Jäähdytysneste katoaa Golfista

pulassa1

Kyseessä on 15 vuotta vanha Golf. Jäähdytysnestettä on saanut lisäillä n. 1000km välein jo jonkin aikaa. Nyt jäähdytysnestettä saisi kuitenkin olla lisäämässä jo parin kymmenen kilometrin välein. Auto on vähän ajettu (60 000km), mutta paljon seissyt. Jättää pienen tahran parkkiruutuun. Myös konepellin alta tietyt kohdat märkänä. Ehkä joku paisuntasäiliöstä tulevista kumisista letkuista falskaa? Putket ajan saatossa hapertuneet. Moottoriöljy normaalin väristä. Kauhean kalliilla en viitsisi korjauttaa. Onko kenelläkään vinkkejä tai korjaushinta arviota?

5

4881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oisko näin

Jos vaikka naapurisi varastaa sitä jäähdytysnestettä ja juo?

• ei hyvää päivää!

Ajattelitko tosissasi suomi24-nimisen korjaamon pystyvän etänä paikallistamaan Golfin jäähdytysnestevuotojakin?

• Reippis

Mulla vaihdettiin viime kesänä IV koppaseen syylari. Oli niin siisti piilovuoto että ei jättänyt muita jälkiä kuin lammikon maahan. Hintaa osineen vaihtoineen tuli jotain 150€ luokkaa muistaakseni

• eks golffi

Tämä ei auta sinua mutta mulla oli vuoden vanha tsi Golffi josta katosi kuukaudessa puolen paisarin verran jäähdytinnestettä. Tarkkaa diagnoosia ei saatu selville mutta asiantuntijat veikkailivat lirittelevän jostain turbon nestevälijäähdyttimen tienoilta. Myin koslan pois ennen takuun päättymistä. Siinä oli muutakin ikävää mm. mutteriohjaus, kojelaudan kitinää, ovitiivisteet suhisivat. Eli juuri ne viat mitä marmorilla ei saada kuntoon kuin tuurilla. Jollakin se auto on nytkin alla. Piruparka.

• Tässä asiaa

Terve. Omistan Jetan vm 1988. Tuo veden katoaminen voi johtua esim seuraavasta kahdesta asiasta:
      - jäähdyttimen alaosa vuotaa. Näin kävi itselläni. Kylmällä huomasin että tulee höyryä pellin alta. Tarkkaan katsoessani olk jäähdyttimen alaosa märkä. Ostin motonetista uuden jäähdyttimen, viime syksynä, n, 50 euroa uuden hinta.
      Vaihdoin itse, on helppo vaihtaa. Ota etumaski irti, ja löydät sieltä jäähdyttomen kiinnitysruuvit. Joutunet hankkimaan sellaisen erikoisen avaimen, jolla saat klemmarit irti. Se lieni n. 20 euron arvoinen.
      Tee tarkkaa jälkeä, j tarkista ettei mikään letkun liitin jää löyhästi vuotamaan.

Samaisen auton sisäkenno vuosi pari vuotta aikaisemmin. Oire oli veden lievä väheneminen ja makea haju.

Ja jos nuo eivät auta, niin kokeile, tuottaako kone painetta paisuntasäiliöön. Eli korkki auki ja auto käyntiin, nestettä säiliö oikeaan mittaan. Jos hylkää ulos, on kannentiiviste mennyt tai lohko halki.

Oma autoni on ajettu 159 000 km, ja ollut uudesta asti. Aika kuitenkin "syö" myös vw:n sinänsä lujia saksalaisia osia. Muutoin tosi hyvä, lämmin, halpa ajaa ja luotettava auto. Ai niin, omani on 1,6 bensiinimoottorilla, eli sama kuin golf.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      114
      10065
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4920
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2091
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      103
      2023
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      25
      1766
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1521
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1369
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      947
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      943
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      932
    Aihe