coton de tulear

???

eli puuvillakoira kiinnostaa,paljonko maksaa ja mistä saisi.Kokemuksia?

68

37722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansku

      Elikkä itselläni on cottoni. Hinnoista ym en osaa sanoa. Kannattaa laittaa hakusanaksi esim. Googleen Coton De tulear ja kasvattajia etsiä..
      Mutta rotuna aivan upea on! Poikakoira on itselläni.. Mitä muita koiria on ollut niin eivät kyllä ole todellakaan mielestäni tämän rodun vertaisia. Oikeita veijareita. Turkki vaatii hirveästi hoitoa (itse aina trimmaan sen kesäksi..Olen kampaaja joten on helppo se sitten leikellä aina :))

    • coton

      Hei! Olen SKKY ry:n Coton de Tuléar -alajaoston sivujen webmaster :D Katsopas ystävällisesti yhdistyksen sivut osoitteesta: www.geocities.com/suomencotonit Sivuilta löydät aika paljon tietoa cotoneista, kasvattajista (Kasvattajia -sivu), pentueista (Pentuja? -sivu) jne. jne. sivuilta pääsee myös keskustelupalstalle, jonne ei tarvitse kirjautua. Cotonien hinta vaihtelee aika paljon kasvattajien kesken, mutta yleisin on ehkäpä 1000€ - 1500€. Kukin kasvattaja tietenkin itse päättää pentunsa myyntihinnan -ei ole siis yleistä käytäntöä, että pennun pitäisi maksaa joku tietty hinta.

      Coton on vauhdikas ja erittäin energinen pakkaus, se on siis iso koira pienessä koossa. Soveltuu niin agilityyn, tokoon, näyttelyyn, kuin myös aivan tavalliseksi kotikoiraksi. Joita kaikki koirat tietenkin ovat, vaikka harrastaisit koirasi kanssa vaikka mitä.
      Coton osaa olla tarpeen vaatiessa myös klovni, ei ole sellaista päivää koskaan, ettet olisi huonolla tuulella, kun tämä pieni valkoinen karvakasa jotain päättää tehdä.

      Toivon, että antamastani linkistä olisi Sinulle jotain hyötyä.

      • Ansku

        Kasvattajalta ottaessa kannattaa mainita JOS koirasta ei tehdä näyttely koiraa. Itse saimme silloin aikanaan huiman alennuksen. 1000 e olisi maksanut, ja maksoimme vain 500e. Kun tuli kotikoiraksi. Mutta riippuu ihan kasvattajalta. Meidän pikku Retu tuli orimattilasta asti Kuopioon.


      • Haluu oman mussukan!

        Kiitos teille vastauksista, koirahalu vain kasvoi kasvamistaan kun tuolla sivuilla katseltiin.Eli olemme lapseton pariskunta ja minulla on sellainen työ että voin ottaa koiran työpaikalle mukaan aina. Koira tulisi vaan meille iloksi, kotikoiraksi, jonka kanssa saisi peuhata, käydä lenkillä ja antaa sille huomiota ja hyvää hoivaa.Toivottavasti saisimme jostakin suht. edullisesti koiran.Meiän molempien kodit on maatilalla, eli hoivapaikkakin on jo tiedossa jos joskus tulisi tarvetta.Täytyypä ryhtyä etsimään pentua oikein kunnolla!!! :)


      • mimmi
        Ansku kirjoitti:

        Kasvattajalta ottaessa kannattaa mainita JOS koirasta ei tehdä näyttely koiraa. Itse saimme silloin aikanaan huiman alennuksen. 1000 e olisi maksanut, ja maksoimme vain 500e. Kun tuli kotikoiraksi. Mutta riippuu ihan kasvattajalta. Meidän pikku Retu tuli orimattilasta asti Kuopioon.

        Ihsn mielenkiinnosta. Minkä ikäinen teidän Retu on? Minun kaveri oli ottamassa coton pentua orimattilasta ja ajattelin olisiko sama pikku karvaturri. Olisi kiva kuulla sitten mitä kuuluu sille pallerolle? Olisi nyt n. 2 v. Itsellänikin on coton ja se on aivan ihana vaikkakin sairastelee jonkin verran. :)


      • ???
        mimmi kirjoitti:

        Ihsn mielenkiinnosta. Minkä ikäinen teidän Retu on? Minun kaveri oli ottamassa coton pentua orimattilasta ja ajattelin olisiko sama pikku karvaturri. Olisi kiva kuulla sitten mitä kuuluu sille pallerolle? Olisi nyt n. 2 v. Itsellänikin on coton ja se on aivan ihana vaikkakin sairastelee jonkin verran. :)

        Hei Mimmi, onko siellä orimattilassa vielä vapaita cottoneita?Jos kerta anskukin oli sieltä saanu kotikoiran 500 eurolla, kiinnostais kysyä voisivatko myydä tuohon hintaan minullekin koska rahatilanne on vähä sellanen että ei liikoja olisi. Saisinko sinne orimattilaan yhteystietoja?terv.keskustelun aloittaja,jolla ei ole vielä omaa turria


      • cottonin haluaisin
        ??? kirjoitti:

        Hei Mimmi, onko siellä orimattilassa vielä vapaita cottoneita?Jos kerta anskukin oli sieltä saanu kotikoiran 500 eurolla, kiinnostais kysyä voisivatko myydä tuohon hintaan minullekin koska rahatilanne on vähä sellanen että ei liikoja olisi. Saisinko sinne orimattilaan yhteystietoja?terv.keskustelun aloittaja,jolla ei ole vielä omaa turria

        tietääkö kukaan onko tulevia pentuja ensi kesäksi? Olen kiinnostunut hyvin paljon cotoneista. Edullisesti kiitos. :) ihan kotikoiraksi, mutta voin kyllä näyttelyissäkin käyttää. Olen 14-vuotias ja minulla on 2 kultaista noutajaa jotka ovat rauhallisia. Jos viitsitte voisitteko pistää joidenkin kasvattajien linkkejä tähän, kiitos :D


      • ostaisin cotonin
        Ansku kirjoitti:

        Kasvattajalta ottaessa kannattaa mainita JOS koirasta ei tehdä näyttely koiraa. Itse saimme silloin aikanaan huiman alennuksen. 1000 e olisi maksanut, ja maksoimme vain 500e. Kun tuli kotikoiraksi. Mutta riippuu ihan kasvattajalta. Meidän pikku Retu tuli orimattilasta asti Kuopioon.

        moi onko sillä paikalla netti ossaa et vois käyä kattoo onko siel millasii koirii tai onko sinne emailii mailaa mulle lisä tietoo


      • luitko?
        ostaisin cotonin kirjoitti:

        moi onko sillä paikalla netti ossaa et vois käyä kattoo onko siel millasii koirii tai onko sinne emailii mailaa mulle lisä tietoo

        osaatko kattoo päivämäärän! 3 vuotta vanha viesti!


      • marrue
        Ansku kirjoitti:

        Kasvattajalta ottaessa kannattaa mainita JOS koirasta ei tehdä näyttely koiraa. Itse saimme silloin aikanaan huiman alennuksen. 1000 e olisi maksanut, ja maksoimme vain 500e. Kun tuli kotikoiraksi. Mutta riippuu ihan kasvattajalta. Meidän pikku Retu tuli orimattilasta asti Kuopioon.

        Olemme harkinneet Cottonin ottamista.
        Paljonko Cottonit halvimmillaan maksavat?
        Laittaisitteko tänne kasvattajien linkkejä. :D

        kiitos jo etukäteen!


      • leena4768
        marrue kirjoitti:

        Olemme harkinneet Cottonin ottamista.
        Paljonko Cottonit halvimmillaan maksavat?
        Laittaisitteko tänne kasvattajien linkkejä. :D

        kiitos jo etukäteen!

        Hei,
        en tiedä oletko jo saanut vastauksia, mutta tässä jotain tietoa. Minulla on itselläni kaksi cottonia, 2 v uros Mörkö ja 6 kk narttu Winksinvonksin eli Vinkku. Mörkö on rekisteröimätön cottoni ja maksoin siitä 500 euroa. Vinkku on rekisteröity ja hinta olikin sitten 1.100 euroa. Molemmat ovat Merihelmen Poutapilven pentuja. Merihelmen kennelissä oli ainakin vuoden vaihtessa kaksi urospentua myytävänä, joten googlaa nimellä Merihelmen kennel, niin eiköhän löydy.

        Tervetuloa cottonistiksi! Ette tule pettymään, rotu on mitä mahtavin. Ainoita harmaita hiuksia aiheutuu välillä turkinhoidosta, mutta jos päivittäin harjailee (esim. tv:tä katsellessa) ei sekään nyt niin kauheata ole :)


      • Vatu ja Marjo
        leena4768 kirjoitti:

        Hei,
        en tiedä oletko jo saanut vastauksia, mutta tässä jotain tietoa. Minulla on itselläni kaksi cottonia, 2 v uros Mörkö ja 6 kk narttu Winksinvonksin eli Vinkku. Mörkö on rekisteröimätön cottoni ja maksoin siitä 500 euroa. Vinkku on rekisteröity ja hinta olikin sitten 1.100 euroa. Molemmat ovat Merihelmen Poutapilven pentuja. Merihelmen kennelissä oli ainakin vuoden vaihtessa kaksi urospentua myytävänä, joten googlaa nimellä Merihelmen kennel, niin eiköhän löydy.

        Tervetuloa cottonistiksi! Ette tule pettymään, rotu on mitä mahtavin. Ainoita harmaita hiuksia aiheutuu välillä turkinhoidosta, mutta jos päivittäin harjailee (esim. tv:tä katsellessa) ei sekään nyt niin kauheata ole :)

        Hei leena4768!

        Minulla on Vinkun sisko Vatu (Wappuhuiska).
        Olisi kiva kirjoitella kuulumisia puolin ja toisin.
        Sähköpostiosoitteeni on: maisa.maamo at kopteri.net

        Otathan yhteyttä!


      • cottonisti
        leena4768 kirjoitti:

        Hei,
        en tiedä oletko jo saanut vastauksia, mutta tässä jotain tietoa. Minulla on itselläni kaksi cottonia, 2 v uros Mörkö ja 6 kk narttu Winksinvonksin eli Vinkku. Mörkö on rekisteröimätön cottoni ja maksoin siitä 500 euroa. Vinkku on rekisteröity ja hinta olikin sitten 1.100 euroa. Molemmat ovat Merihelmen Poutapilven pentuja. Merihelmen kennelissä oli ainakin vuoden vaihtessa kaksi urospentua myytävänä, joten googlaa nimellä Merihelmen kennel, niin eiköhän löydy.

        Tervetuloa cottonistiksi! Ette tule pettymään, rotu on mitä mahtavin. Ainoita harmaita hiuksia aiheutuu välillä turkinhoidosta, mutta jos päivittäin harjailee (esim. tv:tä katsellessa) ei sekään nyt niin kauheata ole :)

        Ote kasvattajasitoumuksesta "7. Rekisteröin pentueen kaikki elossa olevat pennut SKL-FKK:n voimassaolevien
        rekisteröintimääräysten mukaisesti." Joten ihmettelin miksi kasvattaja, joka on allekirjjoitanut kasvattajasitoumuksen myy rekisteröimättömiä pentuja?


      • kikkelitonttu
        cottonisti kirjoitti:

        Ote kasvattajasitoumuksesta "7. Rekisteröin pentueen kaikki elossa olevat pennut SKL-FKK:n voimassaolevien
        rekisteröintimääräysten mukaisesti." Joten ihmettelin miksi kasvattaja, joka on allekirjjoitanut kasvattajasitoumuksen myy rekisteröimättömiä pentuja?

        Samaa minäkin hämmästelen!


    • mmm

      Itsekin haluaisin cottonin, sopisi meidän perheeseen sellainen allergiakoira. En tiedä tarviiko olla allergiakoira mut siskoni on vielä pieni ja ei tiedä onko allerginen. Elikkä onko tiedossa cottoneita? Pentuja tulossa ym. :)

      • varattavissa

        poikapentu vapaana soittele 0400-267995


    • Coddon

      Meillä on cotton narttu, ja olemme aikeissa teettää keväällä pentuja. :) Normaalisti täys cottonit (ei muita rotuja) maksavat n. 1000€, hinnat tietysti vaihtelevat. Rotuhan on aivan upea! Sopii mainiosti agilityyn, näyttelykoiraksi ja ihan vaikka kaveriksi :) Toivottavasti löydätte oman palleronne!!

    • coton ysävä

      cottonit maksaa n. 1000-1300 euroa.Merihelmen kennelistä niitä ainakin saa.Aion itse ostaa cottonin keväällä.

    • Roosa-<3

      Meille tulloo tuossa syys-lomalla cotton de tulear pentu ja olemme monia kenneleitä luurannet minulta voi kysellä hyvistä kenneleistä vapaasti. Hinnat ovat n. 1000e-1500 hujakoilla mikäli cottoni on kunnon sukupuusta ja niin edelleeen.. Rohkeastikyselyjä tähän osoitteseen [email protected]

      • korvatautinen

        Siis onko merihelmenkennelistä huonoja kokemuksia vai?jos on niin millaisia?


      • Tinttus
        korvatautinen kirjoitti:

        Siis onko merihelmenkennelistä huonoja kokemuksia vai?jos on niin millaisia?

        meillä ainakin todella hyviä kokemuksia merihelmen kennelistä..jo monen vuoden ajalta!! :)


      • kanijänö

        Mitä on merihelmen kennelin pitäjä tehnyt mistä pitää tehdä ilmoitus?minkälaisia ovat ne huonot kokemukset?itse olen ehkä hankkimassa kyseisestä kennelistä pentua ensi vuonna.eikös säännöt sano että jos pentu sairastuu niin kasvattajan täytyy maksaa kulut tai ottaa pentu takaisin?onko merihelmen pennut varmasti rekisteröityjä?papereissako se sitten lukee että pentu rekisteröity?tahdon vain varmistua mitä pitää tarkistaa ennenkuin pentua aikoo "tilata".Onko 1300e kotikoiraksi tulevasta koirasta liikaa pyydetty?


      • -emppuli-
        kanijänö kirjoitti:

        Mitä on merihelmen kennelin pitäjä tehnyt mistä pitää tehdä ilmoitus?minkälaisia ovat ne huonot kokemukset?itse olen ehkä hankkimassa kyseisestä kennelistä pentua ensi vuonna.eikös säännöt sano että jos pentu sairastuu niin kasvattajan täytyy maksaa kulut tai ottaa pentu takaisin?onko merihelmen pennut varmasti rekisteröityjä?papereissako se sitten lukee että pentu rekisteröity?tahdon vain varmistua mitä pitää tarkistaa ennenkuin pentua aikoo "tilata".Onko 1300e kotikoiraksi tulevasta koirasta liikaa pyydetty?

        Kuten joku muukin täällä mainitsi, myös minun kokemusteni perusteella kennelin toiminta haiskahtaa pentutehtailulta. Myös minä olen kuullut selityksen "ne ovat vain suosituksia". Puhun kokemuksesta. Voin kertoa tarkemmin kokemuksistani sähköpostitse ja mikäli täällä on kohtalotovereita olisin todella kiinnostunut kuulemaan muidenkin tarinoita!


      • doglover
        kanijänö kirjoitti:

        Mitä on merihelmen kennelin pitäjä tehnyt mistä pitää tehdä ilmoitus?minkälaisia ovat ne huonot kokemukset?itse olen ehkä hankkimassa kyseisestä kennelistä pentua ensi vuonna.eikös säännöt sano että jos pentu sairastuu niin kasvattajan täytyy maksaa kulut tai ottaa pentu takaisin?onko merihelmen pennut varmasti rekisteröityjä?papereissako se sitten lukee että pentu rekisteröity?tahdon vain varmistua mitä pitää tarkistaa ennenkuin pentua aikoo "tilata".Onko 1300e kotikoiraksi tulevasta koirasta liikaa pyydetty?

        !


    • surua vaan saa

      Olkaa nyt ainakin noiden sijoitusten kanssa varovaisia ko. kennelin kanssa ,sopparit ei aina takaa mitään, jos niitä nyt edes tehdään...

      Omistaja vetoaa väsymykseen, kiireeseen, ja koiraihmisen tunteisiin ja kas, ennenkuin huomaatkaan olet ihastunut koiraan jota hoidat, mutta sopparia ei ole, ja jos on, niin paljonpa se painaa, tämä kasvattaja tekee just mitä tykkää ja astuttaa surutta vaikka koiralla olisi millaisia luonne/rakennevikoja ja helposti jo toisesta juoksusta. Ja uhkaa ottaa koiran pois jos et tee niinkuin hän käskee.Saattaa olla että jos olet riittävän tyhmä(avulias,sydämellinen) löydät itsesi tekemästä muitakin hänen kenneliinsä ja koiriin ja asiakkaisiin liittyviä 'pikkupalveluksia' kasvattajalle.

      rahaa,rahaa, te koiraihmiset joista on kiva 'omistaa' rotukoira teette sijoituksessa kasvattajan työt,hänen kääriessä ,melkoiset summat taskuunsa.

      no, sitähän sanotaan, tyhmyydestä sakotetaan, ilmeisesti myös avuliaisuudesta ja hyväntahtoisuudesta.

      Kennelliiton sivuilta saa jonkin käsityksen siitä miten paljon niitä koiria tämän ihmisen käsistä virtaa, eikä siellä ole tietenkään listattu paperittomia ulkomaan tuonteja, jobbareiden maahan roudaamia vähintääkin epäilyttäviä ellei laittomia pentueita/yksilöitä, tai niitä tuotuja rotuja mitä hän ei kasvata tai välipentueita.ns. 'kotikoiriksi'myytäviä.

      Eikä ne sopparit takaa silloinkaan mitään jos jotain vikaa ilmenee,valitusprosessi on kallis ja pitkä ja usein kuluttajansuojalautakuntaa melko vähän kiinnostaa nämä koirakaupat.plus että vaikea on mitään toteen näyttää. Ei voi kuin varoittaa ihmisiä,tämä sijoituskasvatusrahastus/rotukoirakauppa on lähtenyt jo aika päiviä käsistä KAIKILTA kasvattajilta.

      Oli aika jolloin kasvattaja sai sijoituksessa yhden pennun sovitusta pennutuksesta, nyt pentueita teetetään ainakin kaksi joista kaikki myydyistä pennuista saadut rahat kasvattajalle, ja uroksille halutaan pysyvä elinikäinen astutusoikeus ts. uros-sijoituksessa olet naimisissa kasvattajan kanssa eikä kannata edes harkita muuttoa paikkakunnalta...:)



      nim. oppirahat maksettu, kenneleitä ja jalostusta pysyvästi vastustava eläinrakas ihminen.

    • Kennelliiton tulisi

      ottaa tärkeimmäksi tehtäväkseen tuon sijoituskoira touhun kertakaikkisen kitkemisen Suomesta.
      Tehoaisi varmaan jos sijoituskoiran jälkeläiset menisivät aina EJ-rekisteriin.

    • Entinen cottonisti

      Erittäin huonoja kokemuksia myös ko kennelin kanssa. En mistään hinnasta ottaisi enää pentua sieltä. Ja varokaa te jotka täällä kertoilette kokemuksianne, itse olen saanut uhkauksen tulla haastetuksi oikeuteen, kun yritin kysellä ja koota ko kennelistä koiran hankkineiden kokemuksia. Niin että annoin sitten koko jutun olla.

    • hauhauhau?

      Mistä kennelistä tässä nyt on kyse?

    • diipadapaaaaaa

      Ei kai siitä voi haastaa oikeuteen jos vaihtaa kokemuksia? Tietääkseni suomessa on sananvapaus ja kokoontumisen vapaus. Nuo uhkailut ovat vain osa sitä toimintatapaa millä tämä henkilö toimii. Ihmisten Uhkaileminen on sekin myös laitonta. Kenellä tahansa Suomessa on oikeus ottaa selville julkisten yritysten taustatietoja ja selvittää sen tomintahistoriaa ja luotettavuutta , varsinkin jos on sijoittanut omia rahojaan, ja varsinkin jos on tarvetta nostaa kanne ko. toimijaa vastaan ja puolustaa omia oikeuksiaan.

      Ei täällä kukaan voi loputtomiin mellastaa ihan miten tahtoo.

      Jännintä tässä kaikessa on kenneleyhdistyksen haluttomuus toimia aloitteen tekijänä ja todella kitkeä sijoitus/pentutehtailu/vääristynyt jalostus.

    • hiioj

      Hei, meillä myös huonoja kokemuksia tuosta em. kennelistä... Sijoituskoiran kohdalla ongelmia, myös raha ja maksuasioissa. kuka maksaa mitäkin ym ym. olen käynyt itse ko. kennelissä ja hirveä määrä koiria ja pentuja häkeissään ja ulostetta joka puolella. tuo uhkailukin tuttua ja asioiden vähättely, välinpitämättömyys. Toiminta melko selvää pentutehtailua ja pelkkää rahastusta!!

      • Siru14

        Hei!

        Itse olen hankkimassa cottonia tuolta merihelmen kennelistä. Luin muualtakin, että kennelistä kannattaisi hankkia koiraa. Onko jollakin joitakin esimerkkejä miksi ei kannattaisi tai muita painavia syitä?? Toivottavasti vastaatte!! Ja kyseessä ei ole sijoituskoira vaan lemmikkikoira. :)


      • Vastuuta!!
        Siru14 kirjoitti:

        Hei!

        Itse olen hankkimassa cottonia tuolta merihelmen kennelistä. Luin muualtakin, että kennelistä kannattaisi hankkia koiraa. Onko jollakin joitakin esimerkkejä miksi ei kannattaisi tai muita painavia syitä?? Toivottavasti vastaatte!! Ja kyseessä ei ole sijoituskoira vaan lemmikkikoira. :)

        Eikö nimimerkki hiioj:n kertomat asiat riitä esimerkeiksi? Itse en ikimaailmassa ostaisi noin huonosti koiriaan pitävältä myyjältä yhtäkään koiraa ja välittäisin tietoni Kennelliittoon sekä eläinsuojeluvalvojalle. Älkää antako tuollaisten hirviöiden rääkätä ja rahastaa!!


    • Siru14

      Siis koirajus vielä tuohon edelliseen viestiin:

      "Luin, että kennelistä EI kannattaisi hankkia koiraa."

      Myös positiivisia kommentteja voi kennelistä laittaa.

    • nn

      Ei mitään positiivista kerrottavaa ko kennelistä! Ostin itselleni cottonin sieltä ja maksoin ylihintaa sekä koiralla oli paha yläpurenta vika yms. Tyhmä ja sinisilmäinen olin.. Katsokaa mistä kennelistä ostatte koiran! Suosittelen ottamaan selvää mitä koiraa ostaessa kannattaa kasvattajalta kysyä!

    • np

      Mistä te sitten Cotonit hankitte jollette Kennelistä taikka kasvattajalta? No joo ,saattaa joskus olla jotain "yksityis" ihmisiä joille siunaantuu Cotoneita, mutta aina ne juuret johtaa johonkin Kenneliin. Ja totta, yksi kennel pilaa muiden kennelten maineen. Itse enemmän ja vähemmän kennel toimintaan osallistuneena ja nyt 2. sukupolven coton kasvattajana, 20 vuottaa cotoneiden kanssa eläneenä, VOIN sanoa että suurimmalla osalla ko. ihmisistä ON puhtaat jauhot pussissa. Ne on ne mädät omenat jotka pilaa koko Kenneleiden maineen.

    • jensku5555

      En ole ikinä ennen tälläisille palstoille kommentoinut, mutta nyt oli pakko. anskuu999:n kommentti oli enemmän kuin totta, itselläni myös vastaavanlaisia kokemuksia, kasvattajaa ei kiinnosta kasvattiensa kuulumiset, ja jos saat tapaamisen sovittua niin se perutaan joka kerta, olen valehtelematta kymmenen kertaa sopinut kyseisen kasvattajan kanssa tapaamisen ja JOKA KERTA hän on sen perunut, vedonnut juurikin väsymykseen kiireesen tai muuhun vastaavaan!

    • omistaja!

      Meillä on myös ko Kennelin toiminnasta huonoja kokemuksia, monta eri rotua pienessä asunnossa. Rodut eriteltynä häkkeihin. Todellakaan kaikista koirista ja pennuista ei pysty pitämään hyvää huolta! Ja tosiaan välttämättä pennun vanhempia ei tuoda nähtäväksi.

    • Tiina555

      Kyseisen kennelin toiminta on todella ala-arvoista ja epäluotettavaa!!
      Kennelin toiminta ikävä kyllä jatkuu niin kauan kun ihmiset ostaa sieltä pentuja.
      Pentuja salakuljetetaan sairaana suomeen, pentuja kennelissä kerrallaan todella paljon! Edes viranomaisen vaatimuksesta kennelin omistaja ei vie sairasta pentua hoitoon! Kennelissä ainakin kuutta eri rotua, pienissä häkeissä.
      Et voi olla varma onko pentusi edes niistä vanhemmista joista kerrotaan, vai onko osa pentueesta salakuljetettu ulkomailta ja rekattu vain samaan pentueeseen, kasvattajan on ikävä kyllä suomessa erittäin helppo tehdä tälläinen temppu. itse olen juuri tekemässä pennulleni dna testiä. Kasvattajalla niin paljon pentuja, ettei pysty niistä itse huolehtimaan vaan vie hoitoon alle luovutusikäisiä sairaita pentuja puoli tuntemattomille ihmisille, takaisin vieminenkin on erittäin hankalaa, niin hankalaa että pitää käyttää eläinsuojeluviranomaisia apuna! Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistyksen tietoihin kennelistä ei kannata luottaa, eikä bostonit RY:n tietoihin, kannattaa kääntyä joidenkin muiden asiantuntijoiden puoleen! Kyseisen kennelin pitäjää kiinnostaa ainoastaan raha, eikä pentujen hyvinvointi! Jalostuslinjasta tässä kennelissä ei edes tiedetä :D Nämä tiedot koskee kaikkia kennelistä tulleita rotuja. kasvattaja haukkuu perättömin tiedoin kasvattiensa ostajia.
      Jos jollain muulla kokemuksia kyseisestä kennelistä, niin vaihdetaan sähköposti osotteita ja sitä kautta kokemuksia :)

    • lordinpeke

      ranskanbulldoggeja diilaava niko n. kuuluu myös samaan kastiin. varokaa sitä

    • !!!!

      Drokarilta vaikuttaa tuo Niko N, soittelin muutama päivä sitten ja kyselin pentuja, hämärältä kuulosti, ei kunnollisia tietoja pentujen vanhemmista, vanhemmat ei nähtävillä.

      • ellinoora78

        Jos samasta ihmisestä puhutaan jolla kävin katsomassa pentuja niin emo ainakin oli kotona pentujen kanssa. Tiedothan näkee koiranetistä kun kysyy rekisterinumerot tai kennelnimen, siellä on kaikki tarkastukset ja näyttelytulokset se niin vaikeaa ole.


    • Asianomainen2

      Hei, olen kommentoinut tähän jo aiemminkin, mutta ajattelin päivittää tietojani. Eli itsehän sain myös uhkailuja kunnianloukkaksesta ja elinkeinon haittaamisesta, kun lähdin oman koirani tilannetta selvittämään. Koirallani siis epäselvyyksiä papereissa, sirutuksessa ja eläinlääkäritarkastuksissa sekä kaikki koirani jalat ovat viallisia. Kävin myös poliisin puheilla, joka kertoi nämä uhkailut perättömiksi. Ja vein asian kuluttajasuojaneuvojalle (joka todellakin on kiinnostunut näistä asioista!) ja sieltä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, jonka jälkeen kyseinen kasvattaja joutuikin korvaamaan minulle osan koiran hinnasta. Eli kaikki jotka painitte saman asian kanssa, viekää asia eteenpäin! Älkää missään nimesseä luovuttako, sillä mitä useampi ottaa asian todella hoitaakseen ja ilmoittaa mm. kennelliittoon omasta tilanteestaan, sitä varmemmin tuolle toiminnalle saadaa joskus loppu. Tämä kasvattaja takuulla tekee vielä virheen, josta jää kiinni kunnolla.

    • .....

      Olen myös itse saanut uhkailuja kunnianloukkauksesta ja elinkeinon haittaamisesta, toivon todella, että tuo toiminta saataisiin loppumaan. Olemme luvanneet kerätä viralliselle taholle kertomuksia ja kokemuksia kyseisen kennelin toiminnasta, jos haluat omista kokemuksistasi kertoa, niin laita vaikka tuohon yllämainittuun sähköpostiosoitteeseen postia Johannalle. Ja tietenkin voi kaikki muutkin laittaa! Kokemuksia voi kertoa nimettömästi, jos kokee ettei halua nimeään kertoa :)

    • nuorallatanssija;)

      ellinoora78 Tiedot saa kyllä kennelliiton jalostustietojärjestelmästä, mutta kun mitään rekisterinumeroita ei koirilla ole, niin silloin se on hieman hankalaa :)
      Olen myös itse käynyt pentuja kyseisessä paikassa katsomassa, yhtään aikuista koiraa ei ollut, vain kolme ERI pentuetta, tosin tuo NikoN väitti että ovat samaa pentuetta, mutta sokea ja jopa vähän vähemmän koirista tietävä näkee, ettei todella ollut samaa pentuetta nuo penut. Joten ei tässä keskutelussa varmaan puhuta samasta henkilöstä.

    • fluuuu

      joon toi meri helmen kenneli on tosi hyvä itte oon ostanu 3 koiraa sielt:) ja ei ooo mitää valittamista.

      • kikkelitonttu

        Minulla taas ei ole koiraa!


      • Anonyymi
        kikkelitonttu kirjoitti:

        Minulla taas ei ole koiraa!

        Ikävä ❤️


    • Oikeasti utelias

      Voisiko joku valottaa hieman noita väitteitä mm. sairaista koirista, vääristä rekkareista ja salakuljetuksesta. Sen verran on nyt raskaat syytökset, että tollaisia levitellessä tulisi olla jonkunlaista näyttöä kyseisestä toiminnasta.

    • Moikka moi!

      Heippa!
      Me olemme ottamassa Cottonin pentua, Olisiko Oulun lähettyvillä hyviä kenneleitä, ja mistä niihin voisi tutustua??
      Mikä on Cottonin hinta suunnilleen:)
      Onko turkinhoito raskasta lapsiperheessä?
      SAisiko teiltä tietoa enemmän ja hoitovinkkejä? :)
      Kiitos Etukäteen vastauksista!:)

    • Ei Kiitos Enään!

      En suosittele ollenkaan kyseistä paikkaa ja samoin täälläkin vain ongelmia rotukoiran kanssa eikä saada selvyyttä mihinkään. Osa koirista oli siirretty uusien omistajien tietämättä FIN-rekisteristä EJ-rekisteriin eikä tähän saatu mitään selvitystä!

    • ei merihelmelle

      Hei vaan kaikki kyseisestä "cotton kennelistä" pennun ostoa harkitsevat. En voi suositella kyseistä kenneliä, itse ostin aikoinaan kissan kennelin pitäjältä (silloin kun hän vielä kissoja kasvatti) ja huono maku on jäänyt. Tappelun kanssa sain joku vuosi sitten uuden kauppakirjan kun kasvattaja ei ollut allekirjoittanut alkuperäistä kauppakirjaa. Tätä hieman ihmetellen laitoin kummatkin kappaleet kasvattajalle mutta ei kuulunu kauppakirjaa koskaan takaisin. No ITSE sitten sain täyttää uuden kauppakirjan jonka suostui allekirjoittamaan. kasvattajahan ei siis suostunut laatimaan uutta kauppakirjaa!

      Syynä allekirjoituksen puutteeseen oli etten päässyt itse kissaa hakemaan kennelistä vaan serkkuni haki sen minulle ja siinä samalla tuli kauppakirjat.
      Aikoinaan kun kyselin kissan siirtämisestä omiin nimiini (ilmoitus rotuyhdistykselle) kasvasttaja sanoi ettei sellaista tartte tehdä jos ei meinaa pentuja tehdä. Hieman omituista toimintaa mielestäni. Hänhän olisi voinut milloin tahansa väittää ettei koko kissa edes ole minun koska ei ollut kauppakirjaa eikä omistajan vaihdosta oltu tehty :O Tällä hetkellä kissa kyllä on visusti nimissäni ja kauppakirja allekirjoitettuna tallessa. Mutta kyseistä henkilöä en halua ikinä nähdä enkä suosittele ketään häneltä pentua ostamaan!
      Onneksi kisu on täydellinen ja juuri sellainen kuin halusin,mutta epärehellinen kuva on kasvattajasta jäänyt. Joten olkaahan varovaisia kun pentua hankitte. Onneksi kuitenkin kaikki kasvattajat eivät ole tällaisia vaan rehellisiä ja luotettaviakin löytyy!

    • marzaaaaaaaaaaaaaaaa

      Aivan ihana rotu kyseessä ! Itselläni on vajaa 2 vuotias cottoni. Todella seurallinen, kulkee jokapaikassa mukana ja nukkuu vieressä, On fiksu, tykkää opetella uusia asioita. Ei ole nirso ruoan suhteen. Ei ole sairastellut. Ainoat miinukset on, että ujo ja haukkuherkkä. Mutta ei turhaan räksytä, silloin vain jos esim ikkunasta näkee ihmisiä tai toisia koiria. Ei ole ikinä syönyt yhtään huonekaluja tai johtoja yms.

      • marzaaaaaaaaaaaaaaaa

        Ainiin ja se piti vielä sanoa että ei se turkki mun mielestä ole ihan niiin vaikeahoitoinen mitä annetaan ymmärtää, etenkään kotikoiralla. Pidän turkin lyhenä, ja harjaan n. kerran kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Onko tietoja onko Merihelmen kennel vielä toiminnassa ja toimiiko samoilla periaatteilla kuin aikaisemmin? Onko kennelin pitäjää saatu vastuuseen teoistaan? Millä tavalla tällaiseen epärehelliseen toimintaan voisi puuttua?

      • Anonyymi

        Hei, kyllä kennel on edelleen toiminnassa. Toimintatavoista en osaa sanoa. Asumme samalla alueella ja sen tiedän, että koirat eivät käy koskaan kotipihan ulkopuolella.


    • Anonyymi

      Itsekin olen uutena asukkaana muuttanut alueelle ja ihmetyttää tuo kennelin koirien pito ja koirien määrä. Koiria taitaa tälläkin hetkellä olla kennelissä jopa 10-20 ja useita eri rotuja, ainakin viittä eri rotua, pennutetaan. Koira raukat vain huutavat aamusta iltaan pienissä häkeissä ulkona, oli kyseessä sitten yli 30 asteen helle tai sadesää ja kuten kirjoitit koirat eivät ikinä pääse omaa pihaa pidemmälle ulkoilemaan. Todella surullista katsoa näin ala-arvoista koirien pitoa läheltä. Onneksi kuka tahansa voi tulla yleiselle katualueelle kuuntelemaan kuinka näistä koirista "huolehditaan". Suosittelen kaikkia, keitä koirien hyvinvointi kiinnostaa ilmoittamaan kennelin toiminnasta valvontaeläinlääkärille sekä kaupungille. Jo eläinsuojelulaki velvoittaa, että koiraa on ulkoilutettava riittävän usein. Koiran pitäminen häkissä ei ole millään mittapuulla ulkoilua. Näemmä aikaisempien vuosien yritykset vaikuttaa kennelin toimintaan eivät valitettavasti ole onnistuneet.

    • Anonyymi

      Täällä paljon puuvilla- ja pellavakoirista kiinnostuneita "toimittajia"...

    • Anonyymi

      Hei Mia etsivä, litoin postia. Liitteenä kuvia sekä pdf-ää. -Kaisa K.

      • Moi, viesti ei ole tullut perille. Laitatko uudestaan.


      • Anonyymi
        mmj-etsivä kirjoitti:

        Moi, viesti ei ole tullut perille. Laitatko uudestaan.

        Laitettu uudestaan. Avaa liitetidosto. -KK


    • Anonyymi

      Toisesta ketjusta luin että Merihelmen kennelin toimintaa tutkii tällä hetkellä poliisi ja tulli. Tulli näemmä tehnyt kotietsintöjä kyseiseen kenneliin. Tietääkö kukaan kennelin tilanteesta enemmän tai tuosta tutkinnasta?

    • Anonyymi

      Nyt tämä sankari on perustanut tyttärelleen Teresalle (joka tuskin edes täysi-ikäinen) toiminimen ja myy hänen nimellään papillon pentuja. Luoja, miten alas ihminen voi vajota, törkeää! Tyttären toiminimellä varmasti kiertää pentujen määrien rajoitteita ja voi maksimoida itselleen tuotot. Ei missään nimessä kannata ostaa näiltä kummaltakaan koiraa, koska tehtailevat pentuja samassa osoitteessa. Kennelissä on todennäköisesti myyty ulkomailta tuotuja pentuja suomalaisina pentuina, minkä vuoksi tulli tutkii tehtaan toimintaa.

    • Anonyymi

      Merihelmen kennelissä on rekisteröity juurikin pentue Cynthia nimiselle koiralle. Pentuja taisi olla kuusi kappaletta. Cynthian veli Donatello on tietojen mukaan lopetettu reilu 2 vuoden iässä terveydellisistä syistä ”Kummankin kyynärluun kasvuhäiriö, vaikea kyynärnivelen inkongruenssi,olkaluun distaalipään kasvuhäiriö”. Onko ihan normaalia ”kasvattajilta” laittaa tälläistä sairauksia tietoisesti eteenpäin? Olen järkyttynyt tästä löydöstä.

      • Anonyymi

        Saman emon toisessa pentueessa (eri isä) on myös lopetettu yksi koira 3,5 vuoden iässä samoista syistä "Kyynärluun kasvuhäiriö, kyynärnivelen inkongruenssi". Toivottavasti ostajat tutkivat lähisuvun hyvin, vanhempien vanhemmat, kaikki vanhempien pentueet yhdessä tai erikseen, vanhempien sisarusten jälkeläiset jne. Surullista tässä on sekin, että suurin osa kuolleen koiran omistajista ei koskaan päivitä tietoa Koiranetiin koiran kuolemasta ja kuolinsyystä, eli voi vain arvailla, mitä jää näkemättä ja tietämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman emon toisessa pentueessa (eri isä) on myös lopetettu yksi koira 3,5 vuoden iässä samoista syistä "Kyynärluun kasvuhäiriö, kyynärnivelen inkongruenssi". Toivottavasti ostajat tutkivat lähisuvun hyvin, vanhempien vanhemmat, kaikki vanhempien pentueet yhdessä tai erikseen, vanhempien sisarusten jälkeläiset jne. Surullista tässä on sekin, että suurin osa kuolleen koiran omistajista ei koskaan päivitä tietoa Koiranetiin koiran kuolemasta ja kuolinsyystä, eli voi vain arvailla, mitä jää näkemättä ja tietämättä.

        Esitä faktoja eikä vain random "tietoja".


    • Anonyymi

      Nyt se on julkista tietoa, älkää ostako rikollisilta koiria! https://tulli.fi/-/tulli-paljasti-jalleen-koirien-salakuljetuksen-laittomalla-toiminnalla-mittava-taloudellinen-hyoty

    • Anonyymi

      Aivan kamala räköttäjä, eroahdistukseen taipuvainen ja ulkonäöltään kuin moppi tai lamppujarja! Ei jatkoon...

      • Anonyymi

        Tarkoitatko coton rotua vai kennelin pitäjää?


    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe