Posottaa nykysin suoraan Lanzarotelta. Hianoa Finnair. Alkuun kävi Farossa tankkaamassa.
321-231 Sharklet
66
2757
Vastaukset
- Ei Suihkuwirtaus
Ne ilmavirtaukset suosii nyt sharkkua kuin myös etelä-suomen kelejä, eli puhaltaa lauhaa...
- Suoraan tulee
OK. Tulee myös eri reittiä kuin tuli 757. Nyt suorempaan.
- 16+17
Reitti ei ole konetyypistä kiinni. Yrittävät vain löytää optimaalisen reitin matkan, ilmavirtausten ja mahdollisten lentorajoitusten suhteen. Tuulet vaihtelevat tietenkin koko ajan.
- siivet puuttuu
16+17 kirjoitti:
Reitti ei ole konetyypistä kiinni. Yrittävät vain löytää optimaalisen reitin matkan, ilmavirtausten ja mahdollisten lentorajoitusten suhteen. Tuulet vaihtelevat tietenkin koko ajan.
Onko ne uudet koneet tilavampia/ahtaampia kuin edeltäjänsä? Tuoreita lentokokemuksia Kanarialle??
- Ruuhkaa pukkaa
16+17 kirjoitti:
Reitti ei ole konetyypistä kiinni. Yrittävät vain löytää optimaalisen reitin matkan, ilmavirtausten ja mahdollisten lentorajoitusten suhteen. Tuulet vaihtelevat tietenkin koko ajan.
Optimireitti tulee varmaan enemmän Pariisin paikkeilta kuin Santiago de Compostela/Britannian kautta, mutta Keski-Euroopan ilmatilan ruuhkaisuuden vuoksi voidaan joutua menemään "reunoja" pitkin, ainakin menolennolla päivällä, mutta silloinhan tankit voivat olla täynnä lähtiessä.
- Sharklet jori
Välitankkaukset johtuivat siitä, että tehdasuusien koneiden moottorit täytyi sisäänajaa, jolloin lennetään ryyppy päällä kokolento (rikkaampi seos moottoreilla),varmistetaan että mahdollisessa häiriötilanteessa moottoreilla on koko ajan korkea polttoaineen paine, tällöin polttoainetta palaa enemmän ja joudutaan välitankkaamaan. Nyt kun moottoreilla on riittävästi lentotunteja ja tehtaalla laitetut hiovat moottoriöljyt on vaihdettu normaaliin öljyyn voidaan ajaa pintakaasulla ilman välitankkauksia.
- tosi asiantuntemusta
Höpö höpö. Siinä yksi hölynpölyä jauhava wannebe-tietäjä. "Moottorit täytyy sisäänajaa". Voi hyvää päivää mikä pöljä.
- ukkojen juttuja
tosi asiantuntemusta kirjoitti:
Höpö höpö. Siinä yksi hölynpölyä jauhava wannebe-tietäjä. "Moottorit täytyy sisäänajaa". Voi hyvää päivää mikä pöljä.
Miettikääpä te "sisäänajajat" tälläistä juttua. Kun polttomoottori käynnistetään, sen sisällä tapahtuu jo tyhjäkäynnilläkin palotapahtumia jossa muodostuu äärimmäisiä lämpötiloja, valtavia kiihtyvyyksiä, osien liikkumista hirvittävillä nopeuksilla per sekunti, millin sadasosien ohuiden öljykerrosten erottaessa toisistaan tosiaan pitkin liikuvia metalliosia. Joskus moottori täytyy luonnollisesti pysäyttääkkin. Muodonmuutokset kuumetessa ja jäähtyessä ovat huomattavia ja rakenne kuitenkin kestää sen henkilöautoissakin vuosikausia.
Pystyisikö moottoria käyttävä ihminen tarjoamaan toimillaan jotain pahempaa rääkkiä kuin edellä mainitut fysikaaliset ilmiöt?
Joku voi mainita että turbon saa rikki jos sammuttaa moottorin täysillä kierroksilla jolloin turbo jää pyörimään ilman öljynpainetta voitelujärjestelmässä. Näin on mutta asia ei liity sisäänajoon mitenkään.
- Lanza make
Tunninpäästä lähtee takaisin Lanzalta. Nähdään onko sharklet jori oikeassa:)
- Lanza make
Vielä näyttää olevan hiovat öljyt koneessa;) .Ajavat taas rikkaalla seoksella;). Nyt välitankkaus Tukholmassa!?
- Menoliemi
Tuon historiatiedon mukaan ei koukannut Ruotsin kenttien kautta
http://www.flightradar24.com/2014-02-08/17:12/12x/FIN54M/2ad9dd1
Gotlannin jälkeen pääsee hesaan jo melkein pintakaasulla... - LPA vai ACE
Menoliemi kirjoitti:
Tuon historiatiedon mukaan ei koukannut Ruotsin kenttien kautta
http://www.flightradar24.com/2014-02-08/17:12/12x/FIN54M/2ad9dd1
Gotlannin jälkeen pääsee hesaan jo melkein pintakaasulla...Linkkasit Las Palmasista lähteneeseen lentoon. Sieltä voi lähteä täysillä tankeilla, eikä tuota Lanzaroten ongelmaa ole.
- Take off
LPA vai ACE kirjoitti:
Linkkasit Las Palmasista lähteneeseen lentoon. Sieltä voi lähteä täysillä tankeilla, eikä tuota Lanzaroten ongelmaa ole.
Näemmä näin kävi, kun katsoin kommenttisi kellonajan mukaan.
Saapuneissa "23:05 Arrecife,Tukholma AY1554, Laskeutunut 00:28"
http://www.flightradar24.com/2014-02-08/20:37/12x/FIN1554/2add0ff
http://www.flightradar24.com/2014-02-08/22:00/12x/FIN1554/2ae3d7e
- Faktaa.
Joskus aikaisemminkin ollut juttua, miksi 321 Sharklet ei välttämättä pysty lentämään Lanzarotelta suoraan Helsinki-Vantaalle, kuten B757.
Sharkletin ja 757:n laskutelineissä on hieman eroa. Sharkletissa on laskutelineissä neljä rengasta ja B757:ssä kahdeksan rengasta.
Lanzan kiitorata ei kestä pienelle alueelle jaettua painoa, kuten Sharkletin neljälle laskutelineen renkaalle, mutta kestää B757 painon, koska paino jakautunut kahdeksalle laskutelineen renkaalle.
Sen vuoksi Sharklet ei voi tankata Lanzalla tankkeja täyteen.
Asiasta löytyy faktatietoa netistä. Etsikää ken viitsii.- Varannut
Kumma, että esim. Aurinkomatkat ei kerro tuosta Finnairin paluulennon välilaskusta mitään. Eilen juuri varasin Lanzaroten matkan ja mennen tullen suorat lennot vahvistuksessa??
- tämmöinen tieto
Ei mene noin .Kenttä kyllä kestää vaan lentoonlähtöpaino liikaa jos tulisi moottorihäiriö.
- 6+5
Varannut kirjoitti:
Kumma, että esim. Aurinkomatkat ei kerro tuosta Finnairin paluulennon välilaskusta mitään. Eilen juuri varasin Lanzaroten matkan ja mennen tullen suorat lennot vahvistuksessa??
Ainakin Aurinkomatkojen sivuilla, kun matkaa hakee ja painaa lentojen [i]-painiketta, lisätiedoissa mainitaan tekninen välilasku.
- +300 m
tämmöinen tieto kirjoitti:
Ei mene noin .Kenttä kyllä kestää vaan lentoonlähtöpaino liikaa jos tulisi moottorihäiriö.
Näin olettaisin, eli yhteydessä hieman liian lyhyeen kiitorataan.
- täh?
tämmöinen tieto kirjoitti:
Ei mene noin .Kenttä kyllä kestää vaan lentoonlähtöpaino liikaa jos tulisi moottorihäiriö.
Niinhän se olisi B757:nkin kohdalla. Ei pidä väitteesi totta. Se johtuu todellakin laskutelineistä, kuten edellä on kerrottu.
- Varannut
6+5 kirjoitti:
Ainakin Aurinkomatkojen sivuilla, kun matkaa hakee ja painaa lentojen [i]-painiketta, lisätiedoissa mainitaan tekninen välilasku.
Matkavarauksessani lukee 6h 10min Hki-.Arrecife ja sama aika takaisin, eikä mitään mainintaa välilaskusta. kyllähän tuo pitäisi kertoa, jos sellainen käytäntö on??
- Asiantuntijalta
täh? kirjoitti:
Niinhän se olisi B757:nkin kohdalla. Ei pidä väitteesi totta. Se johtuu todellakin laskutelineistä, kuten edellä on kerrottu.
Lainaus Olli Vainio /Flighforumilta. tuon Lanzaroten kanssa ongelmaksi muodostuu moottorihäiriötilanteen nousukyky. Mikäli Lanzarotelta lähdössä tulisi moottorihäiriö niin ei isoilla lentoonlähtömassoilla olisi välttämättä enää riittävää estevaraa. Tämän vuoksi lentoonlähtömassaa rajoitetaan siten, että moottorihäiriötilanteessakin estevara säilytetään ja tämä tietty sitten syö suoraan sitä paljonko konetta voi tankata. Dubaista ja muilta Kanarian saarilta tuo tulee suoraan ihan helposti täydellä matkustajakuormallakin kun ei moisia rajoitteita ole.
- joystick mikko
Asiantuntijalta kirjoitti:
Lainaus Olli Vainio /Flighforumilta. tuon Lanzaroten kanssa ongelmaksi muodostuu moottorihäiriötilanteen nousukyky. Mikäli Lanzarotelta lähdössä tulisi moottorihäiriö niin ei isoilla lentoonlähtömassoilla olisi välttämättä enää riittävää estevaraa. Tämän vuoksi lentoonlähtömassaa rajoitetaan siten, että moottorihäiriötilanteessakin estevara säilytetään ja tämä tietty sitten syö suoraan sitä paljonko konetta voi tankata. Dubaista ja muilta Kanarian saarilta tuo tulee suoraan ihan helposti täydellä matkustajakuormallakin kun ei moisia rajoitteita ole.
Mikä asiantuntija olli on? Simukapteeniasiantuntijako?
- 5+19
Asiantuntijalta kirjoitti:
Lainaus Olli Vainio /Flighforumilta. tuon Lanzaroten kanssa ongelmaksi muodostuu moottorihäiriötilanteen nousukyky. Mikäli Lanzarotelta lähdössä tulisi moottorihäiriö niin ei isoilla lentoonlähtömassoilla olisi välttämättä enää riittävää estevaraa. Tämän vuoksi lentoonlähtömassaa rajoitetaan siten, että moottorihäiriötilanteessakin estevara säilytetään ja tämä tietty sitten syö suoraan sitä paljonko konetta voi tankata. Dubaista ja muilta Kanarian saarilta tuo tulee suoraan ihan helposti täydellä matkustajakuormallakin kun ei moisia rajoitteita ole.
Eli yksinkertaisemmin sanottuna Arrecifen kentän kiitotie on liian lyhyt. Se normaalisti riittäisi kyllä, mutta tarvittava mitta lasketaan sen mukaan, että ilmaan päästään vaikka yksi moottori sammuisi sillä hetkellä kun ei enää ehdi jarruttamaan. Kevyemmällä koneella vähempikin riittää.
Finnairin ennen käyttämä B757 oli suunniteltu toimimaan myös lyhyemmiltä ja korkealla ohuessa ilmassa olevilta kiitoteiltä. Sen takia siinä on tehokkaat moottorit ja isot siivet. Huonona puolena nuo vain aiheuttavat suuremman polttoaineen kulutuksen ja sen takia lentoyhtiöt ovat viime aikoina hankkiutuneet niistä paljolti eroon. - kyllä ne muutkin käy
5+19 kirjoitti:
Eli yksinkertaisemmin sanottuna Arrecifen kentän kiitotie on liian lyhyt. Se normaalisti riittäisi kyllä, mutta tarvittava mitta lasketaan sen mukaan, että ilmaan päästään vaikka yksi moottori sammuisi sillä hetkellä kun ei enää ehdi jarruttamaan. Kevyemmällä koneella vähempikin riittää.
Finnairin ennen käyttämä B757 oli suunniteltu toimimaan myös lyhyemmiltä ja korkealla ohuessa ilmassa olevilta kiitoteiltä. Sen takia siinä on tehokkaat moottorit ja isot siivet. Huonona puolena nuo vain aiheuttavat suuremman polttoaineen kulutuksen ja sen takia lentoyhtiöt ovat viime aikoina hankkiutuneet niistä paljolti eroon.Juuri näin. Luin just että Tuiflyn 737 oli käynyt eilen Hannoverissa välitankkaamassa. Oli kova vastatuuli ja Lanzan kenttä liian lyhyt ,että olisi voinut täysillä tankeilla lähteä.
- Tässä faktaa myös
On totta tuo Lanzan kiitotien pinta, siitä löytyy tietoa netistä. Sama ongelma on Kreikan muutamilla kentillä. Kiitotie ei kestä A321 Sharkletin painoa, mutta kestää B757:n painon laskutelineiden eron vuoksi.
Lopussa linkki SK:n artikkeliin, jossa kerrotaan Sharkletin suorituskyvystä ja verrataan sitä B757 suorituskykyyn. Artikkelista saa hyvän kuvan siitä, miten hentoinen "lintu" Sharklet on B757:een verrattuna. Lanzaroten kiitotie on Sharkletille ongelma tuulienkin vuoksi, B757:llä ei Lanzalla ole samoja ongelmia.
Artikkeli on muutenkin mielenkiintoinen Finairin kalustohankinnoista.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/outo-lintu-finnairin-uusin-airbus-ei-parjaa-suorituskyvyssa-edeltajalleen/ - Kiitorata kestää kyl
Tässä faktaa myös kirjoitti:
On totta tuo Lanzan kiitotien pinta, siitä löytyy tietoa netistä. Sama ongelma on Kreikan muutamilla kentillä. Kiitotie ei kestä A321 Sharkletin painoa, mutta kestää B757:n painon laskutelineiden eron vuoksi.
Lopussa linkki SK:n artikkeliin, jossa kerrotaan Sharkletin suorituskyvystä ja verrataan sitä B757 suorituskykyyn. Artikkelista saa hyvän kuvan siitä, miten hentoinen "lintu" Sharklet on B757:een verrattuna. Lanzaroten kiitotie on Sharkletille ongelma tuulienkin vuoksi, B757:llä ei Lanzalla ole samoja ongelmia.
Artikkeli on muutenkin mielenkiintoinen Finairin kalustohankinnoista.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/outo-lintu-finnairin-uusin-airbus-ei-parjaa-suorituskyvyssa-edeltajalleen/Välimeren kohteissa, lähinnä Kreikassa, on joitakin kenttiä, joiden kiitotiet eivät kanna Airbusia mutta joilta Boeing toimii ongelmitta. Ero syntyy laskutelineestä. Airbusin päätelineessä on kaksi, Boeingissa neljä pyörää, joten kiitotiekuormitukseen syntyy iso ero. Siis välimeren kentillä. Ei koske Lanzarotea. Miksi toissapäivänä Boeing -737 (nelipyöräinen) joutui välitankkaamaan Hannoverissa Lanzarotelta tullessa.
- Näinkö on
Kiitorata kestää kyl kirjoitti:
Välimeren kohteissa, lähinnä Kreikassa, on joitakin kenttiä, joiden kiitotiet eivät kanna Airbusia mutta joilta Boeing toimii ongelmitta. Ero syntyy laskutelineestä. Airbusin päätelineessä on kaksi, Boeingissa neljä pyörää, joten kiitotiekuormitukseen syntyy iso ero. Siis välimeren kentillä. Ei koske Lanzarotea. Miksi toissapäivänä Boeing -737 (nelipyöräinen) joutui välitankkaamaan Hannoverissa Lanzarotelta tullessa.
Ban.fi sivuita lainaus: Teneriffalla, Gran Canarialla ja Fuerteventuralla on yli 3 km pitkät kiitotiet, joten kyllä niiltä nousee mun käsittääkseni mikä tahansa konetyyppi täydelläkin kuormalla. Ainoastaan Lanzarotella kiitotie on reilut 2 km, mikä aiheuttaa että mm. Finnairin uusi Airbus 321ER joutuu nousemaan kevyemmillä tankeilla ja hakemaan lisää polttoainetta välilaskun merkeissä Ranskassa.
- Ei johdu laskuteline
Tänään näyttää taas kenttä kestävän;) tulee suoraan.
- Myötätuuli
Ei johdu laskuteline kirjoitti:
Tänään näyttää taas kenttä kestävän;) tulee suoraan.
Riippuu, koska tankattava polttoainemäärä vaihtelee lasketun kulutuksen mukaan mihin vaikuttaa mm. kuorma, lentoreitti ja säätila.
Kone näytti oleva -LZI (Kolmanneksi tullut)
- Lanza make
Aurinkomatkojen sivuilta luin välilaskuista. Sieltä kun kokeilee tehdä varauksen niin näkyy onko Farossa vai Bordeauksissa.
- Slot time
Se välilaskun paikka lienee vain "heitto" eli kone käy tankilla mikä sopii kelin mukaiselle lentoreitille ja liikenteelle.
- Varannut
Slot time kirjoitti:
Se välilaskun paikka lienee vain "heitto" eli kone käy tankilla mikä sopii kelin mukaiselle lentoreitille ja liikenteelle.
Katsottuani tarkemmin Lanzaroten matkoja, huomasin, että ensi talven, 2014-2015 matkoja myydään suorina mennen tullen. Varasin marraskuulle matkan, joka on varauksen mukaan suora lento mennen tullen. Mitähän tämä tarkoittaa? Myyntikikka??
- Miten onnistuu
Varannut kirjoitti:
Katsottuani tarkemmin Lanzaroten matkoja, huomasin, että ensi talven, 2014-2015 matkoja myydään suorina mennen tullen. Varasin marraskuulle matkan, joka on varauksen mukaan suora lento mennen tullen. Mitähän tämä tarkoittaa? Myyntikikka??
Näin näyttäsi olevan. Ja Finnairin lennot. Vuokrataanko 757 vai mikä?
- LH f
Miten onnistuu kirjoitti:
Näin näyttäsi olevan. Ja Finnairin lennot. Vuokrataanko 757 vai mikä?
Voi olla finski jo myyty silloin.
- Ndnnfnnfdn
Varannut kirjoitti:
Katsottuani tarkemmin Lanzaroten matkoja, huomasin, että ensi talven, 2014-2015 matkoja myydään suorina mennen tullen. Varasin marraskuulle matkan, joka on varauksen mukaan suora lento mennen tullen. Mitähän tämä tarkoittaa? Myyntikikka??
Kun kyseessä on ns. tankkausvälilasku jota ei mahdollisesti edes tehdä, ei siitä mainita erikseen. En ymmärrä miksi tästäkin nousee haloo...?
Kuten kirjoitettu moneen kertaan, tuuliolosuhteiden ollessa otolliset ja reitti suora, välilaskua ei tarvita. Mutta jos ruuhkaisen keski-euroopan takia joudutaan kiertämään tai vastatuulta, välilasku tehdään. Tästähän oli seiskassa juttua kun joku julkkisbimpo oli lennolla jolla tehtiin välilasku. Otsikko oli tyyliin "Bimbon se ja se lento teki pakkolaskun". ;) - Varannut
Ndnnfnnfdn kirjoitti:
Kun kyseessä on ns. tankkausvälilasku jota ei mahdollisesti edes tehdä, ei siitä mainita erikseen. En ymmärrä miksi tästäkin nousee haloo...?
Kuten kirjoitettu moneen kertaan, tuuliolosuhteiden ollessa otolliset ja reitti suora, välilaskua ei tarvita. Mutta jos ruuhkaisen keski-euroopan takia joudutaan kiertämään tai vastatuulta, välilasku tehdään. Tästähän oli seiskassa juttua kun joku julkkisbimpo oli lennolla jolla tehtiin välilasku. Otsikko oli tyyliin "Bimbon se ja se lento teki pakkolaskun". ;)Kannattaa lukea ennen kuin kommentoi! Tässä on kysymys siitä, että tämän vuoden matkoja myydään paluulennon välilaskulla ja ensi kauden matkoja suorilla lennoilla (myös paluulento), samalla konetyypillä! Totta mooses ymmärrän, että joskus välilaskuja tehdään syystä tai toisesta, eikä siitä erikseen ilmoiteta sivuilla, mutta tässä ei ole nyt siitä kyse.
- ilman välitannkausta
Varannut kirjoitti:
Kannattaa lukea ennen kuin kommentoi! Tässä on kysymys siitä, että tämän vuoden matkoja myydään paluulennon välilaskulla ja ensi kauden matkoja suorilla lennoilla (myös paluulento), samalla konetyypillä! Totta mooses ymmärrän, että joskus välilaskuja tehdään syystä tai toisesta, eikä siitä erikseen ilmoiteta sivuilla, mutta tässä ei ole nyt siitä kyse.
Tänään taas näyttää tulevan suoraan. Tuulet otolliset varmaan. Nousee merelle päin, kun muut koneet vuorille. Apollomatkoilla ei ensi syksyn matkoja Lanzarotelle ollenkaan.
- Sisäänajettu
ilman välitannkausta kirjoitti:
Tänään taas näyttää tulevan suoraan. Tuulet otolliset varmaan. Nousee merelle päin, kun muut koneet vuorille. Apollomatkoilla ei ensi syksyn matkoja Lanzarotelle ollenkaan.
Tankki näyttää riittävän vaikka tuleekin pidemmän kaaren kautta
http://www.flightradar24.com/2014-02-14/16:30/12x/FIN8KM/2b67116
LZG eli ensimmäisenä tullut Sharklet. - Kenttä kestää kyllä
Sisäänajettu kirjoitti:
Tankki näyttää riittävän vaikka tuleekin pidemmän kaaren kautta
http://www.flightradar24.com/2014-02-14/16:30/12x/FIN8KM/2b67116
LZG eli ensimmäisenä tullut Sharklet.En ole ennen noin pitkää kaarta nähnytkään. Oisko tankattu reilummin ja tuulet suosiolliset.
- Eri reittejä
Nyt mennään jo Oslon kautta Lanzalle. Johtuneeko tuulista ,ruuhkaa ei näytä olevan.
- Via Ireland
Tuulista hyvinkin, näyttäisi olevan virtaukset optimireitillä juuri tänne Suomeen päin
http://ilmatieteenlaitos.fi/pilvet-eurooppa
Palmasin kone meni myös samaa reittiä.
- Taas välitankkaus
Ja takaisintullessa Farossa tankilla.
- No pit-stop
Eipä käy, tulee tunnin etuajassa Hki-Vantaalle...
- Pieniruokainen
No pit-stop kirjoitti:
Eipä käy, tulee tunnin etuajassa Hki-Vantaalle...
No just huomasin. Finavian saapuvissa luki ensin Faro. mut suoraan tulee.
- Via Ireland
Pieniruokainen kirjoitti:
No just huomasin. Finavian saapuvissa luki ensin Faro. mut suoraan tulee.
Luki jo puoliltapäivin pelkkä Arrecife, mutta paluuaika mielestäni puuttui vielä silloin.
Paluu suorempaa Pariisin ohi, kone -LZK. Via Ireland kirjoitti:
Luki jo puoliltapäivin pelkkä Arrecife, mutta paluuaika mielestäni puuttui vielä silloin.
Paluu suorempaa Pariisin ohi, kone -LZK.No taas on taululla -Arresife /Faro- kone LZI.
- Sivutuuli
maragrande kirjoitti:
No taas on taululla -Arresife /Faro- kone LZI.
Lännenpuoleista sivutuulta melkein koko matka, lieneekä siis "sivuvastaista"...
- maragrande1
Sivutuuli kirjoitti:
Lännenpuoleista sivutuulta melkein koko matka, lieneekä siis "sivuvastaista"...
Varmaankin, on tunnin myöhässä.
- Pit Stop
maragrande1 kirjoitti:
Varmaankin, on tunnin myöhässä.
Tankkausreissuun Farossa mennyt aika näkyy myöhästymisenä.
- Pit Stop
Pit Stop kirjoitti:
Tankkausreissuun Farossa mennyt aika näkyy myöhästymisenä.
Tänään -LZK menossa ja paluu taululla Faron kautta.
- bojolla +100 h
Ihmeellistä kieroilua Finskiltä, verrattuna 757 Bojoihin. Paljon huonommat istuimet, vaikka istuinväli onkin vähän suurempi. Suurin moka on kollektiivisen infojärjestelmän puuttuminen, siis sen katossa olevan. Vuokrattavat pelitabletit hanurista. Loppuko rahat kesken, eikö ollu varaa ostaa infojärjestelmää?
- 0-toleranssi
TIedotettu jo aiemmin, että infosysteemit jälkiasennetaan joskus kesäkaudella.
Jalkatila sama kuin ennen, ainakin istumillani paikoilla. - Rekarot
0-toleranssi kirjoitti:
TIedotettu jo aiemmin, että infosysteemit jälkiasennetaan joskus kesäkaudella.
Jalkatila sama kuin ennen, ainakin istumillani paikoilla.Sen verran plussaa, että näissä kangaspenkeissä ei 6 h:ssa pyrstö puutunut, toisin kuin vastaavissa nahkajakkaroissa, tosin pehmusteiden painuminenkin vaikuttaa jotakin. Mutta iiian ahdas oli.
- OH-LZL
Viimeksi tulevan OH-LZL testilennot menossa, esiintyy vielä D-AVZY
http://xfw-spotter.blogspot.fi/2014/04/a321-231sl-finnair-d-avzy-oh-lzl-msn.html
Kurvailut näkyy Flightradarista 22.4 n. klo 15:50
ja koneen tunnus AIB083A- Testfly
25.4 UTC klo 16 käyty testilenkillä
- OH-LZL
Testfly kirjoitti:
25.4 UTC klo 16 käyty testilenkillä
2.5 alkaen Finnairin reiteillä.
- Kärsimystä 321-231
Ihan yhtä ahdas kuin bojo 757 ja viihdejärjestelmä pyrstöstä, ei ainakaan mitään järjestelmää ollut asennettuna lokakuu-14.
- ilmailija1
Itse asiassa sharkletissa istuinväli on uudentyyppisten kapeiden istuimien ansiosta
pari tuumaa pidempi, koneen etuosassa tilaa on kuulemma sitäkin enemmän.
Keskimittainen mies kyllä istui bojossakin sen 6 tuntia kanarialle aivan riittävän
mukavasti. Mielestäni tämä on hyvin pitkälti turhaa valitusta, varsinkin kun
ajatellaan että harva edes käyttää näitä lomalentoja useammin kuin kerran vuodessa.
Sen sijaan ymmärrän kritiikin viihdejärjestelmän puutteesta. Lentoyhtiö on luvannut
asennuttaa sellaisen vuoden 2014 aikana, mutta ainakaan vielä ei ole mitään ilmestynyt.. - Ahdas kuin mikä
ilmailija1 kirjoitti:
Itse asiassa sharkletissa istuinväli on uudentyyppisten kapeiden istuimien ansiosta
pari tuumaa pidempi, koneen etuosassa tilaa on kuulemma sitäkin enemmän.
Keskimittainen mies kyllä istui bojossakin sen 6 tuntia kanarialle aivan riittävän
mukavasti. Mielestäni tämä on hyvin pitkälti turhaa valitusta, varsinkin kun
ajatellaan että harva edes käyttää näitä lomalentoja useammin kuin kerran vuodessa.
Sen sijaan ymmärrän kritiikin viihdejärjestelmän puutteesta. Lentoyhtiö on luvannut
asennuttaa sellaisen vuoden 2014 aikana, mutta ainakaan vielä ei ole mitään ilmestynyt..Eikä muuten ole yhtään enempää polvitilaa, käytännössä vähemmän kun polvet ei kestä olla tuota selkänojan peltiä vasten, toisin kuin "sohvapenkissä". Tämä on koettu ja kohta olevaan seuraavaan reissuun ostin väljemmät paikat tähän -231seen ts. edestä jossa bisnespenkityksen välit (koneilla lennetään myös reittilentoja).
Tabletti oli ihan ok, tietysti lisähinta hieman ketutti. Oman kännykän kartasta GPSllä (toimii lentotilassa ja ikkunan vierestä pienellä odottelulla) voi sitten välillä vilkaista missä mennään ja mikä kaupunki se siellä alapuolella sattuu näkymään.
Viihdejärjestelmät piti tulla seuraavissa huollossa. - Kärsimystä uudet 321
ilmailija1 kirjoitti:
Itse asiassa sharkletissa istuinväli on uudentyyppisten kapeiden istuimien ansiosta
pari tuumaa pidempi, koneen etuosassa tilaa on kuulemma sitäkin enemmän.
Keskimittainen mies kyllä istui bojossakin sen 6 tuntia kanarialle aivan riittävän
mukavasti. Mielestäni tämä on hyvin pitkälti turhaa valitusta, varsinkin kun
ajatellaan että harva edes käyttää näitä lomalentoja useammin kuin kerran vuodessa.
Sen sijaan ymmärrän kritiikin viihdejärjestelmän puutteesta. Lentoyhtiö on luvannut
asennuttaa sellaisen vuoden 2014 aikana, mutta ainakaan vielä ei ole mitään ilmestynyt..Olisitko ystävällinen ja perustele mikä on keskimittainen mies, ja missä on ne ns väljämmät paikat? Itse istuin meno rivi 8 tulo rivi 32 ja molemmat yhtä ahtaita, toki kun viikon elät täyshoidolla niin kasvaahan siinä elimistö:D näitä 321-231 käyttää myös paljon lentävät, ihmettelen vain että miksi sitä luvattua viihdejärjestelmää ei ole asennettu, kiskontaa 10€ tabun vuokraus. viikon sisällä Teneriffalle katotaan onko edistystä viihteen eteen tapahtunut.
- Kotiläksyt
Kärsimystä uudet 321 kirjoitti:
Olisitko ystävällinen ja perustele mikä on keskimittainen mies, ja missä on ne ns väljämmät paikat? Itse istuin meno rivi 8 tulo rivi 32 ja molemmat yhtä ahtaita, toki kun viikon elät täyshoidolla niin kasvaahan siinä elimistö:D näitä 321-231 käyttää myös paljon lentävät, ihmettelen vain että miksi sitä luvattua viihdejärjestelmää ei ole asennettu, kiskontaa 10€ tabun vuokraus. viikon sisällä Teneriffalle katotaan onko edistystä viihteen eteen tapahtunut.
Rivit 2-4 aina ja jotkut/jokin kone(et) riviin -8 saakka väljemmillä penkin väleillä
http://www.finnair.com/go/Images/fleet/new/A321-231_seatmap.jpg
Mutta kun paikat pitää etukäteen varata ja koneen näkee vasta portilla, niin paikat 5-8 on arpapeliä..., kun koneet vaihtelee eri reiteillä.
Onkohan tullut 330/340 penkki ja viihdepäivitysten myötä aikalisä tälle viihdeprojektille..., no aina voi ottaa myös oman tabletin mukaan.
Jee, onneksi tuli varattua paikat riviltä 2 Teneriffan-lennolle, ei tainnut olla hukkaostos!
- Rysä
Teneriffan matka on aina hukkaostos.
- Muuten hyvä
Rivillä 2 on riski ödööreihin, eli rivillä 1 tarjolla vauvankoppa paikat...
- blueroan1
Niin, Rysä onkin niin chic, että matkustaa vaan Malediiveille jne! Eli pidä turpasi kiinni jos ei ole oikeasti asiaa!
- blueraen1
vituttaako köyhää blueroania kun joutuu aina Teneriffalle menemään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus165823- 1972480
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan811846En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761487Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1871030- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46919- 77833
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7698