Olen ollut sairauslomalla 8 kk ja nyt olen 50% sairauslomalla. Tämän hakemuksen käsittely kestää kuulemma 4 viikkoa Kelassa.
Asia on päivänselvä ja lääkäri on alansa parhaita asiantuntijoita, ns selvä tapaus.
Kun kysyin että onko sielä nyt kaikki paperit mitä tähän tarvitaan (sopimus, lääkörintodistus, hakemus, palkkatodistus jne) Kelan virkailija vastasi että ellei ole lähetämme sinulle kirjekyselyn. Sanoin, että soitin juuri siksi että tietäisin että kaikki tarvittavat paperit on Kelassa. Nyt näyttää että olisi, mutta en komentoi varmaksi sanoi virkailija. Epäkohtelias ääni ja käytös.
Kyseessä numero johon soittavat virkailijat ja tietosuoja-asiakkaat.
Mistä niille se palkka maksetaan? Vittuiluun käytetyn ajan olisi voinut käyttää paperien oikeellisuuden selvittämiseen.
Kelan käsittelyaika =Liian pitkä
2
531
Vastaukset
- ,mnbvfghjklo
Tuo on vielä kohtuuaika. Itselläni kesti kuntoutustukihakemuksen käsittely hieman yli neljä kuukautta. Nollatuloisena ei muuta mahdollisuutta ollut kuin kääntyä sossun puoleen.
- MLHie -
Aloittaja!
Koeta kerätä kärsivällisyyttä!
Itse olen joutunut odottamaan lainmukaista sairauspäivärahaa jo kohta 5 vuotta!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12044243
Ja vaikka asiassa on jo Vakuutusoikeuden lainvoimainen päätös, Kelaa velvoittava... Kela koettaa viimeisiä (rikollisen näytön!) jutkujaan, jotta ei tarvitsisi maksaa!
Toki summa on iso: 272 päivää jäljellä laiminlyötyä v. 2009-2010.
Ja viivästyskorot? Kun Vakuutusoikeuden päätös toteaa, että hakija oli sairausvakuutuslaissa tarkoitetulla tavalla työkyvytön 1.7.2009 lukien, SvL 8:4 §,
se tarkoittaa siitä ajankohdasta laskettavaa päivärahaoikeutta!
No, Kelassa on edessä vastuu. Viivästyskorot ovat melkoinen könttä! Ja kun Kelan tuottamus, virkavirhe - jopa virkarikosten näyttö tämän päivärah-asian laiminlyönnissä v. 2009 - niin Kelalle on edessä ehdoton langettava korvaustuomio tuomioistuimen taholla.
Ja on jo aikakin! - sanovat yhä useammat kansalaiset!
Eli, aloittajalle...
Toivottavasti et jouru sellaisten menettelyvirheiden kaaokseen, jolla Kela sotki minun päiväraha-asiani, ja johti sen tähän 5 vuotta jatkuneeseen kaaoksen ja haittaan!
Tsemppiä matkaan! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773661
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261367- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941043Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191038- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90989Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk105907- 62775