Viiltely

Lopetan viiltelyn

Tiedän että se on typerää:(. Itse kokeilin kun oli paha olo. Onneksi ei jääny arpia tai no siltä se näyttää.
Tänään viiltelin reiteen ja yhteen käi jää arpi:(. Olen pettynyt itseeni.
Kaikki jotka olette viillelleet niin lopettakaa! Se on väärin. Kadutte sitä. Tiedän että lopettaminen on vaikeaa. Itse yritän että en enää ikuna tekisi sitä. Pärjäilkää ihanat ihmiset. Älkää viillelkö. Pärjäätte kunhan taistelettte.
Älkää tulko valittaan kuinka olen tyhmä tai muuta sillä tiedän sen ihan hyvin itsekkin.
Jos suinkin vain pystyt olisi kiva kuulla viiltelystä kokemuksia ja kuinka pääsitte yli siitä:).

15

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cutter

      Juu samaa mieltä...älkää ikinä ikinä alottako se on iha vitun vaikeeta lopettaa
      Ite alotin n. 3 vuotta sitte ja sain sillo lopetettuu mut sitte alotin uudestaa joskus 2 vuotta sitte ja siitä lähtien viiltelin taas satunnaisesti. Nyt oon ollu joulusta asti viiltelemättä enkä aio väittää ettei välillä tekis mieli viiltää taas ranteet täytee.
      Ja jos teil on tää ongelma tahdon sanoo et kannattaa lopettaa mahdollisimman pia, koska viillot ja niiden syvyys vaan kasvaa mitä kauemman aikaa menee. Vaikka ekoilla kerroilla aattelee et vaan yks viilto ja sellanen ettei se näy voi olla melkee varma ettei se vaan pysy sellasena. Ite en enää pysty laskemaan arpien määrää, niitä on joka puolella ja pari oon joutunu lopuks itte tikkaamaan kiinni ku ei muuten millää loppunu veren tulo. Joten lopettakaa hyvät ihmiset älkääkä olko tyhmiä kuten minä.

    • antskumoi

      mä oon viillelly, mut en mitenkää pahasti, kunnes tajusin lopettaa. onneks ei jääny arpia :) mut se auttaa mulla ainakin hetkeks, mut en kuitenkaa suosittele koska se kuitenki pahentaa asioita myöhemmin

    • mira99

      oon viillelly. ite sain yksin lopetettua, ilman kenenkää apua.
      Arvet jää, pahat sellaset. Vielä ei oo arvet valkosia, vaan niitä punasia arpi :/
      Kaduttaa helvetisti

    • tavth

      Mäki oon kokeillu, mut nyt en oo viillelly. Tein harpilla, joistakin tuli verta, mut jäljet jäi pitkäks aikaa,mut nyt on hävinny. Kumillakin tein itselleni palovamman tarpeeks kauan ku hankasin. Tsemppiä kaikille, jotka viiltelee.

      • Lopetan viiltelyn

        Kiitos teille kommentoijille:). On hienoa, että jaksatte kamppailla ahistusta ja muuta vastaan. En ole onneksi sortunut nyt viiltelemään ja haavatkin ovat alkaneet umpeutumaan.
        Kaduttaa vaan tosi paljon, että menin viiltelemään.

        Jos tulee ahdiatus kohtauksia tai muuta masentavaa niin terä~aseet roskiin ja tänne puhumaan. Koska se helpottaa:).


      • Pystynkö sittenkään...
        Lopetan viiltelyn kirjoitti:

        Kiitos teille kommentoijille:). On hienoa, että jaksatte kamppailla ahistusta ja muuta vastaan. En ole onneksi sortunut nyt viiltelemään ja haavatkin ovat alkaneet umpeutumaan.
        Kaduttaa vaan tosi paljon, että menin viiltelemään.

        Jos tulee ahdiatus kohtauksia tai muuta masentavaa niin terä~aseet roskiin ja tänne puhumaan. Koska se helpottaa:).

        Juuri meinasin sortua viiltelemään se olisi sitten ollut jo kolmas kerta. ~huoh~. Olen todella herkkä ihminen enkä kestä riitoja. Pelkään, että viiltelen vielä. En ole kertonut tästä vielä kenellekkään. Sillä en halua minnekkään psykologille:(. Nytkin tekee mieli viillellä. Tuntuu, että en pysty keskittymään näihin läksyihinkään.
        Pelkään, että kun viiltelen yhä useammin niin en pysty lopettamaan ollenkaa.:((.


    • Syvä viilto

      Mä oon aina ennen pystynyt hillitsemään itteni niin etten viiltele, mutta viime viikolla kuitenkin sorruin siihen ensimmäistä kertaa :(
      Harpilla raavin kaksi aika syvää viiltoa päällekkäin reiteen, itsensä satuttaminen tuntu sillä hetkellä vaan niin hyvältä ja se punainen virtaava veri näytti niin kauniilta.. Nyt jälkeenpäin mietin mitä hyötyä siitäkin oli, tossa se jälki näkyy edelleen, tosin nyt se ei enää vuoda, nyt siinä on jo rupi. Saa nähdä parantuuko toi jälki koskaan. Toivon etten enää koskaan sorru viiltelyyn, se ei todellakaan oo hyvä keino ja apua siitä on vain pieneksi hetkeksi ja jos toi jälki nyt jää tohon niin voi ku kiva jos joku kysyy, en halua selittää.

    • LopetIn viiltelyn

      Moi pitkästä aikaa. Mun elämä menee hyvin. Viiltelyn olen jättänyt jo kauan aikaa sitten.
      Kerroin kamullleni tästä ja se helpotti:). Mulla on hyvä olla ja unohan koko viiltelyn.
      Arpi jäi kai reiteen, mut onneksi jäi nyt muistan et en ikinä enää viiltele.
      on kauheaa ajatella mitä tein itselleni, mutta onneksi te olitte täällä ja teille pystyin kaiken kertomaan:). Kiiton vielä kerran.

      • Anonyymi

        Mulla se alko viime vuonna kun alko perhees riidat ja sit kun tajusin et sama ihminen on kiusannu mua 4 1/2 vuotta.. eka ne oli sellasii pienii vaaleita mut nyt ne on punasii ja kirvelevii muutaman millin syvysii verisiä haavoja olkapäistä sormiin ja reisistä nilkkoihin... Mä tiedän mä oon typerä paska joka ei ansaitse elää.


    • hopely ex-cutter

      itselläni hyvin rumat viiltelyjäljet... sain lopetettua n. 1,5kk sitten kun äiti huomasi veriset paperini sängyn reunalla. olin niin sekaisin ja väsynyt lääkkeistä, etten tajunnut hävittää niitä verisiä papereita.... häpeä oli jotain niin suurta ku jäin kiinni. äidin reaktio oli niin surullinen. viiltely satuttaa lähimmäisiä.

      • ...

        Juu, itekkin viiltelin, koska oli paska olo ja tuntu ettei ittestä oo mihinkään... Lupasin ittelleni uudenvuodenlupauksena, etten alota taas, mutta ainahan siihen sortuu... En peittele niitä arpia sen takii että häpeisin niitä, vaan sen takii, että en haluu mitää seurauksii siitä, että joku näkis (vaikka on kyllä nähnykki)... Oikeestaan nyt näin jälkeenpäin ajateltuna tuntuu, että mikä hitto päässä on oikeen vinksahtanu, ku on ees alottanu viiltelyn, mutta just sillon se vaan tuntuu ainoolta vaihtoehdolta ja kaikkillehan sanotaan aina, että "lopeta!" mutta helppohan se on sanoo, ku ei pysty lopettamaan! Mutta voimia kaikille, ja muistakaa, että viiltely ei oo paras vaihtoehto pahan olon purkamiseen...


      • tuommosta tääl
        ... kirjoitti:

        Juu, itekkin viiltelin, koska oli paska olo ja tuntu ettei ittestä oo mihinkään... Lupasin ittelleni uudenvuodenlupauksena, etten alota taas, mutta ainahan siihen sortuu... En peittele niitä arpia sen takii että häpeisin niitä, vaan sen takii, että en haluu mitää seurauksii siitä, että joku näkis (vaikka on kyllä nähnykki)... Oikeestaan nyt näin jälkeenpäin ajateltuna tuntuu, että mikä hitto päässä on oikeen vinksahtanu, ku on ees alottanu viiltelyn, mutta just sillon se vaan tuntuu ainoolta vaihtoehdolta ja kaikkillehan sanotaan aina, että "lopeta!" mutta helppohan se on sanoo, ku ei pysty lopettamaan! Mutta voimia kaikille, ja muistakaa, että viiltely ei oo paras vaihtoehto pahan olon purkamiseen...

        Mää oon 15 vuotias tyttö ja alotin viiltelyn kesälomalla... alotin siksi koska muo yläasteella kiusattiin eli useimmiten se oli sillee "tönimistä" ja seläntakaa puhumista ja kaikkea semmoista paskaa.. oli ihan helvetin paha olla ja kun olin koko kesäloman yksin koska ei ollut kavereita ja kotona ei aina asiat ollut hyvin kun yksi perheenjäsen käyttäytyi väkivaltaisesti mua kohtaan... viiltelin itseäni käsiin ja reisiin yleensä.... koitin lopettaa ja otin aurikoo että ne arvet lähtis.... vielä ne haaleina näkyy joten minulla on AINA pitkähihainen päällä... asiasta en ole
        sukulaisille kertonut, pari tyyppiä siitä tietää...
        Oon nykyää ammattiopistossa ja sielkää ei mul oo oikee kamui ku mut jätetään
        ulkopuolelle yleensä kaikes ja selän takanaki vielä musta puhutaan ja viel välillä se
        sama perheenjäsen käyttäytyy väkivaltasesti muo kohtaan...Pidin n. Kaksi
        kuukautta taukoo viiltelystä mutta nyt oon taas alottanu uuestaa ja mulla
        käy yleensä päivittäin itsemurhan teko mielessä.... en kaikkee viittiny tänne kirjotta mutta siinä oli joitai juttui....


    • tyhmintämaailmassa

      Mäkin oon viillelly, ilman oikeeta syytä... Kerran mun frendi viilteli kosk sil oli paha olo. Sit sorruin ja koitin ekan kerran peukaloon. Sitten mä hankin oman viilto välineen ja viilsin mun molempiin käsi varsiin noin 3cm viiltoi. Mut en kuiteskaa hirveen tiheesti, mut kuitenki yli 10 per käsi.. Ja sitten tein yhen mun nilkkaan.. Mulla on jääny arvet siitä ja mua kaduttaa ihan hirveesti! Älkää viillelkö älkääkä edes harkitko sitä!

    • viisasaikuinenneuvoo2015

      VIILTELY ON
      - teini-ikäiselle tyypillistä
      - huomion kerjäämistä
      - draaman hakemista
      - turhaa, sillä se ei auta suruun
      - häpeämisen aihe aikuisena

    • Anonyymi

      Ite viiltelin just äsken. Tiiän että se on väärin, mutta siitä tulee parempi olo ainakin hetkeksi, esim nyt tuntuu paljon paremmalta. Tosin, sitten pitää taas peitellä arpia ja tälleen. Jos ajattelet että kokeilisit viiltelyy, niin ÄLÄ! Ite oon ihan koukussa. Haluisin lopettaa, mutta en voi kuvitella elämistä ilman viiltelyä. ÄLÄ KOKEILE. Se on ihan kuin joku huume. Niin koukuttavaa ja kadun aina seuraavana päivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2552
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      304
      2289
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2103
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1804
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1717
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1678
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1570
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1387
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1383
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1351
    Aihe