heips !
minkä värisiä pomeranioita on eniten? siis mikä väritys on kyseisellä rodulla yleisin? (musta, valkoinen, soopeli..) ja mikä olisi hyvä ja luotettava kasvattaja? paljon hintaa tulisi uroskoiralle?
pomeranian värit
4
952
Vastaukset
- koiran ostanut
Sen mitä itse kysyin niin hinnat alkaa olla parin tonnin luokkaa ja yli. Eli melko arvokasta.
- pomminomaava
Pommeja on monen eri värisiä. Musta tuntuu, että black taneja, oransseja ja oranssisoopeleita/soopeleita on eniten. Ehkä myös mustiakin. Valkoisiin, kermaan ja tricoloriin olen törmännyt harvemmin. Pommin hinta on 1800e-2500e, riippuen kasvattajalta, jolta otat. Esim. Tempore&Tirhan pyytää urospennusta 1800 e, mutta joku toinen (en muista kennelin nimeä) pyytää 2500 e, sillä ovat jotenkin kasvattajan mukaan "parempia jalostukseltaan". Sillä ei nyt niin väliä. Usein hinta pyörii 2000 euron tietämillä.
Pommipentuja tulee harvemmin ja niitä syntyy yleensä 1-2, eli vähän. Lisäksi se on haluttu, mutta harvinaisempi rotu, eikä yleensä kasvattajat kerkeä välttämättä päivittelemään tilanteitaan omille nettisivuilleen, vaan pennut menevät niistä oikeasti kiinnostuneille, jotka ovat itse kasvattajaan yhteydessä ja kysyvät tilanteesta.
Kasvattajia kannattaa vilkuilla kennelrekisteristä, ja itse löytää se luotettava kasvattaja. - koirankaula
entä onko urospomeranialla karvanlähtöaikaa? jos on niin kuinka usein? paljon karvaa lähtee?
- pomminomaava
Karvaa löytyy koko ajan joka paikasta vähän, mutta itse olen yllättynyt siitä, miten vähän sitä loppupeleissä lähtee. Karvanlähdön voi pitää myös kurissa harjaamalla viikottain. Olen huomannut, että karvaa lähtee siinä syksyn aikaan ja keväällä enemmän, varmaan uusii turkkiaan. Viime syksynä sain furminatorilla otettua koirasta yhtä ison kasan karvaa, mitä se kokoaan on iso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446