poika eskariin..

Eskariin

nyt on poika ilmoitettu eskariin ja hieman jännittää..poika aika vilkas ja keskittyminen isossa ryhmässä saattaa olla haasteellista. mites muiden vilkkaat lapset ovat pärjänneet eskarissa?

10

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rkgjvotvot

      Eskari on Suomessa vielä aika leikinomaista toimintaa ja opettajat kyllä ovat tottuneet vilkkaisiinkin lapsiin.

    • Koti avainasemassa

      Siellä eskarissa opetellaan olemaan hetki hiljaa ja kuuntelemaan, mitä eskariope sanoo. Siitä se pikkuhiljaa alkaa. Tätä olisi tietysti hyvä ollut opetella jo kotona, ihan taaperosta asti.

      Jos keskittyminen normaalissa 20-30 opetusryhmässä koulussa 1½ vuoden kuluttua on vielä mahdotonta pojallesi, alkaa "uhata" erityisryhmiin siirrot ym. Mutta nämäkään ei yleensä tapahdu vielä ensimmäisenä kouluvuonna, vaan ehkä toisena tai kolmantena.

      Jotkut tapaukset saatetaan siirtää jo 1. lukukauden jälkeen pienryhmään ts. "sopeutumattomiin", "mukautettuihin" "dysfaattisiin" jne, mutta näissä tapauksissa oppilas on selkeästi erityisen tuen tarpeessa tai väkivaltainen muita lapsia kohtaan.

      Meillä keskimmäinen on aina ollut hyvin ulospäinsuutautunut, vilkas, mutta fiksuna tyttönä puhumalla saimme hänet ymmärtämään ja sopeutumaan normaaliin koulutyöhön. Hänen vilkkaat eskaritoverinsa päätyivät mukautetuun opetukseen useammassa kouluaineessa integroituna, mutta kodin panostuksella tyttäremme jatkoi tavallisella opetussuunnitelmalla. Nyt hän on menestynyt loistavasti opinnoissaan korkea-asteella.

      • jaksamista vanhemmat

        "koti avainasemassa" olet kyllä niin oikeassa tässä asiassa että koti pystyy tekemään todella paljon Jos haluja löytyy.Meillä rauhallinen poika ja on villiintynyt kovastikin eskariin mentyään.Asiasta ollaan henkilökunnan kanssa puhuttu,että mitä minä vanhmepana voin nyt tehdä kun kavereiden touhut tulee meille kotiin.Vastauksena olen saanut lähinnä pojat on poikia jne.Noo tässäpä sitä sitten odotellaan että koko eskari leikki loppuu ja saan lapseni taas lomalla järkiinsä.Lomat hän on ihan normaali itsensä,mutta kun eskari alkaa niin alkaa myös levottomuus.


      • Koti avainasemassa
        jaksamista vanhemmat kirjoitti:

        "koti avainasemassa" olet kyllä niin oikeassa tässä asiassa että koti pystyy tekemään todella paljon Jos haluja löytyy.Meillä rauhallinen poika ja on villiintynyt kovastikin eskariin mentyään.Asiasta ollaan henkilökunnan kanssa puhuttu,että mitä minä vanhmepana voin nyt tehdä kun kavereiden touhut tulee meille kotiin.Vastauksena olen saanut lähinnä pojat on poikia jne.Noo tässäpä sitä sitten odotellaan että koko eskari leikki loppuu ja saan lapseni taas lomalla järkiinsä.Lomat hän on ihan normaali itsensä,mutta kun eskari alkaa niin alkaa myös levottomuus.

        Kannattaa varautua siihen, että koulun alettua poikaa uhkaa lopulta siirto pienryhmään, jos se järkipuhe kotona ei ala kantaa hedelmää.


      • jeps.
        Koti avainasemassa kirjoitti:

        Kannattaa varautua siihen, että koulun alettua poikaa uhkaa lopulta siirto pienryhmään, jos se järkipuhe kotona ei ala kantaa hedelmää.

        ei pienryhmä ole mikään rangaistus..siellä otetaan paremmin lapsen tarpeet ja etu huomioon kuin isossa ryhmässä.


    • jukasti

      KYLLÄ MEIDÄN MIKU ON KILTTI !

      • Karhu olut

        Karhu olut


      • Eskariin
        Karhu olut kirjoitti:

        Karhu olut

        voitte mennä muualle urpoilemaan..tää oli vakavasti kysytty ja kaipailin järkevää omakohtaista kokemusta..


      • Eskariope
        Eskariin kirjoitti:

        voitte mennä muualle urpoilemaan..tää oli vakavasti kysytty ja kaipailin järkevää omakohtaista kokemusta..

        Toivon, että poikasi ryhmässä toimii pedagogisesti taitavat kasvatushenkilöt. Heidän avulla ja tuella vilkas poikasi saa kehittyä rauhassa eskarivuoden aikana ja oppia tarvittavia kouluvalmiustaitoja positiivisessa hengessä. Ja avoin, luottamuksellinen yhteistyö kodin ja pojan eskariryhmän aikuisten välillä on aina tärkeää ja välttämätöntä pojan suotuisan kehityksen kannalta. Kaikkea hyvää eskarivuodelle!


      • Eskariin
        Eskariope kirjoitti:

        Toivon, että poikasi ryhmässä toimii pedagogisesti taitavat kasvatushenkilöt. Heidän avulla ja tuella vilkas poikasi saa kehittyä rauhassa eskarivuoden aikana ja oppia tarvittavia kouluvalmiustaitoja positiivisessa hengessä. Ja avoin, luottamuksellinen yhteistyö kodin ja pojan eskariryhmän aikuisten välillä on aina tärkeää ja välttämätöntä pojan suotuisan kehityksen kannalta. Kaikkea hyvää eskarivuodelle!

        Kiitos :) uskon että poika tulee pärjäämään hyvini, tutustuminen meni ainakin hienosti :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe