virtsatietulehdus vai joku muu??

spn

Hei??Onko kellään kokemusta mitä tää voisi olla?Koira 1v. aloitti pari päivää sitten alapään nuolemisen,on levoton jne..Sai siihen heti tribrissenkuurin mahdollisen virtsatietulehduksen vuoksi,mutta edelleen nuolee ja nuolee koko ajan.Edellinen kiima loppui joskun vajaat pari kk sitten.Luulis jo lääkkeitten vähän auttavan,mutta ei.Mistähän tää vois johtua??

5

2978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • good luck :)

Kuinka kauan tribrisseniä saanut? Suosittelisin viemään uudestan lääkärille. Tutkituta pissanäyte!
      Ja pyydä ottamaan cluvutesti..antaa viittauksen onko syytä epäillä kohtutulehdusta. Otata myös verikoe, näkee heti onko valkosoluarvot koholla, eli onko tulehdusta. Kohtutulehdus voi myös alkaa tuossa vaiheessa juoksun jälkeen.
      Seuraa onko juominen lisääntynyt, onko lämpöä, käyttäytyykö muuten eritavalla, pissaako tiheämmin. Haiseeko emätin. Jossieltä vuotaa jotain nestettä, on syytä epäillä kohtutulehdusta.
      Tietenkin jos kohtutulehdus on vasta alkanut, oireet on vähäisempiä.
      Seuraa koiraa vkonlopun yli ja jos kuumeilua, juontia, tiputista esiintyy -->eläinlääkäriin!

• spn

Joo,neljäs pvä tribrisseniä eikä mitään muuta muutosta kun että emättimestä tulee vaaleankellertävää paksua vuotoa!!!Emätin näyttää olevan turvoksissa ja punoittaa.Koira on edelleen pirteä eikä lämpökään ole onneksi noussut, mutta edelleen nuolee paljon.Soittanut olen kaikki tämän alueen eläinlääkärit läpi, mutta kaikki käskee vaan seurata tilannetta.Mielestäni kuitenkin vaikuttaa selvästi siltä että kyseinen sulfakuuri ei tähän hommaan pure.Tässä pissanäytteen kanssa odottelen et josko joku lääkäri suostus ottaa meidät vastaan.Epäiltynä on ollut emätintuolehdusta,valeraskautta ja kohtutulehdusta.Ei kuitenkaan mitään valeraskauden oireita..Koiralla on selvästi kiusallinen tunne alapäässä kun koko ajan pitää olla nuolemassa.En tiedä miten kauan tässä oikein täytyy seurata tilannetta.

• koiru
        spn kirjoitti:

Joo,neljäs pvä tribrisseniä eikä mitään muuta muutosta kun että emättimestä tulee vaaleankellertävää paksua vuotoa!!!Emätin näyttää olevan turvoksissa ja punoittaa.Koira on edelleen pirteä eikä lämpökään ole onneksi noussut, mutta edelleen nuolee paljon.Soittanut olen kaikki tämän alueen eläinlääkärit läpi, mutta kaikki käskee vaan seurata tilannetta.Mielestäni kuitenkin vaikuttaa selvästi siltä että kyseinen sulfakuuri ei tähän hommaan pure.Tässä pissanäytteen kanssa odottelen et josko joku lääkäri suostus ottaa meidät vastaan.Epäiltynä on ollut emätintuolehdusta,valeraskautta ja kohtutulehdusta.Ei kuitenkaan mitään valeraskauden oireita..Koiralla on selvästi kiusallinen tunne alapäässä kun koko ajan pitää olla nuolemassa.En tiedä miten kauan tässä oikein täytyy seurata tilannetta.

voisikohan kyseessä olla hiivatulehdus? siihen ei ainakaan antibiootit auta, pahentavat vain.

• spn
        koiru kirjoitti:

voisikohan kyseessä olla hiivatulehdus? siihen ei ainakaan antibiootit auta, pahentavat vain.

Tuota hiivaa olen myös ajatellu, mutta eilen vein virtsan lekurille jossa oli seassa sitä eritettä, niin eipä näy hiivaakaan,eikä myöskään bakteereja.Koira edelleen pirteä ja samat oireet jatkuvat.Kohtapa lähdetään taas käymään, mitä ne lääkärit tällä kertaa meille keksivät:)

• Sadi
        spn kirjoitti:

Tuota hiivaa olen myös ajatellu, mutta eilen vein virtsan lekurille jossa oli seassa sitä eritettä, niin eipä näy hiivaakaan,eikä myöskään bakteereja.Koira edelleen pirteä ja samat oireet jatkuvat.Kohtapa lähdetään taas käymään, mitä ne lääkärit tällä kertaa meille keksivät:)

... myös tavallinen emätintulehdus. Pyydä että ottaavat bakteeriviljelmän eritteestä, jos ei mitään syytä löydy. Jos se on hiivatulehdus, sen pitäisi näkyä mikroskoopilla. Kannattaa neuvotella myös antibiootin vaihdosta, jos tribrissen ei tunnu tehoavan.

Onko siitä nartusta otettu verikoetta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe