Yleensä luen vain tätä 70 palstaa. Onko nyt jotain epäselvää siinä mitä palstalla toivottaisi kirjoitettavan. Jokin väärinkäsitys täytyy olla palstalla "ikäihmisten asioista". Ei kai nyt Luotsi voi ja halua rajoitaa aiheita, jos ne vaan täyttävät keskustelupalstojen säännöt.
Minä ymmärrän tämän 70 palstan olevan tämän ikäryhmän ikioma kohtaamispaikka ajatusten vaihtoon. En minä osaa rajata mitään aihetta pelkästään iän perusteella, mutta sen ymmärrän että asiat voi nähdä vähän eri vinkkelistä eri ikäisenä. Se on selvä että jokaisella on ne omat mieliaiheensa. Se palstan tekeekin moipuoliseksi.
Kurkkasin 60 palstaa ja siellä oli ihan samoja aiheita kun täälläkin, mutta kyllä ketjujen sisältö oli erilaista. Tietysti koska kirjoittajat ovat eri ihmisiä.
Palstan "henki" riippuu tietysti meistä jotka täällä kirjoittelemme. Aika pienestä saattaa kuitenkin syntyä 35§/xGrr, joten hyvähän tuo kun joku viitsii alkaa rupeamaan :-)) Luotsiksi.
Katsotaan nyt ja annetaan työrauha tälle vapaaehtoistyöntekijällemme.
Jospa päästäisi sellaiseen olotilaan, että päästäisi noista kanssakirjoittajien nälvinnöistä ja vähättelyistä tykkänään. Luotsi siis hoitaisi ne nätisti poistoina.
Yritetään koittaa vaikka luovia, kun meillä on Luotsikin.
Jotain rajaako?
53
283
Vastaukset
- kuka tahansa
Rajat on hyvät olla olemassa. Onhan nettiketistä huolimatta palsta saanut olla kuin pellossa, missä on sallittu jos minkälaista käytöstä ja toisten silmitöntä raatelua henkisesti. Myönnettäköön Ruuneperin joidenkin muiden ohella on yrittänyt vedota pahimpiin, mutta siitä hyvästä on myös saanut heistä vihamiehiä tai naisia.
Paljoa ei tarvita, että huomaa jo pelkän nimimerkin saavan - pisteen.
Kaikkeen turtuu ja tottuu, onhan käynyt selväksi joidenkin pitävän hauskana hattuilua, mikäpä siinä, mutta ei älykäskään vinoilu pelkästään voi täyttää palstakirjoittajien toiveita.
Eräs parhaita totuuksia oli capt.cöpenickillä, tottuminen määrättyyn epämukavuuteen! Siitähän kertookin valtaosa protesteista...on ollut niiiin hauskaa saada päästää Barnabas valloilleen.
Mutta koska se ei edistä kenenkään omaa kypsymistä vanhuuteensa, ja heillekin joille se on yhdentekevää.
On todella aika päästä pahimmista törkeilijöistä, harmittakoon heitä sitten miten paljon tahansa. - palstakummastelija
Minä en käsitä, mitä johtajia/johdattelijoita/kuninkaita/kuningattaria aikuiset ihmiset tarvitsevat?
En käsitä tätä köydenvetoa, eikö meistä jokainen jo osaa olla ihminen itsellään?
Toivottavasti uusi luotsi saa olla rauhassa, ja tehdä tointaan, ilman, että joka puolelta kuuluu ohjeita sinne sun tänne.
Anteeksi, että kauhduin, ja otin kantaa, mutta ihmettelen, emmehän enää ole elämän esikoulussa.
Onko ainajatkuva riita joidenkin toive? - kuka tahansa
Ei varmaankaan, mutta onko sinusta palstan tila ollut tyydyttävä?
Juuri siihenhän pyrimme, ettei jatkuisi ainainen riitelu, mikä sinänsä on kummallista, kun ei minun elämässäni ole ollut moista.
Tottahan kannustamme mielellään henkilöä, joka on halunnut olla palstan sekiyttäjä!
Kaikkea hyvää ja kannustusta tehtävässään! - Vapaus kunniaan
Eikö tämän ikäisillä ihmisillä ole käytöstapoja, että pitää sensuurin läpi kirjoitukset kulkea.
Varsinaista holhoamista tämä on, aivan kuin Venäjän vallan aikaan tai Pohjois-koreassa parhaillaan.
Ihmisellä pitää olla vapaus, vapaus kirjoittaa rehellisesti oma mielipiteensä.
Pieniin nokan koputteluihin ei kannata puuttua, paitsi jos on rikoksesta kysymys.
Jos taas on rikoksesta kysymys, niin sen hoitaa poliisi eikä palstakaveri.
Naurettavuuden huipuksi voi sanoa tätä "keskustelua". - joviaalisuus
Soiniko luotsiksi. Ei käy. Me tarvitsemme Timppaa eduskuntavaalityöhön. Fundsija on luotsimme. Mielestäni tasapuollisesti toiminut.
eiköhän ole asiatonta maininta ehdokkaina henkilöitä, jotka työnsä vuoksi eivät ehdi
vaikuttamaan täällä- Luotsille neuvo
fundsija kirjoitti:
eiköhän ole asiatonta maininta ehdokkaina henkilöitä, jotka työnsä vuoksi eivät ehdi
vaikuttamaan täällä"1) Lähde siitä, että tilanne on pahempi kuin esitetyt syytökset. Usko kaikki ja hyppää kokonaan "voi ei, en kyllä usko, että meidän Siiri" -vaiheen yli.
2) Lupaa selvittää tilanne perin pohjin. Pidä lupauksesi.
3) Vaadi ja vahdi, että tilanne muuttuu."
HS
- puhtaan kaulan kans
Ei ole yhden vika, jos kaksi riitelee.
Useiden kirjoittajien nikit ovat näyttäytyneet riitaisissa ketjuissa, mutta on muutama harva, jotka eivät sorru sinne menemään. Koetettaisko olla seurailematta ja tarkkailemasta noita riitoja. Missä nyt riidellään, missä kaksi riitelee?? On täällä hyvääkin ja sitä kiitelkäämme. Totta on että ei yleensä kukaan yksin riitelekään.
Siis älkääme käykö kaveriksi riitaan, mieluummin rauhan raketamista ja mielialan nostoa. Monella on siihen taitoa täälläkin.
Keksiskö kukaan jotain muistelemista "entisistä ajoista" ja tekis aloituksen. Muisteltaisi vaikka koulumatkojamme. Jotain ihan muuta juteltavaa pitäisi keksiä.- siitä vaan
tee aloitus kun on siihen intoa ja ideoita. Miksi siihen muita pyytelet, ei täällä kannata kuin muutaman aloituksia tehdä. Täällä kun vastataan vain kiinnostaville henkilöille.
siitä vaan
Olenhan minä aloituksen tehnyt, juurihan siihen vastasit.
Ja se on niin että liikaa tämäkin on jonkun mielestä, sillä näin joku minulle tokaisee tuolla ylempänä: "Viikko sitten rekattu ja nyt suuna ja päänä"
Minä taas olen käsittänyt sinunkin kokevan uusiutumisen hyvää tekevän vaikutuksen, ja omalta osaltasi ihan juurevasti omalla tavallasi antanut ajateltavaa palstalle.
Minusta olet jalat maassa tukevasti, jopa turvallisesti. Kyllä täällä oppii luovimaan, toki voi joskus sanomiset olla hillitseviä, ja sitten kaihtaa hetken aikaa, ettei ärsytä suotta.
Mutta pyllistellään vain johonkin suuntaan, jos kerran on pakko, nättihän se pyllypuolikin on naisimmeisellä.
Palstalla viihtyvyys on kuitenkin kaikkein tärkein jokaiselle aktiiviselle kirjoittajalle!
Hyvää yötä ja keväisiä unia!Näkyyn joku syyttäneen optimisti-jollaakin puskista kirjoittamisesta, joten parannusta ei ole näkyvissä. Ketjussa sheriffin palsta 2.
- 20+6
Vain vihastuneena sanoit kirjoittavasi
ilman omaa nikkiäsi.
Miksi nyt uskottelet muuta???
Syyn miksi en pane nikkiäni tähän
voitte arvata. - ex-O-J
20+6 kirjoitti:
Vain vihastuneena sanoit kirjoittavasi
ilman omaa nikkiäsi.
Miksi nyt uskottelet muuta???
Syyn miksi en pane nikkiäni tähän
voitte arvata.20 6
Tunteehan sinut ilman nikkiäsikin. Olethan sen nikkisikin ilmaissut tuon saman jankutuksesi yhteydessä, etkö sitä muista.
Kuusi vuotta vanha asiayhteydestään irroitettu lause elää elämäänsä sinun kauttasi.
Tarkoituksenasi vahvistaa syytöksiäsi ja näyttää kuinka sinä tiedät nimettömien puskailkeilyjen tekijäksi minut. Kun tuota tarpeeksi jankuttaa saa jonkun vanhan ihmisen uskomaankin.
En kirjoita tätä vihastuneena, joten kumoan tuon väitteesi. Minulla vaan ei ole nikkiä enää.
Palaan palstalle jos tämä muuttaa luonnettaan ja tulee kirjoitusrauha. Silloinkin taas ilmaisen kuka olen, sillä omalla nimelläni esiinnyn jatkossakin. - Ihmetyttää tuon
ex-O-J kirjoitti:
20 6
Tunteehan sinut ilman nikkiäsikin. Olethan sen nikkisikin ilmaissut tuon saman jankutuksesi yhteydessä, etkö sitä muista.
Kuusi vuotta vanha asiayhteydestään irroitettu lause elää elämäänsä sinun kauttasi.
Tarkoituksenasi vahvistaa syytöksiäsi ja näyttää kuinka sinä tiedät nimettömien puskailkeilyjen tekijäksi minut. Kun tuota tarpeeksi jankuttaa saa jonkun vanhan ihmisen uskomaankin.
En kirjoita tätä vihastuneena, joten kumoan tuon väitteesi. Minulla vaan ei ole nikkiä enää.
Palaan palstalle jos tämä muuttaa luonnettaan ja tulee kirjoitusrauha. Silloinkin taas ilmaisen kuka olen, sillä omalla nimelläni esiinnyn jatkossakin.käsitys että yhdellä täällä on silmät ja muisti tallella. kyllä monet muistavat nuo ajat, eivät ne nyt nii kaukana ole, kauemmatkin ovat mielessä vielä.
Arkstossa onkin mukavaa olla lueskelemassa palstahistoriaa.
Miten voidaan irrottaa asiayhteydestä lauseesi että
´´Vain vihastuneena kirjoitan ilman omaa nikkiäni.´´ - tasapuolisuutta
ex-O-J kirjoitti:
20 6
Palaan palstalle jos tämä muuttaa luonnettaan ja tulee kirjoitusrauha. Silloinkin taas ilmaisen kuka olen, sillä omalla nimelläni esiinnyn jatkossakin.Eikö olisi tasapuolista julkistaa tuo exoj-tä vainoava nikki, jos sen kerran tiedät. Nyt on täysin pattitilanne, tässähän ei enää tiedä voiko kehenkään luottaa, tavallaan kaikki ovat epäilynalaisia.
- Nyt sanoit väärin
tasapuolisuutta kirjoitti:
Eikö olisi tasapuolista julkistaa tuo exoj-tä vainoava nikki, jos sen kerran tiedät. Nyt on täysin pattitilanne, tässähän ei enää tiedä voiko kehenkään luottaa, tavallaan kaikki ovat epäilynalaisia.
sillä sinua ei vainoa kukaan. päinvastoin
totuutta paljastetaan esiin valheitten alta.
Jos pystyt lopettamaan tekaistut syytökset
ja valehtelun
silloin rauha on ja pysyy. - siihen kallistuva
Nyt sanoit väärin kirjoitti:
sillä sinua ei vainoa kukaan. päinvastoin
totuutta paljastetaan esiin valheitten alta.
Jos pystyt lopettamaan tekaistut syytökset
ja valehtelun
silloin rauha on ja pysyy.Voisko olla mahdollista tahalliset trollaukset? Herätetään epäilyjä määrättyyn suuntaan, että saadaan syntymään riitaa ja epäilyksiä. Ei olis ensimmäinen kerta palstalla !
- Epäluuloisuus lisään
siihen kallistuva kirjoitti:
Voisko olla mahdollista tahalliset trollaukset? Herätetään epäilyjä määrättyyn suuntaan, että saadaan syntymään riitaa ja epäilyksiä. Ei olis ensimmäinen kerta palstalla !
tyy monilla vanhuksina. ei siihen trolleja tarvita.
- optimistinen vielä
Ihmetyttää tuon kirjoitti:
käsitys että yhdellä täällä on silmät ja muisti tallella. kyllä monet muistavat nuo ajat, eivät ne nyt nii kaukana ole, kauemmatkin ovat mielessä vielä.
Arkstossa onkin mukavaa olla lueskelemassa palstahistoriaa.
Miten voidaan irrottaa asiayhteydestä lauseesi että
´´Vain vihastuneena kirjoitan ilman omaa nikkiäni.´´Onhan tuo numeronikki jo vuosia perässäni ilkeillyt. Tosiaan arkistosta löytyy. Tähänkään ilkeilyyn en vastannut.
Tuon ilkeilyviestin sanoma perustuu viiden palstalaisen ruotsinristeilyyn joka tehtiin 2005t ja sujui kivasti ja hyvässä sovussa ihan ilman johtajaakin. Mutta kun pitää ilkeillä niin valheellisuuskin kuuluu mukaan.
"17 5
27.6.2010 20:54
Katleija pelaa likaista peliään edelleen.
Muistamme eräänkin retken jolla hän halusi syrjäyttää itseoikeutetun johtajan vallan himossaan ja sama peli on käynnissä ilman nikkiä ja nikkinsä kansa joka muuntuilee millon mikskii.Hänet tunnetaan kyllä tyylistää, on todella ilkeä luonne kuin sisar eräälle M.....lle. Luonnevikaisia"
ps. Tuossa lopussa tarkoitetaan Monikaa, silloin tämä sama yhdisti myös meidät samaksi henkilöksi.
Moneksi muuksikin tuo sama minua on ehdottanut. Tässä luetteloa.
Loreena
Fundsija
Fundtsija
Early Bird
Ville Vallaton
nousuvesi
heinäaika
tuoksuvattu
Kuten huomaatte tämän henkilön mielestä Katleijasesta/optimisti-jolla sikiää oikea palstahirmu. Eihän tänne kohta enää muita jäähään. Uskottavaa eikö totta
Kyllä välillä ihan ilmaista hupiakin tuosta on ollut. Mahoton pe...ärpänen. - Epikuros2
optimistinen vielä kirjoitti:
Onhan tuo numeronikki jo vuosia perässäni ilkeillyt. Tosiaan arkistosta löytyy. Tähänkään ilkeilyyn en vastannut.
Tuon ilkeilyviestin sanoma perustuu viiden palstalaisen ruotsinristeilyyn joka tehtiin 2005t ja sujui kivasti ja hyvässä sovussa ihan ilman johtajaakin. Mutta kun pitää ilkeillä niin valheellisuuskin kuuluu mukaan.
"17 5
27.6.2010 20:54
Katleija pelaa likaista peliään edelleen.
Muistamme eräänkin retken jolla hän halusi syrjäyttää itseoikeutetun johtajan vallan himossaan ja sama peli on käynnissä ilman nikkiä ja nikkinsä kansa joka muuntuilee millon mikskii.Hänet tunnetaan kyllä tyylistää, on todella ilkeä luonne kuin sisar eräälle M.....lle. Luonnevikaisia"
ps. Tuossa lopussa tarkoitetaan Monikaa, silloin tämä sama yhdisti myös meidät samaksi henkilöksi.
Moneksi muuksikin tuo sama minua on ehdottanut. Tässä luetteloa.
Loreena
Fundsija
Fundtsija
Early Bird
Ville Vallaton
nousuvesi
heinäaika
tuoksuvattu
Kuten huomaatte tämän henkilön mielestä Katleijasesta/optimisti-jolla sikiää oikea palstahirmu. Eihän tänne kohta enää muita jäähään. Uskottavaa eikö totta
Kyllä välillä ihan ilmaista hupiakin tuosta on ollut. Mahoton pe...ärpänen.Olisiko parasta Luotsi poistaa tämä heti alkuun, kylliksi on saanut aikaan eripuraa aloittaja ´optimistinen vielä´.
- kirveellä töitä
Epikuros2 kirjoitti:
Olisiko parasta Luotsi poistaa tämä heti alkuun, kylliksi on saanut aikaan eripuraa aloittaja ´optimistinen vielä´.
Eikös se ole tasapuolista että molempia osapuolia kuullaan. Kuka tässä eripuraa lietsoo. Optimistinen ollaan edelleen siitä että luotsi saa tänne rauhan. Siitä on taisteltava.
- eripura5
kirveellä töitä kirjoitti:
Eikös se ole tasapuolista että molempia osapuolia kuullaan. Kuka tässä eripuraa lietsoo. Optimistinen ollaan edelleen siitä että luotsi saa tänne rauhan. Siitä on taisteltava.
taistelu rauhan puolesta onkin tosi uutta
- perämies ykkönen
Annetaan toki tälle tautologiaa harjoittavalle rauha itsensä ilmaisuun ja purkautumiseen omista traumoistaan, hän ei näköjään pääse ikinä irti luulotteluistaan ja harhoistaan. Alamme ymmärtää häntäkin, joku voi olla niin herkkä, että jos joku toinen on eri mieltä asioista tai elää eri tavalla kuin hän itse, se on hänen vainoamistaan.
No se on hänen murheensa, mutta varmasti raskasta. Nyt panen pisteen tälle hommalle omalta kohdaltani tuon kaiken edellä mainitun hoksattuani.
Elämässä löytyy toki paljon hauskempaakin kuin hänen ympärillään pyöriminen.
Olettaisin tämänkin mielipiteeni kuuluvan niihin ei-poistettaviin ottaen huomioon ko. henkilön mielenkiinnon meihin muutamaan palstalaiseen. Jospa hän vihdoin aloittaisi oman elämänsä elämisen, ihan uudelta pohjalta.
Sanonpa ihan ´hienosti´ saksan kielellä....Leben und leben lassen!
Lopuksi vielä, että.....hohhoijaa.
Luotsille myös terveiset, että eikös näin ollen olla aika sujut. Nimeltä en ole maininnut ketään, katsotaanpa , miten arvioit, mietippä nyt tarkkaan! - *Kukkahame*
Näyttää siltä että joillekin tämä palsta on koko elämä, arki ja pyhä, samoissa liemissä liotaan ja vanhoja muistellaan, miksi?
Onko tarkoitus selvittää itselleen vai sekoittaa kaikki.
Alkaa jo tuntua että terävin kärki on jo poikki kun vanhoista kirjoituksista haetaan jatkuvasti puheenaiheita.
Eipä niin ihme jos jotkut hiljentävät kirjoitusintoa, minä niistä yksi, vain mainitakseni olenhan vähänpätöinen, sen huomaan kun saan aina ohjausta kirjoitan vaikka etanasta.- kukkasin?
"Kukkahame"
on yksi sopheltaja asiattomuuksineen.
Miksi hän ei aloita hyvää keskustelua, johon innolla osallistuvat kaikki rootpoihin kyllästyneet.
Jospa Kukkahame lopettaisi osallistumienen koko elämään. - 21, 3
kukkasin? kirjoitti:
"Kukkahame"
Miksi hän ei aloita hyvää keskustelua, johon innolla osallistuvat kaikki rootpoihin kyllästyneet.
Jospa Kukkahame lopettaisi osallistumienen koko elämään.Mikähän on sopheltaja?
Mitä ovat rootpoihin kyllästyneet? Luultavasti niitä ei montakaan täällä ole, kun ilmaisu on outo.
AI hyvä keskustelu on sellainen , johon mahdollisimma moni osallistuu! Siinä tapauksessa hyvä keskustelu täällä on sellainen keskustelu, jossa riidellään nyrkit savessa.
Joukossa on kieltämättä auttamattoman heikkojakin keskustelijoita, jotka esim. käyttävät ilmaisuja, mahdollisesti seurauksena kirjoitusvirheistä, joita on vaikea ymmärtää. - moc
kukkasin? kirjoitti:
"Kukkahame"
Jospa Kukkahame lopettaisi osallistumienen koko elämään.Kuinka heikko on luotsin ymmärryskyky jos ei kukkahameen kirjoituksia ymmärrä. Kukkahame on selkeimpiä tässä lajissa. Asenne joitakin kirjoittajia kohtaan on hajultakotoisin
- *KukkahameÄ
En saa kaikesta tekstistä selvää mutta viimeiseen lauseeseen sisältyy uhkaus.
Olen ilmoittanut ylläpidolle ja liittänyt mukaan jäljennöksen. - 21-6
Vai uhkaus, ei todellakaan korkeintaan suositus.
- 21, 3
Ei ole uhkaus eikä suosituskaan, vaan toivomus.
21, 3 kirjoitti:
Kyllä tota luotsiakin tarvittaisiin, missähän nytkin luuraa, tässä yläpuolellakin olisi töitä.
Suositukset ja toivomukset, tutki onko asiallisia.- 566, 2
LateVaan kirjoitti:
Kyllä tota luotsiakin tarvittaisiin, missähän nytkin luuraa, tässä yläpuolellakin olisi töitä.
Suositukset ja toivomukset, tutki onko asiallisia.Tämmöstä täällä pitää olla että tulee pitkä ketju.
Mitään muuta ei edes odoteta, pois vaan jos joku yrittää kirjottaa normaalisti.
Paskasakkia! tämän ikäset suurimmaksi osaksi, eihän käytös mitään maksaisi vaan ei sitä ole opittu vielä 21, 3 kirjoitti:
olen lukenut, luokittelen sen uhkaukseksi
- alter ego
fundsija kirjoitti:
olen lukenut, luokittelen sen uhkaukseksi
Noin vain toteat! Eikö kuulu poistettaviin, ei ymmärrä ei.
- aloittajaOJ
Eikös me sentään yhdestä myrskystä hengissä selvitä. Aloittaja pyytää anteeksi, tästä tuli liian myrskyisä ketju, pieni optimistijollakin upposi.
http://www.youtube.com/watch?v=4hKngR7hJDs- jolla*
lisäys
Iirroitetaan se tästä palstamyrskystä Kari Tapion henk.koht.myrsky, johon videon kuvavilahdukset viittaavat - perämies ykkönen
jolla* kirjoitti:
lisäys
Iirroitetaan se tästä palstamyrskystä Kari Tapion henk.koht.myrsky, johon videon kuvavilahdukset viittaavatHöpsistä kukkuu, eipäs uponnut jollasi eikä tule uppoamaan. Puhaltakoon, yrittäköön ilkeillä ´pohjan akka harvahammas´ myrskyyn yllyttämisillään, ei siihen pysty, itse lopulta hukkuu epätoivoisuuteensa.
Kaunis on jollasi ja optimistisuutta täynnä, muista se, sellainen pysyy aina pinnalla.!
- Nyt voi sanoa
Ainoastaan: sitä saa mitä tilaa !
Miksi aloitetaan taas ketju jossa opastetaan ja arvostellaan toisten käytöstä annetaan ohjeita kirjoittajille ja luotsille. Ihan kuin tahallaan ärsytetään. Kyllä luotsi osaa toimia ilman jokapäiväistä opastusta !
Ja vähemmälläkin uskotaan että aloittaja on viisas ja kaikentietävä.
Eikö ole mitään muuta aihetta olemassa ?
Itse en aloituksia tee, koska en täällä viikkokausiin käy. Kun joskus käyn, aina sama kähinä menneillään.Ei taida jolla upta, vaikka välillä myrsky käy, ja meri pauhaa, hyvä on perämies. Voisitte osallistua vaikka purjeveneiden kilpailuun ensikesänä.
- ylempää löydetty
Luotsille neuvo
1) Lähde siitä, että tilanne on pahempi kuin esitetyt syytökset. Usko kaikki ja hyppää kokonaan "voi ei, en kyllä usko, että meidän Siiri" -vaiheen yli.
2) Lupaa selvittää tilanne perin pohjin. Pidä lupauksesi.
3) Vaadi ja vahdi, että tilanne muuttuu." - --------------------
Tämän ketjun voisi poistaa. Aloittaja halusi riitaa ja sai sitä. Nyt toivotaan rauhaa.
- op-jolla*
--------------------------:lle
Minä aloittaja olen tehnyt kaksi poistoesitystä jo aika alkuvaiheessa jopa ylläpidolle suoraankin, mutta sitä ei ole pyynnöistäni huolimatta poistettu.
Riitaa en halunnut, missä kohtaa aloituksessa sellaisen käsityksen saa?. Aloitus on saanut riidanhaastajia paikalle valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3146781Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653829- 2073096
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242787- 741922
- 1461682
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101672Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408