Mäykky omii talon isännän.

Neuvoton

Mikä neuvoksi, kun meillä on pian kaksivuotias mäyräkoirauros, joka tuntuu omivan talon isännän itselleen?

Jos joku perheenjäsenistä menee esim. isännän lähelle sohvalle istumaan, halaa jne., alkaa mäykky haukkua ja tulee salamana paikalle. Saattaa tuuppia kuonollaan joko isäntää tai viereen istujaa.

Tämä alkaa vähitellen ärsyttää, tämä jatkuva käytös, jota tapahtuu aina, kun joku menee liian lähelle talon isäntää. Koira tunkee itsensä joko vieressä istuvan ja isännän väliin, kuin mikäkin kuningas tai menee eteen, ettei toinen pääse halaamaan jne. Koira ei onneksi pure. Muuten on mitä ihastuttavin koira.

Mikä neuvoksi?

3

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäykkääjä

      Vaikka mäykky on sohvalla kiva, niin tuossa tilanteessa kieltäisin sohvan käytön koiralta ellei sille anneta lupaa tulla sinne. Eli vain kutsusta saisi tulla sohvalle. Myöskin opettaisin koiralle, että käskystä mennään omaan petiin. Aina haukkutilanteen sattuessa käskisin omaan petiin.

      • Neuvoton

        Meillä koira pääseekin vain luvan kanssa sohvalle. Yksin ollessaan ei pääse ollenkaan olohuoneeseen, missä sohva on. Aina ei välttämättä ole mäykky itse sohvalla edes silloin, kun alkaa osoittaa mieltään, vaan saattaa alkaa lattialta käsin tuuppia isäntää jalkoihin tai sitä joka isännän kyljessä istuu.

        Mäykky nukkuu meidän vanhempien kanssa sängyssä. On aina nukkunut.

        Päivisin nukkuu omassa pedissään.

        Mitä voisimme muuta tehdä, ettei tämä rakas mäykkymme osoittaisi mieltään aina, kun joku menee isännän lähelle? Ja alkaisi haukkua jne.

        Mäykkymme ei ole purrut perheenjäseniä, mutta väistämättä tulee mieleen, että mitä vielä tulee tapahtumaan, jos elomme jatkuu samanlaisena, että mäykky ei hyväksy, että joku menee isännän lähelle.


    • Mäykkääjä

      Juu, meilläkin nukkuu mäykyt sängyssä. Mutta meillä on opetettu tuo omaan petiin komentaminen koska räyhääminen alkaa aina kun joku vieras tulee kotiin. Räyhääminen loppuu heti, kun ne komennetaan omaan petiin. Mun mielestä koiran kuuluukin reagoida vieraisiin henkilöihin, ja muihinkin tiettyihin tilanteisiin. Mutta ei omien perheenjäsenten tekemisiin.

      Meidän toinen koira leimaantui minuun niin vahvasti, että sitä piti jatkuvasti komentaa pois siitä tilasta jossa itse olin. Se halusi jatkuvasti säilyttää näköyhteyden minuun, keittiössä, vessassa jopa. Muutaman kerran jopa tuli samalla tavalla sohvalle miehen ja minun väliin. Mutta en antanut seurata itseäni, mies komensi pois oven takaa jos se oli odottamassa minua, siirrettiin esim. ruokintavastuu kokonaan miehelle.

      Eli rautalangasta muutama neuvo:
      - älä anna sen seurata miestäsi (jos se tekee näin)
      - jos se änkee väliin, käske pois sohvalta
      - sinä hoidat ruokinnan jatkossa (eli olet myös pomo joka määrää ruoasta)
      - kun tulee mustasukkaisuustilanne, koira komennetaan omaan petiin (tätä kannatta harjoitella ennen kohtauksia, ei vasta siinä vaiheessa kun tilanne on päällä)
      - koira ei saa tulla lähelle kun syötte. se komennetaan viereiseen tilaan.

      Yksinkertaisia ja pieniä asioita, jotka kertovat koiralle että se ei määrää. Sängyssä nukkuminen on sinänsä koiralle ihan luonnollista eikä kerro mistään pomoilusta mitään. Koirat nukkuvat laumanakin omiensa kanssa, eli samassa kasassa. Sitä paitsi mikään ei ole sen ihanampaa kuin oman mussukan kuono olkapäällä tuhisemassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe