Minulla on 2.5vuotias jackrussellinterrieri, joka haukkuu niin paljon että alkaa päätä särkeä. Talomme ohi ramppaa hevosia kärryjen kanssa ja koira haukkuu ihan älyttömästi.... Olisiko vinkkejä haukkumisen loppumiseen?
Haukkuminen?
3
1822
Vastaukset
- sitruunapanta? :o
sitruunapanta? itse en oo kyllä ikinä tajunnu, miten toimii, mutta sanotaan toimivan :) Eiks se mee jotenkin niin, että kun koiralla on se panta kaulassa, niin kun se haukkuu ja pannassa on joku äänentunistin, panta tunnistaa äänen ja suihkuttaa sitruunanestettä, tai jotain? :D
- joku vaan täällä
Sama ongelma meillä :) Ollaan mietitty sitruunapantaa... Edellinen koiramme tapasi haukkua pannan kerralla tyhjäksi.
- 1+2
Jos haukkuu kotona, tässä muutama meidän kokeilema juttu (meillä myös räksyttävä terrieri):
- haukkupanta (värinä/piippaus/nauhoitettava komento)
- ultraäänilaite pöydällä (päästää ultraäänen kun koira haukkuu, ihminen ei kuule)
- sitruunapanta, saa myös hajuttomalla suihkeella
- ääniin totuttaminen esim namittamalla silloin ainoastaan kun ääni kuuluu (meillä tehtiin samaa toisen koiran kohtaamisen kanssa: kun toinen koira tulee vastaan, vain silloin saa namia, eli jutusta tulee kiva kun silloin tulee namia, koira ei keskity toiseen koiraan ja haukkumiseen vaan namin kyttäämiseen). Myös ääniin totuttaminen samalla tavalla.
Koira kun menee höperötilaan ja haukkuu raivokkaasti, se on niin kiihtynyt ettei komennot auta. Täytyy keksiä joku ylikiva juttu, meillä nuo namit koska on niin perso herkuille:)
Me käytetään ultraäänilaitetta sisällä kun koirat on yksin kotona (terrieri haukkuu, toinen koira ei). Ulkona lenkeillä sitruunapanta kaulassa, on toiminut tosi hyvin, nyt ei edes joka kerta sitä käytetä ja koira on silti aika hyvin hiljaa.
Tuohon värinä/piippauspantaan koira tottui hirveän nopeasti joten meillä se ei tehonnut toivotulla tavalla, jatkoi haukkumista värinästä huolimatta.
Ja meillä tuo terrieri on tosi haukkuherkkä, örisee itsekseen myös välillä pihalla vaikka ketään ei näy missään ja mitään ei kuulu. Onneksi päästy nyt jo eteenpäin tuossa asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31511449- 2174863
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112568- 1621894
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il111247Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401040- 84931