Onnellinen lihavuusleikattu:)

minäpävaan

Olin n.2 viikkoa sitten lihavuusleikkauksessa, jossa mahalaukkuni kavennettiin putkimaiseksi. Kaikki on sujunut tähän asti aivan käsittämättömän hyvin. Leikkausta edeltävän kolmen viikon niukkaenergisen dieetin aikana laihduin 5 kg ja nyt on jo leikkauksen jälkeen pudonnut melkein toinen 5kg. Ensimmäisen viikon liemiruokavaiheen jälkeen puurot ja soseet maistuvat taivaalliselle, tosin vain 1-1,5dl annoksina. Sairaslomaa on vielä jäljellä kolmisen viikkoa.
Olisi kiva kuulla muiden vastikään saman leikkauksen läpikäyneiden kokemuksia.
Miten töissä jaksaa pikkuannoksilla? Onko helppo pysyä 2dl annoskoossa, kun siirtyy tavalliseen, pureskeltavaan ruokaan? Kuinka nopeasti paino jatkossa putoaa? Kestävätkö muut ihmiset sen, etten enää olekaan se "kiintiölihava"?

4

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potsi

      Onnea sulle, että olet jo tuossa vaiheessa.
      Tuo 2 dl annoskokohan ei ole ratkaiseva, vaan asiaan vaikuttaa olennaisesti, mitä se 2 dl sisältää, eikö? Siitä riippuu myös se, miten nopeasti paino jatkossa putoaa. Älä unohda liikuntaa. Muut ihmiset kestävät kyllä laihtumisesi, kovin homma se itsellesi on.

      • minäpävaan

        Kiitos onnitteluista!
        Ainakin näin alussa tuntuu, että haluaa oikein helliä leikattua mahalaukkuaan vain kaikella kevyellä ja terveellisellä. Tuntuisi suorastaan irvokkaalta alkaa vetää jotain suklaata tai makkaraa. Sain ravitsemusterapeutilta tarkat ohjeet syömiseen ja fysioterapeutilta liikkumiseen. Kävellyt oon joka päivä leikkauksen jälkeen ja uimaan lähden nyt myös. Kuukauden päästä aloitan pyöräilyn.
        Ihana laihtua näitä kiloja, joita ei enää koskaan tarvitse lihoa takaisin!


      • einiinläski
        minäpävaan kirjoitti:

        Kiitos onnitteluista!
        Ainakin näin alussa tuntuu, että haluaa oikein helliä leikattua mahalaukkuaan vain kaikella kevyellä ja terveellisellä. Tuntuisi suorastaan irvokkaalta alkaa vetää jotain suklaata tai makkaraa. Sain ravitsemusterapeutilta tarkat ohjeet syömiseen ja fysioterapeutilta liikkumiseen. Kävellyt oon joka päivä leikkauksen jälkeen ja uimaan lähden nyt myös. Kuukauden päästä aloitan pyöräilyn.
        Ihana laihtua näitä kiloja, joita ei enää koskaan tarvitse lihoa takaisin!

        Kyllä se annos koko kasvaa, mutta malttia syömiseen. Minulla oli vaikeinta se, ettei voi juoda isoja annoksia.Juomisesta on sitten liikkuessa pidettävä huoli. Kuivuminen on kesällä aika helppoa.
        Painon putoaminen aika yksilöllistä. Itse pudotin 40 kiloa ja miehen verran. Parisuhde joutuu koetukselle, kun toinen laihtuu. Minäkin naureskelin koko jutulle, mutta niin siinä kävi puolisko ei kestänyt muutosta ja lusikat meni jakoon.


    • minäpävaan

      Hui! Toivottavasti mun mies kestää rinnallaan normaalipainoisenkin vaimon. Hän itse on normaalipainoinen. Mulla painoa on pudotettavana vielä n.20kg.
      Juominen on tosiaan tärkeää. Huomaan päänsärystä, jos nesteensaanti jää liian vähälle. Vesipullo vaan kainaloon joka paikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe