Meillä on jo seniori-ikäinen kultsupoika ja ainahan siitä on karvaa lähtenyt, mutta viime aikoina karvanlähtö on ollut suorastaan sairasta. Karvat eivät lähde niin, että ihoon jäisi karvattomia laikkuja, mutta valehtelmatta tyynyn saisi tehtyä per päivä... karvoja lähtee tukuttaina ja harjaamallakaan ei loppua tunnu tulevan. Olen miettinyt voisiko kyseessä olla joku vitamiinin puutos tms. Muutoin koira on erittäin hyväkuntoinen ja pirteä!
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
"sairas" karvanlähtö
2
137
Vastaukset
- Bertsu is the best
Mä ottaisin kilpirauhasen testin eläilääkärissä ja jos se on kunnossa alkaisin miettiä muita toimenpiteitä.
Hormoonitoiminta menee myös meillä "ukoilla" sekaisin, mikä aiheuttaa voimakkaan karvanlähdön. Toki tuokin voidaan hoitaa, mutta kannattaa miettiä, alistaako vanhan "ukon" tuohon leikkaukseen.
Rypsiöljy on hyvä ja jos rahapussi sallii voipi laittaa sapuskaan lohiöljyä.
Meidän bertsulla tuli haava selkään ja kun oli kesäaika, me ajettiin koko selkä paljaaksi ja se sen jälkeen siihen kasvoi paljon tuuheampi karva, mutta samalla tuli myös turhan suuret "uimahousut" haukulle. Meitä se ei haitannut, kun emme käy näyttelyissä. Onko seniorilta otettu mitään perusverikokeita? Kai ne kannattaisi vanhalta ottaa vaikkei muuten ole tarvinnut käydä eläinlääkärissä...?
Rasvahappojen puute voi aiheuttaa karvanlähtöä, siihen on helppo puuttua ja antaa koiralle öljylisä, mutta samoin vaikuttaa kovin moni muukin asia; eräältä koiralta putosi melkein kaikki karvat ennenkuin selvisi että koiralla on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728