Doggin tuhovimma

vähänväsynyt

Onko muilla tällainen ongelma? Dogi tykkää kuoputtaa sängyssä ja sohvalla niin, että on jo parit lakanat menneet roskikseen, kun on rikki repinyt. Yksi sohva myös on tuhottu.

Lisäksi on ongelma, kun yritän aamulla nukkua (ole yötyössä, puoliso päivätyössä), niin koira talloo ja pomppii päällä.. ei anna nukkua.. Tai sitten tekee jotain pahaa, että saa huomioni. En siis todellakaan nukkuisi koko päivää vaan viettäisin myös aikaa koirien kanssa, mutta mun on pakko töiden jälkeen nukkua n. 5 h, tai olen ihan rättiväsynyt.

Pihallakin tykkää kaivaa kuoppia. Raatelee talon eristyksiä. Meneekö tuo koskaan ohi, Koira on nyt 7 kk eli pentuhan se poika vielä on, mutta silti kaipaisin vähän rohkaisua.

12

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeeeeeeeee

      Voi tuo on vasta alkua. Aika pienistä asioista hermoilet :D. Mitäs jos käyttäisit sen koiran lenkillä, energian purussa aamulla kun tulet töistä ?? Siihen menee 30-45 min jos oikein sen teet ja sit saat nukkua rauhassa kun koira myös nukkuu.

      Kiellä sohvalle tuleminen. Ja sänkyyn tuleminen. Onko vaikeeta ? Jos raatelee talon eristyksiöä ja kaivaa kuoppia niin on vaan merkki ettet tarjoa tarpeen mukaista/rodunomaista energian purkua SÄÄNNÖLLISESTI koiran tarpeiden mukaan. Piääkä tuo edellä mainittukin vääntää rautalangasta mitä se tarkoittaa ? Käytä järkeä.

      Jos koirasi on nyt 7kk. Voit vaan miettiä mitä se on tossa puolen vuoden päästä jos et ota hommaa hanskaan. Toiseks purkamaton energia voi purkautua myös erilaisina agressiona. Siitä on sit turha syytellä kasvattajaa, geenejä, tms. :D. Voit suoraan katsoa peiliin.

    • teeeeeeeee

      Jos oot nyt vähän väsynyt ; oot kohta burn outissa :). Varmin keino on keskittyä koiraan, ennen ja jälkeen töiden, anna jakamaton huomio, energianpurku ennen töitä ja töiden jälkeen. Kouluta tai tee sitä minkä olet huomannut koiraasi väsyttävän, esim.koulutuksessa aina aste pidemmälle, ei joka päivä mut huomaat koirasta milloin ei jaksa enää keskittyä.. silloin kotiin, syömään ja maate. Taatusti saat nukkua.

      Uskomatonta et olet jo nyt "väsynyt" vaikka koko skaala on vasta edessä ?? :D. Tiesitkö et kun koirasi kasvaa tuhot ovat suuremmat ? Voi olla seinissä reikiä ja sinun vaan väsyttää ? :)

      Nämä uhmat ja tuhoamis vaiheet menee ohi, siinä 3vuotiaana viimeistään jos puhutaan koko paketista mitä doggi voi tehdä, miltä koirasi ei todellakaan kuulosta,vielä. Ihan minimissään tekee tuon ikäiseks. Toki voit pilata sen omalla jaksamattomuudellasi pahemmaksi.

      Mieti jos johtajuus on sun jaksamises varassa ? Tollanen MIN70- 85kg poitsu vie sinuu kun pässiä narussa tuolla ulkona kohta puoliin :D. Tuuksä sit huutelee tänne et oot vähän väsyny ?? Voi jumalauta nää on näitä.

    • teeeeeeeeeeeeeee

      Käy sääliks sun "koiraa". Sori. Doggia :(.

    • teeeeeeeeeeeee

      Hei jos sulla on edelleen väsymys ongelmaa koiras kanssa, voin ostaa sen sopu hintaan :D. Laita ilmoitus, löydän kyllä perille:).

    • lillerilalleri2

      On tämä kyllä sivusto, ei ole ketjua, missä ei vi""""lla heti ja suoraan, jos jotain kysyy :( tämäkö on suomalaisten kyky neuvoa ja kannustaa, jos joku kysyy jotain apuja? Hävettävää!! Eikö se ole parempi, että kysyy täältä vinkkejä, kuin et laittaa apulaan annetaan-osastolle ilmoituksen, kun väsyy dogginsa temppuihin? Pikkasen on peiliin tuijottamisen paikkaa teillä vastaajilla!! Toivottavasti ette omista doggia tai mitään muutakaan lajia.
      Jos todella on vaikeaa vastata ihan nätisti, kertomalla esim. vinkkejä omista toimivista tavoistaan, niin eikös sitten voi olla ihan hiljaa. Vertaistuki on kaikille tärkää, ei sen tarpeesta pitäisi tuomita ja haukkua. Minä veikkaan, että jokainen teistäkin täydellisistä dogin omistajista on kironnut omansa hevon tuuttiin ja monesti, mutta te purattekin harmistuksenne sitten tänne sivustoille viisaine neuvoinenne.

      • 67ty

        Olen samaa mieltä. Olen lukenut näitä koirajuttuja nyt jonkin aikaa, ja sääliksi käy ne ihmiset, jotka tänne tulevat kysymään vinkkejä, tai saamaan tukea. Nimittäin vastaan tulee pelkkiä törkeyksiä.

        Ihmettelin tätä aikani. Itse olen ollut 17 vuotta koirankasvatuskuvioissa, eikä koskaan ole ollut tarvetta tällaiseen toisten mollaamiseen ja mitätöimiseen.


    • teeeeeeeeeeeee

      Kuka helvetti ottaa TanskanDogin ja odottaa apua suomi 24 palstalta ? !!!

      • teeeeeeeeeee

        Sellaselle EI pitäis myydä Doggia !!!! Äly hoi.


      • 011002

        No mistä me tiedämme, onko ap. kysynyt apua muualtakin kuin vain suomi24:sta? Siksi kai netissä koirapalstoja on, että niillä voi keskustella, esimerkiksi sellaisina vuorokaudenaikoina, kun ei muulloin ole mahdollista.

        Ja olethan sinä itsekin täällä, vai mitä? ;)

        Tuskinpa täällä oleminen kertoo ihmisestä mitenkään kauhean paljon, sen verran erilaista porukkaa mukana on, erilaisista syistä.


    • voi aikoja...

      teeeeeeeeeeeeeeeeeee:n neuvot ovat kyllä ihan asiaa, mutta miksiköhän pitää noin ilkeästi solvata kysyjää?
      Jos lähdettäisiin siitä, että koira on tullut jäädäkseen kotiin. Kuitenkin aika monen neuvo on että luovu koirasta kun et osaa. Kyllä olisi Suomi hylättyjä koiria pullollaan, jos näiden älypäiden ideat toteutettaisiin.

      • 010102

        Samaa mieltä olen kanssasi.

        Ja muuten: jos minulla olisi koira, josta olisin luopumassa, niin en ainakaan myisi sitä ihmiselle, joka solvaa toisia tällaisella keskustelupalstalla, vieläpä niin rankasti, että kirosanafiltteröinti on ottanut sanan lauseesta pois.

        Ihan vain vinkiksi nimimerkki teeeeeee:lle.


    • teeeeeeeeeee

      Jos koira on tullut jäädäkseen, mitä teet suomi24 palstalla ????? !!!

      Doggeilla on maine. Ja niiden lempeätä mainetta tulee pilaamaan aina nää ymmärtämättömät "sen piti olla Doggi; lempeä doggi" - ihmiset :D.

      Täytä tarpeet !!!!

      Äly hoi ! Se on pahempi kuin pitbull ; Jos sinä päätät niin ! Se ei revi kappaleiks ketään. Se ravistelee. Niskat nurin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe