Joo elikkäs ollut nyt parisen vuotta n. 1900-luvulla rakennettu talo omistuksessa ja muuten voisi kunnostaa uusimalla eristeet ja seinät, mutta nuo perusteet.. Mitä kaikkea niissä pitäisi huomioida ja miten se tapahtuisi sekä jotain suuntaa-antavaa arviota perustusten hinnasta. Hirsitalo lauta seinillä, joten tunkeilla voi kai nostaa?
Talo siis on peltojenkeskellä savimaassa, muistelen et naapurin kuivuriin meni helvetisti paaluja. Tämä talo tuntuu makaavan vain kivien päällä ja ne ovat aika kallistuneet/liikkuneet aikojen saatossa.
Pohjapinta-ala on n. 180m2 ja talo on kaksikerroksinen. Vaikuttaako läheinen joki asiaan, kulkee n. 10m päässä takaseinästä talon pituussuunnassa ja nousee pahimmillaan keväisin metrin päähän kivetyksestä.
Vanhan perintötalon perustusten kunnostus
2
164
Vastaukset
- maksettumurehtija
Periaatteessa mitään vanhaa ei kannata ylikorjata. Jos talo on pysynyt paikoillaan vuosikymmeniä, niin se pysyy edelleen. Hirsikehikko on itsekantava ja voisi ajatella irtonaisten kivien pelkkää oikaisua nostamalla kehikkoa ja purkamalla väliltä pienen osan kerrallaan.
Rakennuspaikka on sen verran haasteellinen, että pitäisi löytää vanhojen rakennusten korjaamiseen erikoistunut todellinen ammattilainen. Pohjatutkimus on myös tarpeen, jos perustukset rakennetaan kokonaan uusiksi. - 7+18
Miksi haluat kunnostaa? Vanhat savipellolla olevat talot ovat aina kallellaan johonkin suuntaan. Ihan normaali juttu. Meinaat uusia eristeet. Miksi? Jos syy on energiatehokkuudessa, tuossa nykyajan liki pahimmassa kirosanassa, niin mieti toisenkin kerran äläkä tee niin kuin yleinen mielipide kertoo.
Kunnioita wanhaa. Kunnostamalla luultavasti pilaat kokonaisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937588
- 403652
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021856- 241100
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32963Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27921Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53817Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31742Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26672