Dubai

Zipp0u

Onko kukaan käyny Dubaissa?
- Mitä mieltä olitte?
- Hintaso?
- Uimarannat?
- Hotellit/ruokailu?
- Oliko "nähtävyyksiä"?
Entä kävittekö kenties shopping festivaaleilla Tammi-Helmikuusa?

14

3365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dubailija

      Upea paikka! Sinne heti tilaisuuden tullen uudestaan ehdottomasti!
      Hintataso oli edullinen. Yleinen uimaranta on hyvä, hotellillamme tosin oli oma rantaklubi, johon kuljetus joka päivä ilmaiseksi ja siellä vasta olikin loistava ranta.
      Itse olimme Sofitel City Centre Residendessä ja se oli mielestämme hyvä valinta. Hotellihuoneistot olivat todella isot ja hyvin varustellut.
      Ruokailemassa kävimme viereisessä City Centre kauppakeskuksessa, jossa oli jokaisen makuun tarjontaa. Löytyi niin kiinalaista, intialaista, pakistanilaista, amerikkalaista, maailmanlaajuisia hampurilais- sekä pizzapaikkoja. Suosikkiravintolamme oli City Centren toisessa kerroksessa sijaitseva amerikkalainen ravintola nimeltään UNO Grill. Ruoka oli todella maukasta! Nam :)
      Nähtävyyksistä voisi vaikka mainita 7 tähden hotellin, pilvenpiirtäjät, palatsit, kultasouk sekä maustesouk, wild wadi vesipuiston, erilaiset kauppakeskukset... Nähtävää on paljon.

      Dubai on matkakohde, jota todellakin suosittelen. Paljon olemme matkustelleet ja nyt löytäneet Dubaista uuden suosikkimatkakohteemme :)

      • kiinnostaa

        Olen keväällä menossa samaan hotelliin,joten voisitko laittaa vaikka Uno grillin hintoja yms.Ollaan tässä ystävien kans väännetty kättä,koska kaikki sanoo ruuan olevan kallista,miten on?Kertoile vähän jos viitsit.


      • kiitos
        kiinnostaa kirjoitti:

        Olen keväällä menossa samaan hotelliin,joten voisitko laittaa vaikka Uno grillin hintoja yms.Ollaan tässä ystävien kans väännetty kättä,koska kaikki sanoo ruuan olevan kallista,miten on?Kertoile vähän jos viitsit.

        Olen kanssa laittanut merkille,että halpaa ja halpaa,mutta kukaan ei laittele hintoja.Halpa ja edullinen on myös suhteellinen käsite,toisille on toisille ei.Olen myös itse kiinnostunut Dubaista,maa on ihan tuntematon,kukaan tuttuni ei ole käynyt,sillä olisi mukava SAADA TIETOA HINNOISTA.


      • Hmmm

        Pitääkö matkustaa Dubaihin nähdäkseen kauppakeskuksen?


      • Dubaitar
        Hmmm kirjoitti:

        Pitääkö matkustaa Dubaihin nähdäkseen kauppakeskuksen?

        Ei näihin viestiketjuihin viitsi edes vastailla, aina kun löytyy joku sinunlaisesi mätämuna, joka pilaa koko ketjun typerillä kommenteillaan.


      • Dubailija
        kiitos kirjoitti:

        Olen kanssa laittanut merkille,että halpaa ja halpaa,mutta kukaan ei laittele hintoja.Halpa ja edullinen on myös suhteellinen käsite,toisille on toisille ei.Olen myös itse kiinnostunut Dubaista,maa on ihan tuntematon,kukaan tuttuni ei ole käynyt,sillä olisi mukava SAADA TIETOA HINNOISTA.

        Oletko kiinnostunut ruuasta, ravintoloista, alkoholista, kullasta vai kenties hotelliyön hinnasta? Kukaan ei voi tietää mitä haluat tietää, ellet kysy! Jos kysytään jonkun maan hintatasosta, luulisin, että kaikki vastaavat kallis/edullinen tyylisesti, eikä ala selittelemään leivänpaahtimen, jalkarasvan tai vihannesten hintaa. Jos haluat siis tietää yksityiskohtaisesti, kysy!


      • Dubailija
        kiinnostaa kirjoitti:

        Olen keväällä menossa samaan hotelliin,joten voisitko laittaa vaikka Uno grillin hintoja yms.Ollaan tässä ystävien kans väännetty kättä,koska kaikki sanoo ruuan olevan kallista,miten on?Kertoile vähän jos viitsit.

        Kaivoin tuolta matkamuistokansiosta yhden ravintolakuitin esille ja söimme silloin buffalowingsejä kera homejuustokastikkeen sekä salaatit alkupalaksi, pääruuaksi pippuripihvin sekä teriyakichickenin jälkkärinä jäätelöt. Ruokajuomina oli 2xlimu jäävettä. Kokonaisuutena kahdelta hengeltä meni noin 25 euroa.

        Yhtenä päivänä kävimme kiinalaisessa syömässä ja sieltä ateria irtosi 4 eurolla. City Centren huvipuiston vierellä olevista italiaisista, intialaisesta, hampurilaispaikoista, pizzapaikoista, kiinalaisista jne. sai mahansa täyteen 4 eurolla.

        Kaupoissa ruoka ja muutkin elintarvikkeet ovat todella edullisia, joten suosittelen ostamaan itse aamupalatarvikkeet viereisestä Carrefour supermaketista. Kärryt saat viedä hotelliin hotellihuoneenne ovelle asti ja hotellin henkilökunta sitten vie ne takaisin. Hyvää palvelua siis :)

        Kysy ihmeessä lisää, jos mieltäsi askarruttaa jotkut asiat! :)

        ps. Kyllä niitä ostoskeskuksia kannattaa tiirata "sillä silmällä". Täällä Suomessa kun ei näe vastaavaa.


      • kiinnostaa edelleen
        Dubaitar kirjoitti:

        Ei näihin viestiketjuihin viitsi edes vastailla, aina kun löytyy joku sinunlaisesi mätämuna, joka pilaa koko ketjun typerillä kommenteillaan.

        Kiitos vastauksesta.Yleensä kiinnostaa tuo ruuan hinta ja tietysti jokin shopattava kuten vaatteet,lelut cd:t yms.En kuitenkaan usko ostavani sitä leivänpaahdinta.Jotenkin vaan huvittaa kun aina vaan saa lukea etä halpaa on.Kyl on kiva tietää,että mikä on ja mitä maksaa.


      • Dubailija
        kiinnostaa edelleen kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.Yleensä kiinnostaa tuo ruuan hinta ja tietysti jokin shopattava kuten vaatteet,lelut cd:t yms.En kuitenkaan usko ostavani sitä leivänpaahdinta.Jotenkin vaan huvittaa kun aina vaan saa lukea etä halpaa on.Kyl on kiva tietää,että mikä on ja mitä maksaa.

        Vaatteiden hinnat ovat laidasta laitaan. Riippuu hyvin paljon liikkeestä, sieltähän löytyy samoja kuin Suomessakin on, esim. Benetton jne. Benettonillakin kuitenkin kuteet olivat jonkin verran halvempia kuin kotimaassa. Esimerkiksi hyvätasoisia kauluspaitoja saattoi saada jostain kaupoista 3 kappaletta 2 eurolla, housuja kolmella eurolla, nahkasandaalit 2 €, nahkakävelykenkiä hintahaitarilla 9 € - -. Kannattaa kierrellä ja vertailla hintoja. Myös Karaman alueelta saa hyvänlaatuisia ja todella edullisia merkkivaatekopioita. Ei ole näistä "aidoista" merkki t-paidoista kangas haalistunut eikä kuviot lähteneet. Lasten vaatteeita kannattaa katsoa "sillä silmällä", mielestäni ne oli varsinkin Carrefourissa todella halpoja verrattuna Suomen hintoihin. Paikkahan on oikein lasten unelma (ja ehkä aikuistenkin, kun rahaa ei leluihin mene paljoakaan :), sillä leluja riittää ja lapset otetaan kaikkialla huomioon. Itse ostimme Disneyn hahmonukkeja, 4 € kipale (Suomessa yli 25 €), joten se kertonee halpuudesta.

        Mitäs muuta ostimmekaan?

        HifiVideot (Maailmanlaajuinen takuu, se kannattaa kysyä, jos ostaa elektroniikkaa), hintana 40 €, 2 kappaletta kannettavia mp3-soittimea a´35 € kipale, kasan vaatteita, hiustenkuivaus ja -käherryssetin a´5 € (Suomessa yli 30 € samanmoinen), Dubai-dvd 2 €, kahdet kuulokkeet (kunnolliset, ei mitkään vempulat) a´3,50 €, housuja, kenkiä, paitoja.... Tavaraa toimme PALJON, mutta onneksi hotellissa oli puntarit huoneissa, niin sai vähän punnita ettei tullut ylipainoa matkalaukkuihin (käsimatkatavarat tosin painoivatkin sitten yhteensä 21 kiloa... :)



        Ps. Carrefourissa on "mukavia" tarjouksia tyyliin "Jos ostat vedenkeittimen, saat 10 osaisen teflonkattilasarjan kaupanpäälle 6 litraa cokista".


      • Tiina
        Dubailija kirjoitti:

        Vaatteiden hinnat ovat laidasta laitaan. Riippuu hyvin paljon liikkeestä, sieltähän löytyy samoja kuin Suomessakin on, esim. Benetton jne. Benettonillakin kuitenkin kuteet olivat jonkin verran halvempia kuin kotimaassa. Esimerkiksi hyvätasoisia kauluspaitoja saattoi saada jostain kaupoista 3 kappaletta 2 eurolla, housuja kolmella eurolla, nahkasandaalit 2 €, nahkakävelykenkiä hintahaitarilla 9 € - -. Kannattaa kierrellä ja vertailla hintoja. Myös Karaman alueelta saa hyvänlaatuisia ja todella edullisia merkkivaatekopioita. Ei ole näistä "aidoista" merkki t-paidoista kangas haalistunut eikä kuviot lähteneet. Lasten vaatteeita kannattaa katsoa "sillä silmällä", mielestäni ne oli varsinkin Carrefourissa todella halpoja verrattuna Suomen hintoihin. Paikkahan on oikein lasten unelma (ja ehkä aikuistenkin, kun rahaa ei leluihin mene paljoakaan :), sillä leluja riittää ja lapset otetaan kaikkialla huomioon. Itse ostimme Disneyn hahmonukkeja, 4 € kipale (Suomessa yli 25 €), joten se kertonee halpuudesta.

        Mitäs muuta ostimmekaan?

        HifiVideot (Maailmanlaajuinen takuu, se kannattaa kysyä, jos ostaa elektroniikkaa), hintana 40 €, 2 kappaletta kannettavia mp3-soittimea a´35 € kipale, kasan vaatteita, hiustenkuivaus ja -käherryssetin a´5 € (Suomessa yli 30 € samanmoinen), Dubai-dvd 2 €, kahdet kuulokkeet (kunnolliset, ei mitkään vempulat) a´3,50 €, housuja, kenkiä, paitoja.... Tavaraa toimme PALJON, mutta onneksi hotellissa oli puntarit huoneissa, niin sai vähän punnita ettei tullut ylipainoa matkalaukkuihin (käsimatkatavarat tosin painoivatkin sitten yhteensä 21 kiloa... :)



        Ps. Carrefourissa on "mukavia" tarjouksia tyyliin "Jos ostat vedenkeittimen, saat 10 osaisen teflonkattilasarjan kaupanpäälle 6 litraa cokista".

        Hei. Kiitos hienosta Dubai-infosta.
        Olen myös miettinyt tuota Dubaita uutena matkakohteena, koska olen kuullut siitä pelkkää hyvää.
        Soveltuuko mielestäsi kohde lapsille ? Meillä tyttö 8vee.
        Löytyykö aktiviteetteja myös lapsille ?
        Millainen Dubai on itsestään ? Ilmeisesti auton vuokrausta ei kannata harkitakaan, vai ?
        Tämä on näitä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, ku tuo Dubai todellakin on entuudestaan ei tuttu.
        kiitos


      • Dubailija
        Tiina kirjoitti:

        Hei. Kiitos hienosta Dubai-infosta.
        Olen myös miettinyt tuota Dubaita uutena matkakohteena, koska olen kuullut siitä pelkkää hyvää.
        Soveltuuko mielestäsi kohde lapsille ? Meillä tyttö 8vee.
        Löytyykö aktiviteetteja myös lapsille ?
        Millainen Dubai on itsestään ? Ilmeisesti auton vuokrausta ei kannata harkitakaan, vai ?
        Tämä on näitä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, ku tuo Dubai todellakin on entuudestaan ei tuttu.
        kiitos

        Mielestäni kohde sopii mainiosti lapsille ja heidät onkin otettu hyvin huomioon monessa paikkaa Dubaissa (esimerkiksi lentokentällä järjestettiin kuljetus ensin lapsille ja heidän vanhemmillensa). Dubaista löytyy monenlaista aktiviteettia lapsille: City Centren ostoskeskuksessa on lasten huvipuisto, WildWadi vesipuistossa kannattaa käydä (myös aikuiseen makuun), huvipuisto löytyy myös kaupunkia halkovan Creekin viereltä, rannat ovat lapsiystävällisiä ja niiltä löytyy keinuja, liukumäkiä, pomppulinnoja ym. (varsinkin City Centre hotellin yksityinen rantaklubi oli todella hyvä).

        Dubaissa liikenne oli vauhdikasta, joskaan ei kaaoottista. Joustava ja nopea olisi ehkä kuvaavin vaihtoehto. Liikennesääntöjä noudatettiin kyllä ihan hyvin. Kaikilla tuntui olevan allaan tuliterät autot ja niillä sitten viilettivät menemään. Suosittelen kuitenkin taksilla liikkumista, sillä se oli halpaa ja taksit ovat luotettavia ja liikenne saattaa olla liian vauhdikasta ja ruuhkautuvaa turistin silmissä. Itse teimme matkanjärjestäjän järjestämän kaupunkikierroksen (maksoi n. 20 e/henkilö ja kesti 5-6h) ja sillä retkellä pääsimme tutustumaan Dubain museoon, ajelemaan Abreveneellä Creekin yli, katselemaan upeita rakennuksia, käymään hallitsijan palatsilla, ostoksille Karaman myyntialueelle, kulta- sekä maustesoukeille ja nähtiin upeita maisemia. Oli myöskin kiva kuulla maan tulevaisuudensuunnitelmista (sinne rakennetaan mm. kauppakeskusta, jossa sisällä laskettelukeskus, palmu-projektista jne). Tuon retken jälkeen pystyi itse hahmottamaan kaupunkia paremmin ja tiesi mihin halusi mennä tutustumaan vielä paremmin.

        Kysele ihmeessä lisää, jos joku jäi askarruttamaan :)


      • odotellaan
        Tiina kirjoitti:

        Hei. Kiitos hienosta Dubai-infosta.
        Olen myös miettinyt tuota Dubaita uutena matkakohteena, koska olen kuullut siitä pelkkää hyvää.
        Soveltuuko mielestäsi kohde lapsille ? Meillä tyttö 8vee.
        Löytyykö aktiviteetteja myös lapsille ?
        Millainen Dubai on itsestään ? Ilmeisesti auton vuokrausta ei kannata harkitakaan, vai ?
        Tämä on näitä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, ku tuo Dubai todellakin on entuudestaan ei tuttu.
        kiitos

        Tiinalle.Ollaan lähdössä maaliskuussa eka reissulle Dubaihin ja mukaan lähtee 8v.poika.Odotamme jo innolla mitä kivaa keksitään,onhan siella upeat vesipuistot ja rannat.Löytyy eläintarhaa ja huvipuistoa ja tietysti on shoppailtava,ruokakin on edullista,jos ei syö hotelleissa vaan käyttää paikallisten suosimia paikkoja.Noi edellisten vastaukset oli hyviä,koska sai sitä hinta tietoutta,on kivempi suunnitella kun on vähän faktaa,joten kiitti hirveesti tiedoista ja lisää saa kyllä kertoa,jos haluaa.


      • yhym
        Hmmm kirjoitti:

        Pitääkö matkustaa Dubaihin nähdäkseen kauppakeskuksen?

        no iliman muuta


    • matkaaja

      Matka Dubaihin mitä ei kannata missata?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe