Meidän koulussa kiusataan yhtä tyttöä huoraksi

Adele.

Moi!

Olen nyt 13-vuotias, täytän tänä vuonna 14vuotta. Meidän koulussa on yks tyttö jota haukutaan aika ahkerasti huoraksi. Sitä kiusataan aika monella tavalla: haukutaan, huudellaan, nauretaan sille, mulkoillaan, levitetään juoruja, netissä kirjotetaan ilkeitä juttuja, oon kuullu et se on saanu pilasoittoja, löytäny siitä meidän koulun vessasta joskus jotain kirjotuksia, sitä tönitään, se on kerran pahoinpideltykin. Sillä on tosi huono maine. Kiusaajat on yleensä -99 syntyneitä tyttöjä, on siinä joukossa poikiakin. Nyt tää tyttö on yrittäny tutustuu muhun ja hieroo meidän välille ystävyyttä. Mä en tiedä mitä mun pitäis siitä ajatella. Mun mielestä se vaikuttaa ihan mukavalta, mut sit en tiiä onko nuo siitä puhutut jutut totta. Se ite ainaki väittää, ettei oo, ettei se oo harrastanu seksiä esimerkiks vielä kenenkään kanssa mut aika moni muu puhuu et ois. Sen tiiän et se on joskus ainaki seurustellu aika monen kanssa ja sit menny riitoihin noiden tyttöjen kanssa jotka nyt sitä kiusaa. Kun sen puolesta puhuu totta ne jutut mitä siitä kerrotaan, koska niitä puhuu niin moni ja se on aika seksuaalinen tyyppi. Sit taas mitkä asiat puhuu niitä juttuja vastaan et ei pidä paikkansa niin tää on kuitenkin aika pieni paikkakunta ja mä en tiiä täältä KETÄÄN niistä jätkistä ketä se ois pannu, koska niitä ei todennäkösesti ole.

Toi tyttö joskus mulle sanoo et se katuu sitä et se seurusteli nii monen kanssa ja montaa muutaki asiaa, se sanoo ettei se tienny mitä sillon sen päässä liikku mut nyt se on kasvanu ja viisastunu etenkin tuon kiusaamisen seurauksena. Mä nään et se on TOSI paskana ja siihen sattuu tosi paljon, vaikka se koittaa peittää sen epätoivosesti. Se ei kykene puolustautuu niitä kiusaajia vastaan jne. Tiiän myös et sillä on kotona kai ongelmia, niin se on ainaki ite sanonu. Sen porukat antaa esim sen ryypiskellä tuolla ulkona viikonloppusin ja tulla aamuyöllä vasta kotiin. Se on myös epätoivosen ihastunu yhteen -98 poikaan mut se poika haluais alkaa sen kanssa seurustelemaan mut ei kehtaa kun noi kiusaajat on kuulemma pilannu suurimmaks osaks sen maineen... Eikä se haluis kertoo kiusaamisesta opettajille koska aattelee sen olevan noloa ja pelkää et siitä tulis vaan suuremmat selvittelyt näiden kiusaajien kanssa.

Mitä mä ite aattelen niistä kiusaajista, niin mun mielestä muutama tyyppi on niistä ihan itse paholaisia. Sen näkee niiden ulkonäöstäkin.

Niin miten tälläses kiusaamistilantees pitäis toimia?

Haluaisin olla ton tytön kaveri, mut tiiän et se voi tosi huonosti ja yrittää esittää muuta kun on ja sit kiukuttelee aina muille. Sit kun oon sanonu omille ystäville et haluaisin olla ton tytön kaveri nii ne sanoo vaan et älä. Sullakin menee vielä maine.

:(

138

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpoam

      Olet harvinaisen hieno ihminen :) Tiedätkö, kuinka hienoa on huomata että on tuonikäisiä, jotka ajattelevat muitakin kuin itseään ja parhaita kavereitaan?? :) :)

      Sen tytön elämä ei oo sun vastuullas, mutta voithan sä yrittää olla sen kaveri? Juttele sen kaa kahen kesken noista sen ongelmista ja kerro mitä sä niistä ajattelet. Monesti sanotaan muuta, mutta kavereitaan ei aina kannata kuunnella!

    • Adele.

      Kiitos. :)

      Jep ja kyllä mä tiiän ettei kavereitaan kannata aina kuunella, on hyvä olla myös oma pää. Voisin ottaa noista sun neuvoista vinkin ja toimia noin. :)

      • tpoam

        Hienoa! :)


    • Adele.

      (:

      • tpoam

        Noh, mites on mennyt? :)


    • Adele.

      En oo vielä saanu aikaseks rohkeutta ottaa siihen tyttöön yhteyttä tuossa mielessä, mut teen sen viikonloppuna. Kun emme oo enää koulussa. :)

      Toivottavasti sille tulee ees pikkusen parempi ystävänpäivä.

    • Adele.

      Nii ja vaikka en oo lähellekkään aikuinen viel nii haluisin sanoo sellasen jutun minkälaisen kuvan oon asioista saanu kun ollaan äidin kaa joskus juteltu kun lähestyin teini-ikää et mitä esim tehdä jos joku kundi tai likkakin sanoo huoraks kun tossa yläaste iäs tulee just noi huorittelut ja homottelut.. alaasteel esim lällättelyt nimistä yms. nii äiti sano et sit kun oon aikuinen tai ainaki lukios tai ammattikoulus ja jos alotan seksin harrastamisen nii aikuiset kuulemma saa harrastaa seksii nii paljo kun haluaa ja kenen kans haluaa ilman et joutuu kestää mitää teinimäisiä huoritteluja tai huoran maineita! ne on jokasen aikuisen ihmisen oma asia. Eikä seksis oo nii kauan mitään väärää kunhan se ei satuta ketään ja muistaa huolehtia ehkäsystä sen takia ettei tuu epätoivottuja raskauksia ja muutenki terveys pysyis kunnossa..

      Ite seurustelen täl hetkel yhen ysiluokkalaisen pojan kaa mut oon vielä nii lapsen omanen ettei musta todellakaan ois seksiin, vaikka ulkokuori onkin ihan naisellinen. :)

      • Adele.

        Ja kerron sit miten viikonloppuna meni. :)


    • Vituttaako?

      Päätinpä tulla tänne(kin) aukomaan ja puuttumaan pikkuseikkoihin. Kiusataan huoraksi? Pliis opettele suomen kieltä vähän tarkemmin. Joko kiusataan ja haukutaan huoraks tai haukutaan huoraks. Ja sen iin saa pistää myös jos haluaa.

    • Adele.

      Mihinkähän pikkuseikkoihin säkin kuvittelit puuttuvas? :D yritätköhän vaan puolustella omia tekojas... ;) tiiätkö, ei susta ainakaan koskaan taitais olla tolla ajatusmailmalla lasta kasvattamaan.

      • Adele.

        Ja mun mielestä toi jatkuva haukkuminen on kyl toisen kiusaamista ja kun häiritään monilla eri tavoilla. Näillä jotka kiusaa nii pitää vääntää ratakiskoista et ne saa itsekusetettuaan itteään ja keksittyä jonkun hyväksynnän omalle teolleen, niin varmaan sitä on hyvempi olla oman itsetuntonsa kanssa. :D haha, toi on niin hassua ja noloa mun mielest..


    • ...

      Voisitko jutella jonkun opettajan kanssa, kun olet varmaan ollut todistamassa noita tilanteita ja tiedät, missä tytöstä kirjoitetaan näitä juttuja? Aikuisen pitäisi jo puuttua tähän asiaan. Onneksi teillä taitaa kohta peruskoulu loppua ja kuviot muuttuvat väkisinkin. Tuollaiseen kiusaajaporukkaan kuuluminen ei ole mikään saavutus, päin vastoin. Hyvä, jos silmäsi aukesivat. Yleensä ottaen katsoisin, että jos ei peruskoulun jälkeenkään luonne ja tavat muutu, niin jää aika varmasti rupumaiseksi tyypiksi, jonka seurassa viihtyvät vain toiset samantyyppiset.

    • Adele.

      Oon tänään illalla tuon tytön kaa, nii kysyn eka siltä et mitä mieltä se on siitä et kertosin opettajalle. Mut jos nään et tilanne on nii paha nii saatan silti harkita sitä hienovaraista kertomista opettajalle ja käskee opettajan ottaa hienovarasesti tytön kans asian sit puheeks kahen kesken aluks ilman et siitä seuraa tytölle mitään haittaa.. ja juu kyllähän mä tiiän.

      Ei meillä peruskoulu lopu vielä pitkään aikaan... niin kun sanoin et oon syntyny -00 joten täytin syyskuussa 13-vuotta ja alotin viime vuoden elokuussa ylä-asteen. Samoin kun tää kiusattu tyttö. Ollaan siis nyt viel seiskalla ennen kun jäädään sit kesälomalle ja siirrytään tän vuoden syksynä kasille ja noi kiusaajat on nyt pääasias kasilla ja siirtyvät sit ysille.

      Mä oon luonteeltani sen verran kiltti, etten haluis ees tollaseen porukkaan kuulua. Mun mielestä ne jotka kiusaa tota tyttöö on tosi ilkeitä.. Mulle on opetettu myös et kiusaaminen on henkistä väkivaltaa. Eli tosi sairasta, millä on vakavat jäljet psyykeeseen.

      Nii ja ton lopun varmaan sanoit kiusaajii tarkottaen?

    • Lueskeltuani tässä nopeasti pari kohtaa keskustelusta (Väsyttää hieman) olen ajatellut, ettet voi tehdä oikeastaan mitään extremeä. Että kerrot jollekkin aikuiselle, joka oikeastaan ei välttämättä aina auta tai pahoinpitelet jonkun kiusaajan ja joudut nuorisovankilaan pahimmassa tilanteessa. Tuo kielioppi tosiaan oli hieman kankeaa, mutta eipä se oikeastaan merkitse mitään. En tiedä. No hänen olonsa varmaan on aina vaan parrempi, mitä useampi ystävä hänellä on. Kaikki tuki on tarpeen. Huorittelua on aika vaikeaa lopettaa. Se ei olisi edes alkanut jos hän ei olisi ollut niin monen kanssa, mutta et voi tehdä tehtyä tekemättömäksi. Miksiköhän edes kirjoitan tätä, kun olo on niin utuinen, ettei minusta taida olla apua.

    • Adele.

      Emmä osais pahoinpidellä ketään... :( en oo semmonen tyyppi, enkä kyllä haluaiskaan.

      Miks huorittelua on aika vaikea lopettaa? tuleeko hän siis kärsimään aina siitä mitä on tehny näin nuorena, ihan lapsena? :(

      Ja musta tuntuu et osa vastuu on myös hänen porukoillaan. Kun eivät huolehi hänestä ja siellä on kuulemma ongelmia. Mun äiti ei antais ees mun mennä tuolla ulkona viikonloppusinkaan joskus aamuyöllä, saatikka ryypätä! mä saisin niin huutia siitä asiasta ja rangaistukset et huhhuh en uskalla ees aatella. Ja muutenkaan pyöriä minkään parikymppisten jätkien kanssa... Ehkä sit alkaa ote lepsumaan kun oon jossain lukiossa tai ammattikoulussa, että ei oo enää niin kireet rajat.

      Olin eilen hänen kanssaan ja kirjotan illalla kun mulla on paremmin aikaa, et mitä tapahtu ja mistä puhuttiin.

      • Gandalf

        Moikka, kännykällä kirjotan eli en jaksa näpyttää pitkää viestiä. Sanon vaa nyt pelkästään että onneks sä oot sen ystävä! Kiusaaminen on todella rankkaa ja kenenkää ei pitäisi kestää sellaista! Tsemppiä sulle ja sun kaverille:)


    • Adele.

      No jospa tuut myöhemmin kirjottaa sit pidempää viestiä. :) jep ja toivon et mun läsnäolo pystyy helpottaan ees vähän sen oloa... muuten mua pelottaa miten täs käy.

      Oli sil jotain 10 muutaki kaverii mut nyt nekin on suuttunu sille koska se kiukuttelee ja vittuilee ja voi tosi huonosti, kun sitä kiusataan. Se ei oo ehkä kauheen vahva tyyppi, niinku en minäkään.

      Jep ja oon tosta jälkimmäisestä samaa mieltä. Kenenkään ei pitäis kestää kiusaamista, vaikka tekis miten tyhmii juttuja esimerkiks. Joidenkin murhaajien halveksunnan ja kiusan mä kyl ymmärrän, mut en niinku tota et kun me ollaan näin nuoria vielä niin tota pidetään ikään kuin minäkin pahimpana ihmisenä... Sit jos ois yli täys-ikänen ja käyttäytys noin, nii mun mielestä ansaitsiskin kuulla vähän eritavalla ehkä noista töppäyksistään ja sen lutka sanan, mut hei me ollaan vasta 13vee...

      Ja noi kiusaaja tytöt 14. Sit muutama ysiluokkalainenkin on haukkunu tota tyttöö ja oman ikäset ja muutamii vuosii meitä nuoremmat. :/

      Mut niin...

      Olin eilen sen tytön kaa ja kyl se on aika paskana tosta kiusaamisesta. Tuntuu et joka päivä sillä on sellasta sinnittelyä vaikka se yrittääki peittää sen tosi hyvin. Pelkään et se hajoo tohon. Sit sanoin et mä kyllä tahtosin olla sun ystävä ja yrittää tukee sua ja se oli tosi kiitollinen kyl siitä ja hymyili. Mut sit sano suoraan et sil on menny tosi monen kans välit poikki myös oman huonon käytöksen takia et se ei tajuu miten se niin käyttäytyy mut sil mieli heittelee tosi pahasti kun sitä kiusataan ja se yrittää et jokainen tuleva päivä ois hyvä päivä ja mennä uusin ja paremmin mielin kouluun, mut heti kun joku huutaa et huora! nii sekin 'uus alku' menee niinku pilalle. Siitä en kehannu sanoo mitä mä ite pelkään et mullaki menee maine kun oisin sen kaveri ja et mua alettais myös kiusaamaan, kun mun poikaystäväki haukkuu sitä jne. Mut kun vietin sen kans aikaa nii mä päätin, et vittu muahan ei poikakaverit tai ketkään muut komentele et mä oon just sen kaveri kenen kaveri haluun olla ja sillä selvä! et mä en haluu tulla tollaseks perseilijäks mitä ne on, kiusata ja haukkuu toisia ihmisiä et sori vaan... ei oo minun juttu se. Sit sanoin myös et mitä jos kertosin opettajille? niin se oli heti ihan silleen et eiiii, ei ei. Et se ei haluu et niiden kiusaajien kaa tulee isommat selvittelyt, et se ei haluis kohdata niitä opettajien ja vanhempien kaa samassa huoneessa ja muutenkaan enempää draamaa ja olla nolo rollikello. Et se koittaa nyt vaan kestää sitä kiusaamist... Sit olin vaan silleen ok. En viittiny enempää ruveta enää painostamaan. Sit tehtiin ihan jotain muuta ja ei enää puhuttu tuosta ilkeestä asiasta.

      Sen vanhemmatkaan ei ees asiasta tiiä. Sillä ei oo sisaruksia keille puhua. Eikä paljoo muutenkaan tukiverkostoja...

      ;(

      Mä en tajuu et miten sen vanhemmat ei voi välittää siitä ees sen vertaa ettei antais sen ryyppäillä tuolla perjantai iltoina ja tulla kotiin millon haluaa ja pyörii joidenkin 20vee jätkien kanssa!

    • tpoam

      Sä oot TOSI ihana ja harvinainen nuori, täytyy sanoa :) Hei kuule, jos puhusit sen kaa siitä kun se rellestää ulkona silleen...?

    • Adele.

      Mitenniin TOSI ihana ja harvinainen nuori...? ei kai se oikeesti voi olla niin harvinaista että ihminen pyrkii toimimaan oikein. :o

      Hmm, oon koittanu puhuu tostakin. Mut ei se haluu lopettaa. Siitä se on siistiä kun on kans vapaus tehdä mitä ikinä haluaakaan ja pyöriä aikuisten miesten kanssa ja kun ne kokee sen viehättävänä.

      • tpoam

        Kyllä se (ikävä kyllä) aika harvinaista tuntuu olevan...toivottavasti yleistymään päin :) No, tuo on sen oma asia, mutta hienoa kun oot puhunu :)


    • Adele.

      Jep, aika outoa kyl. :) en ymmärrä miks se on niin harvinaista sit ja miks niin moni lähtee tuohon kiusaamiseen mukaan...

      Itekkin oon joskus nälviny jotain tyyppejä ja ei se kovin viisasta oo ollu, mut emmä varsinaisesti oo kiusannu ketään...

      • tpoam

        Kaikki ihmiset nälvivät joskus joitakin, eikä se viisasta ole. Olennaista on se, että ymmärtää tehneensä silloin väärin ja ettei se ollut viisasta :)


    • Adele.

      Diih. Mut riidat on aivan eriasia, niitä tulee kaikille ja kaikissa ihmissuhteissa, ne voivat joskus jopa puhdistaa ilmapiiriä kunhan ei väkivallaks ylly. Mut kiusaaminen ei koskaan oo oikein ja se ei oo normaalii toimintaa.

      Ootko tpoam muuten tyttö vai poika? ja minkä ikänen?

      Ja siilio huomasin muuten et oot poika kun kävin tsekkaa sun profiilii ja saman ikänen minun kanssa! ainut ero vaan et sä oot syntyny heinäkuussa ja mä syyskuussa, joten oot mua vähän vanhempi. :)

      Miks te molemmat muuten liikutte tällä palstalla, onks teitäki kiusattu vai ootteko te kiusannu vai ootteko kenties molempii..?

      • tpoam

        Poika olen, ja 15 vuotias (kohta 16) entinen koulukiusattu. Kiusaaminen on niin väärin kuin olla ja voi, mutta...en ole varma, se taitaa nimenomaan olla LUONNOLLISTA toimintaa. Huomaa, että sana ''luonnollinen'' ei todellakaan tarkoita samaa asiaa kuin ''hyvä''.


    • Adele.

      Ei se oo musta luonnollista, vaan psykopaattista...

      Saaks kysyy miks sua kiusattiin, ei oo toki pakko kertoa? ja sit oot saman ikänen ilmeisesti kun mun poikaystävä, koska oot -98? :)

      • tpoam

        No joo, tuosta aiheesta voi saada aika mielenkiintosen keskustelun aikaseksi :)

        Jaa miks mua kiusattiin...noh, se on pitkä tarina enkä nyt jaksa sitä kertoa...mä olin kai aika erilainen varmaan :) Ja juu olen -98 :)


    • Adele.

      Meneehän sul nykysin hyvin? :)

      • Adele.

        Ja sen kun perustetaan vaan keskustelu. :D


      • tpoam
        Adele. kirjoitti:

        Ja sen kun perustetaan vaan keskustelu. :D

        Nykysin mulla menee oikein hyvin, se kiusaaminen jäi ala-asteelle :) Kuinkaniin? :)


    • Adele.

      Kysyin vaa. :) jos ei menis nii oisin halunnu auttaa ja tukee suaki!

      • tpoam

        Hienoa :) Mutta juu minulla menee ihan hyvin, tue tuota tyttöä vaan! :)


    • Adele.

      :)

    • Tässä taas kommenttia, jota aloittaja pyysi.

      "Miks huorittelua on aika vaikea lopettaa?"

      No se on semmonen juttu. Kyllä sen pitäisi silloin loppua, kun on aikuinen, mutta näin kouluaikana on vaikea päästä vanhoista erheistään eroon ja teineillä yksinkertaisesti vaan taitaa olla semmonen tapa nimitellä toisia ihan typerillä perusteilla.

    • Adele.

      Mikä semmoinen juttu? :D ja miks se loppuu susta aikuisena?

    • harley dave

      ja mikä on kyseinen koulu missä päin suomea, niin laitetaan partio paikalle

    • Adele.

      Mikä ihmeen partio? :D mut emmä kehtaa ehk kertoo et mikä...

    • "Mikä semmoinen juttu? :D ja miks se loppuu susta aikuisena? "

      No just semmonen juttu ku mä selitin loppuviestiin. Eks sää oo koskaan tavannut teinii tms? Suurin osa just semmosii, että tulin kiroilin haukuin. Huom. Suurin osa.

    • Adele.

      Haha no joo oon. :D enkä voi sietää semmosii. Ei tommosii voi musta voi antaa anteeks vaikka ois kuinka teini...

      Mietin vaan et mitä nyt jos sen tytön terveys hajoo ton homman kanssa. Eihän kukaan kestä tommosta. Toi on musta ihan sairasta touhua, miten ne on koko ajan sen kimpussa..

      Esim. jäljet näkyy jo selvästi sen itsetunnossa. Se pyrkii välttelee paikkoja missä niitä kiusaajii tulee vastaan yms. koska se häpee. koska kuulemma tuntee ittensä vitun rumaks ja likaseks. kun kaikki toitottaa sille et vitun ruma huora! hyi saatana! yms. juttuja.

      Voi vaan miettii mimmosii jälkii tommonen päivittäinen toiminta jättää ihmiseen...

      Tajuaakohan noi koskaan tekojaan?

      Ja mieti, jos se hajoo nyt tän kiusaamisen takia, millä ne maksaa sen sille ikinä takas?

      Koska ei se elämä välttämättä helpotu kun se kiusaaminen loppuu. Se voi jättää traumoja ja pelkotiloja ja mielenterveysongelmia. Tolla hajoilee jo aika pahasti toi homma kun se on aina pahalla päälläki...

      Eikä mun mielestä ne teot mitä se on ite tehny, enää oo mitenkään samalla tasolla ton toiminnan kanssa mitä se saa takasin. Se on paljon raaempaa. Koska kelaa nyt jos se on vähän säätäny sinne sun tänne jollaki tekstareilla ja joskus ihan ipanana seurustellu monen kans ja ei välttämättä aina oo ollu mailman paras ystävä kun puhunu toisista pahaa ja pettäny luottamuksen mut kui moni tekee tota samaa? ellei pahempaakin?

      Kui moni meidän ikäsistä myös harrastaa OIKEESTI seksiä sinne sun tänne. Kuin moni on ollu enemmän jopa fyysises kontaktis vastakkaisen sukupuolen kans kun tuo... koska tuo ei oo kun muutamia kertoja halannu ja pussannu poikaa ja mä uskon et kaikki nyt sen tietää. Ei vois olla tietämättä! tai aika hulluu ois, jos ne ei älyis totuutta vaan oikeesti luulis et se jakaa sinne sun tänne vaikka ei tiiä ees keille se ois jakanu ihteesä.. Tuo jo pelkää fyysistä kontaktia poikien kans, tuon kiusaamisen takia...

      Niin menee nyt minusta aika pahasti pieleen ja sais nuo tekijät sulkee ennemmin psykiatriselle osastolle kuin tuon tytön jonka pelkään tällä menolla päätyvän sinne...

      Ja kaikista ei tarvii tykätä, mut ei silti saa kiusata. Voi esim jättää joukon ulkopuolelle ja olla puhumatta sille tyypille jos ei tykkää siitä, mut tuo et ruvetaan järjestelmällisesti pilaamaan toisen ihmisen maine aika pienten tekojen takii kuitenkin ja suurentelemaan niitä juttuja, levittämään paskaa, haukkumaan ja kiusaamaan vaikka millä tavoin... on.jo. SAIRASTA! ja antaa niiden olla sit sen kaveri vapaasti ketkä haluaa sen riskin ottaa tai seurustella. piiiiiiistee.

      • tpoam

        Kaikista maailman ihmisistä nuoret tytöt osaavat olla julmimpia. Joskus on näin sanottu (en muista kuka) mutta alan miettiä onko se oikeasti totta...onneksi vaikka olisikin, niin se ei päde kaikkiin :) Olen tuosta kiusaamisasiasta ja noista kiusaajista sun kanssa täysin samaa mieltä.


    • Adele.

      Mmmm.. oiski siinä pelkkiä tyttöjä, mut kun on pojatkin osallisena tossa. Mut tyttöjä nyt ehkä enimmäkseen.

      • tpoam

        Juuh, en tarkoittanutkaan että pojat olisivat mitään pyhimyksiä...niin siinä on vissiin AIVAN LIIKAA tyyppejä mukana?


      • Adele.
        tpoam kirjoitti:

        Juuh, en tarkoittanutkaan että pojat olisivat mitään pyhimyksiä...niin siinä on vissiin AIVAN LIIKAA tyyppejä mukana?

        Kyllä... ja ihmettelen miten niin moni on voinu yhtyä tuohon. :( tosin on tuolla tytöllä tullu eripuraa niiden monen muun kanssa, mut silti.. ei kai se voi olla se syy...


      • tpoam
        Adele. kirjoitti:

        Kyllä... ja ihmettelen miten niin moni on voinu yhtyä tuohon. :( tosin on tuolla tytöllä tullu eripuraa niiden monen muun kanssa, mut silti.. ei kai se voi olla se syy...

        Miten sillä tytöllä nytten menee?


      • Adele.
        tpoam kirjoitti:

        Miten sillä tytöllä nytten menee?

        No eipä sillä yhtään paremmin mee... joka päivä vaan pahemmin


      • tpoam
        Adele. kirjoitti:

        No eipä sillä yhtään paremmin mee... joka päivä vaan pahemmin

        Tosi hienoa että edes sä oot sen tukena :) Onks sulla mitään hajua miten sen tilannetta vois helpottaa? Ootsä puhunu tosta kiusaamisesta nytten sen kanssa?


    • Jekuttaja

      Meidän koulussa kiusattiin yhtä jätkää ja mä kävin kusemassa kiusaajan kenkään liikuntatunnin aikana! Ei kiusaaminen siihen loppunut, mutta joutuipa ainakin ostamaan uudet kengät.

    • "Meidän koulussa kiusattiin yhtä jätkää ja mä kävin kusemassa kiusaajan kenkään liikuntatunnin aikana! Ei kiusaaminen siihen loppunut, mutta joutuipa ainakin ostamaan uudet kengät. "

      Jos tekos ei ees lopeta kiusaamista, niin oli aika turhaa kusta toisen kenkään. Tulitko ajatelleeksi, että sen vanhemmat saattais maksaa ne uudet kengät ja täten menettää rahaa? Eikä ne vanhemmat oo tehneet niitä lapsensa pahoja tekoja. Oliks sää muuten trolli? Kuulosti hieman... oudolta.

      Aloituksen perusteella olisin äkkiä voinut luulla aloittajaa semmoseks tavalliseksi hyypiöksi, joka vaan tulee ja huutaa pahaa oloaan pois netissä, mutta erehdyin kyllä pahasti. Aloittaja olikin hieno ihminen.

      • Adele.

        Kiitos kiitos. :)

        Sori, ei oo nyt kerenny vähään aikaan vastailee.. toivottavasti ootte viel kuulolla täällä!


    • Koulukiusaaminen on vakava aihe. Nettiturvakodista voisitte saada kumpikin hyviä toimintaohjeita. Opettajille kertominen on usein viisasta, vaikka joskus tuntuu ettei sitä voi tehdä. Kouluterveydenhoitaja tai -kuraattori auttaa mielellään. Voitte varata ensikäynnin vaikka yhdessä. Myöhemmin kaverisi voi jatkaa käyntejä esim. yksin, jos tarve niin vaatii. Olet hyvä ystävä, kun etsit tilanteeseen ratkaisua.

      Nettiturvakodin internetsivujen kautta https://www.turvakoti.net/site/ löydät myös ohjeet selaimen välimuistin tyhjentämiseen.

      • Adele.

        Kiitos! :)


    • koulukiusattu

      Ei tyttöjä saa kiusata oon koulukiusattu

    • koulukiusattu

      Mua kiusataan myös vapaa-ajalla

      • koulukiusattu

        Voisko joku kertoo ohjeit miten saisin loppuu


    • koulukiusattu

      Ja tyttöjä ei saa kiusaa!!!!!!!!!!!!!! Jos olisi jonku kuuluisuuden lapsi nii ei kiusttais missä tasa-arvo?! Tsemppiä kaikille koulukiusatuille!! Kiusaajat on tyhmii

    • Adele.

      Miten sua kiusataa?

      • koulukiusattu

        Haukutaan tönitään soitellaan ovikelloa ja lähtee sit pakoon


      • koulukiusattu

        Mutta kiusaaja olikin tämän päivän kipeänä!
        Mahtava tunne oli koulus ku ei kiusattu


    • Adele.

      Toi on ihan hirveetä... tietääkö sun porukat?

      Toivottavasti sun porukat on sellasii kun omani et niiden kans pystyy olee tosi läheinen ja tietää et ne huolehtii.

      • koulukiusattu

        On ne onneksi


      • koulukiusattu

        Ja tietää


      • koulukiusattu
        koulukiusattu kirjoitti:

        Ja tietää

        Ja niin


    • Adele.

      No onks ne tehny asialle mitään???

      • koulukiusattu

        On ja kiusaaminen on alkanut loppumaan


    • Adele.

      Hyvä!!! :)

      Saanko kysyy miks sua kiusattiin ja ooks tyttö vai poika ja minkä ikänen...?

      Kumpa mäkin saisin ton yhen porukoilleen puhuu ja et opettajille sais kertoo, vaik porukat on mitä on...

    • lukinverkko

      Tiedän miten inhottavaa on joutua kiusatuksi. Itseänikin haukutaan ja syrjitään, koska sukunimeni on hyvin lähellä erästä loukkaavaa sanaa. Jos joskus saan lapsia niin huolehdin että saavat isän sukunimen, etteivät joudu samaa helvettiä kokemaan kuin minä. Voimia sinulle ja kaverillesi!

    • Adele.

      Kiitos. Joo no toi on aivan naurettavaa jos kiusataan jostain nimestä... Onneks mun sukunimi on tavallinen perus Korhonen ja toi Adele on vaan sit nimimerkki jolla kirjotan tänne, ei mun oikea nimi, mä tykkään vaan Adelen musast. :D

      Noi nimestä kiusaamiset on musta sellasia ala-asteen lällynlää juttuja. Et jos oot jo ylä-asteella nii tosi naurettavaa et sua kiusataan nimestäs... Ylä-asteella näyttävät just nää horottelut ja homottelut olevan... Must tuntuu muutenki, et horottelu ja homottelu on jotenki paljon satuttavampaa kiusaamista mitä esim. jos kiusataan jostain vaatteista tai siitä et joku on hyvä koulussa? riippuu varmaan vähän et miten sen kokee, mut mä nään asian noin. Ja sit jännä et esimerkiks jos on joku ylipainonen kaveri nii sitä kyl porukka puolustaaki ja voi olla jopa sen kaveri, vaik sitä kiusattas, mut sit jos jotain kiusataa homoks tai huoraks nii jengi rupee karttaa sitä kun tautia...

      Kertoo taas enemmän niistä kiusaajista yhteesä, kun susta.

    • Flor

      Adele, olet todella hieno persoona! Vahva sellainen. Sun kertomasta huomaa että sulla on aidosti hyvä itsetunto. Sun kaltaiset ihmiset tekee maailmasta paremman paikan elää - ja se on hienointa mitä voi olla!

      Tuo huorittelu johtuu tosiaan aina kahdesta asiasta:

      -kiusaajien omasta pahasta olosta
      -kulttuurista, jossa naisen (JA JOPA NUORTEN TYTTÖJEN) seksuaalisuus pyritään vääristelemään joksikin likaiseksi, pahaksi asiaksi.

      Kuten tässäkin tapauksessa, seksuaalisuus ei tarkoita vain varsinaista seksin harrastamista, vaan ihan jo pelkästään seurustelua, flirttailua, kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen.

      Terveessä kulttuurissa terveet ihmiset reagoisivat tuohon tyttöön yrittämällä saada hänelle apua huonojen kotiolojen selvittelyyn. Ongelmallistahan on se, että tytön vanhemmat eivät osaa olla hyviä vanhempia, rakastaa lastaan. Ei "ongelma" ole siinä että tyttö on seurustellut niin monen kanssa. Mitä pahaa siinä on että hän on kiinnostuntu vastakkaisesta sukupuolesta ja saa heiltä sitä ihailua, jota ei ole vanhemmiltaan saanut? Kiusaajat taitavat olla kateellisia tytölle, onhan hän saanut huomiota vanhemmilta pojilta. Suuri osa ihmisistä on, surullista kyllä, niin epävarmoja itsensä kanssa, että lähtevät mukaan tuohon kiusaamiseen.

    • Flor

      Sanoit myös että pelkäät että tyttö hajoaa tuon kiusaamisen takia. Se on todella aiheellinen pelko. Itseasiassa noin pahasta kiusaamisesta ei ole oikein mahdollista selvitä ilman ammattiapua. Asialla on kiire, koska ilman ammattiapua tyttö on todellisessa vaarassa ajautua itsetuhoisiin tekoihin.

      Ehkä hänellä on niin vahva elämänhalu, että hän jaksaa sinnitellä päivästä toiseen, mutta myös epäsuora itsetuho on suuri vaara. Kun tyttö joutuu kokemaan noin vakavaa kiusaamista, hänen itsetuntonsa tuhoutuu, kuten olet huomannutkin. Tämä johtaa siihen, että tyttö alkaa itse kohdella itseään huonosti ja tekemään itselleen pahaa tavalla tai toisella. Ilman että itse tiedostaa sitä. Todennäköistä on että tyttö päätyy käyttämään liikaa päihteitä ja ajautuu entistä pahempiin ongelmiin.

      Sanoit että tyttö on "hyvin seksuaalinen". Noin nuoren tytön kohdalla se kertoo siitä, että hän ei tosiaan ole saanut kotonaan rakkautta mitä olisi pitänyt saada. Siksi suhteet poikiin seksualisoituvat. Se on luonnollinen ja terve seuraus rakkauden ja vanhemmuuden puutteesta kotona. Tyttö ei ole mitenkään likainen, vääränlainen tai huono, tai tehnyt mitään tyhmää. Jokainen meistä, ennen kaikkea lapset, tarvitsevat rakkautta. Tyttö on kotiolojensa uhri ja tarvitsee kiireesti ammattiapua.

      Tytöllä voi olla suuri kynnys lähteä juttelemaan ammattiauttajan kanssa, mutta hänen tulevaisuutensa vuoksi se on välttämätöntä. Toivon kaikkea hyvää teille molemmille! :)

    • Adele.

      Kiitti. :)

      No joo, emmäkään siinä mitään väärää nää et on kiinostunu vastakkaisesta sukupuolesta ynnä muuta sellasta. Ainut minkä nään vähän vääränä niin sen et se niitä varattui poikii... sen takia sitä enimmäkseen alettiinki kai kiusaamaan. Vaikka varmasti on yleensä ottaen vaikuttanu myös se et kun sil on ollu juttuu nii monen kanssa ja sit muutenki tuo aika julkisesti seksuaalisuuttaa ilmi esimerkiks sosiaalises medias kuvillaan ja me ollaan kuiteski viel aika pienii...

      Ja sehän siinä on kun muut ei nää oikeen ulospäin sen huonoja kotioloja. Nii ei ne osaa sit kunnolla ajatella et sil ois sellaset. :/

      No mä pelkään sen hajoomist sen takii kun se sanoo et sil koskee joka päivä mahaa kun sen pitää mennä kouluu ja sit tiuskii kaikille ja tollee on ihan hermorauniona... :'(((

      Ja onko toi kiusaaminen sustaki TOSI pahaa...?

      Joo ja kyl se ryyppäilee jo ja pyörii vähän epämääräsis porukois kun se saa tehdä mitä tahansa...

      Enkä sanois et mul on mitenkään erityisen hyvä itsetunto mut emmä tollasest perseilyst tykkää.

      Toivottavasti tää keskustelu on saanu ihmiset ajattelee asioita. Etenki kiusaajien!

    • anoo

      En voi sietää tyttöjä, jotka jatkuvasti pyörittelee poikia; se on halveksuttavaa ja noloa. Eksäni on tästä hyvä esimerkki. Saan siitä aina mielihyvää kun muutkin tällaisia saastoja halveksuvat.

      Tuo sinun tyttösihän on vielä itse vittuillut kavereilleen ja aiheuttanut itse kiusaamisensa. Mielestäni on turha itkeä tuossa tilanteessa.

      • ressuthebaron

        Tjaa, veikkaanpa että nuo tytöt jotka tuota Adelen kuvailemaa tyttöä kiusaavat, pyörittelisivät itse poikia ihan yhtä lailla jos pystyisivät - olen aika hemmetin varma että he ovat lähinnä kateellisia. Ja siis mistä sinä tiedät että se ''pyörittelee'' niitä? Ja seksiähän se ei siis Adelen mukaan ole harrastanut yhtään kenenkään kanssa. Se on hei yläasteella - se on ihan luonnollista että tuossa iässä (kyllä, olen itse yläasteikäinen) tuollainen on mahtavaa jne. Ei tuossa mitään avioliittoja olla helvetti särjetty!

        Nuo tuota tyttöä kiusaavat tytöt ovat itse paljon pahempia ''saastoja'' kuin tuo tyttö, veikkaan.

        ''Kiusaaminen'' on pahimmillaan juuri tytöillä - äärimmäistä henkistä ja miksei fyysistäkin terroria ja väkivaltaa, joka voi tuhota elämän. Jostakin yläasteen seurustelupelleilyistä ei TODELLAKAAN kukaan ansaitse sellaista!

        Ja kun nuo tytön vanhemmat ei välitä hänestä (?) eikä aseta sille rajoja niin ei ole mikään ihme että nuo hommat menee överiksi. Tässä iässä monet ovat suoraan sanottuna tyhmiä ja ajattelemattomia. Joidenkin kohdalla se ilmenee tuolleen että pyöritään kylillä 20v jätkien kanssa aamuyöhön asti, joidenkin kohdalla se ilmenee vielä paljon, paljon pahemmin: ''kiusaamisena''. Erona on se, että tuo ensimmäinen ei tee ihmisestä mitenkään ilkeää tai pahaa tai muutenkaan ''saastaa'', jälkimmäinen sen sijaan, jos minulta kysytään, tekee, ellei tule järkiinsä ja lopeta.


      • anoo
        ressuthebaron kirjoitti:

        Tjaa, veikkaanpa että nuo tytöt jotka tuota Adelen kuvailemaa tyttöä kiusaavat, pyörittelisivät itse poikia ihan yhtä lailla jos pystyisivät - olen aika hemmetin varma että he ovat lähinnä kateellisia. Ja siis mistä sinä tiedät että se ''pyörittelee'' niitä? Ja seksiähän se ei siis Adelen mukaan ole harrastanut yhtään kenenkään kanssa. Se on hei yläasteella - se on ihan luonnollista että tuossa iässä (kyllä, olen itse yläasteikäinen) tuollainen on mahtavaa jne. Ei tuossa mitään avioliittoja olla helvetti särjetty!

        Nuo tuota tyttöä kiusaavat tytöt ovat itse paljon pahempia ''saastoja'' kuin tuo tyttö, veikkaan.

        ''Kiusaaminen'' on pahimmillaan juuri tytöillä - äärimmäistä henkistä ja miksei fyysistäkin terroria ja väkivaltaa, joka voi tuhota elämän. Jostakin yläasteen seurustelupelleilyistä ei TODELLAKAAN kukaan ansaitse sellaista!

        Ja kun nuo tytön vanhemmat ei välitä hänestä (?) eikä aseta sille rajoja niin ei ole mikään ihme että nuo hommat menee överiksi. Tässä iässä monet ovat suoraan sanottuna tyhmiä ja ajattelemattomia. Joidenkin kohdalla se ilmenee tuolleen että pyöritään kylillä 20v jätkien kanssa aamuyöhön asti, joidenkin kohdalla se ilmenee vielä paljon, paljon pahemmin: ''kiusaamisena''. Erona on se, että tuo ensimmäinen ei tee ihmisestä mitenkään ilkeää tai pahaa tai muutenkaan ''saastaa'', jälkimmäinen sen sijaan, jos minulta kysytään, tekee, ellei tule järkiinsä ja lopeta.

        Kun niin monen pojan kanssa hänen kerrottiin seurustelleen, jotkut näistä pojista saattavat olla tytön kiusaajien ihastuksia. Eikö sinuakin vituttaisi jos joku seurustelisi ihastuksesi kanssa, ja sen jälkeen kavereidesi ihastuksien kanssa? Teoilla on vaikutus maineeseen, jos jatkuvasti jossain pojassa kiinni niin todennäköisestihän haukutaan huoraksi. Siitähän se kiusaaminen vielä paheneekin kun tyttö on kavereilleen vittuillut ja kylillä ryypiskelemässä.

        Selkärangatonta tuo juorukiusaaminen on, mutta itseäänkin voi tyttö syyttää.


      • ressuthebaron
        anoo kirjoitti:

        Kun niin monen pojan kanssa hänen kerrottiin seurustelleen, jotkut näistä pojista saattavat olla tytön kiusaajien ihastuksia. Eikö sinuakin vituttaisi jos joku seurustelisi ihastuksesi kanssa, ja sen jälkeen kavereidesi ihastuksien kanssa? Teoilla on vaikutus maineeseen, jos jatkuvasti jossain pojassa kiinni niin todennäköisestihän haukutaan huoraksi. Siitähän se kiusaaminen vielä paheneekin kun tyttö on kavereilleen vittuillut ja kylillä ryypiskelemässä.

        Selkärangatonta tuo juorukiusaaminen on, mutta itseäänkin voi tyttö syyttää.

        Typeräähän tuo tytön käytös ehkä on, mutta once again, tuossa iässä hyvin moni on ajattelematon! Ja vaikka tuo tyttö olisikin tollaista tehnyt, se ei todellakaan anna oikeutta tuollaiseen! Selkärangaton on aivan liian lievä sana kiusaamista kuvaamaan.


      • ressuthebaron
        ressuthebaron kirjoitti:

        Typeräähän tuo tytön käytös ehkä on, mutta once again, tuossa iässä hyvin moni on ajattelematon! Ja vaikka tuo tyttö olisikin tollaista tehnyt, se ei todellakaan anna oikeutta tuollaiseen! Selkärangaton on aivan liian lievä sana kiusaamista kuvaamaan.

        Ja juuh, pitänee siis sanoa että tässä iässä koska itsekin yläasteella vielä olen. Ja anoo, kirjoitit:

        ''En voi sietää tyttöjä, jotka jatkuvasti pyörittelee poikia; se on halveksuttavaa ja noloa.''

        Minä puolestani en voi sietää ihmisiä, jotka kerjäävät huomiota tai mitä nyt haluavatkaan, tekemällä jostain näistä teini-iän seurustelu/ihastus-jutuista jotain elämää suurempaa draamaa, joka sitten muka oikeuttaa tällaiseen kiusaamiseen. Huom! En syytä sinun olevan tällainen, mutta moni on. Esim. nuo tuon tytön kiusaajat, arvailen.

        Ja juu, kyllähän minua tuollainen vituttaisi, mutta ei se antaisi minulle oikeutta kiusaamiseen. Ehkä oikeuden parin ikävän sanan sanomiseen ja REHTIIN vittuiluun, mutta ei todellakaan tuollaiseen paskamaiseen...miksi tuota nyt voisi kutsua.


      • anoo
        ressuthebaron kirjoitti:

        Ja juuh, pitänee siis sanoa että tässä iässä koska itsekin yläasteella vielä olen. Ja anoo, kirjoitit:

        ''En voi sietää tyttöjä, jotka jatkuvasti pyörittelee poikia; se on halveksuttavaa ja noloa.''

        Minä puolestani en voi sietää ihmisiä, jotka kerjäävät huomiota tai mitä nyt haluavatkaan, tekemällä jostain näistä teini-iän seurustelu/ihastus-jutuista jotain elämää suurempaa draamaa, joka sitten muka oikeuttaa tällaiseen kiusaamiseen. Huom! En syytä sinun olevan tällainen, mutta moni on. Esim. nuo tuon tytön kiusaajat, arvailen.

        Ja juu, kyllähän minua tuollainen vituttaisi, mutta ei se antaisi minulle oikeutta kiusaamiseen. Ehkä oikeuden parin ikävän sanan sanomiseen ja REHTIIN vittuiluun, mutta ei todellakaan tuollaiseen paskamaiseen...miksi tuota nyt voisi kutsua.

        Halveksunnalla tarkoitin juurikin reilua vittuilua ja selkärangattomuudella kaikkea muuta, nii joo, oikeassa olet.
        Osa tosiaan on ajattelemattomia, osa heistä ymmärtää ja myöntää sen itsekkin, typerimmät jatkavat samaan malliin ja tämä ärsyttää.

        Sille tosin ei voi mitään jos tyttö itse kylvää lisää vihaa käytöksellään.


      • Adele.

        No miehetkö saa sit jatkuvasti pyöritellä tyttöi ja naisii...? sekö ei oo sit halveksuttavaa ja noloa?? saastoi sit neki.

        Ja hmm... se ei kyl aina ollu paras mahdollinen ystävä sillon ennenkään kun alettiin kiusaamaan ja nyt etenkää kun sitä kiusataan, mut nyt mä ymmärrän et se pahan olon takii ja paineiden käyttäytyy niin kun käyttäytyy. :/ ei mullakaan pää kestäis tollasta!

        Hei kuinka monella kestäis? kestäiskö sulla?

        ... Ja nytkö tätä tyttöö on oikeus sit rangaista koko loppuikänsä tekemistään teoistaan mitä teki jo ennen ylä-astetta tai esimerkiks nyt ylä-asteella tai ylipäätää ala-ikäsenä?

        Kuinkahan moni muuki on puhunu esimerkiks paskaa tai ollu muuten vaan huono ystävä? varmaan vähän kaikki joskus...

        Minäki. Vaik pyrin yleensä etten ois.

        Mun mielestä asioissa pitäs olla sellanen raja et nii kauan kun on ala-ikänen nii tollaset perseilyt mitä on ala-asteella tehny pitäis unohtaa ja antaa anteeksi, oli ne mitä tahansa. Koska varmaan ala-ikäsenä on kuitenki nii pieni, siis oikeesti, kun vertaa et jos ihminen elää keskimäärin 70-89v väliin, jos 90v tai yli elää niin jo tosi korkee ikä... tai jos alle 70v kuolee, on kuollu musta kuitenki aika nuorena. Nii verratkaapa tohon yleiseen kuolin ikään et miten nuori alle 18v on ja kehittymätön vielä ihmisenä. Tai siis kyllähän niinku teini-ikänen jo tosi monia juttuja osaa ja ajatella asioita... mut silti on äärettömän tyhmä ja kehittymätön vielä. Ja mä myönnän et mua ärsyttää vähän myöntää tää kun oon ite näin nuori... haluais olla hirmu aikuinen ja kaikkitietävä, mut toi on vaan fakta joka on pakko myöntää nöyrästi.

        Ja senki jälkeen kun ihminen tulee täys-ikäseks ja ns. aikuiseks niin onhan se silti vielä 20v asti teini...

        Nii jos ei oo tappanu ketään tai tehny muuta tuollasta yhtä hullua et vois vaik tuomita psykiatrisee laitoksee hoitoo, nii onhan nuo tuonki tytön teot aika pieniä ja olemattomia...

        Ja itekki sanonu et tää kiusaaminen opettanu ja kasvattanu sitä tosi paljon. Mut se miettii et pitäskö sen luopuu sit koko seksuaalisuudesta sen takii kun sitä kiusataan et sit ei kiusattais jos ei ois millään tavalla seksuaalinen tai seksikäs ja sekin on mun mielestä aika väärin vaatii epäsuorannaisesti toiselta sellasta et se kiusaaminen ei muulla loppuis jos silläkää... Mut vaik se on myös kasvattanu ja opettanu, nii on se silti rikkonu sitä aiva saataanasti. Nii mä pelkäänki et se päätyy ton kuitenki loppujen lopuks aika pienen ja perus perseilyn takii laitoshoitoon tai itsemurhaan...

        Ei oo oikeesti leikkiminen tuon asian kans.

        Kumpa ihmiset nyt tajuais sen mimmosia jälkiä tuommonen jättää. :/

        Vai eikö ne ees välitä!?

        TUO ON NIIN VÄÄRIN. Ei toisia ihmisiä kohtaan voi toimia noin!

        Lapsii, nuorii... aikuisiiki. Vanhuksii. Ym.Ym.Ym.

        Vittu.


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        No miehetkö saa sit jatkuvasti pyöritellä tyttöi ja naisii...? sekö ei oo sit halveksuttavaa ja noloa?? saastoi sit neki.

        Ja hmm... se ei kyl aina ollu paras mahdollinen ystävä sillon ennenkään kun alettiin kiusaamaan ja nyt etenkää kun sitä kiusataan, mut nyt mä ymmärrän et se pahan olon takii ja paineiden käyttäytyy niin kun käyttäytyy. :/ ei mullakaan pää kestäis tollasta!

        Hei kuinka monella kestäis? kestäiskö sulla?

        ... Ja nytkö tätä tyttöö on oikeus sit rangaista koko loppuikänsä tekemistään teoistaan mitä teki jo ennen ylä-astetta tai esimerkiks nyt ylä-asteella tai ylipäätää ala-ikäsenä?

        Kuinkahan moni muuki on puhunu esimerkiks paskaa tai ollu muuten vaan huono ystävä? varmaan vähän kaikki joskus...

        Minäki. Vaik pyrin yleensä etten ois.

        Mun mielestä asioissa pitäs olla sellanen raja et nii kauan kun on ala-ikänen nii tollaset perseilyt mitä on ala-asteella tehny pitäis unohtaa ja antaa anteeksi, oli ne mitä tahansa. Koska varmaan ala-ikäsenä on kuitenki nii pieni, siis oikeesti, kun vertaa et jos ihminen elää keskimäärin 70-89v väliin, jos 90v tai yli elää niin jo tosi korkee ikä... tai jos alle 70v kuolee, on kuollu musta kuitenki aika nuorena. Nii verratkaapa tohon yleiseen kuolin ikään et miten nuori alle 18v on ja kehittymätön vielä ihmisenä. Tai siis kyllähän niinku teini-ikänen jo tosi monia juttuja osaa ja ajatella asioita... mut silti on äärettömän tyhmä ja kehittymätön vielä. Ja mä myönnän et mua ärsyttää vähän myöntää tää kun oon ite näin nuori... haluais olla hirmu aikuinen ja kaikkitietävä, mut toi on vaan fakta joka on pakko myöntää nöyrästi.

        Ja senki jälkeen kun ihminen tulee täys-ikäseks ja ns. aikuiseks niin onhan se silti vielä 20v asti teini...

        Nii jos ei oo tappanu ketään tai tehny muuta tuollasta yhtä hullua et vois vaik tuomita psykiatrisee laitoksee hoitoo, nii onhan nuo tuonki tytön teot aika pieniä ja olemattomia...

        Ja itekki sanonu et tää kiusaaminen opettanu ja kasvattanu sitä tosi paljon. Mut se miettii et pitäskö sen luopuu sit koko seksuaalisuudesta sen takii kun sitä kiusataan et sit ei kiusattais jos ei ois millään tavalla seksuaalinen tai seksikäs ja sekin on mun mielestä aika väärin vaatii epäsuorannaisesti toiselta sellasta et se kiusaaminen ei muulla loppuis jos silläkää... Mut vaik se on myös kasvattanu ja opettanu, nii on se silti rikkonu sitä aiva saataanasti. Nii mä pelkäänki et se päätyy ton kuitenki loppujen lopuks aika pienen ja perus perseilyn takii laitoshoitoon tai itsemurhaan...

        Ei oo oikeesti leikkiminen tuon asian kans.

        Kumpa ihmiset nyt tajuais sen mimmosia jälkiä tuommonen jättää. :/

        Vai eikö ne ees välitä!?

        TUO ON NIIN VÄÄRIN. Ei toisia ihmisiä kohtaan voi toimia noin!

        Lapsii, nuorii... aikuisiiki. Vanhuksii. Ym.Ym.Ym.

        Vittu.

        Nii ja toi edellinen vastaus oli anolle ja ylipäätään kaikille.

        Yritin et oisin saanu sen vastauksen anon perään, mut ne näköjään siirtyyki ihan tänne loppuun asti.


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        Nii ja toi edellinen vastaus oli anolle ja ylipäätään kaikille.

        Yritin et oisin saanu sen vastauksen anon perään, mut ne näköjään siirtyyki ihan tänne loppuun asti.

        ressuthebaron:

        Miks ne ei sit ite yhtälailla pystyis?? pystysinhän määki.. jos vaan haluisin. Mut kun en oo niin semmonen seksuaalinen ja seksikäs et harrastaisin tollasta. Vaikka oon kuitenki ihan perus nätti ja täl hetkel ite parisuhteessa.

        Ja kyllä voin myöntää et se vähän pyörittelee niitä. Mutta niimpä moni poikaki pyörittelee meitä tyttöjä ja särkee sydämmiä...

        Ja ite oon kans samaa mieltä et ovat pahempia saastoja kun toi tyttö. Riippuu mistä suunnasta kahtoo. Mut niinku esimerkiks ilkeydessä... joo.

        Ja oon sun kans ressu ihan samaa mieltä et ei nää ylä-asteen seurustelujutut niin vakavii oo. Pakko sanoo et kun ite seurustelen nii toivosin et voisin olla koko tämän pojan kanssa loppuelämän yhdessä... mut sit kui todennäköstä se on et niin siinä käy kun ollaan näin nuoria niin en tiiä. :/ mut emmä osais lähtee parisuhteeseen jos ajattelisin et joo tää loppuu kuitenki 2vko kuluttua! en silti kuitenkaan haluais et siitä syystä ees joku yrittäis pokailla mun poikaystävää. Mut jos meidän suhde ei kuitenkaan hajoais jonkun toisen osapuolen takia vaan se päättyis aivan muista syistä, nii emmä vois olla katkera tai vihanenkaan siitä kenellekkään ulkopuoliselle osapuolelle.

        Ja joo ne sen vanhemmat on just sellasia... mulla tulee just monesti kränää omien vanhempien kanssa kun jos en saa kauheen myöhään olla tuolla ulkona tai koneella miten pitkään haluan ynnä muuta sellasta. Varmaan minäki hillusin tuolla ulkona aivan samalla tavalla jos mulla ei ois mitään rajoja! kun haluja ois, niinku jokasella normi nuorella, mut rajat estää... ja pitäiskö mun alkaa sit ite ihteeni kasvattamaan ja asettamaan rajoja? no way... miehän huitelisin just niinku lystäisin niinku varmaan jokainen meidän ikäinen tai ainakin aika moni jos ei ois rajoja. :)

        Ja sanotaanko vielä näin et toi muija on vähän tyhmä ja naiivi... liian sinisilmänen ja kiltti. Siks se ei ehkä nää noissa aikuistenkaan miesten kanssa hillumisessa mitään väärää ja jotkuthan vois jopa yrittää käyttää hyväks sitä...!

        Eriasia jos me kaikki oltais ees yli 18v niin sithän sitä vois pyöriä vaikka minkä ikästen kanssa vaan... mutta mitä 13v tekee 20-vuotiaiden kans? en aina ymmärrä.. tai ne 20veet 13veen kanssa. Kun eihän siinä silleen mitään väärää oo... mut niiiiiiiiiiiiiiii ...


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        ressuthebaron:

        Miks ne ei sit ite yhtälailla pystyis?? pystysinhän määki.. jos vaan haluisin. Mut kun en oo niin semmonen seksuaalinen ja seksikäs et harrastaisin tollasta. Vaikka oon kuitenki ihan perus nätti ja täl hetkel ite parisuhteessa.

        Ja kyllä voin myöntää et se vähän pyörittelee niitä. Mutta niimpä moni poikaki pyörittelee meitä tyttöjä ja särkee sydämmiä...

        Ja ite oon kans samaa mieltä et ovat pahempia saastoja kun toi tyttö. Riippuu mistä suunnasta kahtoo. Mut niinku esimerkiks ilkeydessä... joo.

        Ja oon sun kans ressu ihan samaa mieltä et ei nää ylä-asteen seurustelujutut niin vakavii oo. Pakko sanoo et kun ite seurustelen nii toivosin et voisin olla koko tämän pojan kanssa loppuelämän yhdessä... mut sit kui todennäköstä se on et niin siinä käy kun ollaan näin nuoria niin en tiiä. :/ mut emmä osais lähtee parisuhteeseen jos ajattelisin et joo tää loppuu kuitenki 2vko kuluttua! en silti kuitenkaan haluais et siitä syystä ees joku yrittäis pokailla mun poikaystävää. Mut jos meidän suhde ei kuitenkaan hajoais jonkun toisen osapuolen takia vaan se päättyis aivan muista syistä, nii emmä vois olla katkera tai vihanenkaan siitä kenellekkään ulkopuoliselle osapuolelle.

        Ja joo ne sen vanhemmat on just sellasia... mulla tulee just monesti kränää omien vanhempien kanssa kun jos en saa kauheen myöhään olla tuolla ulkona tai koneella miten pitkään haluan ynnä muuta sellasta. Varmaan minäki hillusin tuolla ulkona aivan samalla tavalla jos mulla ei ois mitään rajoja! kun haluja ois, niinku jokasella normi nuorella, mut rajat estää... ja pitäiskö mun alkaa sit ite ihteeni kasvattamaan ja asettamaan rajoja? no way... miehän huitelisin just niinku lystäisin niinku varmaan jokainen meidän ikäinen tai ainakin aika moni jos ei ois rajoja. :)

        Ja sanotaanko vielä näin et toi muija on vähän tyhmä ja naiivi... liian sinisilmänen ja kiltti. Siks se ei ehkä nää noissa aikuistenkaan miesten kanssa hillumisessa mitään väärää ja jotkuthan vois jopa yrittää käyttää hyväks sitä...!

        Eriasia jos me kaikki oltais ees yli 18v niin sithän sitä vois pyöriä vaikka minkä ikästen kanssa vaan... mutta mitä 13v tekee 20-vuotiaiden kans? en aina ymmärrä.. tai ne 20veet 13veen kanssa. Kun eihän siinä silleen mitään väärää oo... mut niiiiiiiiiiiiiiii ...

        Anoo:

        Okei, jos kiusaajissa on vikaa ja tytössä kanssa, mut kumpaa voi syyttää enemmän? kummassa on enemmän vikaa?

        Ja vittu mitäs eivät puhu suoraa jos ovat ihastuneita... ! helppo nyt näin mun on sanoo kun mulle ei oo käyny noin mut eihän se kokonaan voi sen tytön vika olla... vaatii se siihen sen toisenki osapuolen. PAKKO NIIDEN POIKIENKI ON HALUTA OLLA TUON TYTÖN KANSSA PARISUHTEESSA, ei se voi yksinään niiden kanssa seurustella..

        Ja ryypiskelee ne kiusaajatki tuol...

        Näin ihan By the way.


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        Anoo:

        Okei, jos kiusaajissa on vikaa ja tytössä kanssa, mut kumpaa voi syyttää enemmän? kummassa on enemmän vikaa?

        Ja vittu mitäs eivät puhu suoraa jos ovat ihastuneita... ! helppo nyt näin mun on sanoo kun mulle ei oo käyny noin mut eihän se kokonaan voi sen tytön vika olla... vaatii se siihen sen toisenki osapuolen. PAKKO NIIDEN POIKIENKI ON HALUTA OLLA TUON TYTÖN KANSSA PARISUHTEESSA, ei se voi yksinään niiden kanssa seurustella..

        Ja ryypiskelee ne kiusaajatki tuol...

        Näin ihan By the way.

        Ressu:

        Ja juu ne on just musta sellasii vittumaisii huomionkerjääjii nää kiusaajat... muaki varmaan alkasivat kiusaamaan ja tulisivat uhkailemaan jos tietäsivät et mä avaudun täällä just niiden toimista !

        Uskokaa tai älkää. Mä niin tiedän sen... koska kun pari tyyppii on puolustanu tuota tyttöö, ne on käyny sitäki uhkailee. :/ mun mielestä tuo alkaa kuulostaa jo ihan sairaalta jonkinlaiselta terrorismiltä...

        Ja mitä teidän mielestä on sit se REHTI vittuilu...?


      • anoo
        Adele. kirjoitti:

        Ressu:

        Ja juu ne on just musta sellasii vittumaisii huomionkerjääjii nää kiusaajat... muaki varmaan alkasivat kiusaamaan ja tulisivat uhkailemaan jos tietäsivät et mä avaudun täällä just niiden toimista !

        Uskokaa tai älkää. Mä niin tiedän sen... koska kun pari tyyppii on puolustanu tuota tyttöö, ne on käyny sitäki uhkailee. :/ mun mielestä tuo alkaa kuulostaa jo ihan sairaalta jonkinlaiselta terrorismiltä...

        Ja mitä teidän mielestä on sit se REHTI vittuilu...?

        Ei se koulumaailmakaan sillee pyöri et ekaks isketää varattui ja vaihdellaa poikii kokoajan ja sit oletetaan et kaikki sen unohtais.

        Ei tietenkään pahoinpitelyt ym. kuulu kenellekkään, mutta sepä siinä onkin; riippumatta siitä et se on koulu niin elämä on epäreilua sielläkin. Paikkansa ansaitsee koulussa luonteella.

        Mikäli olis reilua vittuilua niin tyttölle sanottaisiin että hän on naiivi ja tyhmä, poikia pyörittelevä ja jätettäisiin omaan arvoonsa. Näin ei käy, koska ihmiset omaavat katkeruutta luonnostaan.

        Se että onko tyyppi saasta riippuu toki siitä kuinka pahasti kiusaa tai pyörittelee poikia/tyttöjä.


      • ressuthebaron
        anoo kirjoitti:

        Ei se koulumaailmakaan sillee pyöri et ekaks isketää varattui ja vaihdellaa poikii kokoajan ja sit oletetaan et kaikki sen unohtais.

        Ei tietenkään pahoinpitelyt ym. kuulu kenellekkään, mutta sepä siinä onkin; riippumatta siitä et se on koulu niin elämä on epäreilua sielläkin. Paikkansa ansaitsee koulussa luonteella.

        Mikäli olis reilua vittuilua niin tyttölle sanottaisiin että hän on naiivi ja tyhmä, poikia pyörittelevä ja jätettäisiin omaan arvoonsa. Näin ei käy, koska ihmiset omaavat katkeruutta luonnostaan.

        Se että onko tyyppi saasta riippuu toki siitä kuinka pahasti kiusaa tai pyörittelee poikia/tyttöjä.

        Adele: uskon kyllä! Tuo on tollasta perus koulukiusaamista, eli erittäin paha asia. Joskus musta tuntuu että hävettää olla tämän ikäinen...tai hävettää oman ikäisteni puolesta.

        anoo:
        ''Ei tietenkään pahoinpitelyt ym. kuulu kenellekkään, mutta sepä siinä onkin; riippumatta siitä et se on koulu niin elämä on epäreilua sielläkin. Paikkansa ansaitsee koulussa luonteella.''

        Koulussa elämä on nimenomaan kaikista epäreiluimmillaan. Minäpä kerron salaisuuden: aikuisilla on paljon paremmat oikeudet ja ennen kaikkea paljon parempi turva väkivallalta kuin kouluikäisillä lapsilla ja nuorilla. Esim. uhkailu olisi rikos jos tekijät olisivat aikuisia, mutta kun ollaankin ylä-asteella niin se onkin ihan perusjuttu josta ei jakseta välittää. Sama pätee pahoinpitelyihin ja kaikkeen muuhunkin mukavaan. Ja tärkein syy miksi mua hävettää olla tämän ikäinen on juuri tuo, että pitää muuttua että kelpaa. Tai siis nimenomaan...no, miten sen tiivistäisi, ei saa olla liikaa minkään lainen.

        Ja korostanpa vielä, että varattujen miesten/naisten kanssa pyöriminen ei Suomen lain mukaan ole rikos, pahoinpitely, uhkailu ja kunnianloukkaus sen sijaan ovat. Tämä pätee sekä aikuisiin että nuoriin, tosin nuoret eivät siitä vastuuseen tietenkään joudu, mikä on sääli.

        En minä sano, että tuolla tytöllä olisi oikeutta koettaa pokailla varattuja jätkiä. Mutta nuo kiusaajat on paljon paljon pahempia kusipäitä.

        Oot Adele tosi hieno ihminen kun jaksat ajatella muitakin ja puolustaa kiusattua vaikka se oiskin vähän ikävänsorttinenkin tyyppi :)

        Ja Adele: jos multa kysytään niin kyllä se enemmän kun kyseenalaista on jos 20v jätkät pyörii 13v tytön kanssa. Ja niiku sanoitkin, niin jos tuo tyttö on vähän sinisilmänen ja silleen niin eihän se tajua välttis mitä niillä jätkillä oliis mielessä...jos sä koettasit jutella sen kanssa ettei se enää pyöriis tuolleen niitten kaa? Mutta jos se ei halua lopettaa sitä niin ei se sun vastulla ole, mutta jos koettasit jutella? :)


      • Adele.
        anoo kirjoitti:

        Ei se koulumaailmakaan sillee pyöri et ekaks isketää varattui ja vaihdellaa poikii kokoajan ja sit oletetaan et kaikki sen unohtais.

        Ei tietenkään pahoinpitelyt ym. kuulu kenellekkään, mutta sepä siinä onkin; riippumatta siitä et se on koulu niin elämä on epäreilua sielläkin. Paikkansa ansaitsee koulussa luonteella.

        Mikäli olis reilua vittuilua niin tyttölle sanottaisiin että hän on naiivi ja tyhmä, poikia pyörittelevä ja jätettäisiin omaan arvoonsa. Näin ei käy, koska ihmiset omaavat katkeruutta luonnostaan.

        Se että onko tyyppi saasta riippuu toki siitä kuinka pahasti kiusaa tai pyörittelee poikia/tyttöjä.

        No se yks muija joka on sen pahimpii kiusaajia niin ei se sen poikaystävää mitenkään varsinaisesti pokannu. Se oli vaan salaa ihastunu siihen ja sit tää ämmä sai tietää ja alko kiusaa tota...

        Moni muuki inhoo sitä ämmää, ne ei vaan uskalla tehdä mitää. Kun se terrorisoi koko koulua... jopa opettajia. Kerran yks tyyppi joka joutu käymään kuraattorilla niiden takii nii siellä oli se kuraattori sanonu tälle yhelle tyypille ( ja mä tiedän todistettavasti tän yhden tyypin ja tiedän kans et se puhuu totta, koska nämä touhuperseet ovat sillonki ollu myös sen kimpussa..) nii se kuraattori sanonu ihan suoraan et aika hirveitä tyyppejä ovat, että hyvin ongelmissa ovat saaneet olla näiden muutamien nuorien kanssa. Enkä yhtään ihmettele... On vähän sellanen kuva niistä että ne ei tottele ketään, eikä mitään, eikä niiden vanhemmatkaan oo oikeen halukkaita laittamaan koko hommalle stoppia vaikka ovat ajat sitten jo tienneet että oma lapsi kiusaa niin eivät kun vaan hyssyttelevät asiaa ja facebookissa ylistävät omia kultamussukoitaan. Opettajille sit yrittää ne vanhemmat sanoo vähän jotain sinne päin et " joojoo.. me sanotaan meiän lapselle et lopettaa ton kiusaamisen. " mut kotona kuitenki sit varmaan haukutaan ja nauretaan niiden lasten kanssa ne opettajat kumoon ja se kiusattu lapsi ja sen vanhemmat.

        Mä tiiän, nää on ollu tälläsii jo ala-asteella! ne on sillonki kiusannu muita. Sillon vaan eivät kiusanneet viel tätä tyttöä. Ja samanlaiset jutut oli sillonki joitain tyttöjä kohtaan tai sit yhen tyypin ylipainosta ym...

        Niin miettikäähä tuota...

        Ja niihin muihin en ota kantaa et onko pokaillu varattuja ihan avoimesti tai ollu ihastunu, mut tiedän vaan tän jutun miten tää meni tän yhen kohalla.

        Ja toi poikien vaihto... Se alko jo ala-asteella seukkaa kun oltiin samassa koulussa nii tiiän senki. Joskus 5-6luokilla ja sillon sillä just vaihtu se poikakaveri niinku viikosta toiseen. Se vaan on jälkeen päin mulle sanonu et se ei ollu tarpeex kypsä...! nii sit se jäi jotenki niihi poikiin "koukkuun". Ei osannu enää olla vaan ilman. Oli niin kiva kun aina oli ihastunu, rakastunu ja oli parisuhde. Mut tänä päivänä se sanoo et ei se tienny ees kunnol ennen nyt ylä-asteella tuota tapaamaasa poikaa et mitä rakkaus on... eikä näin jälkikäteen aateltuna ees ehkä tykänny oikeasti niistä kenestäkään kovin syvästi joiden kans sillon oli. Se oli jotain kehittymätöntä tunnepaska sekoilua kuulema. Et ois saanu viel venaa ainaki pari vuotta ennen kun alko seurustelee. Et luuli olevansa tosi naisellinen ja ulkokuoriki oli sitä joo, mut pää tosi lahoo paskaa ja ehkä jossain asioissa oli jopa lapsellisempi kun muut ikäsesä...

        Ja jos kotoo ei saa minkäänlaist rajoi, rakkautta, opetusta siitä miten poikien kans tulis esimerkiks oikee oppisesti toimia kun tulee murkkuikään.. niin eiks toi oo nyt ihan normaalia päätyä hakee sit sitä huomioo väärällä tavalla muualta??

        Ja mä nyt yritän tässä vaan miettii et mikä on ollu oikein ja mikä väärin. Toi tyttö on joo tehny vääriä tekoja... mut niin on tehny hemmetisti noi kiusaajatki... ja toi kiusaaminen on kyl tosi väärin tota kohtaan kyl, vaikka ois tehny mitä!

        Ja voi luoja et on ollu ees pahaa... jos kukaan ei eees tiiä kenen kans se ois pannu... NII MIETI. On niitäki jotka nussii ympäri ämpäriinsä tuolla, nii tää ämmä nussii vaan muiden puheissa. Huoh.

        Ja tossa reilussa vittuilussa oon nyt sun kanssa samaa mieltä. Mitä toi toiminta sun mielestä sit on, mitä tolle tytölle tehdään...?


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        No se yks muija joka on sen pahimpii kiusaajia niin ei se sen poikaystävää mitenkään varsinaisesti pokannu. Se oli vaan salaa ihastunu siihen ja sit tää ämmä sai tietää ja alko kiusaa tota...

        Moni muuki inhoo sitä ämmää, ne ei vaan uskalla tehdä mitää. Kun se terrorisoi koko koulua... jopa opettajia. Kerran yks tyyppi joka joutu käymään kuraattorilla niiden takii nii siellä oli se kuraattori sanonu tälle yhelle tyypille ( ja mä tiedän todistettavasti tän yhden tyypin ja tiedän kans et se puhuu totta, koska nämä touhuperseet ovat sillonki ollu myös sen kimpussa..) nii se kuraattori sanonu ihan suoraan et aika hirveitä tyyppejä ovat, että hyvin ongelmissa ovat saaneet olla näiden muutamien nuorien kanssa. Enkä yhtään ihmettele... On vähän sellanen kuva niistä että ne ei tottele ketään, eikä mitään, eikä niiden vanhemmatkaan oo oikeen halukkaita laittamaan koko hommalle stoppia vaikka ovat ajat sitten jo tienneet että oma lapsi kiusaa niin eivät kun vaan hyssyttelevät asiaa ja facebookissa ylistävät omia kultamussukoitaan. Opettajille sit yrittää ne vanhemmat sanoo vähän jotain sinne päin et " joojoo.. me sanotaan meiän lapselle et lopettaa ton kiusaamisen. " mut kotona kuitenki sit varmaan haukutaan ja nauretaan niiden lasten kanssa ne opettajat kumoon ja se kiusattu lapsi ja sen vanhemmat.

        Mä tiiän, nää on ollu tälläsii jo ala-asteella! ne on sillonki kiusannu muita. Sillon vaan eivät kiusanneet viel tätä tyttöä. Ja samanlaiset jutut oli sillonki joitain tyttöjä kohtaan tai sit yhen tyypin ylipainosta ym...

        Niin miettikäähä tuota...

        Ja niihin muihin en ota kantaa et onko pokaillu varattuja ihan avoimesti tai ollu ihastunu, mut tiedän vaan tän jutun miten tää meni tän yhen kohalla.

        Ja toi poikien vaihto... Se alko jo ala-asteella seukkaa kun oltiin samassa koulussa nii tiiän senki. Joskus 5-6luokilla ja sillon sillä just vaihtu se poikakaveri niinku viikosta toiseen. Se vaan on jälkeen päin mulle sanonu et se ei ollu tarpeex kypsä...! nii sit se jäi jotenki niihi poikiin "koukkuun". Ei osannu enää olla vaan ilman. Oli niin kiva kun aina oli ihastunu, rakastunu ja oli parisuhde. Mut tänä päivänä se sanoo et ei se tienny ees kunnol ennen nyt ylä-asteella tuota tapaamaasa poikaa et mitä rakkaus on... eikä näin jälkikäteen aateltuna ees ehkä tykänny oikeasti niistä kenestäkään kovin syvästi joiden kans sillon oli. Se oli jotain kehittymätöntä tunnepaska sekoilua kuulema. Et ois saanu viel venaa ainaki pari vuotta ennen kun alko seurustelee. Et luuli olevansa tosi naisellinen ja ulkokuoriki oli sitä joo, mut pää tosi lahoo paskaa ja ehkä jossain asioissa oli jopa lapsellisempi kun muut ikäsesä...

        Ja jos kotoo ei saa minkäänlaist rajoi, rakkautta, opetusta siitä miten poikien kans tulis esimerkiks oikee oppisesti toimia kun tulee murkkuikään.. niin eiks toi oo nyt ihan normaalia päätyä hakee sit sitä huomioo väärällä tavalla muualta??

        Ja mä nyt yritän tässä vaan miettii et mikä on ollu oikein ja mikä väärin. Toi tyttö on joo tehny vääriä tekoja... mut niin on tehny hemmetisti noi kiusaajatki... ja toi kiusaaminen on kyl tosi väärin tota kohtaan kyl, vaikka ois tehny mitä!

        Ja voi luoja et on ollu ees pahaa... jos kukaan ei eees tiiä kenen kans se ois pannu... NII MIETI. On niitäki jotka nussii ympäri ämpäriinsä tuolla, nii tää ämmä nussii vaan muiden puheissa. Huoh.

        Ja tossa reilussa vittuilussa oon nyt sun kanssa samaa mieltä. Mitä toi toiminta sun mielestä sit on, mitä tolle tytölle tehdään...?

        Ja sori et näistä viesteistä tulee näin pitkii... on vaan niin paljon vastattavaa kaikille ym.


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        Ja sori et näistä viesteistä tulee näin pitkii... on vaan niin paljon vastattavaa kaikille ym.

        Ressu:

        Ääääää älkää nyt kehuko mua liikaa. Alan kokee itteni kohta jo joksikin antikristukseksi :D:D:D:D:D::D:D:D:D

        Ja joo, voinhan mä sen kanssa puhua. Oon tosiaan puhunu kyl aika paljon jo. Ja siis ei ne jätkät kuulemma oo pakottanu sitä mihinkää... hengailevat vaan kavereina. Mut kyl neki on yrittäny pokaa sitä. :D

        Mut tuntuu sillain et kun se tyttö menee selkeesti huonompaan kuntoon... ja sit jos se mokailee ja töppäilee vaan entistä enemmän. Niin jengi nauttii siitä ja pilkkaa... ihme efetki.

        Mitähän noiki miettii niinku joskus 30v tuosta?

        Aattelevatko edelleen et se mimmi on typerä huora vai mitä...?

        Mä en tiiä.

        Oon kovasti koittanu pohtii totaki. Huvit mulla...


      • anoo
        Adele. kirjoitti:

        Ressu:

        Ääääää älkää nyt kehuko mua liikaa. Alan kokee itteni kohta jo joksikin antikristukseksi :D:D:D:D:D::D:D:D:D

        Ja joo, voinhan mä sen kanssa puhua. Oon tosiaan puhunu kyl aika paljon jo. Ja siis ei ne jätkät kuulemma oo pakottanu sitä mihinkää... hengailevat vaan kavereina. Mut kyl neki on yrittäny pokaa sitä. :D

        Mut tuntuu sillain et kun se tyttö menee selkeesti huonompaan kuntoon... ja sit jos se mokailee ja töppäilee vaan entistä enemmän. Niin jengi nauttii siitä ja pilkkaa... ihme efetki.

        Mitähän noiki miettii niinku joskus 30v tuosta?

        Aattelevatko edelleen et se mimmi on typerä huora vai mitä...?

        Mä en tiiä.

        Oon kovasti koittanu pohtii totaki. Huvit mulla...

        Aivan liian pitkälle mennyttä vittuilua, eli (koulu)kiusaamista.

        Tilanne varmaan tosin rahottuis jos
        1. Tytön vanhemmat vetäis sen pois huonosta seurasta ja ilmiantais kiusaajat ylemmälle taholle (olisko ollu jotai sosiaaliviranomaisia, en oo varma ketkä tämmösii nyt hoitikaan).
        2. Näiden viranomaisten tai mitä onkaan yhteydenotto kiusaajien vanhempiin, rupee kyl tapahtuu ku sanotaa et "teidän lapsi siirretään eri kouluun ellei kiusaaminen lopu".

        Eli lähinnä vanhemmista kaikki on kiinni.


      • ressuthebaron
        Adele. kirjoitti:

        Ressu:

        Ääääää älkää nyt kehuko mua liikaa. Alan kokee itteni kohta jo joksikin antikristukseksi :D:D:D:D:D::D:D:D:D

        Ja joo, voinhan mä sen kanssa puhua. Oon tosiaan puhunu kyl aika paljon jo. Ja siis ei ne jätkät kuulemma oo pakottanu sitä mihinkää... hengailevat vaan kavereina. Mut kyl neki on yrittäny pokaa sitä. :D

        Mut tuntuu sillain et kun se tyttö menee selkeesti huonompaan kuntoon... ja sit jos se mokailee ja töppäilee vaan entistä enemmän. Niin jengi nauttii siitä ja pilkkaa... ihme efetki.

        Mitähän noiki miettii niinku joskus 30v tuosta?

        Aattelevatko edelleen et se mimmi on typerä huora vai mitä...?

        Mä en tiiä.

        Oon kovasti koittanu pohtii totaki. Huvit mulla...

        Juuh, kyllähän se vähän oudolta kuulostaa tosiaan että 20v jätkät oliis ihan vaan kavereina 13v tytön kanssa...hienoa että oot puhunu! Tosiaan, ei se sun vastuulla oo mutta hienoo kun yrität auttaa sitä :)

        No kun sua on syytä kehua :) Koska sunkaltaisia nuoria on oikeesti aika harvassa :) ja antikristus tarkoittaa ns. paholaisen lähettilästä :DD se on siis niikun Jeesuksen vastakohta tavallaan :D ihan for information. Liittypä asiaan.

        Tuo kierre mistä puhuit, että kun se mokailee ja töppäilee vaan entistä enemmän, ja sitä kiusataan siitä yhä enemmän, niin se on hyvin mahdollista...kun kuulee päivittäin kaikilta että on tyhmä huora jne. niin kai sitä alkaa itsekin uskoa siihen, etenkin kun on nuori eikä vielä käsitä kaikkea...


      • ressuthebaron
        ressuthebaron kirjoitti:

        Juuh, kyllähän se vähän oudolta kuulostaa tosiaan että 20v jätkät oliis ihan vaan kavereina 13v tytön kanssa...hienoa että oot puhunu! Tosiaan, ei se sun vastuulla oo mutta hienoo kun yrität auttaa sitä :)

        No kun sua on syytä kehua :) Koska sunkaltaisia nuoria on oikeesti aika harvassa :) ja antikristus tarkoittaa ns. paholaisen lähettilästä :DD se on siis niikun Jeesuksen vastakohta tavallaan :D ihan for information. Liittypä asiaan.

        Tuo kierre mistä puhuit, että kun se mokailee ja töppäilee vaan entistä enemmän, ja sitä kiusataan siitä yhä enemmän, niin se on hyvin mahdollista...kun kuulee päivittäin kaikilta että on tyhmä huora jne. niin kai sitä alkaa itsekin uskoa siihen, etenkin kun on nuori eikä vielä käsitä kaikkea...

        Ja noista sen kiusaajista. Kun kerroit että ne on tehny tota jo ala-asteella eri tyypeille, niin se kertookin niistä jo jotain. Ne vaan tykkää kiusata (rääkätä) ihmisiä, ja tää tyttö nyt vaan sattu joutuun riitoihin niiden kaa, teki ehkä tyhmästi itsekin mutta kuitenkin, nuo sen kiusaajat on paljon tyhmempiä ja paljon...no, kusipäisempiä. Ja noista vanhemmista oon aikalailla samaa mieltä. Mun mielestä on veemäistä kun opettajilla ja kuraattoreilla yms. ei oo oikeesti mitään keinoja saada tollasia paskiaisia kuriin...jos sillon ei kotona kiinnosta niin ne saa tehdä ihan mitä haluaa, vaikka tuhota toisen elämän, ilman että kukaan tekee mitään. Tosi reilua ja oikeudenmukaista joo.


      • ressuthebaron
        ressuthebaron kirjoitti:

        Ja noista sen kiusaajista. Kun kerroit että ne on tehny tota jo ala-asteella eri tyypeille, niin se kertookin niistä jo jotain. Ne vaan tykkää kiusata (rääkätä) ihmisiä, ja tää tyttö nyt vaan sattu joutuun riitoihin niiden kaa, teki ehkä tyhmästi itsekin mutta kuitenkin, nuo sen kiusaajat on paljon tyhmempiä ja paljon...no, kusipäisempiä. Ja noista vanhemmista oon aikalailla samaa mieltä. Mun mielestä on veemäistä kun opettajilla ja kuraattoreilla yms. ei oo oikeesti mitään keinoja saada tollasia paskiaisia kuriin...jos sillon ei kotona kiinnosta niin ne saa tehdä ihan mitä haluaa, vaikka tuhota toisen elämän, ilman että kukaan tekee mitään. Tosi reilua ja oikeudenmukaista joo.

        Ja anoo: tiedätkös mikä tuossa on ongelmana? Nuo kaikki ovat hyviä ja oikeita keinoja, mutta kun mitään niistä ei voida toteuttaa. Suomessahan ei kiusaajia voida siirtää toiseen kouluun jos ei vanhemmat siihen suostu.


      • anoo
        ressuthebaron kirjoitti:

        Ja anoo: tiedätkös mikä tuossa on ongelmana? Nuo kaikki ovat hyviä ja oikeita keinoja, mutta kun mitään niistä ei voida toteuttaa. Suomessahan ei kiusaajia voida siirtää toiseen kouluun jos ei vanhemmat siihen suostu.

        Toista sanoi asiasta luennoitsija koulullamme.


      • ressuthebaron
        anoo kirjoitti:

        Toista sanoi asiasta luennoitsija koulullamme.

        Tarkoitatko nyt tuota asiaa että kiusaajat siirrettäisiin toiseen kouluun?

        Ja näistä koulukiusaamisesta luennoitsijoista...olen valitettavan usein huomannut että he puhuvat puuta heinää.


      • ressuthebaron
        ressuthebaron kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt tuota asiaa että kiusaajat siirrettäisiin toiseen kouluun?

        Ja näistä koulukiusaamisesta luennoitsijoista...olen valitettavan usein huomannut että he puhuvat puuta heinää.

        Niin ja hei, minkäs ikäinen olet? Ihan mielenkiinnosta kysyn.


      • anoo
        ressuthebaron kirjoitti:

        Niin ja hei, minkäs ikäinen olet? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

        Tämän luennoitsijan kertomuksen mukaan hän teki ehdotuksen, että eräs oppilas siirrettäisiin toiseen kouluun kun kiusaaminen on jatkunut huomautuksista huolimatta. Tässä välissä kiusaajan isä otti aikalisän, ja siihen sitten loppui kiusaaminen.

        En oo ihan täysin varma minne, mutta kiusaajan siirtämisestä jonnekkin oli kuitenkin kysymys.

        Ja 15-vuotias olen.


      • Wilma2
        anoo kirjoitti:

        Tämän luennoitsijan kertomuksen mukaan hän teki ehdotuksen, että eräs oppilas siirrettäisiin toiseen kouluun kun kiusaaminen on jatkunut huomautuksista huolimatta. Tässä välissä kiusaajan isä otti aikalisän, ja siihen sitten loppui kiusaaminen.

        En oo ihan täysin varma minne, mutta kiusaajan siirtämisestä jonnekkin oli kuitenkin kysymys.

        Ja 15-vuotias olen.

        tää likka avas tän saman keskustelun vauvalehden aihe vapaa-palstallekin. Kertoi kai liikaa yksityiskohtia koska nyt se keskusteluketju on poistettu. Miks pitää veulata kaverin asioita ympäri nettiä?


      • Adele.
        Wilma2 kirjoitti:

        tää likka avas tän saman keskustelun vauvalehden aihe vapaa-palstallekin. Kertoi kai liikaa yksityiskohtia koska nyt se keskusteluketju on poistettu. Miks pitää veulata kaverin asioita ympäri nettiä?

        Niin tein ja ei sitä poistettu sen takii, et mä oisin sen enempää levittäny sielläkää yksityistä tietoo siellä kun täällä vaa sen takii et sinne rupes tulee idiootteja aikuisii vittuilemaa. Et teinä häpeisin.


    • oon se sama koulukiu

      Sori ku en vastannu oli vähän selvittelyy mut joo oon poika11v ja mua kiusataan koska tai no niil ei oo mitää muut tekemist ku kiusaa mua ne kuulemma kiusaa vaa koska ne vaa valikoi jonku ja sit kiusaa.
      ps: onks jollai vinkkei siihe et ku ei uskalla sanoo miten itseään kiusataaan tai siis alkaa tulee niiku sillee et mitähä toi tekee mulle huomenna ja et sillee alkaa itkettää?
      vastauksia kiitos.
      ja oon se koulukiusattu mut en rekisteröiny sitä siis se jolta kysyit minkä ikäne oot jne
      oon sama poika

      • Adele.

        Tekis mieli halaa sua koulukiusattu poika. :) *halaus*


    • Poika 16 v

      Moikka!
      Luin tän jutun läpi ja ihmettelen tätä hässäkkää tän ympärillä.

      13v tyttö haluaa antaa pillua monelle jätkälle ja nauttii siitä. Ryyppiskelee viikonloppusin ja jakaa pillua ja nussii monen pojan kanssa ja nauttii siitä.
      Miks siihen pitäs kenenkään puuttua, sehän on näitten ihmisten ja varsinkin tän tytön nautinto.

      No aina on kateellisia ihmisiä, jotka haluis kieltää kaiken kivan, mutta siinähän yrittävät, mutta eivät onnistu, miksi tyttö kivastansa luopuisi.

      Miks tämmösestä normaaliin elämään kuuluvista tavallisista asioista pitää vaahdota, kuin vähäpäiset ja tehdä väkisin oikeeta kunnon virkamiessoppaa, jonka reseptissä on liian monta kokkia:
      opettajat
      kuraattorit
      rehtorit
      psykologit
      poliisit
      vanhammat
      kiusaajat
      kuisatut
      lässytelijät
      kaikentietävät
      paskanpuhujat
      ystävät
      viholliset
      muuten vaan sekaantujat
      ym ym ym
      Hei lopettakaa jo toi turhanpäiväinen paskan lässyttäminen.

      Terveisin: Poika 16 v

      • Adele.


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        Ja täs ketjus on jo nii paljo vastauksii ja on muute tärkee ketju ja tolleesti ja hyvä et pysyy vaan ylhääl.

        Mut ressulle ja anolle kuitenki lyhyesti:

        Oon teidän kans iha samaa mieltä. Ja niimpä, tosi kusipäämaisii kun kiusanneet jo ala-asteella... niide koko perheet on samanlaisii, veljistä lähtien myös. Mä oon nähny ton ite omin silmin. Ja niihän se kuuluis mennä et ne kiusaajat pitäs saada jonnekki muualle sielt...

        Mä en tajuu ees et miten niiden koko perheet voi olla tollasii kiusaajii? niinku MIKSI?

        Ja antikristus joo. Hahahaha :D:D:DD:::


      • Adele.
        Adele. kirjoitti:

        Ja täs ketjus on jo nii paljo vastauksii ja on muute tärkee ketju ja tolleesti ja hyvä et pysyy vaan ylhääl.

        Mut ressulle ja anolle kuitenki lyhyesti:

        Oon teidän kans iha samaa mieltä. Ja niimpä, tosi kusipäämaisii kun kiusanneet jo ala-asteella... niide koko perheet on samanlaisii, veljistä lähtien myös. Mä oon nähny ton ite omin silmin. Ja niihän se kuuluis mennä et ne kiusaajat pitäs saada jonnekki muualle sielt...

        Mä en tajuu ees et miten niiden koko perheet voi olla tollasii kiusaajii? niinku MIKSI?

        Ja antikristus joo. Hahahaha :D:D:DD:::

        Nii ja se miks mä kirjotin sinne vauvalle nii kun selasin sitä palstaa nii huomasin siel sellasen keskustelun mis tollanen huono maine on seurannu niitä ihmisii KOKO IÄN...

        Nii mä iha säikähin!

        Ite en ainakaa tollasta kestäis...

        Ei kukaa kestäs.....

        Tappasin itteni tai joutusin loppujen lopuks ikuisiks ajoiks jonnekki suljetulle hoitoo, jos sekoisin, enkä kestäis enää sitä ja kykenis silti tappaa itteeni..


      • Boy 16v
        Adele. kirjoitti:

        Nii ja se miks mä kirjotin sinne vauvalle nii kun selasin sitä palstaa nii huomasin siel sellasen keskustelun mis tollanen huono maine on seurannu niitä ihmisii KOKO IÄN...

        Nii mä iha säikähin!

        Ite en ainakaa tollasta kestäis...

        Ei kukaa kestäs.....

        Tappasin itteni tai joutusin loppujen lopuks ikuisiks ajoiks jonnekki suljetulle hoitoo, jos sekoisin, enkä kestäis enää sitä ja kykenis silti tappaa itteeni..

        Adele. Muutama kysymys sulle.

        Onko tämä 13v huoraksi haukuttu tyttö tietoinen tästä nettikirjoittelusta?

        Jos ei ole, niin sinun velvollisuutesi on ilmoitta hänelle nyt heti.

        Sinun velvollisuutesi häntä kohtaan on myöskin pyytää häneltä vastine, mielipide, omakätinen vastaus tähän höpinään.

        Sinä olet ainoa, joka voi sen tehdä, sillä sinähän tunnet hänet.

        Haluan, ja varmasti kaikki muutkin haluavat kuulla tältä tytöltä itseltään missä mennään.

        Haluathan sinäkin Adele.?


      • Adele.
        Boy 16v kirjoitti:

        Adele. Muutama kysymys sulle.

        Onko tämä 13v huoraksi haukuttu tyttö tietoinen tästä nettikirjoittelusta?

        Jos ei ole, niin sinun velvollisuutesi on ilmoitta hänelle nyt heti.

        Sinun velvollisuutesi häntä kohtaan on myöskin pyytää häneltä vastine, mielipide, omakätinen vastaus tähän höpinään.

        Sinä olet ainoa, joka voi sen tehdä, sillä sinähän tunnet hänet.

        Haluan, ja varmasti kaikki muutkin haluavat kuulla tältä tytöltä itseltään missä mennään.

        Haluathan sinäkin Adele.?

        Voi boy16, kyllä se tietää et mä oon avautunu tästä jutusta netissä.

        Ja mä tiedän kyl missä mennää, kun nään sitä joka päivä. :D


      • ressuthebaron
        Adele. kirjoitti:

        Voi boy16, kyllä se tietää et mä oon avautunu tästä jutusta netissä.

        Ja mä tiedän kyl missä mennää, kun nään sitä joka päivä. :D

        Millasena sen tytön tilanne on nytten? Tietääkö koulun opettajat muuten tuosta millä lailla, siis tosta kiusaamisesta?


    • 18+4

      Moi!
      Eli mä oon nyt se tyttö ketä kiusataan.
      Me varmaan lopetetaan nyt Adelen kans tänne palstalle kirjottelu tän viestin jälkeen, koska tää ketju on jo tosi pitkä ja tänne on varmaan tullu kaikki tarvittavat vastaukset ja te tietty voitte jatkaa kirjottelua tän jälkeenki, mut me tuskin tullaan tänne enää ainakaa vastailemaan. Lukasta saatetaan joskus. :)

      Niin tosiaan. Mä tein tosi tyhmiä juttuja ja peruisin nyt ne kaikki jos voisin.
      Samalla haluaisin erillaisen perheen jos saisin päättää.
      Mut sitä kun ei saa muutetuks joten minkäs teet...

      Mä en eka halunnu kertoo porukoille tai opettajille.
      Mut nyt Adele on painostanu mua niin paljon et varmaan tuun tekemään sen.
      Mä en todellakaan nimittäin jaksa enää tuota kiusaust!

      Vaikka tein edelleen kaikkee hiton tyhmää... ja varmasti ansaitsin rumasta käytöksestäni rangaistuksen, nii mä oon tosi lopussa jo näin heti alkuun kun tuo on niin rajua, nii en koe et mua silti pitää rääkätä tolla tavalla. Et tosiaan just joku vähempiki ois riittäny. Esim. muutama ilkee sana ja porukasta eristäminen. Ei mikään jatkuva rääkkääminen.

      Toivon vaan et tää elämänvaihe on joskus elämässäni ohi ja pääsen keskittyy normaaliin, tavalliseen elämään iha rauhassa. Ei mua tästä voida kokoo ikää rangaista, jos niin tehtäis.. en koskaan tajuais sitä ja tappaisin varmaa itteni. On se käyny nytki mielessä, jotkut päivät tuntuu vaan niin pirun synkiltä :S

      En haluu ikinä enää noita naamoja nähdäkkää, koskaa sit kuulla niistä jne!

      Pelkään vaan et pystynkö mä tän jälkee siihen koskaan... tai et tuleeko siitä mitään...

      Jos nää asiat seuraa mua aina, niinku Adele sano et vauva palstalla oli sanottu.

      En kestäis sitä yksin jäämisen tuskaa, en saa koskaan miestä, lapsii.. muutenki vapaata elämää ja ystävii.. kummasti tää vaan syö mua, siks vittuilen jatkuvasti kaikille, en maha sille vaan mitää, tiiän et se on väärin. Mut en maha sille vaa mitään. :( pakko ois vissiin yrittää kovempaa, vaikka tuntuu et voimat on iha lopussa.

      Tiiän, oon varmaan heikko ihminen. Sitäki mulle on sanottu.

      Mut joo...

      Eipä tässä kummempaa.

      Pakko yrittää selvii.

      xoxo.

      • Adele.

        Hei ****!

        Sä oot tosi kaunis ja nätti ihminen. Sun ei tarvii kokee tollast syyllisyyttä. Ja sit sellanen juttu mitä sanoit tänää siitä et sun täytyis luopuu koko sun seksuaalisuudest nii muista et ei sekää oo oikein... et oo rohkeesti vaan avoin ja sexikäs, mut muista nyt rajat kun tota kiussaamistakin on tapahtunu. :( vaikka SE tuskin enää automaattisest vaikuttas sen poistumiseen mut moni muu asia kyl voi vaikuttaa tohon kiusaamise poistumiseen... niitä on käsitelty just täs ketjussa. Mennää rohkeesti vaa puhuu luokanvalvojalle eka näist asioist ja sit vaik se joutus kertoo sun porukoille ja lähtis ne jutut menee siit eteenpäin nii mä oon koko aja sun tukena... sun porukat on iha täyttä paskaa mut kelaa, jonain päivänä sä oot niistäki iha varmasti vapaa!


      • anoo

        Syvällistä tekstiä, mutta pakko sanoo et cmon... sä oot 13v, se elämähän vasta alkaa yläasteen jälkeen. Älä mieti mitää avioitumisasioita täsä kohtaa. Sitäpaitsi kun ysiltä pääset niin ei tarvitse välttämättä samoja naamoja kattella; saat ihan uuden kouluelämän.


      • Boy 16
        anoo kirjoitti:

        Syvällistä tekstiä, mutta pakko sanoo et cmon... sä oot 13v, se elämähän vasta alkaa yläasteen jälkeen. Älä mieti mitää avioitumisasioita täsä kohtaa. Sitäpaitsi kun ysiltä pääset niin ei tarvitse välttämättä samoja naamoja kattella; saat ihan uuden kouluelämän.

        No jos et oo nussinu, niin mitä oot tehny, et pitää itsarii miettii?

        No ei tunnu uskottavalta!


      • ressuthebaron
        Boy 16 kirjoitti:

        No jos et oo nussinu, niin mitä oot tehny, et pitää itsarii miettii?

        No ei tunnu uskottavalta!

        Kiusaaminen? Aika moni on kuule tehnyt itsarin sen takia, mutta tuskin tämä tyttö tekee, toivon ainakin niin.


      • Boy 16v
        ressuthebaron kirjoitti:

        Kiusaaminen? Aika moni on kuule tehnyt itsarin sen takia, mutta tuskin tämä tyttö tekee, toivon ainakin niin.

        Niin, siis , tyttö ei ookaan tehny mitään, mut jotkut kiusaa tyttöö ei mistään, niin tyttö meinaa tehdä itsarin?

        Hei haloo, eihän tässä oo mitään järkee!!!
        Siis mikä nenäpäivä tää oikein on?

        Siis onks tää joku virkamies performanssi?

        Ok Joo on tosi hauska Tap Tap!

        Eikö tyhmyydellä oo mitään rajaa?


        Eikö Suomen laki edes sano mitään, kuinka tyhmä ihminen saa olla?


      • Boy 16v
        Boy 16v kirjoitti:

        Niin, siis , tyttö ei ookaan tehny mitään, mut jotkut kiusaa tyttöö ei mistään, niin tyttö meinaa tehdä itsarin?

        Hei haloo, eihän tässä oo mitään järkee!!!
        Siis mikä nenäpäivä tää oikein on?

        Siis onks tää joku virkamies performanssi?

        Ok Joo on tosi hauska Tap Tap!

        Eikö tyhmyydellä oo mitään rajaa?


        Eikö Suomen laki edes sano mitään, kuinka tyhmä ihminen saa olla?

        Adele.
        Kuule, älä pelkää, että tyttö lyopus seksuualisuudestaan ja rohkeesta sexistä.

        No eipä todellakaan, koska orgasmit on niin kivoja, että jokainen tyttö, joka on oikeesti, vaikka pojan sormettamalla ja klitoriksen taitavalla käsittelyllä päässyt iloitsemaan muhkeista orgasmeista, ei niistä ikinä luovu!

        No mistäkö tiedän, no juuri siitä, että minulla on hyvin taitavat kädet ja kieli ja runsaasti kokemusta näistä jutuista.


    • 17+9

      Mä oon nyt täs atk:s kun meillä on ruotsia, mut käyn viel vastaa nopee vaikka ei sais olla tämmösil sivustoil.

      Mut joo elikkäs sen takia oon miettiny itsarii koska... en jaksa tota kiusaamist. Ja koen et mulla ei oo ulospääsyä näistä asioista. :( en kestäis elää koko loppuikää tälläsen maineen ja nimittelyn kaa!

      Ja sehän täs on kun mun omatunto ei oo täysin puhdas. Mä koen et mä oon tehny ees IHAN VÄHÄN vääriä juttuja. Mä tiedän sen et oon säätäny holtittomasti poikien kaa, oon vieläki tavallaan koukussa sellaseen seksiviestittelyyn. Enää en seurustele kyl joka viikko eri pojan kanssa koska kukaan ei halua seurustella mun kans... ei ees se poika johon oon nyt luultavasti oikeesti rakastunu. Kukaan ei enää usko, et mä, koskaan, ikinä, voisin rakastaa ketään aidosti ja oikeesti. Tuskin ees aikuisena. Ja hävettää et ihastuin joskus varattuihi poikiin... ja yritin epäsuorannaisesti sitä tai en osannu täysin salata sitä ihastust. Kun mulle joka päivä toitotetaan ma-su, joo viikonloppunaki ku keinoja on, miten huora mä oon ja likanen... nii ei pää enää kestä! häpeilen itteeni jne. Oon miettiny myös viiltelyy... mikään ei tunnu enää miltään, paitsi kivulta. :( koen et oon tosi paha ihminen, vaikka kaikki luulee et mä pidän itteeni tosi ylimielisenä ja kusipäämäisenä.. yritän peittää ehk vähä sellasel itsekkyydel mun kivun. Muhun sattuu tosi,tosi,tosi, paljon ja mä oon tosi surullinen. :c

      • Boy 16v

        Mä en millään tajuu, mikä tässä nyt mättää?
        Siis oikeesti sä et oo tehny mitään semmosta, mistä sun tarttis häpeillä, tai pyydellä anteeksi
        Jotkut pojat on ihastunu suhun ja sä niihin. OK ne on ollu varattuja. Eihän se oo sun, vaan niitten kundien ongelma. Tollasii sattuu aina ja useimmille, myös aikuisille.
        Ne on kokemuksii, elämää, usein jopa sitä pientä kutinaa sinne vatsan pohjaan, joka juuri tekee tän normaalin tavallisen tylsän elämän elämisen arvoiseksi.
        Nauti niistä tunteista ja elä.
        Leeben und leeben lassen!
        Sanoo saksalainen.


    • ressuthebaron

      En tajua mitä sä koetat selittää, boy 16 mutta kiusaaminen on asia jonka kohteeksi joutuu monet vaikkei olisi mitään väärää tehneetkään, ja moni todella hyvä ihminen on sen takia päätynyt aivan turhaan itsariin.

      Tyttö, jota kiusataan: älä ees mieti viiltelyä, sillä siitä ei ole kuin haittaa, sitä et halua aloittaa. Ja se että ihastuu varattuun poikaan ei ole väärin, se että iskee sen ja varastaa sen sen tytöltä on väärin muttei mitään anteeksiantamatonta - sä et oo tehnyt mitään sellasta mikä oikeuttais tollaisen kiusaamisen, et todellakaan! Etkä sä ole tuhonnut loppuelämääsi, sulla on edelleen oikeus rakastumiseen ja rakkauteen, ja luultavasti olet nyt jopa kokemuksista viisastuneempi. Toivon sulle hyvää :)

      • Boy 16v

        Moi 17 9 ymmärsin, että sä olet tämä tyttö, jota kutsutaan huoraksi.
        Eijös nyt viimeistään olis aika kertoa, että mitä sä oot tehny, ellei se ole tiedossa, niin kuinka joku voi ottaa kantaa sun puolesta , tai vastaan.
        Sä kerrot arvotuksia:
        "Mä koen, että mä oon tehny IHAN VÄHÄN vääriä juttuja.....oon koukussa seksiviestittelyyn..."
        OK nää varmaan kertoo paljon sulle 17 9, mutta kertooko ne jotain jollekki muulle, no ei todellakaan yhtään mitään.

        Kerroppas nyt ihan nätisti, mitä on oikeasti tapahtunut, oikeasti, niin katsotaan sitten mikä on tilanne.
        Jos sä et halua kertoo asian oikeata laitaa, niin sullon kaikki tämä deittailu on ollut räysin turhaa ja vain sun egon sairasta huomionhaun kasvattamista.

        Eiköhän nyt olis se yhdestoista hetki kertoa, miten ne asiat oikeasti on.

        Jään kuulolle!


      • ressuthebaron
        Boy 16v kirjoitti:

        Moi 17 9 ymmärsin, että sä olet tämä tyttö, jota kutsutaan huoraksi.
        Eijös nyt viimeistään olis aika kertoa, että mitä sä oot tehny, ellei se ole tiedossa, niin kuinka joku voi ottaa kantaa sun puolesta , tai vastaan.
        Sä kerrot arvotuksia:
        "Mä koen, että mä oon tehny IHAN VÄHÄN vääriä juttuja.....oon koukussa seksiviestittelyyn..."
        OK nää varmaan kertoo paljon sulle 17 9, mutta kertooko ne jotain jollekki muulle, no ei todellakaan yhtään mitään.

        Kerroppas nyt ihan nätisti, mitä on oikeasti tapahtunut, oikeasti, niin katsotaan sitten mikä on tilanne.
        Jos sä et halua kertoo asian oikeata laitaa, niin sullon kaikki tämä deittailu on ollut räysin turhaa ja vain sun egon sairasta huomionhaun kasvattamista.

        Eiköhän nyt olis se yhdestoista hetki kertoa, miten ne asiat oikeasti on.

        Jään kuulolle!

        Mikä pakko tuolla tytöllä muka on kertoa nettiin kaikkien luettavaksi yhtään mitään sellaista mitä se ei halua?


      • Boy 16v
        ressuthebaron kirjoitti:

        Mikä pakko tuolla tytöllä muka on kertoa nettiin kaikkien luettavaksi yhtään mitään sellaista mitä se ei halua?

        No eipä todellakaan ole mikään pakko, mutta kuinka voi keskustella, tai ottaa väkevästi kantaa asiasta, josta ei tiedä höykäsen pöläystäkäkään?

        Niin, teille naisille (tytöille) se ei tietenkään tuota ongelmaa (oletteko kaikki ajatusten lukijoita, tai muuta vastaavaa)?
        Meillä jätkillä homma ei mene ihan niin yksinkwrtaista teittiä.


    • dfhrdrdsgr

      Sori mutta jos 13- tai 14-vuotias tyttö on "seurustellut tosi monen kanssa" tai tehnyt "monta muutakin asiaa" niin kyseessä on kyllä puhdas HORO joka ei kunnolliseksi muutu vaikka voissa paistaisi!

      Kyllä sen jo teini-iässä näkee, millainen tulevaisuus kakaralla on - kerran jakorasia, aina jakorasia.

      • Boy 16v

        17 9=neitsyt, kuinka neitsyttä voidaan haukkua huoraksi ja jakorasiaksi?

        Tottakai jokaista voidaan haukkua miksi vaan, ja jokainen voi haukkua ketä vaan miksi vaan.

        Miksi näistä kukaan ottas mitään pultteja?

        Mun tyttöystävällä 15v on ihana uros kultainen noutaja. Arvaa kuinka pahat puheet ja juorut ja mukamas varma tieto kertoo,kuinka hän nuolettaa pilluansa koirallaan ja saa joka päivä varmat orgasmit, niin on sen takia aina iloinen ja hyvällä tuulella.
        Tietenkin juorujen ja panettelujen mukaan hän antaa myös koiran nussiaan itseään vähintään 2-4 kertaa viikossa.

        Missään näistä väitteistä ja juoeruista ei ole totuuden häivääkään, niin eipä tommosten juttujen levittäjiin voi suhtautua, kuin säälistä nauraen ja hämmästellen juoruajan typeryyttä ja yksinkertaisuutta.

        Jotenkin voisi kuvitella, että jokaiseella ihmisellä, se pikku pähkinä siellä korvien välissä kertos jotain, mutta EI, ei kaikilla.

        Jotenkin tuntuu, että tässä idioottien ja sarvikuonojen maassa ei ainakaan tarvitse pelätä, että meidän sitkeästi vaalima ja hartaasti rakastama kansanperinteemme kuihtuisi, tai osoittaisi katoamisen merkkajä.
        Niin, että mikäkö se on, joka voi aina hyvin, ei koskaan katoa minnekkään, vaan lisääntyy ja lisääntyy? Se on

        TYHMYYS, TYHMYYS, TYHMYYS


    • 18+8

      Nii Adele on kertonu kaiken jo tääl mitä mä oon tehny ja ite kerroin tos kans, et jos niistä ei selvää ota nii sit ei ota.

      dfhrdrdsgr, Ja sulle typeryydestä erityis kiitos! oon varmaan horo nyt sit koko loppuikäni ja mun pitää koko loppuikäni kärsiä kun mä oon tehny nii hirveitä virheitä. Niinkö?

      Eli eipä tarvinnu seksii harrastaa et oisin huora...

      Voi minua tyhmää.

      Mut tiedoks sulle paskapäälle, en kyl rupee kärsii kooko loppu ikää sen takii et tein täs iäs jotain typeriä poika sähläyksiä ja aika nuorena oon kuitenki tajunnu jo et ne ei ollu viisaita juttui kaikki mitä tein mut ei tossa ois pitäny mitää nii vakavaa tapahtuu et kenenkää ulkopuolisen maailma siihen kaatuis! mun voi kyllä tohon kiusaamiseen kaatuu... et xoxo,xoxo,xoxo. srry sorry sorry. pyhyyden lähettiäälle.

      Et minua et saa alistettua ja kokee et mulla pitäis olla koko ajan paha olo tai hävetä itteeni ees sen takii et kun en oo harrastanu seksii. Vitun hyvä sulle tuomaroida sieltä jos oot ite ollu tarpeeks fiksu et oot välttyny tekemästä tollasii virheitä, mut ei kai se väärin oo jos sit joku NUORI tekee!!! Kerran alkoholisti, aina alkoholisti? en iha kauheesti laittais takeita sille mitä ihminen on ala-ikäsenä nii sitä samaa se on sit 30-vuotiaanaki... :::) ihan pakosti. Minne ne ihmiset kasvais ja kehittyis, kaikki jää tolle tasolle ja jos ei kivusta opita, ihmisillä ei ole koskaan mahdollisuutta oppia virheistäänkää. Siinäki onnistuit kumoamaan vuosisatojen sananlaskun. Koska olethan sinä viisas, viisas, viisas ihminen ja pyhimys.

      VIRHEETKIN VOI OLLA ERILLAISIA?

      OOTSÄ TEHNY VIRHEITÄ? OOTSÄ OPPINUT NIISTÄ? NEKÖ SUN TEKEMÄT ASIAT VOI OLLA SIT VIRHEITÄ MUT MUN TEKEMÄT EI?

      Mun seksuaalinen luonne ei katoo vittuunkaan, mut ymmärrätkö, kun mä olen kärsinyt näin paljo ja mulle tulee ikää lisää, niin mä voin oppia kontrolloimaan sitä eritavalla. En tee enää ylilyöntejä. En mokaile.
      Äläkä rupee sössöttää tänne et ei kiinnosta, kerta ite kuitenkin vastaat tänne. :D

      Nyt me ollaan Adelen kaa nii paljo vastattu täällä et enää ei olla vastaamas mihinkää ja munkin kans sai nyt tässä muutamassa viestissä keskustella vielä.

      Et näihin haluisin kuulla vielä vastauksen, mutta sitä tuskin sulta löytyy siihen Biiiitch.

      • 18+5

        Et elä elämäsi hymyillen. Mä haluun vaan saada ihmiset ajattelemaan asioita, PUOLUSTAMATTA IHTEENI YHTÄÄN SEN ENEMPÄÄ. Koska mä myönsin et oon tehny virheitä. Mut et vikaa on teissäkin jotka huutelette vaan et horo, horooo, hooooro.

        Luulette olevanne jotain pyhimyksii ja mä hirmu paha ihminen, et teillä on jokin OIKEUS kiusata tällästä "horoa". Ottakaahan vastuu jumalauta myös niistä omista teoistanne!

        Ja toikin joka tuossa anteeks pyydellen :D:D:D kirjotteli mulle niin tais olla naispuolinen henkilö ja mua vanhempi, mut silti kykenee sanoo tollasta.

        Mut harva 30-40v ihminen yhdistäs mihinkään 13-14v lapseen mitään huora sanaa ees, vaikka se ois tehny mitä. Menkää just jonnekki lapsipalstalle ja kysykää vaik jos ette minua usko, siinä voitte kans miettii et miks sellanen elämää nähny järkevä n. keski-ikänen ei ikinä yhdistäis huora sanaa just ylä-asteelle menneeseen vaik se ois tehny mitä. Onkohan ne sit ihan tyhmii ja suurin osa tän ikäsistä mitä nyt tähän palstalle vastanneista niin niistäkin viisaampia?

        Hih. :))


      • ressuthebaron

        Ei kannata välittää mistään Suomi24:n nettihaukkujista. Hyvä elämä sulla on vielä edessä, pidä siitä kiinni :)


    • 8+3

      Toivon mukaan. :) miks sä täällä ressu muuten väität jossain olevas 15v vaikka profiilissa näkyy että olet 36v..?

      • ressuthebaron

        Siellä mun profiilissa lukee myös että en kerro tarkkaa ikääni mutta olen ylä-asteikäinen poika. No, nythän mä sen iän kerroin mutta ihan sama. Siis se ikä siellä profiilissa ei siis oo oikea, ei vain huvittanut laittaa syntymäpäivääni siihen siis :)


    • 19+14

      Ok.. :)

      • Boy 16v

        Niin, kyllä juttua tulee OK.

        Mutta, voisitko nyt vihdoin kertoa, että mitä ihmettä sä oot niitten jätkien kanssa tehnyt, joka niin hävettää, kun et kerran nussinutkaan ole!?!?!?

        Siis ihan yksinkertaosesti.

        Tein .......
        ja sitten ....... ja vielä tuli .........

        Yhdellä lauseella kaikki selviää.

        Nyt tätä on jauhettu 130 lässytystarinan verran, mutta asia on edelleen sanomatta.

        Siis mitä on tullu tehtyä?


    • Silmänkääntötemppu

      Jos joku on ollut alaikäisen kanssa "silleen" tai melkein silleen, niin hänethän pitää ilmiantaa poliisille. Kerroit, että tyttö pyörii vanhempien miesten kanssa. Hänhän on hyväksikäytetty lapsi, eipä ihme että oireilee. Ympäristö yrittää taas vierittää syyn pois tekijöiden niskoilta, sairas kun on.

      • Boy 16v

        Niin, tässä on nyt käynyt, niinkuin sille entiselle pojalle, joka melkein sai, mutta tyttö ei antanut.

        Joo ilmoita heti poliisille! Poliisi tykkää selvitellä näitä silmänkääntötemppuja, aikaahan heillä on, ja sitä jääkin vielä!

        Voi herran jumala teitä lapsityttönaisia, kun ette tiedä itsekkään, onko teitä naitu ja jos on, niin kuinka moni, vai eikö, vai onko.

        Hyvin menee!


      • Meniks läpi, lääh?
        Boy 16v kirjoitti:

        Niin, tässä on nyt käynyt, niinkuin sille entiselle pojalle, joka melkein sai, mutta tyttö ei antanut.

        Joo ilmoita heti poliisille! Poliisi tykkää selvitellä näitä silmänkääntötemppuja, aikaahan heillä on, ja sitä jääkin vielä!

        Voi herran jumala teitä lapsityttönaisia, kun ette tiedä itsekkään, onko teitä naitu ja jos on, niin kuinka moni, vai eikö, vai onko.

        Hyvin menee!

        Tässä taitaa vaahdota aikuinen "mies".


    • jonzku

      Tiiän tunteen, muakin hakataan koulussa ja kotona,huudellaan,kiusataan jne. Yritin joskus itsemurhaa joka epäonnistu. Mut hienoo et on tommosia ihmisiä jotka tukee toisia :). Mut kerro et voitko auttaa et miten saan tän kiusaamisen loppumaan,en jaksa enää kauaa

    • 18 v seniori

      kiusattu ilmottaa vanhemmille ja opettajalle, että menee kouluun vasta sitten kun kiusaaminen loppuu. siten ainakin kiinnittää opettajien huomion ja lopulta sen kiusaamisen on pakko loppua tai muuten muuttuu poliisiasiaksi

      • Boy 16v

        Kiitos!
        Tänne ei kannata enään kirjotella, kun tää ei kiinnosta ketään.
        Ei edes asianosaisia.


        Hyvästi!


      • tiedän tän

      • tiedän tän

      • tiedän tän

      • Boy 16v
        tiedän tän kirjoitti:

        Jaa, ei se onnistu. No yritin vaan sanoa ettei tämän ketjun aloittaja edes oo 14-vuotias tyttö, vaan aikuinen nainen joka on kirjoitellut näitä samoja juttuja jo vuosia.

        Joo tää on Adelen. ihan oma leikki.
        Adele on 36v nainen, joka haluaa elää omaa teini-ikäänsä yhä uudestaan ja uudstaan.

        No mikäs siinä, kyllähän se mulle käy.
        Yhtykää leikkiin ja haukkukaa pikku Adele horoksi, vaikka ei pimpsaa ole antanutkaan.

        Siitä Adele tykkää ja vastaa 7-eri hahmossa Adelen vastaa.
        Voi meitä tyhmiä ja yksinkertaisia, jotka oikeasti uskoimme tähän.


    • Huoraksi haukkuminen on valitettavan yleistä ja sen saattavat aiheuttaa useat seurustelukumppanit. Pohjimmiltaan nimittely kuitenkin kumpuaa kateudesta koska haukkujat ovat tuskin seurustelleet itse kovin monen pojan/tytön kanssa. Olen suht kaunis ja yhdessä kohtaa monikin poika oli kiinnostunut minusta. Se aiheutti haukuntaa kunnes paljastin etten ollut seurustellut kenenkään pojan kanssa. Hyvä että tuet häntä! Tsemppiä!! :DDD

    • Syvämies

      Diippiä settiä...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe