Miksi tuhnutatte vuokralla kun omistusasuminen on pitkässä juoksussa paljon järkevämpää ?
A) pelkäättekö hinta romahdusta, omaa konkurssia, isoja korjauksia jne. ?
B) ettekö saa pankista lainaa ?
C) oletteko laskeneet vuokratuhnutuksen jotenkin edullisemmaksi eli tehneet ison matemaattisen laskuvirheen ?
D) oletko työtön tai muuten varaton ?
E) jokin muu syy, mikä ?
Suoraan sanottuna, en millään ymmärrä ihmisiä jotka asuvat vuokralla. Näen siinä niin paljon huonoja puolia. Haluaisin tietää perusteluja, miksi ?
Kysymys VAIN vuokra-asujille
27
275
Vastaukset
Minä en halua käyttää asumiseen n. 350 €/kk enemmän kuin nyt, etenkään kun ei ole perillisiä. Huomiothan arvioissasi sen, että isossa kaupungissa asuu aina halvemalla vuokralla kuin ostamalla saman asunnon.
- Ihme daiju
HS 7.2. "Vuokrat nousevat selvästi asuntojen hintoja nopeammin"
http://www.hs.fi/koti/Vuokrat nousevat selv%C3%A4sti asuntojen hintoja nopeammin kovinta nousu on Vantaalla/a1391740795293
Surkeaa kun Pisa-Suomen järjestelmästä pääsee ulos noin pönttö välittäjä!
Olet ennenkin höpissyt hulluja vuokra-asumisen edullisuudesta. Silloin perustelu oli joku ihmeellinen kuvitteellinen tilanne että sinulla olisi satojatuhansia löysää rahaa, ja asunnon sijasta sijoitat ne 25% tuotolla osakkeisiin. - Ykkös välittäjä
Et halua? Etkö kyjkene jälkeläisiä duunaamaan? Vuokrallako muka parempi, en usko. Oletko tullut julkisesti kaapista ulos? Otatko sen käteen..
- Sorry vaan
Et taida olla kummoinenkaan kiinteistönvälittäjä, kun tiliä ei tule sen vertaa että omaa asuntoa saisit hankittu. Sorry vaan,
- skördä
"Huomiothan arvioissasi sen, että isossa kaupungissa asuu aina halvemalla vuokralla kuin ostamalla saman asunnon. "
Halvemmalla? Sinä maksat jonkun toisen lainaa ollessasi vuokralla, siinä ei ole mitään halpaa paitsi sille vuokraisännälle. - isi+poika?
Ykkös välittäjä kirjoitti:
Et halua? Etkö kyjkene jälkeläisiä duunaamaan? Vuokrallako muka parempi, en usko. Oletko tullut julkisesti kaapista ulos? Otatko sen käteen..
Duunaa sinä niitä jälkeläisiäsi siellä ok-majassa, kieroutunut lesta. Onko jo monta kersaa tehtynä oman jälkeläisen kanssa?
- Luki.
Minä vastaan kaikkien vuokralaisten puolesta.
Suomessako kovat vuokrat? – Tässä euromaassa puolet palkasta kuluu vuokraan.
http://www.uusisuomi.fi/asuminen/66365-suomessako-kovat-vuokrat-tassa-euromaassa-puolet-palkasta-kuluu-vuokraan- revippäsiittä
Helsingissä joutuu maksaa enemmän yli 2000 kuussa jos kunnon sijainnin haluaa.
- hyvinvointivaltio???
Todella moni tuntemani nuori ja muutama keski-ikäinenkin tekee töitä tällä hetkellä vain max 30 tuntia viikko, enempää ei vaan ole tarjolla. Ansaitsevat sen tonnin verottomana. Todella monen vuokra yksiöstä on 450-550, eli kyllä Suomessakin tilanne jo aika kurja yhtä lailla, ainakin täältä maan pinnasta käsin katsottuna.
Ja se ostovoima löytyykin sitten kovatuloisista eläkeläisistä ja perheellisistä, jossa mies it-, nainen hoito/hyvinvointialalla. revippäsiittä kirjoitti:
Helsingissä joutuu maksaa enemmän yli 2000 kuussa jos kunnon sijainnin haluaa.
Silti ne, ketkä haluavat maksaa 2000€/kk vuokraa, varmaankin hankkivat nettona yli 6000€ ?
- siksi!!!
Veronmaksajien rahoilla asun vuokralla.
- vyö kireelle..
Kohta on vuokrat -50% sitten ei läskiä naurata.
"Kohta on vuokrat -50% sitten ei läskiä naurata. "
Naurattaapas, nimittäin se, että "asun ilmaiseksi -tyypit" menettävät puolet ilmaisesta edusta, HAH
- moniavioinen-asuntoi
Rahani käytän muuhun kuin typerään omistusasumiseen, ja aikani muuhun kuin talosta huolehtimiseen.
Aloittajalle kysymys: Miksi asut Suomessa: kymässä, pohjoisessa, takapajulassa? paljon mukavampiakin ilmastoja löytyy asumiselle. Todellakin parempia ja mukavampia.
En ymmärrä miksi joillakin on vain Suomessa asunto?
1.Pelkäätkö menettäväsi rahasi jos ostat asunnon esimerkiksi Välimeren rannikolta.?
2.Pelkäätkö ettet saa rahaa pankista,jos et ole kansainvälinen ihminen muutenkaan.
3.Oletko laskenut edullisemmaksi asua Suomessa kuin esimerkiksi Espanjassa? Sitten olet tehnyt suuren laskuvirheen.
4.oletko hullu vai tyhmä kun palellutat itseäsi ihan tahallasi niin kylmissä oloissa?
5. Oletko työtön, tai ainoa varallisuutesi on asuntosi?
6. jokin muu syy, mikä?
En millään ymmärrä ihmisiä jotka ehdontahdoin sitovat itsensä paikkaan jossa lämpöä ei edes kesällä, talvet pakkasessa, huono sisäilma jne.jne.. näen siinä niin paljon huonoja puolia, että vaikea ymmärtää miksi jokaisella on oma ajatuksensa omillä päätöksillensä? aukeskohan tämä edes tuolle aloittajalle?ollenkaan?- aloittaja.
Noh aukesi ainakin se, että et pidä Suomen ilmastosta.
MINÄ taas nautin Suomen talvesta. Tulevana lauantaina lähdetään taas poikien kanssa pilkille luonnon helmaan, sunnuntaina käydään kylpylässä lämpimissä saunoissa ja pore-altaassa, siinä välissä ja sen jälkeen käyn säännöllisesti 3 kertaa viikossa lenkillä ja tietysti luonnon helmassa, hiihtolomalla pakataan lumilaudat autoon ja suunnataan tahkolle rinteeseen ym. rientoihin.
Voi olla että olen hullu ja myös tyhmä, mutta rakastan Suomea ja neljää erilaista vuodenaikaa. Espanjalaisilla niitä ei ole kuin kaksi. Sateinen talvi ja liian kuuma ja kuiva kesä. Olen kyllä käynyt espanjoolassa pariinkin otteeseen, minusta liian karut maisemat. Onhan meressä toki mukava pullikoida, mutta maksimissaan viikko riittää kunnes tulee Suomeen ikävä.
Sitäpaitsi tykkään jotenkin enemmän puhua yleisesti Suomea. Ymmärrän paremmin kanssa ihmisiä ja tulen itse paremmin ymmärretyksi.
Ja onhan nuo kaikki Sukulaiset ja iso kaverijoukkokin täällä koto Suomessa. Olisi hölmöä matkustella Epsanjasta aina sukuloimaan Suomeen tuontuosta.
Tässä nyt alkuun muutama perustelu miksi omistan talon Suomesta.
- ihan huvikseen
Asumismuotoon vaikuttaa paljon elämäntilanne. Kenelle sopii milloin mikäkin.
Aloitukseen vastatakseni sanon että minulle sopii nyt vuokralla asuminen. Asun todella pienillä kuluilla. Yksi asunto on maksettu perheenä ollessa eli nautin nyt silloin maksetusta asunnosta muuten.
Lainaa on siis saatu.
Konkurssia en pelkää.
Vuokralla olo on edullista nyt, asun työsuhdeasunnossa. Asiassa ei ole laskuvirhettä.
En ole työtön ja varallisuutta on omiksi tarpeiksi.
Muu syy on se että haluan käyttää aikaisemmin asuntoon käytetyn summan nyt eläissäni itse, en säästää toisten käyttöön.
Asian ydin on siinä että ulkopuolinen ei voi tietää miksi kukakin asuu vuokralla. On todella paljon ihmisiä jotka HALUAA asua niin.
Ei kenenkään tarvitsekaan ymmärtää toisten ratkaisuja. Aloittajankaan ei tarvitse ymmärtää yhtään mitään. - terveisiä arjesta
Tuossa hyvä esimerkki ihmisestä jolla oletusarvo on se, että
A. Kaikilla on töitä.
B. Kaikilla on kokoaikatöitä.
Suomeksi: kaikki saa lainan. Olen itse korkeakoulutettu ja tällä hetkellä taas työtön, saan koko ajan töitä pätkissä, ja koska oma ala on joskin vielä kausipainotteista, en voi saada lainaa.
Eli Kyllä, haluaisin maksaa omaa osaketta, koska uskon että eläkettä en tule koskaan saamaan. Mutta en näillä työehdoin saa lainaa mistään, vaikka olen maksukykyinen -maksanhan huiman vuokrankin, ja pankkihistoriani on nuhteeton.- omakas
Ainakin ASP-säästäjältä onnistui määräaikaisen työsopimuksen turvinkin asuntolaina.
- arjen sankari
Joo tuo on valitettavaa. Itsekin olin elämäni ensivaiheessa kiinni noissa akateemisissa pätkätöissä. Siinä on vaikea sitoutua mihinkään, kun ei tiedä missä kaupungissa on seuraavan kerran se vuoden työsuhde.
Toivon sulle tsemppiä ja yritystä. Itselläni on nyt vakituinen työsuhde, vakituiset hyvät tulot ja oma asunto sekä perhe.
Pienellä työhistorialla voi heittää arvion, että eläke on kuukaudessa jotain 20 prosenttia keskimääräisistä tuloista 633,91 euroa (kansaneläke) bruttona.
Takuueläke on n. 740 euroa ja sen saavat kaikki vähintään.
Jos saa pelkkää ansioista kertyvää eläkettä, voi laskea nykyisistä keskimääräisistä tuloista n. 40 % bruttona. Näin ainakin mulla itselaskettuna arviona edellyttäen, että työt jatkuu eläkeikään saakka. - paha pah
omakas kirjoitti:
Ainakin ASP-säästäjältä onnistui määräaikaisen työsopimuksen turvinkin asuntolaina.
Ai säästäjällä? Mistä säästät kun pakkomenojen (vuokra, sähkö, puhelin, netti, opintolainan lyhennys) jälkeen jää ruokaan se 200 kuussa.
Onko minulla mahdollisuutta ASP-säästäjäksi? Jos, niin hienoa.. Luulen ettei. - ..............
arjen sankari kirjoitti:
Joo tuo on valitettavaa. Itsekin olin elämäni ensivaiheessa kiinni noissa akateemisissa pätkätöissä. Siinä on vaikea sitoutua mihinkään, kun ei tiedä missä kaupungissa on seuraavan kerran se vuoden työsuhde.
Toivon sulle tsemppiä ja yritystä. Itselläni on nyt vakituinen työsuhde, vakituiset hyvät tulot ja oma asunto sekä perhe.
Pienellä työhistorialla voi heittää arvion, että eläke on kuukaudessa jotain 20 prosenttia keskimääräisistä tuloista 633,91 euroa (kansaneläke) bruttona.
Takuueläke on n. 740 euroa ja sen saavat kaikki vähintään.
Jos saa pelkkää ansioista kertyvää eläkettä, voi laskea nykyisistä keskimääräisistä tuloista n. 40 % bruttona. Näin ainakin mulla itselaskettuna arviona edellyttäen, että työt jatkuu eläkeikään saakka.Ensivaihe on kuule jo ohitettu 15 vuotta sitten. Ei perhettä, ei edell. muuta kuin pätkätöitä. Ei varaa käydä missään, saati nähdä ystäviä jotka tapaa kimpassa vaan golf-radoilla ja tilaussaunoissa. Tsemppi ja yritys. Kiiti. Niillä mentykin pitkälle...
- Ei velkaa
No, tutuista ja puolitutuista löytyy aika monta syytä ettei kannata itseään sitoa paikkaan eikä velkaan. Useampi surullinen tarina löytyy tältäkin kylältä, eli kaiken takana on usein nainen. Löytyy se unelmien nainen, jonka pienestä painostuksesta ostetaan talo ja maasturi sekä pyröytetään lapsi tai pari.
Sitä auvoa kestää ehkä pari vuotta jonka jälkeen erossa tapellaan niin talosta kuin lapsistakin,
Itsellä hyvä avoliitto aivan mahtavan naisen kanssa, kahdestaan ollaan, ei olla haluttu jälkeläisiä, suhde kestänyt toistakymmentä vuotta.
Vuokralla asutaan hyvässä edullisessa saunallisessa rivarikaksiossa. Töissä ollaan molemmat.
Rahaa on säästössä hyvät summat, joilla matkustetaan pari kertaa vuodessa luksuslomalle johonkin lämpimään.
Elämä on hyvää ja rentoa, ilman velkaa ja sen suurempia sitoumuksia, rahat käytetään elämiseen, ei seiniin. Siinä nyt muutama syy. - markan
A. onhan ne ikäviä. Nyt ei tarvitse varautua sellaisiin.
B. en ole kysynyt, mutta tuskin myöntäisivät niin paljoa velkaa, että saisin nykyisen asunnon arvoa vastaavan määrän.
C. vuokralla asuminen ei tule edullisemmaksi rahallisesti.
D. Olen vakituisessa työssä, ollut jo pian 10v.
E. En usko, että vakaa tulotaso säilyy jatkossa ja sen vuoksi suuren asuntolainan kanssa saisi olla koko ajan stressaantuneena. En myöskään aio perustaa perhettä eikä ole tarvetta kerätä itselle tai kenellekään minkäänlaista maallista omaisuutta. Asumisen maksaminen on sivukulu siinä missä muutkin juoksevat kulut. Jos työtilanne muuttuu, siirryn toiselle paikkakunnalle ilman mitään vaivaa. Omistan maapallosta kuollessani yhtä paljon kuin syntyessäni.- markan
sen verran vielä, että jos perhettä rakentaisin ja olisi edes kohtalaista varmuutta tienesteistä, voisihan sitä asunnon maksella velan kautta. Ihan fiksua se on, kunhan ei ota liian isoja riskejä tai anna niiden pilata oikeita asioita elämässään.
- Juokse sinä humma
Miten pitkässä juoksussa, olen vain lyhyen juoksun kannattaja. In the long run, on kuitenkin suomeksi pitkällä aikavälillä. Onko siis lyhyellä aikavälillä yhtä kuin lyhyessä juoksussa. On muuten kohta juoksuaika tulossa....
- gsgsghdf
kumman housuihin sitä hyppäis nyt 2014 kun taantuma on kääntymässä pitkään
lamaan.
tapaus A:Vuokralla,ei nyt työtä.peruspäiväraha toimeentulotuki.Ei velkaa,ihan ok ammatti.
vai
tapaus B.Toyota rav 4 muutaman vuoden vanha,velkaa vielä 20000e,oma asunto
velkaa vielä 200000e.Ammattialalla kovia yt neuvotteluja.Takapuoli hikoilee.
Kumpi näistä on köyhä ja kumman saappaissa viettäisit tulevan pitkän laman? - ole hyvä
No nyt voit jälleen tuntea itsesi paremmaksi....
En saa lainaa. Olen töissä pätkissä ja provikalla, ikää jo 40 . Kova koulutus- ja työputki takana, mutta nyt ollaan tässä. Oppipa sen ettei elämässä ole mikään varmaa. Ja sen etten kyllä naureskele enää muka muiden saamattomuudelle, kun en tiedä taustoja.
Vuokralla siis helpompi, kun pääsen helposti muuttamaan työn perässä muualle.
Ei tälläisellä säkällä perusteta perheitä tai oteta asuntolainaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653