Hei,
olen tietääkseni aina katsonut kieroon. Ehkä alunperin vain toinen katsoi, mutta nykyisin kyllä paikoin molemmat. No kuitenkin, lapsena asia tutkittiin, eikä silmälääkäri nähnyt tarvetta laseihin tai leikkaukseen. Näkö on molemmissa silmissä mielestäni yhtä hyvä (niin yhtä hyvä kuin nyt voi olla), oli silloin ja on nykyisinkin.
No tuossa 12-13 ikävuoden tienoilla aloin nähdä kaksoiskuvia. Aluksi vaan toisen silmän katsoessa kieroon. Mutta noin vuoden jälkeen ei ollut väliä, kumpi silmä karsasti: kaksoiskuva näkyi, jos molemmat silmät näkivät saman kohteen. Tosin kaksoiskuva on aina ollut vain sellainen "haamukuva", ei kokonainen katsottavasta kapeasta kohteesta (esim. sormi), ja olen aina erottanut sen "oikean".
Olen kuitenkin viime aikoina alkanut miettiä, pitäisikö yrittää leikkaukseen päästä. Mielestäni syytä kuitenkin olisi, sillä ovathan nuo kaksoiskuvat omalla tavallaan häiriö ja onhan karsastus ulkonäöllinenkin seikka. Välillä näen minusta otettuja kuvia ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä ovat karsean näköisiä, kun silmä saattaa harittaa ja kunnolla. Pystyn välillä pirteänä pakottamaan silmät suoraksi, jos minusta otetaan esim. passikuva, mutta väsyneenä ei tule mtn. Olen harrastellut välillä tuota "pakotusta", niin että liikutan sormea hitaasti kasvojeni edessä ja pyrin katsomaan sitä molemmilla silmillä niin, etten nää kaksoiskuvia. Mutta eipä tuosta pidemmän päälle ole mtn hyötyä ollut.
Paljonko tuollainen leikkaus maksaisi julkisella puolella ja millainen on onnistumismahdollisuus? Onko mahdollista, että karsastus vain pahenee? Yksityisellä puolella touhu on kuulemma erittäin kallista, sellaiseen ei rahaa ole, eli jos julkisella puolella ei onnistu, niin antaa olla.
Karsastusleikkaus?
karsastaasilmät
0
62
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298