Miksi nuo linssin kalibrointityökalut ovat niin kalliita?
Tuosta LENSALIGN MKII FOCUS CALIBRATION SYSTEM pyydetään $79.95 plus postikulut. Mielestäni älytön hinta parista kartonkipalasesta.
Onko vastaavia "kiinalaisia"? Joku 5-10€ on vielä ok hinta, mutta lähes 100$ on jo liikaa.
Toki voi tulosta A4:lle jonkun vastaavan, mutta se on vähän hankalampi, kun pitäisi pitää kamera tietyssä kulmassa, jne..
Linssin kalibrointityökalut
4
145
Vastaukset
Mahtaako siihen sisältyä myös ohjelma pahvien lisäksi? Katselin yhtä valmistajaa ja sen tekeleisiin sopivat Nikonilta vain pro ja semipro mallit.
Noita pahvikuvia on turhaa ostaa koska voit itsekin väsätä mallin mukaan moisen tussilla ja viivottimella.- hgshg
Ainakaan esittelyvideossa ei nitään ohjelmaa käytetty.
Yleensä vain paremmat kameramallit on itse säädettävissä. Lelut pitää viedä lääkäriin.
Helppo tuollaiset on itse tehdä, eikä kohdistuskaan ole vaikeaa. Onnistuu peililläkin.
- Selvä juttu
>Miksi nuo linssin kalibrointityökalut ovat niin kalliita?
Siksi, että joku on haistanut bisneksen. Jos tuotteet eivät kävisi kaupaksi tuolla hinnalla, olisi hinta halvempi.
Miksi et ryhtyisi valmistamaan ja myymään tuollaisia sikahintaisia kalibrointityökaluja? Nokita ja pane hinnaksi vaikka 50 €, teet helppoa rahaa silläkin! - työkalut
Helppohan tuollainen on tehdä itse vaikka isokokoisesta viivottimesta ja pahvinpalasta jossa on kuva johon voi tarkentaa.
”kun pitäisi pitää kamera tietyssä kulmassa”
Kamera pitää olla vaakasuorassa jalustalla (ei missään kulmassa)
– laita viivottimen vaikka pöydälle niin, että toinen pää on korkeammalla.
– viivottimen reunaan keskikohdalle pystyyn tuo pahvinpala (tarkennuskuva)
– kamera jalustalle viivottimen keskikohdan korkeudelle
– tarkennat pahvinpalaan ja otat kuvan
Se on siinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045481Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1184650- 4072197
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292092Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1611124- 581040
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll71953Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938