Jääkuutiolamppu?

Khira

Aina olen tätä himoinnut, mutta en muista nimeä.. Siis suomalaista suunnittelua, voittanut Italiassa jonkin palkinnonkin. Hehkulamppu lasikuution sisässä. Minkä niminen ja mistähän voisin mennä Turussa kyselemään sitä?

6

1529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jxj

Moi!

Kyseessä on suunnittelija Harri Koskisen Block-valaisin. Harri suunnitteli muistaakseni tämän valaisimen vielä ollessaan koulussa. En kyllä tiedä mistä turusta sitä lamppua voi etsiä...

• A..v.P

Löytyypi Stokkalta tai linnankadun alun sisustusliikkeistä. Varmaankin monesta muusta liikkeestä valaisimen voi löytää...se kun on "saavuttanut" jo trendivalaisimen aseman ja löytyy jo melkein joka kodista. Tämän takia suosittelisin välttämään sinänsä ihan hienoa lamppua...ainiin Sinähän et kysynyt mielipidettä...:)

• Khira

Joo, toi "jokakotimaistuminen" on tavallaan sääli. Kaikkiallahan sitä nykyään näkee :-/ Kiitän silti!

• UROS
        Khira kirjoitti:

Joo, toi "jokakotimaistuminen" on tavallaan sääli. Kaikkiallahan sitä nykyään näkee :-/ Kiitän silti!

Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.

Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?

• Tarmo
        UROS kirjoitti:

Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.

Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?

Omasta kodistani löytyy suurinpiirtein kaikki luettelemasi tuotteet, aterimet tosin Carelia -sarjaa. Löytyy Block -valaisinta, Ratian suunnittelemia huonekaluja, Kivi -tuikkuja... Ei häiritse yhtään, vaikka joka torpassa olisi samat vermeet. Päinvastoin olen iloinen, että suomalaiselle designille riittää kysyntää tässä lastulevyhuonekalujen ja muovimattojen luvatussa maassa.

• k.i.s.
        UROS kirjoitti:

: Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin
        : kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no
        : minä käytän uudistuotantoa)

Kartio lienee ollut Kartio aina. Kilta-sarja sen sijaan on aikain saatossa muuttunut Teemaksi.

: Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta
        : kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se
        : paha juttu?

ei tietenkään!
        siis no ei kai se tee tuotteesta mitenkään erityisen taidokaasti muotoiltua, ettei tuotetta ole juuri kellään. vaikka unikkoa pukkaa jo joka tuutista, niin saahan ameebamaisesta kukkakuviosta pitää ja sillä mieltään ilahduttaa, vaikka jok'ikinen tekisi samoin. mutta siitä syystä siitä ei kannata pitää, että kaikki muutkin niin tekevät. ts. hanki esineitä, jotka miellyttävät juuri sinun, ei taidekriitikon, silmää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4462
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2413
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      171
      1580
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1476
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1360
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      115
      1247
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1189
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1166
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      66
      1105
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35