Ympärileikkaus ihmetyttää?

miksi näin?

Minulle jouduttiin tekemään ympärileikkaus pari kuukautta sitten.

Lopputulos on kyllä ihmetyttänyt paljon. Minulta tosiaan leikattiin kaikki pois. Erektiossa ei siis ole yhtään liikkuvaa nahkaa. Minulta poistettin myös se frenelum kokonaan pois. Iho kiristettiin niin, että leikkausauma tuli heti terskan alapuolelle.

Ihmettelen tosiaan tätä leikkaustyyliä, sillä olen nähnyt paljon sellaisia missä se herkkä frenelum on säästetty ja leikkaus on tehty niin että liikkuvaa nahkaa on jätetty varteen.

Mistään eri leikkaustyyleistä minulle ei puhuttu. Eikä vaihtoehdoista. Ihmetyttää vaan tälläinen kaikki pois tyyli.

... Onhan toi masturbointi tosiaan aika hankalaa kun ei pysty kuivana käsittelemään ym. seksiongelmat. Mut kai niihin on vaan totuttava ja opittava elämään ton leikatun kanssa :(

64

6112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin

      Kannattaa valittaa asiasta muuten tähän hommaan ei tulla saamaan muuyosta suomessa,

    • Myöhäistä katua

      Tyylejähän on vaikka kuinka monta, toiselle sopii toinen, toiselle taas ei. Valitettavasti Suomessa on ainakin julkisella sellainen tyyli, että tuo "kaikki pois" on luokiteltu "normaaliksi menettelyksi" ja muusta ei edes keskustella. Tehty mykä tehty, sille ei enää mitään voi. Nyt on vaan pakko alkaa "sopeutumaan tilanteeseen", kuten ne lekurit hienosti asian ilmaisee.

    • kynitty

      Itsekin kävin ympärileikkauksessa julkisella, mikä oli virhe.
      Ennen leikkausta juttelin lääkärin kanssa leikkaustyylistä, pyysin löysää ympärileikkausta ja frenulumiin ei kosketa. Asian piti olla ok.
      Mutta toisin kävi, leikkauksesta tuli todella tiukka ja epätasainen, arpikohta on täysin epäsymmetrinen ja epätasainen. Myös frenulum poistettiin, vaikka toisin oli sovittu.
      Olen ollut yhteydessä lääkäriin asiasta ja heidän linjansa on se, että ympärileikkaus suoritettiin kuten pitää, eikä operaatiossa ole sattunut virhettä.
      Mielestäni virhe on jo siinä että luvataan toista ja lopulta kuitenkin leikataan kaikki mahdollinen pois. ÄLKÄÄ SUORITTAKO LEIKKAUSTA JULKISELLA!

      • Yhdyn edellisiin

        Totta, saman kokeneena ei voi kuin ihmetellä, mitä näiden "kirurgejen" päässä oikein liikkuu. Miksi ihmeessä niillä on joku pakkomielle silpoa tyyppejen vehkeet tökeimmällä mahdollisella tavalla? Myös omalla kohdalla oli sovittu ihan muuta, anomalian takia sen piti olla hyvin säästävä ja tarkkaan mitoitettu operaatio, jotta saavutettaisiin hyvä lopputulos. Itse operaatiossa mulla lähti kuitenkin kans kaikki pois ja vähän liikaakin. Jäljelle jäänyt nahkamäärä on suunnilleen puolet erektiopituudesta, eli sekä kivespussi, että hpäykarvoitus kiristyy puolivarteen asti. Arpi on epäsymmetrinen ja kaiken lisäksi ne haavapinnat on tikattu toisiinsa nähden kieroon & epäkeskoksi (kuten esim wc-pöntön takana oleva viemäriliitos). Tämä kaikki on kuitenkin ihan "yleinen leikkaustyyli Suomessa ja mitään ei ole mennyt pieleen. Näin yksinkertaisessa toimenpiteessä ei voi tapahtua virheitä". (suora lainaus virallisista lausunnoista). Yhdyn edellisiin: älkää ikinä menkö hoidattamaan tuota operaatiota julkiselle, useimmissa sairaaloissa sen hoitaa kirurgiaan vasta erikoistumassa olevat lääkärit ensimmäisinä operaatioinaan ja jälki on sen mukaista.


      • Luitko paperit?

        Tekikö leikkauksen sama lääkäri mikä sopi sun kans tuosta tyylistä? Useinhan julkisella nuo hommat menee kenelle sattuu osumaan ja jos sitä suunnitelmaa ei ole tarkalleen kirjattu sun papereihin, niin se toinen tekee just niinku parhaaksi katsoo (tai minkä osaa).


      • OYS varoitus!

        Tässä tulee esiin selkeästi se, miten homma menee OYSissa. Yksi tutkii ja sopii sun kanssa operaatiosta, toinen sitten hutkii täysin oman mielensä mukaan ja taidot voi olla ihan mitä luokkaa tahansa. Tuo riippuu täysin siitä, onko leikkausvuorossa oikea pätevä kirurgi, pätevä urologi, vai kenties vasta kirurgiaan erikoistumassa oleva sairaalalääkäri, joka tekee ensimmäisiä operaatioitaan. Näin siis homma menee ihan virallisestikin selitettynä OYSissa, suosittelen valitsemaan mieluummin yksityisen tuon venäläisen ruletin sijaan!


    • kynitty

      "Kannattaa valittaa asiasta muuten tähän hommaan ei tulla saamaan muuyosta suomessa,"
      Tosiaan itse olen valittanut ja ilmeisesti muutkin mutta kun on kyseessä vain helppo ympärileikkaus niin virhettä ei voi tapahtua.... Valittaminen ei auta tässä asiassa mitään, lääkärit joille olen jutellut asiasta ovat vain vähätelleet asiaa ja melkein jopa naureskelleet.
      Kunpa aikaa voisi kelata taaksepäin, koko loppuikä edessä tämmösen silvotun kanssa.

      • Kollegiaalisuutta

        http://www.laakariliitto.fi/edunvalvonta-tyoelama/liiton-ohjeet/kollegiaalisuus/

        " Lääkärin on sopimatonta moittia potilaalle kollegansa toimintaa ja hänen on aina muistettava myös oman erehtymi­sensä mahdollisuus."

        Lääkäriliiton kollegiaalisuusohjeen mukaan kollegan toimintaa ei pidä mennä kritisoimaan. Tästä syystä sitä ymmärrystä ei toisilta lääkäreiltä löydy, vaan asian todetaan olevan kuten se on.


      • Suuta soukemmalle

        Kyse on niin yksinkertaisesta operaatiosta, että siitä ei ole "sopivaa esittää kritiikkiä", siinähän leimaa leikanneen lekurin täysin rähmäkäpäläksi!


    • Perustuu tilastoon

      Syy tuohon tyyliin on se, että tuolla tyylillä leikattuja ei tarvitse myöhemmin korjailla. Tämä nähdään siis parhaan tuloksen antavana tapana tästä syystä. Jos asiaa selvittelee tarkemmin, niin käy ilmi, että tuolla tyylillä leikattuja ei enää myöhemmin edes pysty korjailemaan ja siksi niitä uusintaleikkauksia ei tule tilastoihin. Säästävillä tyyleillä tehtyjä pystyy vielä jälkikäteen parantelemaan, mikäli lopputuloksessa on parantamisen varaa.

    • Huhhuh!

      Jos nyt on ihan pakko käydä leikkauttaan julkisella, niin varmistakaa nyt hyvänen aika edes sen leikkaavan lääkärin pätevyys! Mieluummin kannattaa kuitenkin ottaa vaikka pikavippi ja mennä yksityiselle. Kallista lystiähän se on, mutta pilatulle miehuudelle ei pysty määrittämään hintaa. Yksityisellä saat sitä mitä haluat ja ennen kaikkea oikeasti pätevän kirurgin tai urologin suorittamaan homma ammattitaidolla onnistuneesti!

    • kynitty

      Leikkaava lääkäri oli itselläni eri, mutta epäilen ettei tarkoitus ei ollut ikinä ympärileikata toiveideni mukaisesti. Tai sitten leikkauksen tehnyt lääkäri oli kokematon jolle oli helpompi leikata kaikki vaan pois.

      Oli miten oli niin itseäänhän tästä saa syyttää kun tuli näinkin tärkeässä asiassa luotettua julkiseen, jossa ihmiset hoidetaan liukuhihnatyylillä.

      • Rähmäkäpälä

        Luultavasti kaikki pois siksi, ettei jälkikäteen "tarvi korjailla" - toisin sanottuna ei enää pysty, vaikka pitäisikin...


      • Pyydä kopiot

        Ilmeisesti tuossa on käynyt se perinteinen: ensin suunnitellaan ja sovitaan yhden kanssa, mutta suunnitelmaa ja sovittua ei kirjata papereihin. Sitten homman hoitaa toinen, joka tekee sen just siten miten osaa... ootko ikinä tutustunut omiin papereihisi? Luultavasti vastaus löytyy sieltä..


    • järki käteen

      Mielestäni naurettavaa valittaa netissä siitä että miehuus pilattu. Mitä kuvittelitte kun menitte julkiselle operoitavaksi? Resurssipula ja kiire painaa niskaan kokoajan, pitäisi olla itsestäänselvyys että leikkausta ei tehdä kuten pyydätte. Ei ole aikaa moiseen puhumattakaan siitä että mulkkuanne korjattaisiin jälkeenpäin kun jälki ei miellytä. Täysin ymmärrettävää että korjauksen mahdollisuus suljetaan pois.
      "Liukuhihnatyyli", ehkä, mutta ainoa oikea julkisella puolella.

      • Pilalle meni

        Olisin jättänyt väliin, jos mulle olis kerrottu faktat. Sen sijaan väitettiin alusta loppuun asti, että "kyllä lääkäri tietää mitä tekee, se on ammattilainen" jne... eipä tiennyt, eikä osannut ja siksi oon sitä mieltä, että ne kusipäät valehteli päin naamaa pelkästään siksi, että se "harjottelija" sais lisää kokemusta & opintopisteitä!


      • Lienet puoskari?

        Olet siis sitä mieltä, ettei julkisella puolella lääkäreillä ja kirurgeilla tarvi olla ammattitaitoa?


      • järki käteen
        Lienet puoskari? kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, ettei julkisella puolella lääkäreillä ja kirurgeilla tarvi olla ammattitaitoa?

        En tietenkään, mutta valitettavasti meno tahtoo olla tämä julkisen puolen "helpoissa leikkauksissa".. Äkkiä potilas vaan alta pois, liuta muita odottaa.

        Itse tutkin asian perinpohjin, ja löysin tämän aiheen kaltaisia viestejä paljon, ja oli päivänselvä asia että hoidatan asian yksityisellä. Harmi että kaikki eivät hoksanneet ajoissa samaa.


      • Olisinpa tiennyt
        järki käteen kirjoitti:

        En tietenkään, mutta valitettavasti meno tahtoo olla tämä julkisen puolen "helpoissa leikkauksissa".. Äkkiä potilas vaan alta pois, liuta muita odottaa.

        Itse tutkin asian perinpohjin, ja löysin tämän aiheen kaltaisia viestejä paljon, ja oli päivänselvä asia että hoidatan asian yksityisellä. Harmi että kaikki eivät hoksanneet ajoissa samaa.

        Omalla kohdallani suurin kompastus oli ajankohta, tuollon ei vielä voinut netistä googlettaa... nykyään on onneksi netti ja mielipiteenvapaus, niin nämä ikävämmätkin asiat on kaikkien löydettävissä.


      • Yksi + yksi
        järki käteen kirjoitti:

        En tietenkään, mutta valitettavasti meno tahtoo olla tämä julkisen puolen "helpoissa leikkauksissa".. Äkkiä potilas vaan alta pois, liuta muita odottaa.

        Itse tutkin asian perinpohjin, ja löysin tämän aiheen kaltaisia viestejä paljon, ja oli päivänselvä asia että hoidatan asian yksityisellä. Harmi että kaikki eivät hoksanneet ajoissa samaa.

        "löysin tämän aiheen kaltaisia viestejä paljon, ja oli päivänselvä asia että hoidatan asian yksityisellä."

        Tuosta voi päätellä, ettei ne pieleen menneet tapaukset ole kovinkaan harvinaisia, jos ottaa huomioon miten vähän Suomessa ylipäätään tehdään ympärileikkauksia. Oliko pieleen menneissä tapauksissa aina kyse julkisen puolen operoinnista?


      • VIESTIR

        Oman kokemukseni mukaan kannattaa ainakin Suomessa käyttää yksityistä palvelua. Eikä se niin järin kallista ole, kun teetin operaation Terveystalon urologilla. Hän otti kyllä huomioon toivomukseni mutta en osannut toivoa riittävän tiukkaa tyyliä, vaan toimenpide jäi vajaaksi. Vika oli siis minussa. Hinta oli vain 500 euroa eikä siis kallis. Korjausleikkauksen teetin toisessa EU maassa julkisella puolella eikä sekään toiminut paremmin kuin tässä koettu suomalainen. Ko. maassa ei kirurgi juuri edes kuunnellut toivomuksiani, vaan kysyi kylmästi, että leikataanko vai ei? Oli se vähän sellainen Mengelen tyyppinen jätkä:


    • ?!?

      Enimmäkseen näillä palstoilla kirjoittelevat ne, jotka kokevat leikkauksensa menneen pieleen. Kyllä suurin osa kuitenkin on onnistuneita tapauksia, heillä ei vain ole mitään syytä tulla palstoille kirjoittelemaan. Näin on muidenkin asioiden kohdalla.

      • Riskit on isot

        On kuule laiha lohtu siinä vaiheessa, kun se oma kikuli on kynitty pilalle. Julkisella et voi ikinä tietää, joudutko ekaa kertaa operoivan käsiin, vai peräti ihan kokeneen taitavan kirurgin käsiin. Siksi yksityiselle!


      • Kale1
        Riskit on isot kirjoitti:

        On kuule laiha lohtu siinä vaiheessa, kun se oma kikuli on kynitty pilalle. Julkisella et voi ikinä tietää, joudutko ekaa kertaa operoivan käsiin, vai peräti ihan kokeneen taitavan kirurgin käsiin. Siksi yksityiselle!

        Minä taas halusin sellaisen ympärileikkauksen, kuin viestin aloittajalle tehtiin. Siitä tuli kuitenkin vähän löysä ja leikkausarpi on epäsäännöllinen, jossain on vain muutama mm terskan reunaan, toisessa kohtaa taas pari cm. Niinpä haluaisin korjausleikkauksen, joka olisi tiukka ja sauma aivan terskan juuressa. Onko tällaisesta korjausleikkauksesta kenelläkään kokemusta ja mistä löytyisi taitava ja halukas lääkäri, kerro minulle: [email protected]? Leikkautin esinahkani jo monia vuosia sitten aikuisena ja omasta halusta, koska kyllästyin runsaaseen nahkaan, joka erektiossakin peitti koko terskan ja vähän ylikin. Se ei ollut tiukka, mutta kyllästyin siihen. Minä voin suositella ympärileikkausta, itselle siitä on ollut vain positiivisia kokemuksia, mutta lääkärin pitäisi olla taitava ja halukas tekemään näitä operaatioita. Jostain syystä he vain yleensä ovat ympärileikkauksia vastaan ja ovat ehkä saaneet suomalaiset nuorukaiset myös pelkäämään leikkausta.
        Sinulle tehty leikkausmalli on myös siksi hyvä, että leikkausarpea ei näy, koska se on aivan terskan juuressa ja näin et erotu siitä 99%:sta suomalaisia, joilla on tupessa muuten kuin paljaalla terskalla, mutta sehän voi olla ilman leikkaustakin.


      • Kalliiksi tulee
        Kale1 kirjoitti:

        Minä taas halusin sellaisen ympärileikkauksen, kuin viestin aloittajalle tehtiin. Siitä tuli kuitenkin vähän löysä ja leikkausarpi on epäsäännöllinen, jossain on vain muutama mm terskan reunaan, toisessa kohtaa taas pari cm. Niinpä haluaisin korjausleikkauksen, joka olisi tiukka ja sauma aivan terskan juuressa. Onko tällaisesta korjausleikkauksesta kenelläkään kokemusta ja mistä löytyisi taitava ja halukas lääkäri, kerro minulle: [email protected]? Leikkautin esinahkani jo monia vuosia sitten aikuisena ja omasta halusta, koska kyllästyin runsaaseen nahkaan, joka erektiossakin peitti koko terskan ja vähän ylikin. Se ei ollut tiukka, mutta kyllästyin siihen. Minä voin suositella ympärileikkausta, itselle siitä on ollut vain positiivisia kokemuksia, mutta lääkärin pitäisi olla taitava ja halukas tekemään näitä operaatioita. Jostain syystä he vain yleensä ovat ympärileikkauksia vastaan ja ovat ehkä saaneet suomalaiset nuorukaiset myös pelkäämään leikkausta.
        Sinulle tehty leikkausmalli on myös siksi hyvä, että leikkausarpea ei näy, koska se on aivan terskan juuressa ja näin et erotu siitä 99%:sta suomalaisia, joilla on tupessa muuten kuin paljaalla terskalla, mutta sehän voi olla ilman leikkaustakin.

        Mulla kans alapinnalla ja vasemmalla vain muutama milli, yläpinnalla ja oikealla puolestaan lähes pari senttiä. Aikalailla törkeän näköinen, lisäksi ne haavapinnat on vielä epäkeskosti ja kiertyneenä toisiinsa nähden. Jotenki tulee sellanen fiilis, että näistä ei ole tarkoituskaan saada millään tavalla edustavan näköisiä, vaivaako leikkaavia lääkäreitä joku peniskateus, jonka takia ne sitten tekee mahdollisimman noloa jälkeä?! Ainut mahdollisuus korjauttaa tuota on mennä yksityiselle plastiikkakirurgille ja maksaa itsensä kipeäksi. Olis muuten alun perinkin kannattanut hoidattaa tuo plastiikkakirurgilla, hinta olisi ollut suunnilleen samaa luokkaa "rivikirurgin" kans, mutta jälki huomattavasti siistimpää.


    • mulla kans cut

      Mua kans kaduttaa koko ympärileikkaus. Mulla on kanssa semmoinen kaikki pois tyylillä tehty malli. Liukkaria joutuu käyttämään aina, mut kaikista pahin on se että kukaan ei osaa koskaan käsitellä cut-penistä. Aina pitää olla neuvoassa mutta silti tuntuu ikävältä.

      ... Kale1, hassua että olet halunnut vapaaehtoisesti ympärileikkaukseen, vaikka ns. mitään vikaa ei ole ollut.

    • Kuvamateriaalia

      Tässä muutama linkki ympärileikkausten tuloksiin, moniko löytää kuvista "omansa"?

      Ihosiltoja, löytyy myös omastani
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched1sb.html

      Ihotaskuja, löytyy myös omastani
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched2st.html

      Arpeumia, löytyy myös omastani
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched3sc.html

      Tällaista tulehtusta ei onneksi tullut
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched4ga.html

      Ja nämä suonijutut.. löytyyhän niitäkin
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched5va.html

      Epäsymmetrisyys, yms, omassani myös..
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched6un.html

      Liiallinen kudoksen poistaminen, tämä on omassani kaikkein hankalinta
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched7ex.html

      JA kaiken huipuksi vielä tämä, kierteelle & epäkeskosti liitetyt haavapinnat, myös mulla..
      http://www.circumstitions.com/Restric/Botched8ma.html

      Ylhäällä mainituista ongelmista huolimatta, tää mulle tehty rävellys on silti lääkärin mukaan onnistunut ja lopputulos on hyvä.

      • Näin OYS:ssa

        Aikoinaan olin yhteydessä OYS:n kirurgiselle puolelle kyselläkseni korjausmahdollisuuksista ja mulle lipsautti siellä töissä ollut sairaanhoitaja että "näitä ympärileikkauksiahan korjaillaan heillä viikottain"! Myöhemmin sitten kirurgian lääkäri kiisti jyrkästi koko asian, "kyse on niin yksinkertaisesta toimenpiteestä, ettei siinä voi mitään mennä pieleen ja tuollaiset väitteet on tuulesta temmattuja"! Luultavasti asian lipsauttanut hoitsu joutui vähintäänkin puhutteluun, ellei saanut jopa potkuja.......


      • Lähetäkalu

        Lähetäppä omasta kalustas kuva.

        (Kuvamateriaalia)

        Koska itellekkin tehtiin tämä operaatio 6-7 viikkoa sitten ja paska lopputulos!


      • kldalkdj
        Lähetäkalu kirjoitti:

        Lähetäppä omasta kalustas kuva.

        (Kuvamateriaalia)

        Koska itellekkin tehtiin tämä operaatio 6-7 viikkoa sitten ja paska lopputulos!

        Kysäsepä lekurilta, varmasti "täydellisen onnistunut" ja kaikki sun valitukset on turhaa narinaa, itse olet leikeltäväksi suostunut. Missä muuten leikattiin ja oliko pätevä kirurgi, vai vasta kirurgiaan erikoistuva "harjottelija"?


    • hui hui hui

      hui mitä kuvia! En suosittele katsottavaksi, jos ympärileikkaus on tarkoitus tehdä jollekkin :(

      • Karu todellisuus

        Päin vastoin, näitä kuvia (tai oikeastaan muitakaan kuvia) ei lekurit esittele, vaan operaatiota lopputuloksineen ylistetään maasta taivaisiin kaikenkattavana helpotuksena. Sen verran saatetaan mainita, että siitä jää pieni arpi, joka vaalenee huomaamattomaksi ajan kanssa. Linkeistä löytyy mielestäni hyvin todellisia kuvia niistä lopputuloksista, suosittelen katsomaan ennen operointia ja miettimään vielä uudemman kerran, että josko se venyttely olisi sittenkin parempi vaihtoehto, vaikka aikaa ja kärsivällisyyttä vaatiikin. Linkkejen lopputuloksia ei enää venyttelyt eikä aika auta...


      • Varoitus!
        Karu todellisuus kirjoitti:

        Päin vastoin, näitä kuvia (tai oikeastaan muitakaan kuvia) ei lekurit esittele, vaan operaatiota lopputuloksineen ylistetään maasta taivaisiin kaikenkattavana helpotuksena. Sen verran saatetaan mainita, että siitä jää pieni arpi, joka vaalenee huomaamattomaksi ajan kanssa. Linkeistä löytyy mielestäni hyvin todellisia kuvia niistä lopputuloksista, suosittelen katsomaan ennen operointia ja miettimään vielä uudemman kerran, että josko se venyttely olisi sittenkin parempi vaihtoehto, vaikka aikaa ja kärsivällisyyttä vaatiikin. Linkkejen lopputuloksia ei enää venyttelyt eikä aika auta...

        Jokaisen ympärileikkaukseen joutuvan kannattaa katsoa yllä olevissa linkeissä esiteltyjä "onnistuneita lopputuloksia" ja miettiä todella tarkkaan haluaako säästää muutaman killingin rahaa menemällä julkiselle, jossa operoimassa voi olla ihan kuka tahansa nyt vuorossa sattuu olemaan (myös ne kokemattomat kirurgiaan erikoistumassa olevat lekurit), vai ottaako vaikka pikavippiä ja menee yksityiselle, jossa operoimassa on kokenut taitava kirurgi tai urologi. Ympärileikkaus on peruuttamaton toimenpide, olipa se lopputulos kuinka hirveä tahansa!

        Hakusanat: #ympärileikkaus #lopputulos #huono #ruma #epäonnistunut #kireä #esinahka #pettymys #haitat #arvet #epätasainen #peruuttamaton #kaduttaa #julkinensairaala #yksityinensairaala #eivoikorjata #loppuikä #venyttäminen #vaihtoehtoja


    • kukaan ei osaa...

      kyllä niitä esim. alaston suomi. sivustolla näkee "kauniisti" leikattujakin. Itselläni on muuten ihan ok näkönen jne. mutta kukaan ei tunnu osaavan käsittelevän leikattua penistä. Muu ei juurikaan ärsytä leikatussa :(

      • En näytä

        Joo, alastonsuomessa näkyy tosiaan ihan onnistuneitakin leikattuja, siinä olet oikeassa, ne vähemmän onnistuneiden leikkausten epäonnekkaat "uhrit" ei juurikaan halua vehkeitään esitellä - kuten en minäkään. Uimahallissa, yms julkisissa peseytymistiloissa ja saunoissa käynti on vaan kertakaikkiaan ylitsepääsemättömän kynnyksen takana, samoin seksiseuran etsiminen, talviaikaan onneksi on sentään pimeää ja saa valot pois, niin joku kertahoito ei silleen huomaa...


    • Hulluutta luopua

      Miksi hitossa miehen pitäisi luopua esinahastaan. Venyttely auttaa liian kireän esinahkaan. Esinahka lisää myös nautintoa naidessa kun liikkuu sisällä edestakaisin.
      Runkkaus on helppoa ei tarvitse rasvoja apunaan jne.

      • Vaihtoehtoja on

        Totta, venyttely auttaa usein ihan riittävästi ja jostain olen lukenut, että esim venytyskoruilla saisi kätevästi tuloksia aikaan! Lääkärit tosin tuputtaa tuota leikkausta hyvin hanakasti, motiivit siihen on sitten täysi mysteeri, kun ongelma olisi kerta poistettavissa ihan kotikonstteinkin. Tietysti joissain tapauksissa se ei auta ja sillon pitäisi potilaan saada itse valita omasta mielestään miellyttävin vaihtoehto, nythän lääkärit näyttäisi päättävän tuon täysin omin päin eikä vaihtoehdoista edes puhuta!


    • high.tigh

      Höpö höpö. Esinahka ollu poissa jo 41 vuotta. Hyvin toimii ja naiset tykkää. Vastatkaapa naiset tänne välillä. Tää sama pelle jauhaa kokoajan omasta pippelistään. Ei kaikilla ole leikkaus vieny tuntoa eikä seksi menestystä usko jo.

      • Höpöhöpö...

        Naiseten mielipiteellä ei ole juurikaan merkitystä, paitsi jos heidän omat värkkinsä on silvottu - en ole vielä kenenkään kuullut sellaista kehuvan.. Kuten tuolla on todettu, niin joillekin tuo onnistuu, on siistin näköinen, toimiva jne. Toiset taas ei ole niin onnekkaita... ja just siksi oliskin viisasta käydä hoidattaan ongelmat yksityisellä, sillon hommat hoitaa ainakin pätevä tyyppi.


      • ympäriraiskattu

        Nii kyllähän suurimmalla osalla ympärileikatuista tullee jossain vaiheessa jotain ongelmia, toisilla suurempia ja toisilla pienempiä.


    • Ympärileikattu

      "Arviolta joka kolmas mies on ympärileikattu. Vuosittain ympärileikataan noin 15–20 miljoonaa, joista noin 12 miljoonaa muslimimaissa ja noin 100 000 juutalaisuuden parissa. Miesten ympärileikkaus on yleistä myös Yhdysvalloissa (75 % miehistä) ja Filippiineillä (90 %), sekä perinteisesti myös osassa Saharan eteläpuolista, ei-islamilaista Afrikkaa (Angola, Kongo ja Nigeria 90 %, Ghana 85 %). Se on tavallista myös Australiassa (59 %), Etelä-Koreassa (60 %), Kanadassa (30 %) ja Meksikossa (28 %)."
      Tässä tietoa ymärileikkauksen yleisyydestä mm. nimimerkille: "Karu todellisuus"
      Eli joka kolmas mies maailmassa, miljoonat miehet onnettomia. Niinkö?

    • Aloittajalle kysymys

      "Minulta tosiaan leikattiin kaikki pois. Erektiossa ei siis ole yhtään liikkuvaa nahkaa. Minulta poistettin myös se frenelum kokonaan pois. Iho kiristettiin niin, että leikkausauma tuli heti terskan alapuolelle."

      Aloittajalle sellainen kysymys, että kuinka paljon sitä on sitten jätetty? Riittääkö jäljellä oleva ihomäärä erektiopituuteen, vai onko sitä siihen liian vähän? Mulla on kans kaikki pois, jäljellä on niin vähän, että kivespussit ja nivustaipeen iho kiristyy puolivarteen asti erektiossa. Samallahan tietysti myös karvat on puolivarteen asti ja ne hiertää seksissä vastapuolen paikat verille. Karvojen ajelu ei auta, sänki hiertää vielä pahemmin! Mun mielestä tässä on siis poistettu ihan liikaa, mutta lääkäreiden mukaan ympärileikkauksen jälkeen ihon kuuluukin olla kireä ja että ympärileikkauksessa poistetaan aina kaikilta sama määrä. Tätä en oikein usko, jokaisellahan on lähtötilanteessa nahkaa eri määrä, miten siis voi olla oikein, että kaikilta poistettaisiin sama määrä? Sitä mulle ei ole kerrottu, paljonko tuo poistettava määrä on senteissä.

    • miksi näin?

      Olen aloittaja. Mulla on kyllä ihan ns. kireä mutta erktiossa riittää erektiopituuteen kivespussit ei nouse varteen seisokissa. Et mulla ei oo ihan kireäks leikattu, vaikka liikkuvaa ei ole jätetty ollenkaan.

    • naikkonennko

      Elkää nyt jauhako skeidaa. Ympärileikatut on rules........

      • kjdhfksdjfh

        Ja nainenhan toki pystyy ymmärtämään tämän silpomisen jälkeiset fiilikset ja hankaluudet... jep jep.


    • homosetä

      Homona tavannut useita leikattuja, niin homoja kuin bissejä, kaikki olleet tyytyväisiä!
      Niin lapsena leikattuja kuin aikuisenakin.
      Kaikki pitäneet komeampana ilman nahkaa, ja kehuneet puhtautta.

    • leikkaukseen menevä

      Itse haluaisin kovasti ympärileikkauksen. Ja nimenomaan matalan, tiukan ja frenulumin pois. Ymmärrän kyllä kaikki mahdolliset seuraamukset ja ne ei haittaa mua yhtään. Masturbointia en harrasta paljon ja jos en saisi orgasmia yhdynnästä enää niin ei se mua haittaisi kunhan nainen saa tyydytystä.

      Yksityiselle pitäisi päästä leikattavaksi mutta en ole onnistunut löytämään järkevänhintaista vaihtoehtoa vielä. Tietääkö kukaan että suorittaako Mehiläinen aikuisen ympärileikkauksia ilman ns. lääketieteellistä syytä? Asun Vaasassa ja olisi tietysti kiva leikata kotinurkilla ettei tarttes matkustella ja maksaa vielä hotelliyötä, matkakuluja ym.

    • Näin maailmalla
    • Venytys on se juttu

      Ite venytteiln esinahkaa venytyskorulla
      nyt menee esinahka nätisti taakse ja rullaa

    • tyytyväinen

      Ite sain yksityiseltä urologilta lähetteen oyssiin kyseiseen operaatioon ja noin viikko sitte kävin leikkauksessa. Kaikki meni juurikin niinku oli sovittu eli nahkaa jätettiin noin sentti terskan päälle ja fenulum jäi paikoilleen. Vaikka leikkaus tehtiinki julkisella puolella olen täysin tyytyväinen lopputuloseen, kiitos siitä oyssin urologisen osaston ammattitaitoselle ja ystävälliselle henkilökunnalle.

      • Hyvä mäihä sulla

        Olet onnekas, sulle sattui ilmeisesti oikeasti pätevä kirurgi, tai urologi. Oysissa leikkauksia tekee myös vähemmän pätevät, olen joutunut tuollaisen käsittelyyn ja lopputulos on suorastaan karmiva, vaikka siitä on aikaa jo yli 10 vuotta.


      • 70luvunleikattu
        Hyvä mäihä sulla kirjoitti:

        Olet onnekas, sulle sattui ilmeisesti oikeasti pätevä kirurgi, tai urologi. Oysissa leikkauksia tekee myös vähemmän pätevät, olen joutunut tuollaisen käsittelyyn ja lopputulos on suorastaan karmiva, vaikka siitä on aikaa jo yli 10 vuotta.

        Itseni ympärileikattu jo 40 vuotta sitten. Hyvin on tunto tallella ja seksi nautinnollista. Ihan hyvin pärjäilee ainut on alasti ollessa kun muut kattoo vähän et mitä tehty. Turhaan ei kannata leikata.


      • Oysin taidonnäyte

        Oma kokemukseni OYS:ssa tehdystä ympärileikkauksesta:

        Vastaanottokäynnillä urologin kanssa suunniteltiin ja sovittiin alustava leikkaustapa, jossa epäsymmetrinen lievästi anomalinen esinahka muotoillaan symmetriseksi ja mitoitetaan tarkkaan sopivaksi, aamulla ennen toimenpidettä keinotekoisessa erektiossa tehdään tarkempi suunnitelma ja mitoitus & merkitään tussilla (tms) tarkat leikkauslinjat. Kyse oli lievästä anomaliasta, joka aiheuttaa pituussuuntaisen kireyden, kiskoo terskaa alaspäin ja kiertää vastapäivään, kireys aiheuttaa kipua.

        Leikkauspäivänä leikkaamassa oli toinen lääkäri, joka ei tutkinut ennen toimenpidettä, ei mitottanut, eikä suunnitellut, vaikka näin oli sovitttu. Lääkärin mielestä se ei ollut tarpeen.

        Leikkauksessa poistettiin koko ulkolehti pitkälle varteen, sisälehti lähes kokonaan, alapinnalle frenulumin paikkeille sitä jätettiin noin 2mm, frenulum poistettiin myös kokonaan, haavapintojen ompelu meni 1,5cm kierteelle ja frenulumin kohta jäi kokonaan avonaiseksi. Koska kudosta oli poistettu runsaasti, haavan läheisyyteen tuli vielä ylimääräiset tukiompeleet, jolla varren iho kiinnitettiin alla olevaan paisuvaiskudokseen, jotta haava pysyisi yöllisissä erektioissa kiinni.

        Leikkauksen jälkeen osastolle, josta wc-käynnin jälkeen kotiin haava verta vuotaen, sidokset tipahti vessareissulla kokonana pois. Kotiutuessa haavaa ei tarkastettu, koska se ei ollut tarpeen. Mukaan kotihoito-ohje, kipulääkeresepti, ei kontrolleja.

        Heti leikkauksen jälkeen haava jatkoi kotona vuotamista useita päiviä ja tikkejä repeili irti yöllisissä erektioissa, koska jäljelle jäänyt ihomäärä oli niin vähäinen. Yksi tukiompeleiksi laitetuista tikeistä oli ilmeisesti virtsaputken läpi, koska virtsaaminen oli yhtä tuskaa tikkejen irtoamiseen asti. Verenvuoto loppui aikanaan, mutta avonaiseksi jäänyt kohta jäi hyvin kivuliaaksi. Suunnilleen puolet arvesta juuttui kiinni alla olevaan paisuvaiskudokseen ja irtosi siitä vasta kuuden vuoden jälkeen. Varteen jätetty ihomäärä on vain puolet erektiopituudesta, joten kivekset ja nivustaipeen iho karvoituksineen nousee puoliväliin vartta, koska puuttumaan jäänyt pitus on vuosien varrella venyttänyt nivustaipeesta ihoa puolen varren verran. Iho on edelleeen kireä. Terskasta puolet oli valkoisen harmaana usean vuoden ajan, sillä puolella ei verenkierto toiminut normaalisti. Tuolla puolella myös tunto katosi lähes kokonaan. Myöhemmin väri on palautunut lähes kokonaan ja tuntoakin hieman palautunut.

        Myöhemmin ollessani yhteyksissä ongelmista, kaikki on todettu normaaleiksi ympärileikkauksen jälkitilaan kuuluviksi haitoiksi, itse operaatio on onnistunut kuin oppikirjasta. Potilas valittaa turhaan, kyse on vain lääkärin ja potilaan välisestä erimielisyydestä. Tästä erimielisyydestä ja informaatiokatkoksesta johtuen en edelleenkään tiedä millä tavalla olen leikkauksesta hyötynyt, jotain hyötyähän siitä täytyy kuitenkin olla, koska eihän sitä muuten olisi tehty.

        Mainittakoon että leikkauksen suoritti kirurgiaan erikoistumassa ollut sairaalalääkäri, ei pätevä kirurgi tai urologi.


      • VittuMitäPaskaaa

        Miten lie muissa sairaaloissa, OYSissa tosiaan leikkauksia tekee just nuo kirurgiaan erikoistumassa olevat lekurit ja sitä ei tosiaan kerrota potilaalle erikseen, koska kyse on opetussairaalasta ja sinne potilaaksi tulevalle on itsestäänselvyys, että lääkäreiden joukossa on näitä opiskelijoita... Vinkki: KYSYKÄÄ AINA LÄÄKÄRIN PÄTEVYYS JA KOKEMUS ennen kuin annatte itseeenne kajota! Itse en tuota tajunnut ja nyt on myöhäistä katua.


    • Siitässaatte

      mitä tilaatte kun lähdette liian heppoisin perustein vehjettänne leikkaamaan.

      Fimoosin ja toistuvan parafimoosin ymmärtää, mutta jonkun kauneusihanteen takia tehtävän leikkauksen haitat on ihan itse tyhmyydellä hankittu.

      • LekureillakinVastuunsa

        Samalla vois kysyä sitä, että minkä takia tällaisia operointeja pidetään täysin riskittöminä, harmittomina jne.. siis ennen leikkausta, sitten leikkauksen jälkeen kaikki ongelmat kuitataan yllättäen "tuo nyt vaan kuuluu asiaan" - lekurit vois opetella sanomaan rehellisesti suoraan mitä tuleman pitää, eikä vähätellä ja suorastaan valehdella. Mistä maallikko voisi tällaisia tietää?


      • EnLuotaEnää

        "kun lähdette liian heppoisin perustein vehjettänne leikkaamaan."

        Niin, tai luottaen naivisti suomalaisen julkisen terveydenhoidon tasoon tietämättä tuon taivaallista siitä, mitä kaikkea tuleman pitää. Varoituksena kaikille ympärileikkausta miettivälle: älä mene julkiselle, siellä näitä leikkauksia tekee yhtälailla vasta kirurgiaan erikoistumassa olevat "harjoittelijat", kuin pätevät osaavat kirurgitkin. Osaamattoman harjottelijan tuotoksena tulee herkästi sutta ja sekundaa, eikä kertaalleen pilattua vehjettä saa enää ikinä kelvolliseksi! Yksityisellä voit olla varma, että homman hoitaa valitsemasi pätevä osaava kirurgi, maksaa enemmän, mutta on pieni hinta verrattuna harjottelijan sössimisten aiheuttamiin loppuelämän ongelmiin! Googletelkaa ympärileikkauksen haittoja, virheitä, seurauksia, komplikaatioita jne, löytyy runsaasti erityisesti englanninkielistä materiaalia näistä vähemmän onnistuneista lopputuloksista!!! Googlettelemalla löytyy myös "esarin venytys" ja tuolla sivustolla olevilla ohjeilla pystyy omatoimisesti venyttelemään kireydet pois, se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta kannattaa!


    • VittuMitäPaskaaa

      Ennen leikkausta seliteltiin homman olevan simppeli nipsaisu, joka paranee parissa viikossa ja mitään haittaa siitä ei ole. Jälkikäteen niitä haittoja on ollut vaikka muille jakaa ja kaikki kuuluu lääkärin mielestä asiaan. Törkeää väittää ympärileikkausta harmittomaksi, kun kerran seurauksena on elinikäiset ongelmat! Itselleni ei leikkauksesta ollut mitään hyötyä, parempi olisi ollut jättää leikkaamatta, olisipa joku varottanut etukäteen!

    • VoiLadataKoneelle

      Tuossa linkissä on erittäin hyvät ohjeet, joilla venyttelemällä välttää tällaiset silpomiset hankaline haittoineen. Venyteltää, niin ei tarvi leikata! Voi ladata koneelle, löytyy havainnollistavat kuvat jne, suosittelen lämpimästi!
      http://esarinvenytys.webs.com/

    • Anonyymi

      HEI,olen zenay asun suomessa Vantaa kivistö

    • Anonyymi

      Haluan ympärileikkaus

    • Anonyymi

      Mitkä muut seksuongelmat???
      Tuohantuo vain hyviä puolia

    • Suhtaudun itse asiaan käytännöllisesti. Minulla todettiin suhteellisen harvinainen penissyöpä, joka vaikutti paikalliselta esinahassa. Hoidoksi valikoitui ympärileikkaus. Taisi käydä hyvä säkä, kun leikkaava lääkäri oli plastiikkakirurgi. Vaikka suositus oli täydellinen poisto, sovimme, että jätetään vähän liikkumavaraa. Frenulum säästettiin.

      Lopputulos on siisti. Arpi ja ompeleiden jäljet ovat käytännössä melkein huomaamattomat. Jonkinverran terska kuivuu, mutta muuten ei ole mitään ongelmia.

      Itse syöpä oli ehtinyt levitä muualle ja sen kanssa edelleen painiskelen. Mutta se onkin sitten toinen juttu.

      Tässä on vielä linkki kuvablogiin: https://uusialku.kuvat.fi/blog/1/uusi-alku/

      • Tarkennan vielä, että kaikki hoidot, mukaanlukien ympärileikkaus, tehtiin julkisella sektorilla yliopistosairaalassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe