Jääkuutiolamppu?

Khira

Aina olen tätä himoinnut, mutta en muista nimeä.. Siis suomalaista suunnittelua, voittanut Italiassa jonkin palkinnonkin. Hehkulamppu lasikuution sisässä. Minkä niminen ja mistähän voisin mennä Turussa kyselemään sitä?

6

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jxj

      Moi!

      Kyseessä on suunnittelija Harri Koskisen Block-valaisin. Harri suunnitteli muistaakseni tämän valaisimen vielä ollessaan koulussa. En kyllä tiedä mistä turusta sitä lamppua voi etsiä...

    • A..v.P

      Löytyypi Stokkalta tai linnankadun alun sisustusliikkeistä. Varmaankin monesta muusta liikkeestä valaisimen voi löytää...se kun on "saavuttanut" jo trendivalaisimen aseman ja löytyy jo melkein joka kodista. Tämän takia suosittelisin välttämään sinänsä ihan hienoa lamppua...ainiin Sinähän et kysynyt mielipidettä...:)

      • Khira

        Joo, toi "jokakotimaistuminen" on tavallaan sääli. Kaikkiallahan sitä nykyään näkee :-/ Kiitän silti!


      • UROS
        Khira kirjoitti:

        Joo, toi "jokakotimaistuminen" on tavallaan sääli. Kaikkiallahan sitä nykyään näkee :-/ Kiitän silti!

        Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.

        Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?


      • Tarmo
        UROS kirjoitti:

        Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.

        Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?

        Omasta kodistani löytyy suurinpiirtein kaikki luettelemasi tuotteet, aterimet tosin Carelia -sarjaa. Löytyy Block -valaisinta, Ratian suunnittelemia huonekaluja, Kivi -tuikkuja... Ei häiritse yhtään, vaikka joka torpassa olisi samat vermeet. Päinvastoin olen iloinen, että suomalaiselle designille riittää kysyntää tässä lastulevyhuonekalujen ja muovimattojen luvatussa maassa.


      • k.i.s.
        UROS kirjoitti:

        Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.

        Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?

        : Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin
        : kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no
        : minä käytän uudistuotantoa)

        Kartio lienee ollut Kartio aina. Kilta-sarja sen sijaan on aikain saatossa muuttunut Teemaksi.

        : Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta
        : kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se
        : paha juttu?

        ei tietenkään!
        siis no ei kai se tee tuotteesta mitenkään erityisen taidokaasti muotoiltua, ettei tuotetta ole juuri kellään. vaikka unikkoa pukkaa jo joka tuutista, niin saahan ameebamaisesta kukkakuviosta pitää ja sillä mieltään ilahduttaa, vaikka jok'ikinen tekisi samoin. mutta siitä syystä siitä ei kannata pitää, että kaikki muutkin niin tekevät. ts. hanki esineitä, jotka miellyttävät juuri sinun, ei taidekriitikon, silmää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe