Taideprojekti: 5-6 metriä korkea pallo!

10+7

Terve!

Tarvitsisin arviota siitä, että jos puusta (tai sitten jostian muusta halvasta- ja silti kestävästä materiaalista) lähtisi rakentamaan halkaisialtaan 5-6 metrin korkuista palloa, mistä se kannattaisi rakentaa, paljonko arviolta tämä maksaisi, ja miten sen saisi parhaiten rakennettua? :)

Tämä on hieman outo kysymys, mutta haastaisin tietäjät miettimään asiaa!

Kiitos!

7

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallotalon bongannut

Kysele Laihialta, siellä oli pallotalo aikoinaan, tosin ei enään, on purettu. Juttelin omistajan kanssa aikoinaan ja varsin mielenkiintoinen projekti olikin.

http://kuvakisa.ning.com/photo/pallotalo

Jos itse alkaisin rakentamaan pallotaloa, tekisin jigin ja liimaisin siinä puusta kaaret, taikka teettäisin ao. tehtaassa nuo kaaret, että saisin leimat niihin kaariin.

• läkkärinikkari

pallo on jo keksitty joten ei kummonen homma, tee n. 15mm harjateräksestä kehikko jonka päälle rappausverkko ja sitte vaan rappaat sen katiskan umpeen

• KeskustelunAloittaja

Pallotalo oli cool, en oo sitä aikasemmin nähnykään. Harmi että purettiin tollainen..

Juttelitko omistajan kanssa koskaan talon hinnasta?

• ddddddd

pistä kuukkeliin hauksi dome niin näät miljoona tollasta ,,,,ainakin

• Pallotalon bongannut

Eipä ollut koskaan hinnasta puhetta. Tuosta Laihian pallotalosta oli lehtijuttukin jossain alan julkaisussa aikoinaan, jossa oli muutamia kuviakin tuosta talosta ja minulla oli se lehtikin tai on jossain, mutta en löytänyt sitä tähän lähtöön.
        Tuo pallotalo komeili aikoinaan Laihian kunnan esitteessäkin ohrapellon laidasta kuvattuna.

• kaapittaja

taideteos... 5 metrinen pallo.
      10000€ hinnasta voisin lähtee liikkeelle.
      Riippuu meneekö sisälle vai ulos? ja kestävä joo... riippu vähän mitä sen pitää kestää?

• läkkärinikkari

mä tein pari viikkoa sitten pellistä 2.5m halkasialtaan olevan kupolin joka on 3/4 korkea, noin neljän päivän homma oli enskertalaiselle

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe