Karsastusleikkaus?

karsastaasilmät

Hei,

olen tietääkseni aina katsonut kieroon. Ehkä alunperin vain toinen katsoi, mutta nykyisin kyllä paikoin molemmat. No kuitenkin, lapsena asia tutkittiin, eikä silmälääkäri nähnyt tarvetta laseihin tai leikkaukseen. Näkö on molemmissa silmissä mielestäni yhtä hyvä (niin yhtä hyvä kuin nyt voi olla), oli silloin ja on nykyisinkin.

No tuossa 12-13 ikävuoden tienoilla aloin nähdä kaksoiskuvia. Aluksi vaan toisen silmän katsoessa kieroon. Mutta noin vuoden jälkeen ei ollut väliä, kumpi silmä karsasti: kaksoiskuva näkyi, jos molemmat silmät näkivät saman kohteen. Tosin kaksoiskuva on aina ollut vain sellainen "haamukuva", ei kokonainen katsottavasta kapeasta kohteesta (esim. sormi), ja olen aina erottanut sen "oikean".

Olen kuitenkin viime aikoina alkanut miettiä, pitäisikö yrittää leikkaukseen päästä. Mielestäni syytä kuitenkin olisi, sillä ovathan nuo kaksoiskuvat omalla tavallaan häiriö ja onhan karsastus ulkonäöllinenkin seikka. Välillä näen minusta otettuja kuvia ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä ovat karsean näköisiä, kun silmä saattaa harittaa ja kunnolla. Pystyn välillä pirteänä pakottamaan silmät suoraksi, jos minusta otetaan esim. passikuva, mutta väsyneenä ei tule mtn. Olen harrastellut välillä tuota "pakotusta", niin että liikutan sormea hitaasti kasvojeni edessä ja pyrin katsomaan sitä molemmilla silmillä niin, etten nää kaksoiskuvia. Mutta eipä tuosta pidemmän päälle ole mtn hyötyä ollut.

Paljonko tuollainen leikkaus maksaisi julkisella puolella ja millainen on onnistumismahdollisuus? Onko mahdollista, että karsastus vain pahenee? Yksityisellä puolella touhu on kuulemma erittäin kallista, sellaiseen ei rahaa ole, eli jos julkisella puolella ei onnistu, niin antaa olla.

0

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
        Ikävä
        43
        2937
      2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
        Ikävä
        60
        2809
      3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
        Ihastuminen
        42
        2313
      4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
        Ikävä
        25
        1773
      5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
        Ikävä
        25
        1679
      6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
        Kotimaiset julkkisjuorut
        70
        1556
      7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
        Ikävä
        48
        1556
      8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
        Rakkaus ja rakastaminen
        36
        1226
      9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
        Iisalmi
        77
        1225
      10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
        Tuusniemi
        79
        1050
      Aihe