Haukkuminen?

hani3

Minulla on 2.5vuotias jackrussellinterrieri, joka haukkuu niin paljon että alkaa päätä särkeä. Talomme ohi ramppaa hevosia kärryjen kanssa ja koira haukkuu ihan älyttömästi.... Olisiko vinkkejä haukkumisen loppumiseen?

3

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitruunapanta? :o

      sitruunapanta? itse en oo kyllä ikinä tajunnu, miten toimii, mutta sanotaan toimivan :) Eiks se mee jotenkin niin, että kun koiralla on se panta kaulassa, niin kun se haukkuu ja pannassa on joku äänentunistin, panta tunnistaa äänen ja suihkuttaa sitruunanestettä, tai jotain? :D

    • joku vaan täällä

      Sama ongelma meillä :) Ollaan mietitty sitruunapantaa... Edellinen koiramme tapasi haukkua pannan kerralla tyhjäksi.

    • 1+2

      Jos haukkuu kotona, tässä muutama meidän kokeilema juttu (meillä myös räksyttävä terrieri):

      - haukkupanta (värinä/piippaus/nauhoitettava komento)
      - ultraäänilaite pöydällä (päästää ultraäänen kun koira haukkuu, ihminen ei kuule)
      - sitruunapanta, saa myös hajuttomalla suihkeella
      - ääniin totuttaminen esim namittamalla silloin ainoastaan kun ääni kuuluu (meillä tehtiin samaa toisen koiran kohtaamisen kanssa: kun toinen koira tulee vastaan, vain silloin saa namia, eli jutusta tulee kiva kun silloin tulee namia, koira ei keskity toiseen koiraan ja haukkumiseen vaan namin kyttäämiseen). Myös ääniin totuttaminen samalla tavalla.

      Koira kun menee höperötilaan ja haukkuu raivokkaasti, se on niin kiihtynyt ettei komennot auta. Täytyy keksiä joku ylikiva juttu, meillä nuo namit koska on niin perso herkuille:)

      Me käytetään ultraäänilaitetta sisällä kun koirat on yksin kotona (terrieri haukkuu, toinen koira ei). Ulkona lenkeillä sitruunapanta kaulassa, on toiminut tosi hyvin, nyt ei edes joka kerta sitä käytetä ja koira on silti aika hyvin hiljaa.
      Tuohon värinä/piippauspantaan koira tottui hirveän nopeasti joten meillä se ei tehonnut toivotulla tavalla, jatkoi haukkumista värinästä huolimatta.
      Ja meillä tuo terrieri on tosi haukkuherkkä, örisee itsekseen myös välillä pihalla vaikka ketään ei näy missään ja mitään ei kuulu. Onneksi päästy nyt jo eteenpäin tuossa asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe