Huijaako Google

googlefani

kuinka moni on huomannut ettei oma yritys näy googlessa tai että google hylkää mainoksia?
katsokaapa kilpailijanne ketä ne ne samalla suosivat.
Voiko se olla miten mahdollista että google suosii omissa sijoituspiirissään olevia yrityksiä ja blokkaa pois muiden ns. köyhien yritysten mainokset?
nopeasti tuo voi kokeille että miksi jotku yritykset saavat mainoksiin hakusanoja mutta toiset ei ;)
mutta kait se raha on tässäkin määrävin toiset saa vastinetta toiset ehkä ei?

4

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • somekunkku

      Sillä paljonko Googlen-mainoksiin (AdWords) sijoittaa ei ole hakukonesijoituksen kanssa mitään tekemistä. Voit siis käyttää tuhat euroa päivässä tai vuodessa - tai olla käyttämättä ollenkaan, et saa mitään eroa hakukonesijoituksiin.

      Mikäli omat mainoksesi eivät näy, melkein epäilisin että olet tehnyt jonkin virheen mainosasetuksissa. Joko jättänyt hakusanaoptimoinnin puolitiehen, tai et yksinkertaisesti ole laittanut hakusanallesi/sanoillesi tarpeeksi suurta hintaa että ne menisivät muiden mainosten ohi.
      Itse en ole kokenut hylättyjä mainoksia AdWordsissa koskaan. Muutamat ovat valituista termeistä johtuen joutuneet etukäteistarkastukseen, mutta jokainen on kyllä hyväksytty parissa päivässä. Uskon että kuulun tuohon köyhäin joukkoon, sillä käytän vain muutamia tuhansia euroja vuodessa mainostamiseen.

      Mitä tulee itse hakutuloksiin, niin siellähän näkyy aika pitkälti juuri niin hyvin kuin on hakukoneoptimointinsa hoitanut. Ei liene suuri yllätys että yritys joka on oikeasti panostanut tuohon osa-alueeseen saa paremmin näkyvyyttä kuin sellainen yritys joka on vain kasannut sivut ja antanut asian sen jälkeen olla?

    • Omgf

      Google huijaa

    • semiammattilainen

      Somekunkku on aivan oikeassa. Hakusanalla saat ziljoona ehdotusta. Netissä sivuja on vain niin saatanan paljon, että kilpailu paikasta "auringossa" - eli hakutulosten ensimmäisellä sivulla - on kovaa ja vaatii panostamista hakukoneoptimointiin. Jos sivuja ei ole hakukoneoptimoitu, Google jättää ne jonnekin sivulle 50, jossa kukaan ei koskaan käy.

      AdWordsillä saat panostuksesta riippuen kävijöitä sivuille, mutta sivun statusta se ei nosta. Vertauksena: Tokmanni ei olisi Stockmanni, vaikka käyttäisikin mainontaan saman verran rahaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Tokmanni jäisi hakutuloksissa jälkeen, vaan sitä, että molemmat erilaiset yritykset optimoivat sivunsa sille kävijäryhmälle, jolle he ovat sivunsa kohdentaneet.

    • TurvallisempikinLöytyy

      Pidin Googlea aikaisemmin parhaana haukoneena mutta nyt olen totaalisesti pettynyt. Ihmisiä ja omien tietokoneiden käyttöä siellä kytätään viimeisen päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe