Saako vai eikö saa

Tapsapupu12!

Moips tähän keskusteluun voi laittaa kysymyksiä, jos haluaa tietää saako jotakin tiettyä esim. vihannesta kanille antaa. Vastaan päivässä:).

7

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanit on ihania

1. Saako kanille antaa banaania joka ei ole kuivattua.
      2. Sopiiko jos laittaa leijonaharjaskanin se olisi poika ja hermeliinin joka olisi tyttö niin voiko ne saada poikasia.
      3. Mistä saa niille hyvät kompostikehikot ja paljonko ne maksaa.
      4. Kuinka monta poikasta ne voisi saada siis hermeliini.

Siinä oli kaikki ainakin nyt :)

• Tapsapupu12!

1.saa antaa kuhan et anna joka päivä:).
        2.omasta mielestäni saa ne laittaa yhteen.
        3.kompostikehikkoja voit etsiä puutarhakaupoista.
        4.tähän en osaa vastata koska se on yksilöllistä suurin pentuemäärä kanilla on ollut 28kpl.

• Tapsapupu12!
        Tapsapupu12! kirjoitti:

1.saa antaa kuhan et anna joka päivä:).
        2.omasta mielestäni saa ne laittaa yhteen.
        3.kompostikehikkoja voit etsiä puutarhakaupoista.
        4.tähän en osaa vastata koska se on yksilöllistä suurin pentuemäärä kanilla on ollut 28kpl.

Ja kompostikehikoitten hinnat vaihtelee nimittäin koon perusteella. Sopivan häkin kompostikehikoista saat 20~40 eurolla:)

• 2. Sopiiko jos laittaa leijonaharjaskanin se olisi poika ja hermeliinin joka olisi tyttö niin voiko ne saada poikasia.

-Olet ilmeisesti aloittelija kanien kanssa. Älä Teetä Poikasia. Älä ekoilla kaneillasi, tutustu mieluummin lajin perushoitoon ihan rauhassa lemmikin kanssa. Jos et tiedä miten kani käyttäytyy lemmikkinä, sulla ei ole mitään edellytyksiä nähdä jos poikasten kanssa menee jotain pieleen. Jos sulla ei ole pitkää kokemusta kanien kanssa, miten osaat käsitellä poikasia niin, että ne kesyyntyy ja niistä tulee hyviä lemmikkejä? Osaatko neuvoa poikasten ostajille oikean kaninhoidon? Kasvattajaan pitäisi voida luottaa, koska hän on se, jolta mahdollisesti ekan kaninsa hankkija uskoo saavansa sitä parasta tietoa. Jos suunnittelet pitäväsi itse kaikki poikaset, kannattaa miettiä, et jos niitä syntyy viisi, ja ne on älyttömällä tuurilla kaikki poikia, jotka ei todennäköisesti tule aikuisina toimeen keskenään, niin mihin oikein sijoitat vähintään kuusi eri kaniryhmää (poikaset kastroitu isä ja emo)?

Uroksen olisi muutenkin parempi olla pienempi kuin naaras, tossa tapauksessa eroa ei olisi paljoa, mut leijonat on kuitenkin yleensä hermuja isompia.

Ja ainakaan et voi ostaa hermun ja leijonan poikasta ja yhdistää niitä. Naaras tulee sukukypsäksi jo hyvin nuorena, mutta sillä ei saa kuitenkaan teettää poikasia ennen kuin se on kasvanut itse aikuiseksi.

Suosittelen lämpimästi, että jos hermun ja leijonan haluat, ota poika ensin ja kastroi se kun se on tarpeeksi vanha. Sitten hanki sille kaveriksi tyttö, ja nauti lemmikeistäsi tutustumisten jälkeen :) Kaneissa on paljon muutakin kivaa kuin söpöt poikaset! Suomessa on myös paljon kodittomia pupuja eläinsuojeluyhdistyksillä, joten kannattaa miettiä kannattaako teettää lisää niitä, vai ennemmin kannustaa muita ottamaan kodittomia hoiviinsa :/

Yksi hyvä ratkaisu on muuten ottaa vaikka viralliselta kasvattajalta sijoituskani. Eli sinä saat naaraan itsellesi ja hoidat sitä lemmikkinäsi, ja sitten kun se on aikuinen, kasvattaja astuttaa sen. Sinä saat hoitaa somia poikasia, mutta kasvattaja vastaa kaikkiin kysymyksiin ja neuvoo jos on joku ongelma, ja etsii vielä poikasille hyvät koditkin, niin siitä ei tarvitse huolehtia :) Mulla itselläni on ollut rottia 4 ja puoli vuotta, 11 yksilöä, ja nyt on eka sijoitusnaaras kasvamassa. En vieläkään uskaltaisi teettää poikasia itse, mutta kasvattajan tuella luotan, että hän auttaa minua :)

4. Kuinka monta poikasta ne voisi saada siis hermeliini.
      -suunnilleen 3-5

• Tapsapupu12!

Tulikirahvi kyl sit osaa. Ite en noista pentue jutuista tiedä joten kiva kun vastasit.

• popsiporkkanaa

Saako kanille antaa viinirypäleitä?

• Anonyymi

Älä anna kanille mitään, mitä sanotaan jossain tällaisessa keskustelussa että voi kanille antaa. Jos et itse ole varma jostain niin varmista *KASVATTAJALTA*.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2846
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2469
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2263
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1796
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      3
      1197
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe