Roskakuskin työ ja palkkaus?

haisuskss

Millaista roskakuskin duuni on ja koulutus ja palkkaus? Onko raskasta siirrellä jätelootia lumisella pihalla?

8

1786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45645656

      Työ on lyhyesti sanottuna helpoin homma kuljetusalalla, joskaan ei kevyin homma

      Palkka on TES:in mukainen eli normi tuntipalkka ja 5% päälle

      • RahtiSepi

        Työ on käytännössä fyysisesti rankin suoriteala kuljetusalalla. Normaalikuntoinen kuitenkin pärjää, selkä on tärkeä pitää hyvässä kunnossa. Ihan mukavaa hommaa jos ei perus rahtitolloilusta välitä, ei lähellekään helpoimmasta päästä.
        Palkkaus varmaan pk-seudulla tuo TES 5%, muualla maassa voi urakkatyössä ripeä tekijä saada huomattavasti enemmän. Ja työehtosopimuksen mukaanhan urakkatyössä on tuntipalkka taattu.. ;)


      • 45888
        RahtiSepi kirjoitti:

        Työ on käytännössä fyysisesti rankin suoriteala kuljetusalalla. Normaalikuntoinen kuitenkin pärjää, selkä on tärkeä pitää hyvässä kunnossa. Ihan mukavaa hommaa jos ei perus rahtitolloilusta välitä, ei lähellekään helpoimmasta päästä.
        Palkkaus varmaan pk-seudulla tuo TES 5%, muualla maassa voi urakkatyössä ripeä tekijä saada huomattavasti enemmän. Ja työehtosopimuksen mukaanhan urakkatyössä on tuntipalkka taattu.. ;)

        " ei lähellekään helpoimmasta päästä"

        Voisitko mainita mikä homma on helpompaa?

        Tossa kun ei pidä mietti

        - Kuorman sidontaa

        - Kuorman sijoittelua (ajojärjestystä/mahtuuko kaikki mukaan)

        - Ajojärjestystä voi muuttaa kesken päivän, ilman että pitää vekslata kuormaa

        - Ei pidä liiemmin miettiä myöskään mihin sijoittaa paluukuorman

        - Ei pidä liiemmin katsoa että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan, kunhan nyt oikean pöntön ottaa

        - Ei pidä täyttää listoja tai rahtikirjoja, koneelta vain kuitataan tehdyksi tai tekemättömäksi

        - Ei usein ole tiukkaa aikahaarukkaa, vaan riittää että hoitaa päivän aikana, jos johonkin paikkaan ei pääse aamulla jostain syystä, voit käydä siellä vaikka illalla ilman isompaa napinaa

        Eli eiköhäs se homma kuitenkin ole helpoin, mutta raskain.

        Jossain pullan jakeluajossa joutuu käyttämään aivoja paaljon enemmän, mutta vähemmän habaa


      • RahtiSepi
        45888 kirjoitti:

        " ei lähellekään helpoimmasta päästä"

        Voisitko mainita mikä homma on helpompaa?

        Tossa kun ei pidä mietti

        - Kuorman sidontaa

        - Kuorman sijoittelua (ajojärjestystä/mahtuuko kaikki mukaan)

        - Ajojärjestystä voi muuttaa kesken päivän, ilman että pitää vekslata kuormaa

        - Ei pidä liiemmin miettiä myöskään mihin sijoittaa paluukuorman

        - Ei pidä liiemmin katsoa että menee oikeat tavarat oikeaan paikkaan, kunhan nyt oikean pöntön ottaa

        - Ei pidä täyttää listoja tai rahtikirjoja, koneelta vain kuitataan tehdyksi tai tekemättömäksi

        - Ei usein ole tiukkaa aikahaarukkaa, vaan riittää että hoitaa päivän aikana, jos johonkin paikkaan ei pääse aamulla jostain syystä, voit käydä siellä vaikka illalla ilman isompaa napinaa

        Eli eiköhäs se homma kuitenkin ole helpoin, mutta raskain.

        Jossain pullan jakeluajossa joutuu käyttämään aivoja paaljon enemmän, mutta vähemmän habaa

        No vaikkapa massatavaran ajo? Ei se liinojen heittely sellu- tai lankkukuorman yli nyt niin suuri älyllinen ponnistus ole. Noissa touhuissa kun tuppaa kuormat olemaan vielä melko samanlaisia joka päivä. Paperirullien yms. kappaleiden sidontaa toki joutuu joskus miettimään.

        Yleensäkin nämä kuljetusalan hommat menevät melko kapean haarukan sisään vaikeusasteeltaan. Jätteen keräilyssä se haaste tuli ahtaista paikoista ja vilkkaan liikenteen seassa toimimisesta. Elintarvikejakelussa lastauslaiturit ovat usein kuitenkin paikkoina helpompia kuin jätekatokset, mutta paluutavaran kanssa joutuu painimaan. Pullan ajosta ei ole kokemusta, mutta kuljettajista päätellen ei sekään mahdotonta intelligenssiä vaadi. ;)


      • 555565656
        RahtiSepi kirjoitti:

        No vaikkapa massatavaran ajo? Ei se liinojen heittely sellu- tai lankkukuorman yli nyt niin suuri älyllinen ponnistus ole. Noissa touhuissa kun tuppaa kuormat olemaan vielä melko samanlaisia joka päivä. Paperirullien yms. kappaleiden sidontaa toki joutuu joskus miettimään.

        Yleensäkin nämä kuljetusalan hommat menevät melko kapean haarukan sisään vaikeusasteeltaan. Jätteen keräilyssä se haaste tuli ahtaista paikoista ja vilkkaan liikenteen seassa toimimisesta. Elintarvikejakelussa lastauslaiturit ovat usein kuitenkin paikkoina helpompia kuin jätekatokset, mutta paluutavaran kanssa joutuu painimaan. Pullan ajosta ei ole kokemusta, mutta kuljettajista päätellen ei sekään mahdotonta intelligenssiä vaadi. ;)

        Paljonkos niitä lankkuja ajetaan pelkällä vetoautolla (C-kortti) entäpä paperirullia :)

        CE-kortilla voi usein ollakin helppoja ja kevyitä hommia, eli ajetaan pitkää väliä ja ei ole kuin muutama pysähdys

        "Pullan ajosta ei ole kokemusta"

        No siinä pitää miettiä ensinäkin pakkausjärjestys kun pakkaa auton

        Sitten pitäisi vielä ajaa samassa järjestyksessä, tai muuten joutuu vekslaamaan kuormaa

        kuorma pitäisi myös sitoa että se pysyy ehjänä

        Pitäisi myöskin katsoa että oikeat tavarat menee oikeaan paikkaan... ei saisi mennä laatikkoakaan väärin

        Sitten pitäisi vielä saada paluukuorma mukaan

        Ja roskakuskin töissä täytyy noista ylläolevista miettiä.... EI MITÄÄN


    • Kuljetusalan ehdottomasti helpoin, vaan ei kevyin homma

      Koulutus se että kaveri päivän ajan mukana opettamassa

      Palkkaus alkaen 13,72€/h

      Ja onhan se raskasta

    • Koti_sohva_parempi

      Urakkatyötä. Ei ole persuja varten. Persut eivät pääse liksoille, koska pitäisi tehdä myös työtä.

    • Kuskikuusenjuurelta

      Raskainta pakkarihommassa on pitäjille lähtö talvella keli kuin keli,tiet on mitä on ( hiekotettu joka pätkä)?.8-v tehnyt ja pitäjillä ollaan oman onnen nojassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      727
    Aihe