"Tappajakoirat"

Huoh!

Ettekö ymmärrä, että bullterrierit, pitbullit, staffit, bullmastiffit, canariot ja kaikki "tappajarodut" ei vät ole niitä "tappajarotuja"!?
Ne koirat ovat JALOSTETTU tappeluihin mutta miettikää kuinka paljon on sakemannejakin suoraselkäisistä jalostettuluisuperseisiin? Eikö sitten "tappajakoiria" ole jalostettu pois tappeluista? NO ON! Kaikki vika on IHMISESSÄ! Tietämättömät ihmiset eivät voi ostaa koiraa. Kyllä ne mamman kultamussukka noutajatkin voivat purra ja kovaa, kun ei niitä osata kouluttaa.. Huoh. IHMINEN - KOIRAN VAARALLISIN YSTÄVÄ, sanon minä. Ja koska on niin paljon tietämättömiä ihmisiä jotka haluavat jonkun "coolin" ja haastavan rodun(esim. dobsu, säfä, staffi, bulli) ja ei sitä osaa kouluttaa, niin kävisi sen koiranomistajan peruskurssin. Oikeastaan KAIKKIEN rotuisien koirien omistajaien pitäisi käydä tuo kurssi ettei kenenkään lasta nyt vaan raadeltaisi kun ihmiset ei vät osaa kouluttaa koiriaan. Kiitos!

30

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kouluttajia

      Ihan hyvin voi puhua tappajaroduista ja muista roduista, ettei totuus unohdu. On monia rotuja, joita ei tarvi kouluttaa lainkaan eivätkä ne sittenkään aiheuta minkäänlaista vaaraa toisille koirille ja ihmisille. Ja sitten on nämä tappajarodut, joiden pito VAATII kokeneen ja osaavan omistajan.
      Ruutiase on ruutiase, turha asiaa on vääristellä.

      • Therearenobaddogs

        Totuus unohdu.. Sori, mut naurahdin ääneen. Jokainen koira tarvitsee jonkun asteisen koulutuksen rotuun katsomatta. Jopa nämä seurakoira ranskanbulldogit on aikoinaan jalostettu tappeluihi, mutta silti yleistetään vain tiettyjä rotuja. Mulla tossa makaa vieressä pari staffia kuorsaamassa hymy huulessa ja jos joku tulis noita tappajakoiriksi väittämään, en voisi muuta kuin revetä makeeseen nauruun.


      • Barksley
        Therearenobaddogs kirjoitti:

        Totuus unohdu.. Sori, mut naurahdin ääneen. Jokainen koira tarvitsee jonkun asteisen koulutuksen rotuun katsomatta. Jopa nämä seurakoira ranskanbulldogit on aikoinaan jalostettu tappeluihi, mutta silti yleistetään vain tiettyjä rotuja. Mulla tossa makaa vieressä pari staffia kuorsaamassa hymy huulessa ja jos joku tulis noita tappajakoiriksi väittämään, en voisi muuta kuin revetä makeeseen nauruun.

        Repeile rauhassa. Mun whippetit ei ole koulutettuja, mutta ovat ystävällisiä.


      • TBFD
        Barksley kirjoitti:

        Repeile rauhassa. Mun whippetit ei ole koulutettuja, mutta ovat ystävällisiä.

        Noniin, ystävällisyys ja koulutus eivät ole sama asia. Koira voi luonteeltaan olla kiltti ja sosiaalinen , mutta kyllä koira silti kouluttaa niin että se tottelee ja tietää kuka johtaa laumaa. Kyllä munkin koira on pennusta asti ollut ystävällinen ,mutta olen silti säännöt ja rajoitukset sille opettanut.


      • Barksley
        TBFD kirjoitti:

        Noniin, ystävällisyys ja koulutus eivät ole sama asia. Koira voi luonteeltaan olla kiltti ja sosiaalinen , mutta kyllä koira silti kouluttaa niin että se tottelee ja tietää kuka johtaa laumaa. Kyllä munkin koira on pennusta asti ollut ystävällinen ,mutta olen silti säännöt ja rajoitukset sille opettanut.

        Whippetille ei tarvii sääntöjä kertoa. Se tietää ne syntyjään.


      • llllllllllllllllllll
        Barksley kirjoitti:

        Whippetille ei tarvii sääntöjä kertoa. Se tietää ne syntyjään.

        No ei muuten varmasti tiedä sen enempää kuin pitbull/staffi/amstaffi/bulli/yms. Jokaiselle koiralle jonkun täytyy ne säännöt opettaa, oli se sitten emä tai ihminen tai joku ihan muu koira. Säännöt täytyy jokaisen oppia.

        Jännä muutenkin, miten ihmiset olettaa, että pitit on syntyessään tappajia :''D kyllä sen viiripäisen omistajan täytyy jotain tehdä väärin, että saa toisesta aggressiivisen. Muuten kilttejä pitbulleja ei olisi olemassakaan. Ja trust me, niitä on ja paljon. Suurin osa.


      • llllllllllllllllllll
        Therearenobaddogs kirjoitti:

        Totuus unohdu.. Sori, mut naurahdin ääneen. Jokainen koira tarvitsee jonkun asteisen koulutuksen rotuun katsomatta. Jopa nämä seurakoira ranskanbulldogit on aikoinaan jalostettu tappeluihi, mutta silti yleistetään vain tiettyjä rotuja. Mulla tossa makaa vieressä pari staffia kuorsaamassa hymy huulessa ja jos joku tulis noita tappajakoiriksi väittämään, en voisi muuta kuin revetä makeeseen nauruun.

        Katoppas kun tässäkin niin ''kamala'' ja tottelematon pitbull ettäh! On se kumma, kun ne saa lempeydella kyllä komentoon jos tahtoo.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ok6XGohwmpk

        Pitti lapsen kanssa. Söpö.

        http://www.youtube.com/watch?v=rS07I54yy8A


      • Therearenobaddogs
        Therearenobaddogs kirjoitti:

        Totuus unohdu.. Sori, mut naurahdin ääneen. Jokainen koira tarvitsee jonkun asteisen koulutuksen rotuun katsomatta. Jopa nämä seurakoira ranskanbulldogit on aikoinaan jalostettu tappeluihi, mutta silti yleistetään vain tiettyjä rotuja. Mulla tossa makaa vieressä pari staffia kuorsaamassa hymy huulessa ja jos joku tulis noita tappajakoiriksi väittämään, en voisi muuta kuin revetä makeeseen nauruun.

        Lääkärien mukaan olen len aikalailla mielenterveysongelmainen, mutta en minä niitä usko. Ne ovat koiravihaajia kaikki. Minä tiedän että he ovat, minä tiedän. Joten turha on kenenkään tulla väittämään mitään. Koiravihaajien salaliittoa kaikki, ne siat ovat soluttautuneet koko yhteiskuntaan.


    • ei koululle

      Oho, ei tarvii kouluttaa lainkaan...? Ja miksi meillä olikaan niin paljon käytösongelmia nykyään...? Voihan sen viedä piikille ja ottaa taas uuden, eikä tarvi kouluttaa...jne

    • hyväähyvyyttäänpuri
      • hahah

        Jo pelkästään lukiessaan tota uutista pitäis tajuta et koirassa ei ollut vika. Omistajan käytös siinä todelliseksi ongelmaksi nousi.


      • kskskskskskskskksksk

        Ei toki missään nimessä olis voinut olla joku toinen rotu. Saatanan pässi ämmä kun ei koiraansa osaa kouluttaa ja päästää vielä irti. Amatööri.


      • Isotkoiratonihania

        Kun ajatellaan järkevästi niin jokaiselle kenelle tuommoinen pahoin tappeluviettinen koira myydään niin pitäisi kysyä taustasta, motivaatiosta kouluttaa yms. Eikä todellakaan kenellekkään 1 koiraksi!!! Omistajat kenen koirat noin lähtevät hyökkimään ovat kokemattomia rodusta koirista yms. Älkää tuomitko koiraa vaan omistajaa ja omaa tyhmyyttään!!


    • Hohhoijaataas

      "Jo pelkästään lukiessaan tota uutista pitäis tajuta et koirassa ei ollut vika. Omistajan käytös siinä todelliseksi ongelmaksi nousi. "

      Näin on! Ihan turhaan kirosi. Kaikki olisi hyvin jos ei olisi sanonut pärkkele. Huonon käytöksen syytä kaikki.

    • hip hop koira
    • Piikkihyvä

      Ehkä hieman vanha keskustelu mutta kommentoin silti. Noi tappajakoirat on tappajakoiria vaikka miten kouluttaisi. Kun ne saavat tietynlaisen ärsykkeen niin silloin niiden päässä napsahtaa ja se suloinen kotikoira onkin aivan eri otus. Ei ne geenit millään kotikasvatuksella muutu tai häviä. Samaan tapaan metsästyskoirat kadottavat tämän maailman kun saavat riistan hajun. Onhan noita tapauksia joissa sopiva ärsyke on tullut kotipiirissä ja omistajaperheessä on käynyt hassusti jollekulle.
      Lienee aika inhimillistä kuvitella että juuri meidän tappajakoira on leppoisa ja vaaraton kotikoira kun olemme sille niin paljon hellyyttä antaneet.

    • Luisuperseisiin

      Ap on joku staffiyhdistyksen eli tappajakirayhdistyksen agitaattori. Mutta asiaan: "miettikää kuinka paljon on sakemannejakin suoraselkäisistä jalostettuluisuperseisiin?"

      Siinä onkin miettimistä.

    • vaaramuille

      Vaaraksihan ne on,yleensä aina muille koirille.Ja jos vieras omistaja omaansa yrittää puolustaa,hullusti voi käydä häneenkin kiinni.Ne karkaa aidoista,autoista,hihnoista ja ovista vieraan koiran kimppuun,ja jälki on rumaa.Siksi,tuollaisia ei sais olla.Raatelevat muiden lemmikkejä julmasti.

    • beaglemies

      Kyllä tuollaiset tappajarodut pitäisi lailla kieltää. Eihän niillä ole mitään järkevää tekoa. Ja surkuhupaisinta on se että niitä hankkivat vähintään yhtä mielenvikaiset tyypit mitä ne koiratkin ovat. Eli tosi vaarallinen yhdistelmä antaa koira sellaisen haltuun joka ei ymmärrä mitään koiran kasvatuksesta. Ylipäätään pitäisi koiran hankkiminen saattaa luvan varaiseksi, hankkijalla pitäisi olla perustiedot eläinpsykologiasta ja koiran kasvatuksesta, metsästyskoirien kasvatuksesta metsästäjille jne.

    • Koira on laumaeläin joka vain odottaa tilaisuutta ottaa lauman johtajan paikka keinolla millä tahansa. Hyvääää yötä.

    • fghfghgf

      Vika on todellakin ihmisissä, joiden ei pitäisi tappajaeläimiä kevyin perustein antaa pitää hallussaan. Sirutta, kouluttamatta, täysin holtittomasti.
      Yhteiskuntamme on vastuuton tässä asiassa ja poliitikkomme täysin toimettomia ja munattomia pelätessään menettävänsä mahdollisten vihaisten koiraihmisten äänet.

    • Perusasioita

      Ihmiset tosiaan niin tyhmiä kun eivät ymmärrä ettei tappajakoiria ole olemassa. Koulutuksesta ja kasvatuksesta täysin kiinni miten koira toimii missä tahansa tilanteessa. Usein kun koira jotakin puree se on a) pelokas / uhattu / yli innokas b) koulutettu puolustamaan / piha vahdiksi. Ärsyttää tämmönen satu tätien pelko hienoja koiria kohtaan joista ovat lukeneet tai itse kokeneet jotain niin järisyttävää. Aina on vika ihmisessä ei eläimessä sillä eläin ei ajattele vaan se toimii kuten on tottunut ja koulutettu toimimaan. Ihmisten vika kun eivät koiraansa osaa kouluttaa. Ja taas päästään siihen miten ihmiset aattelee ettei koiraa tarvitse kouluttaa ja katsokaa niitä yhdelläpotkaisulla tapettavia räksyttäjiä jotka näykkivät vieraita. Mutta ei se haittaa kun ovat niin pieniä ja "ystävällisiä" niin ei tartte kouluttaa ja se puree vain koska se on sen tapa. Paskaa minä sanon.

      • eitarvettamoisille

        Semmonen karkas, omistaja ei nähnyt, kiinni koitti heti ensimmäiseen koiraan minkä näki.Siinä sitten sivulliset onneksi tilanteeseen nopeasti puuttui,ja vahingolta vältyttiin.Tuuriahan se oli, että joku tuli,ja pelasti tilanteen.
        Koulutettu se varmasti on, mutta, sillä on omakin tahto.Ja se tahto, käskee käymään vieraaseen koiraan kiinni, vauhdilla,ja välittömästi.Kun omistaja ei ole hihnan päässä, käy jollekkin taatusti köpelösti.Vaarallinenhan se on, ohituksissa sen on huomannut jo vuosia.Koira tuojottaa,ja on jännittynyt kuin viulunkieli.
        Omistaja kertoo miten on söpönen pusukone kotona,ja hyvä vahtikin ihan kuulemma...huoh.
        En ymmärrä miksi moisia petoja otetaan,ja vaarannetaan kaikkien muiden lemmikit, se on vain ajan kysymys kun se hyökkää,ja kukaan ei ole pelastamassa tilannetta.
        Kyllä täällä jonkun pikkukoirat haukkuu pihoilla, ohituksissakin, pelkoaan kai.Mutta ei ne minua haittaa, omistajat voivat ehkä hävetä.Eikä ne oo koskaan haitanneet mun koiriakaan, mun koirat on yltiösosiaalisia, ei ne pikkukoirille mitään tee, leikkivät,jos pikkuset uskaltavat tulla luo.Enb ymmärrä miski joku vihaa haukkuvaa koiraa...haukkumiseen on aina syy...pelko yleensä.Omani ei hauku kuin käskystä, on kaikille kiltti,rakastaa ihmisiä ja vieraita koiria.


      • äänekkäätvoimapesät

        On paljon metsästyksessä, luolametsästyksessä varsinkin käytettäviä rotuja, joiden kuuluu olla periksiantamattomia.Kun sellainen otetaan seurakoiraksi, onhan siinä vuosiksi haastetta, koira kun ei alistu, eikä komennoistakaan piittaa, se myös ottaa haasteena saman sukupuolen edustajat herkästi.Ja haukkua räkyyttää niille uhkauksia,että pysyisivät loitolla, ja jos eivät pysy, hammasta on luvassa.Mutta, tuollaiset alle kymmenen kiloiset koirat pysyvät ylensä helposti, heikomman,ja vanhemmankin omistajan käsissä, joten vaikka haukkuvat, rähisevät, eivät pääse kellekkään mitään tekemään, siitä pitävät omistajat huolen.
        Kaikkia rotuja ei ole seurakoiriksi jalostettu,ja kaikki rodut ei kestä niin helposti reviirillään vastaantulevia vieraita uroksiakaan.
        Meilläpäin näkyy rähiseviä,pöhiseviä pieniä uroksia, mutta niistä ei mitään todellista vaaraa koskaan ole ollut.Niitä ei koskaan näy irti,ja omistajat huolehtivat etteivät ne pääse toisten koirien luo.Joistakin koirista ne kyllä oikeasti pitääkin,ja joskus toisitaan.
        Ihmetytti, kun näin kahden sellaisen kohtaamisen, ensin kovaakin rähisivät, mutta omistajat tunsivat koiransa ja toisensa.Päästivät koirat yhteen,ja leikiksi ne vaan löivät koko touhun, yllätyin tosiaankin.Itsellä ei tuollaista ole ollut, joten luulin,että tappelu vähintään tulisi, mutta ei tullut :0


      • tyuiop409876789

        Onko sun kavereilla koiria, jotka näykkii sinua?
        Meidän tuttujen koirat on kaikki onneksi mukavan hyväkäytöksisiä.
        Pysy poissa, jos et pidä heidän koirasta, voittehan nähdä muuallakin, ulkona jossain baarissa yms, vaikka.

        On olemassa koiria, jotka on tappanut ihmisiä.Jotkut rodut paljonkin.Miksi niitä sitten kutsutaan, mikä sanamuoto olisi sinusta sopiva niille?
        Tietysti ihmiset sanovat helposti tappajakoiriksi, sellaisiahan ne on.Tappajahaikin, oli tappajahai, vain siksi että se tappoi.En tarkoita elokuvaa,vaan tositapahtumaa.Sillä tosin oli luultavasti tarve syödä,luuli hylkeeksi, koirilla syy on jokin muu.Koirathan saavat ruuan omistajaltaan, joten tarvetta purra ihmistä nälän vuoksi ei ole.Syy on silloin jossain muualla, genetiikassa, tai perimässä, jotka määrittävät koiraeläinten käytöstä eritilanteissa.Eroja on yksilöiden,ja rotujen välillä todella paljon.Puremistavoissa, ja puremisherkkyydessä, samoin siinä miten pahoja vammoja puremat aiheuttavat.Pikkukoirat uhkailevat, jos purevat, sen useimmiten nahkakin kestää.


    • Mielipiteitä11

      Oikealla koulutuksella ja oikea ihminen niin saa ihan minkä rotuisen koiran koulutettua. Ja on myös ollut juttuja muistakin roduista joita sanotaan ihaniksi perhekoiriksi niin ovat purreet esimerkiksi vierasta ihmistä tai oman perheen lasta. Vaikka koiria on jalostettu eri tarkoituksiin se ei tarkoita että koirassa tai ylipäätään rodussa on vikaa yleensä vika löytyy kouluttajasta eli itse omistajasta. Kaikilla on omat mielipiteensä mitkä itse ymmärrän ja tämä on minun..

    • koiraonsusi

      susi pahimmillaan.ku koira on susi.on nähty.

      • pahamaa

        Näitä menee laumoissa maaseudulla ja "omistajat" makaa kännissä kotisohvalla sillä välin kun koiransa raatelee naapurin lapsia.


    • En.ymmärrä

      "Kyllä ne mamman kultamussukka noutajatkin voivat purra ja kovaa, kun ei niitä osata kouluttaa.. Huoh. IHMINEN - KOIRAN VAARALLISIN YSTÄVÄ"

      Anteeksi, en ymmärrä tätä logiikkaa. Pyytäisin ysrtävällisesti selventämään, mitä tarkoitat, kiitos.

    • ihmissyöjäkoira

      Ei se meidän Turre ooo tehny mitään pahaa. Se vaan reagoi reippaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe