Salla

Miksi kukaan ei keskutele Sallasta laskettelukeskuksena? Onko liian tuntematon? Lasten kanssa aivan unelma kohde. Kaikki on lähellä, rinteet, hiihtoladut ja pieni kylpylä. Majoitus rinteen välittömässä läheisyydessä, suksilla suoraan rinteeseen. Rauhallinen, luonnonkaunis paikka. Suosittelen, kokeilemisen arvoinen!

6

8349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke3

Joo olen samaa mieltä, että rauhallista keskusta hakevalle on tosi mukava paikka varsinkin lyhyemmälle vierailulle. Rinteissä ja ladulla ei ole ruuhkaa ja maisemat on hienot. Tietty jos paljon laskee niin rinteet on melko pian koluttu ja samoin himohiihtäjä ehtii kaikki ladut kiertää muutamassa päivässä, mutta voihan ne kiertää useammankin kerran... Lyhyemmäksi aikaa edullista majoitusta on tosin hyvin hakala löytää.

• mallu2

Vielä tänä keväänä Lapin reissua suunnittelen. Sallaan mieli tekisi sen rauhallisuuden takia. Perheessä lautailevia lapsia. Onko paljon siirtymisiä ja onko kaikki hissit ankkureita? Laudan kanssa tuolihissit kätevämpiä.

• Sallassa lomaillut

Juuri Sallassa lomailtiin. Rinteissä ei käytännössä siirtymiä. Kaikki rinteet lähtevät suurinpiirtein samasta kohtaa tunturin päältä. Hissit ovat kaikki joko ankkuri- tai sompahissejä. Rinteiden ravintolapalvelut ovat käytännössä yksi rinneravintola ja kotaravintola, mutta olivat ihan riittävät meille. Rinteet ja ladut olivat hyvässä kunnossa. :) pohjoisrinteillä oli toinen rinne jota ei ajettu joka päivä, oli kivan pehmeä ja möykkyinen. :)

• Oltiin viikko rukalla, josta päivä sallassa. Keskuksena eroaa rukasta täysin, mutta jos haluaa vauhtia eli vähintään punaisia rinteitä niin suosittelut. Rinteet sallassa loistokunnossa, vaihtelevia ja ilmoitteua pidemmän oloisia. Moitteen sijaa kuitenkin todella hitaista hisseistä
      .
      Eli Upeat rinteet (paremmat kuin rukalla, vrt. saaruaan ja pessariin.)
      Rinteet huippukunnossa, ainakin 10.4-14
      Ei jonoja
      Hieno ja pitkä musta

- Ei tuolihissejä
      - Ankkurit hitaat
      - Vaatimaton lounas/ravintola ym. eli yhdestä ainoasta on vaikea valita.
      - Ei ehkä rinteitä koko viikoksi. Vähän rinteitä lukumääräisesti, mutta kaikki
      nykyiset hienoja.

Kadutte, jos jätätte kaymättä kun olisi mahdollisuus. Meidän perhe ainakin tykkäsi rukasta ja salla yllätti vieläkin enemmän.

Kiito Salla, tulemme varmasti toistekin.

• Anonyymi

Sallasta vain positiivisia kokemuksia. Ei ruuhkia, paikallisilla hyvä palveluasenne ja palvelut erinomaisia. Myös latuja on todella runsaasti. Parhaana viikkona hiihdetty lähes 300km ja kyllästymistä ei tullut. Myös rinteistä ja niiden profiilista hyvä palaute. Lisäbonuksena vielä todella hyvä sisäliikuntakeskus rinteiden alla. Kaikki toimii ja ruuhkia ei ole. Suosittelen.

• Anonyymi

Paras läträyspaikka kuitenkin Sirkan kilju sieni jauho paikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe