" ei lähellekään helpoimmasta päästä"
Voisitko mainita mikä homma on helpompaa?
Tossa kun ei pidä mietti
- Kuorman sidontaa
- Kuorman sijoittelua (ajojärjestystä/mahtuuko kaikki mukaan)
- Ajojärjestystä voi muuttaa kesken päivän, ilman että pitää vekslata kuormaa
- Ei pidä liiemmin miettiä myöskään mihin sijoittaa paluukuorman
- Ei pidä liiemmin katsoa että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan, kunhan nyt oikean pöntön ottaa
- Ei pidä täyttää listoja tai rahtikirjoja, koneelta vain kuitataan tehdyksi tai tekemättömäksi
- Ei usein ole tiukkaa aikahaarukkaa, vaan riittää että hoitaa päivän aikana, jos johonkin paikkaan ei pääse aamulla jostain syystä, voit käydä siellä vaikka illalla ilman isompaa napinaa
Eli eiköhäs se homma kuitenkin ole helpoin, mutta raskain.
Jossain pullan jakeluajossa joutuu käyttämään aivoja paaljon enemmän, mutta vähemmän habaaNo vaikkapa massatavaran ajo? Ei se liinojen heittely sellu- tai lankkukuorman yli nyt niin suuri älyllinen ponnistus ole. Noissa touhuissa kun tuppaa kuormat olemaan vielä melko samanlaisia joka päivä. Paperirullien yms. kappaleiden sidontaa toki joutuu joskus miettimään.
Yleensäkin nämä kuljetusalan hommat menevät melko kapean haarukan sisään vaikeusasteeltaan. Jätteen keräilyssä se haaste tuli ahtaista paikoista ja vilkkaan liikenteen seassa toimimisesta. Elintarvikejakelussa lastauslaiturit ovat usein kuitenkin paikkoina helpompia kuin jätekatokset, mutta paluutavaran kanssa joutuu painimaan. Pullan ajosta ei ole kokemusta, mutta kuljettajista päätellen ei sekään mahdotonta intelligenssiä vaadi. ;) - 555565656
RahtiSepi kirjoitti:
No vaikkapa massatavaran ajo? Ei se liinojen heittely sellu- tai lankkukuorman yli nyt niin suuri älyllinen ponnistus ole. Noissa touhuissa kun tuppaa kuormat olemaan vielä melko samanlaisia joka päivä. Paperirullien yms. kappaleiden sidontaa toki joutuu joskus miettimään.
Yleensäkin nämä kuljetusalan hommat menevät melko kapean haarukan sisään vaikeusasteeltaan. Jätteen keräilyssä se haaste tuli ahtaista paikoista ja vilkkaan liikenteen seassa toimimisesta. Elintarvikejakelussa lastauslaiturit ovat usein kuitenkin paikkoina helpompia kuin jätekatokset, mutta paluutavaran kanssa joutuu painimaan. Pullan ajosta ei ole kokemusta, mutta kuljettajista päätellen ei sekään mahdotonta intelligenssiä vaadi. ;)Paljonkos niitä lankkuja ajetaan pelkällä vetoautolla (C-kortti) entäpä paperirullia :)
CE-kortilla voi usein ollakin helppoja ja kevyitä hommia, eli ajetaan pitkää väliä ja ei ole kuin muutama pysähdys
"Pullan ajosta ei ole kokemusta"
No siinä pitää miettiä ensinäkin pakkausjärjestys kun pakkaa auton
Sitten pitäisi vielä ajaa samassa järjestyksessä, tai muuten joutuu vekslaamaan kuormaa
kuorma pitäisi myös sitoa että se pysyy ehjänä
Pitäisi myöskin katsoa että oikeat tavarat menee oikeaan paikkaan... ei saisi mennä laatikkoakaan väärin
Sitten pitäisi vielä saada paluukuorma mukaan
Ja roskakuskin töissä täytyy noista ylläolevista miettiä.... EI MITÄÄN
Kuljetusalan ehdottomasti helpoin, vaan ei kevyin homma
Koulutus se että kaveri päivän ajan mukana opettamassa
Palkkaus alkaen 13,72€/h
Ja onhan se raskasta- Koti_sohva_parempi
Urakkatyötä. Ei ole persuja varten. Persut eivät pääse liksoille, koska pitäisi tehdä myös työtä.
- Kuskikuusenjuurelta
Raskainta pakkarihommassa on pitäjille lähtö talvella keli kuin keli,tiet on mitä on ( hiekotettu joka pätkä)?.8-v tehnyt ja pitäjillä ollaan oman onnen nojassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1505756Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido843263Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t951769- 1241180
- 151114
- 561017
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain78983- 55964
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27865Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844