"Maailman haukkuvimmat koirat (Lähde: Pet360)
1. Beagle
2. Karkeakarvainen kettuterrieri
3. Valkoinen länsiylämaanterrieri
4. Kääpiösnautseri
5. Toyvillakoira
"
Oli todellakin yllätys ja en usko tähän tilastoon ollenkaan ainakaan kettuterrierin osalta..niitä kun olen omistanut jo kolme ja tuntenut moniaja yksikään ei herkkähaukkuinen..ja pystykorvia listalla ei näy jotka oikeasti on haukkuherkkiä..beagle varmaan on kun on ajava ja kuuluu pitää haukkua yllä..mutta ei noi kääpiösnautseritkaan yleisesti ole kovia haukkumaan..eikä valkoinen länsiylämaan terrierikään pikku villiksen yhden olen tavannut ja sekään ei kyllä haukkunut herkästi muttaniihin en ole kovin tutustunut...antaa minusta virheellisen kuvan roduista. :(
Terriereistä on paljon huonoa harhauttavaa tekstiä..
haukkuvimmat rodut
5
198
Vastaukset
- hghjhjkhkk
Itse olen törmännyt pitkän elämäni aikana eniten haukkuviin rotuihin niin lapinkoira, suomen pystykorva ja kleinit sekä saksanpaimenkoira...kummallinen lista tuollainen..
- y38+yuuj4
Minä olen kokenut pystykorvat,chihuahuat ja monet terrierit haukkuvimpina rotuina.
Ja mielestäni chihujen haukkuääni on eniten korvaan ottava. Samoin anoppini jack russeli haukkuu joka asialle ja ääni vihloo korvia.
Sitten tunnen muutaman griffonin jotka ovat erittäin haukkuherkkiä mutta ääni ei häiritse, on niin matala. Ja lähistöllämme asuu kääpiövillakoiria, ovat varsinaisia räköttäjiä. - gfdghghhfh
Kettuterrierit ainakin ehdottomasti poistaisin listalta kun itselläni niitä ollut ja monta muutakin tuntenut eikä ole haukkuherkkiä kasvattaja jolta toisen koirani ostin asui kerrostalossa monen koiran kanssa ja kun ovikelloa soitin niin ei pihaustakaan..myös itsekin kerrostalossa asun mutta yhden koiran kera.
mutta voisin kyllä aatella ettei westiekään ole..
Naapurin kultainen noutaja ja kleini sen sijaan haukkuu koko ajan ja saksanpaimenkoirat tutuillani ja lenkeillä..
Kimakoin ääni oli eräällä sheltillä ja lapinkoiralla ja nekin yllättävän haukkuherkkä..
Ei liene tuo lista todenperäinen..Toisaalta myös tiibetinspanielia pidetään haukkuherkkänä ja minusta sekään ei pidä paikkansa.
Sanoisin pystykorvatyyppiset, vahtivat äänellä hälyttävät ja vartioivat sekä ajohaukun omaavat..plus sheltti ja lapinkoira..kultsu naapurissa lienee poikkeus. :)- gfdghghhfh
Vaikka toisaalta schäferillä ja joskus dobberilla ja colliella saattaa olla vieläkin ärsyttävämpi tapa inistä ja vinkua jatkuvasti huomionhakuisesti..se käy minulla ainakin hermoihin..
Meillä oli kakkoskoirana dobberimix mutta onneksi se ei ollut inisijä tyyppiä..:)
- Anonyymi
Villakoirat eivät ole tyhjän haukkujia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708