Gerbiili sairas?

Apua tarvitseva

Tietääkö joku miksi gerbiili kyyhöttää nurkassa silmät puoliummessa ja ns. "tärisee". Ruoka kyllä kelpaa, mutta vesi ei, kun yritin tarjota sitä. Gerbiili ei myöskään tahdo liikkua paikaltaan mihinkään..

11

2141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksuz

      Voisiko sitä palella? Kokeile laittaa lamppu johonkin kohtaan, josko se lämmittäisi. Jos gerbiilisi todella on vain yhdessä kohtaa, älä laita lamppua osoittamaan suoraan siihen, jos se ei kaipaakkaan pientä lämpöä.

      Oletko vaihtanut pitkään aikaan puruja? Jos et, olisi ehkä aika vaihtaa. Jos gerbiilisi ei tule kädelle/ et saa sitä nostettua, en suosittele väkisin nostamaan pois, ja vaihtamaan puruja.
      Saattaa olla sekin mahdollisuus että purut pölisevät, jonka takia silmät ovat ummessa.

      http://m.suomi24.fi/node/11965350

      Tuolta kopioitu :

      Kannattaa vaihtaa tavallinen puru Mörtti Röpöön/Haapa hakkeeseen/johonkin lastuihin. Mulla oli sama ongelma gerbiilin silmä luomet turpos ja muurautu kiinni. Epäiltiin heti allergiaa kaverilla sama juttu meinaa. Kun vaihettii tavalline puru mörtti röpöön ongelmat loppu heti. Tää allergia alkoi silläki vasta 1 vuotiaana. Nyt kaikki kolme veljestä on 2 ja terveitä kuin pukit!

      Toivottavasti saatte asiat kuntoon, mutta jos ei parin päivän sisään/pian purujen vaihdon jälkeen ala paranemaan, vie toki eläinlääkäriin.
      Toivottavasti saat hommattua jostain parempia puruja, ja toivottavasti ne auttavat.
      Olisi mukava jos ilmoittelisit sitten mikä on tilanne, ja että auttoiko :)

    • Sairas, vie lääkäriin.

    • Apua tarvitseva

      Gerbiili kuoli.:( Se oli sairas, mutta en tiedä mistä se johtui tai mikä sairaus se oli. Kiitoa kuitenkin vastanneille.

      • aksuz

        Voooi, otan osaa :(
        Miten vanha gerbiilisi oli?


    • Tulitassu

      Voi ei. Otan osaa.

      Gerbiiliurokseni kuoli Tammikuun lopussa. Hengitys oli hitaampaa kun veljellä, ei juuri liikkunut, ei syönyt, hieman joi ja silmät olivat puoliksi kiinni.

      Luultavasti joku vanhuuden sairaus. Mutta pikkuiseni pääsi
      nyt paremmille pähkinäsaarille.

      -----

      Joten luulen, että se ei ollut pahemmin sairas. Vain vanha ja
      väsynyt. Sitten saattoi purun kanssa olla tuo silmähomma.

    • juustonaksu1

      aksuz ota poskee niin saat gerbiilin

    • help me

      Moi. Mulla on ihan sama ongelma siis kun mun gerbiili on noin 1,5 vuotias ja se on aika lihavaks tullu ja se ei liiku ja sen silmät on melkein kiinni. Ruoka maistuu mut vesi ei. Ja se ei jaksa juosta ja aina kun se kävelee,niinse hourailee. Auttakaa mua. Mua pelottaa että se kuolee:'(

    • drtertertre

      Voi ei, otan osaa todella paljon.

    • Anette223

      Mulla gerbiili on noin 2 vuotias ja silmän on silmät ihan kiinni ja söi eilen kyllä omenaa ja juo vähän:( Voitteko auttaa

      • Zedä

        Vie lääkäriin. Jyrsijän sairastuessa pitää reagoida heti, mutta kun etsit sille heti apua se voi olla pelastettavissa.


    • Anonyymi

      Heippa, mulla gerbulla aivan sama asia. Nurkassa mököttää ja silmät puoli ummessa.. Mulla ainakin putosi puru säkki gerbiili terraarioon koska, en milläön jaksanut pidellä sitä, painoi n 3-4kg? Mut juu se putosi mun gerbun päälle ja en ole varma sattuko sitä ja sen jälkee alkoi käyttäytä hieman hämmästyttävästä. En tietenkäön tahallaan pudottanut pussia häkkiin. Itsekkin surin hieman asiaa, säikähdin itsekkin PALJON. Mutta mulla ianki gerbulle auttoi vähän kun silittelin ja pidin sylissä. Mutta veikkaaa että, sulla gerbu säikähtänyt jotain? En ole varma mutta paranemisia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe