Aina olen tätä himoinnut, mutta en muista nimeä.. Siis suomalaista suunnittelua, voittanut Italiassa jonkin palkinnonkin. Hehkulamppu lasikuution sisässä. Minkä niminen ja mistähän voisin mennä Turussa kyselemään sitä?
Jääkuutiolamppu?
6
1511
Vastaukset
- jxj
Moi!
Kyseessä on suunnittelija Harri Koskisen Block-valaisin. Harri suunnitteli muistaakseni tämän valaisimen vielä ollessaan koulussa. En kyllä tiedä mistä turusta sitä lamppua voi etsiä... - A..v.P
Löytyypi Stokkalta tai linnankadun alun sisustusliikkeistä. Varmaankin monesta muusta liikkeestä valaisimen voi löytää...se kun on "saavuttanut" jo trendivalaisimen aseman ja löytyy jo melkein joka kodista. Tämän takia suosittelisin välttämään sinänsä ihan hienoa lamppua...ainiin Sinähän et kysynyt mielipidettä...:)
- Khira
Joo, toi "jokakotimaistuminen" on tavallaan sääli. Kaikkiallahan sitä nykyään näkee :-/ Kiitän silti!
- UROS
Khira kirjoitti:
Joo, toi "jokakotimaistuminen" on tavallaan sääli. Kaikkiallahan sitä nykyään näkee :-/ Kiitän silti!
Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.
Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu? - Tarmo
UROS kirjoitti:
Mitä sanotte kun itse olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.
Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?Omasta kodistani löytyy suurinpiirtein kaikki luettelemasi tuotteet, aterimet tosin Carelia -sarjaa. Löytyy Block -valaisinta, Ratian suunnittelemia huonekaluja, Kivi -tuikkuja... Ei häiritse yhtään, vaikka joka torpassa olisi samat vermeet. Päinvastoin olen iloinen, että suomalaiselle designille riittää kysyntää tässä lastulevyhuonekalujen ja muovimattojen luvatussa maassa.
- k.i.s.
UROS kirjoitti:
Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se paha juttu?: Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin
: kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no
: minä käytän uudistuotantoa)
Kartio lienee ollut Kartio aina. Kilta-sarja sen sijaan on aikain saatossa muuttunut Teemaksi.
: Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta
: kodista, enemmän tai vähemmän. Mutta onko se
: paha juttu?
ei tietenkään!
siis no ei kai se tee tuotteesta mitenkään erityisen taidokaasti muotoiltua, ettei tuotetta ole juuri kellään. vaikka unikkoa pukkaa jo joka tuutista, niin saahan ameebamaisesta kukkakuviosta pitää ja sillä mieltään ilahduttaa, vaikka jok'ikinen tekisi samoin. mutta siitä syystä siitä ei kannata pitää, että kaikki muutkin niin tekevät. ts. hanki esineitä, jotka miellyttävät juuri sinun, ei taidekriitikon, silmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368702Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5371824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701277Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17946Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72754- 46735
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657