iphone 4 APUA!

Tietämätön

Juu elikkäs minulla oli kerran iPhone 4 valkoinen, mutta sitten onnistuin rikkomaan sen. No sitten 2013 marraskuussa sain isoveljeltäni hänen entisen mustan iPhonen, koska hänellä oli samsung. Laitoin ihan samanlaise asetukset mustaan iPhoneen, kuten valkoisellakin oli.
Marraskuusta lähtien, kun olen saanut ilmoituksia, esimeksiksi jos minä saan text viestin, niin mulla menee valo päälle, pois, päälle ja pois nopeasti. (En osaa selittää) Olen ettinyt asetuksista sitä, että miten sen valon saa pois, mutta en ole löytänyt asetuksista sitä. Joten tietäisikö joku miten sen valon voi ottaa pois, kun saa ilmoituksen?
Toinen asia oli, kun minä otan videota, ja sitten kun minä katson sen, niin minun on pakko laittaa se ihan täysille, jotta äänet kuuluisivat. No äänet kyllä kuuluvat HUONOSTI kun minulla on täysillä, mutta silti ei kuulu kunnolla ja taustalla kuuluu jotain shshshshshhhshshs. Kuvasin kerran jonkun konsertin, no vain sanat kuulu mutta musiikki ei. Joten onko apuja tällekkin asialle? Vai onko se 'mikrofoni' rikki?

Joten auttakaa minua 2 asiassa, että miten saa valon pois, ja että miten saisin äänet kuulumaan hyvin videoissa.

9

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin luulisin

->Asetukset
      ->Yleiset
      ->Käyttöapu
      ->LED-väläytys viesteille (laita pois päältä).

Kuulostaa siltä että mikrofoni voi olla vioittunut, mutta oletko varma ettet kuvatessasi pidä kättä puhelimen alaosassa, jossa oikeanpuolinen on kaiutin, vasemmanpuolinen mikrofoni (ja keskellä on siis se johdon liitäntä.)

• aloittaja1

Kiitos!

Ja silloin kun kuvasin sitä konserttia, niin en pitänyt kättä siinä kohalla, että oisin peittänyt kädelläni ne 'mikrofoni' kohat mitkä nyt onkaan. Mutta silti, sama juttu, piti laittaa äänet täysille ja silti musiikki ei kuulunut kunnolla, ja puhe kuului huonosti ja taustalla kuului shshshshshsh. Myös, kun minulla on menossa puhelu, ja kun laitan kaiuttimelle, niin ystäväni kertovat, että eivät kuule minua.. Joten olisikohan iphoneni se kaiutin rikki?

• aloittaja1

Korjaan tuon minun lähettämän kaiuttimen jutun. Minulla ei voi olla millään rikki mikrofoni ja kaiutin, sillä kun minä äänitän, ja kun minä kuuntelen äänitteeni, niin ääneni kuuluu siinä hyvin. Ja kun minä kuuntelen musiikkia, tai katson youtubesta jotain videoita yms. niin minulla kuuluu loistavasti äänet. Joten voisikohan vika olla sittenkin siinä videojutussa? Olen katsonut olisikoha jotain asetusta videoon liittyvää, mutta en ole vain löytänyt sitä.

• näin luulisin

Niitä videoasetuksia ei juurikaan pysty edes muuttamaan (ellei kyseessä ole ns. Jailbreakattu puhelin), joten tuskin se minkään asetuksen takia on pielessä.

Toinen juttu voi olla se, että puhelimen yläosassa oleva toinen "kakkos"mikrofoni (sen kuulokeliitännän ja mustan viivan vieresssä pieni reikä) voi olla vioittunut. Tämä on sitä varten, että mahdollinen taustamelu saataisiin suodatettua pois. Muttta voisin luulla että jos siihen reikään on menny mm. vettä tai muuta niin se saattaa toimia viallisesti ja näin aiheuttaa ylimääräisiä ääniä videoon koska puhelin luulee yrittävänsä korjata videon äänestä häiriöäänet pois, mutta viallisena systeeminä se vain nyt huonontaa sitä.

• aloittaja1

Selvä, kiitos. Eli jos ymmärsin oikein, eli siihen kuulokeliitännän viereiseen pieneen reikään on voinut mennä jotain? Jos sinne on mennyt jotain, niin voisiko sen joutuneen jutun saada pois sieltä?

• näin luulisin
        aloittaja1 kirjoitti:

Selvä, kiitos. Eli jos ymmärsin oikein, eli siihen kuulokeliitännän viereiseen pieneen reikään on voinut mennä jotain? Jos sinne on mennyt jotain, niin voisiko sen joutuneen jutun saada pois sieltä?

Vaikea sanoa, kun en ole varma vian lähteestä, mutta googlasin vähän tietoa ja ilmeisesti tuolla kakkosmikrofonilla onkin paljon isompi merkitys myös videoimisen kannalta. Olethan varman ettet kuvatessasi/soittaessasi peitä sitä pienempääkään reikää/mikkiä?

• aloittaja1
        näin luulisin kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun en ole varma vian lähteestä, mutta googlasin vähän tietoa ja ilmeisesti tuolla kakkosmikrofonilla onkin paljon isompi merkitys myös videoimisen kannalta. Olethan varman ettet kuvatessasi/soittaessasi peitä sitä pienempääkään reikää/mikkiä?

Otin iphone kuoret pois, ja en peittänyt kakkosmikrofonia ollenkaan, enkä ykkösmikrofonia yms. Otin videota, jossa minä puhuin jotakin, ja sitten kun minä katsoin sen niin silti kuului vain pelkkä shshhshs ja piti laittaa äänet täysille että kuulisin kunnolla puheeni.

• näin luulisin
        aloittaja1 kirjoitti:

Otin iphone kuoret pois, ja en peittänyt kakkosmikrofonia ollenkaan, enkä ykkösmikrofonia yms. Otin videota, jossa minä puhuin jotakin, ja sitten kun minä katsoin sen niin silti kuului vain pelkkä shshhshs ja piti laittaa äänet täysille että kuulisin kunnolla puheeni.

Hmm, no kieltämättä toi sitten kuulostaa jo siltä että joko jompikumpi mikrofoneista temppuilee tai jotain häiriötä on jossain virtapiireissä / sun muissa osissa. Jos olet näppärä käsistäsi niin voit tietysti purkaa puhelimen auki jos uskallat :D (olen ite availlu pari kertaa, vieläkin toimii) ja koittaa vaihtaa vaikka uuden mikrofonin tilalle, auttaisko asiaan ollenkaan.

Osia lähtee mm. (parin) kymmenen euron tienoilta, jos vierailee jossain kivijalkaliikkeessä. Netistäkin voi tilata, mutta en suosittele huoltoon viemistä noin "vanhaa" puhelinta ellet halua maksaa itseäsi kipeäksi. Jossain sivustolla ehdotettiin vain kokeilemaan kiristää yhtä ruuvia puhelimen sisällä. Muita neuvoja en osaa nyt tähän hätään antaa :/

• Mummo24

Sama ongelma kuin sulla mutta äänet toimii täysin normaalissa videossa mutta snapchat videossa suhisee ja kuuluu äänet just sillon kun laitan äänet täysille!! Kun puhun puhelimessa niin kaiuttimella vaan kuuluu ja muuten ei vastapuoli kuule mitään!! Jos katson snapchatisra mystoryja niin kuuluu!! Kuuluu myös muita videoita katsellessa!!
      Osaatteko sanoa että mistä mikrofonista snapchat äänittää jos puhdistaisin!?😬

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5238
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3742
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3035
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1868
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1838
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1815
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1741
    Aihe