Karsastusleikkaus?

karsastaasilmät

Hei,

olen tietääkseni aina katsonut kieroon. Ehkä alunperin vain toinen katsoi, mutta nykyisin kyllä paikoin molemmat. No kuitenkin, lapsena asia tutkittiin, eikä silmälääkäri nähnyt tarvetta laseihin tai leikkaukseen. Näkö on molemmissa silmissä mielestäni yhtä hyvä (niin yhtä hyvä kuin nyt voi olla), oli silloin ja on nykyisinkin.

No tuossa 12-13 ikävuoden tienoilla aloin nähdä kaksoiskuvia. Aluksi vaan toisen silmän katsoessa kieroon. Mutta noin vuoden jälkeen ei ollut väliä, kumpi silmä karsasti: kaksoiskuva näkyi, jos molemmat silmät näkivät saman kohteen. Tosin kaksoiskuva on aina ollut vain sellainen "haamukuva", ei kokonainen katsottavasta kapeasta kohteesta (esim. sormi), ja olen aina erottanut sen "oikean".

Olen kuitenkin viime aikoina alkanut miettiä, pitäisikö yrittää leikkaukseen päästä. Mielestäni syytä kuitenkin olisi, sillä ovathan nuo kaksoiskuvat omalla tavallaan häiriö ja onhan karsastus ulkonäöllinenkin seikka. Välillä näen minusta otettuja kuvia ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä ovat karsean näköisiä, kun silmä saattaa harittaa ja kunnolla. Pystyn välillä pirteänä pakottamaan silmät suoraksi, jos minusta otetaan esim. passikuva, mutta väsyneenä ei tule mtn. Olen harrastellut välillä tuota "pakotusta", niin että liikutan sormea hitaasti kasvojeni edessä ja pyrin katsomaan sitä molemmilla silmillä niin, etten nää kaksoiskuvia. Mutta eipä tuosta pidemmän päälle ole mtn hyötyä ollut.

Paljonko tuollainen leikkaus maksaisi julkisella puolella ja millainen on onnistumismahdollisuus? Onko mahdollista, että karsastus vain pahenee? Yksityisellä puolella touhu on kuulemma erittäin kallista, sellaiseen ei rahaa ole, eli jos julkisella puolella ei onnistu, niin antaa olla.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        268
        2669
      2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        206
        1718
      3. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        59
        1454
      4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

        Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
        Suomalaiset julkkikset
        1
        1201
      5. Kaipaaville

        Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
        Ikävä
        79
        1166
      6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

        8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
        Maailman menoa
        233
        1064
      7. Miten haluaisit

        Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
        Ikävä
        80
        1012
      8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

        mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
        Ikävä
        43
        913
      9. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        69
        786
      10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

        Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
        Kärsämäki
        15
        730
      Aihe