Miten soittoääni hankintaan ?

E.D.

En ole koskaan hankkinut mihinkään kännykkääni soittoääntä, olen aina käyttänyt laitteen omista ehdotuksista jotain. Nyt haluaisin ladata erään artistin kappaleen, miten se tehdään ? Mistä haen sen ja maksaako se jotain ? Miten se maksetaan, jos on maksullinen ?

54

17077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksullisia ei kannata pahemmin enää ostaa. Esimerkiksi kirjastosta voi lainata halutun levyn ja kopioida sen musiikit omalle koneelle laillisesti omaan käyttöön.

      Myöskin Youtubesta voi ladata musiikkia puhelimeen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12065163/#comment-66250206

      Tosin laillisuus on siinä hieman toinen asia.

      • E.D.

        OK, kiitos tiedosta. Siis pitää jotenkin ensi laittaa musiikki tietokoneelle ja sieltä jotenkin saada kännykkään. Mutta tarvitsisin siis ihan käytännön ohjeen siitä, miten tämä tapahtuu askel askeleelta. Mulla on Samsung Galaxy Trend.


      • minä

        ei kirjaston levyjä saa kopioida. kuten ei kirjaston kirjojakaan



      • raatteentie 1939

        valitse puhelimest puh äänen lataus,tietokoneelta valitset oman musiikin vaikka raatteentie.puhelin tietokoneen päälle ja lataat tietokoneelta kuuluvan musiikin,ja siirät sen soittoääneksi eikä maksa mitään.


      • kop kop kopiot
        minä kirjoitti:

        ei kirjaston levyjä saa kopioida. kuten ei kirjaston kirjojakaan

        minä olen kopioinut dikikameraalla kirjoja eikä maksa mitään kun tallennan ne tietokoneelleni


      • keh he
        minä kirjoitti:

        ei kirjaston levyjä saa kopioida. kuten ei kirjaston kirjojakaan

        saapas. Taidat olla niitä liinuskäyttäjiä


      • 876

        Mähaluisin jonku laulunlaulun soitto ääneks mulon nokialumia 553


      • 876

        Mä en tiiä saakniit kopioid mut enkyl usko


    • Eli

      1. Yhdistä kännykkä tietokoneeseen usb kaapelilla

      2. Valitse Androidin alasveto valikosta median siirto tila.

      3. Kun ajurit on asennettu niin mene resurssienhallintaan ja etsi sieltä puhelimen muistit

      4. Siirrä musiikkia kännykän tai muistikortin muistiin normaaliin tapaan.

      Tässä siis ohje musiikin siirtoon kännykkään. Ennen sitä ne pitää ladata koneelle esim MP3 muodossa.

      • sgs 4 mini

        Minä latasin kaupasta jonkun ringtones ohjelman. Kysymys kuuluu että kun nyt yksi mp.3 ääni on mennyt puhelimen omien soittoäänten sekaan, niin kuinka saan sen sieltä poistettua? Mistä löytyy tuo kansio että voin äänen sieltä poistaa?


      • sgs 4 mini kirjoitti:

        Minä latasin kaupasta jonkun ringtones ohjelman. Kysymys kuuluu että kun nyt yksi mp.3 ääni on mennyt puhelimen omien soittoäänten sekaan, niin kuinka saan sen sieltä poistettua? Mistä löytyy tuo kansio että voin äänen sieltä poistaa?

        Se voi olla "Ringtones" nimisessä kansiossa. Kansion voi löytää "Omat tiedostot" sovelluksen kautta.


      • sgs 4 mini
        vapunen kirjoitti:

        Se voi olla "Ringtones" nimisessä kansiossa. Kansion voi löytää "Omat tiedostot" sovelluksen kautta.

        Ei ole siellä muutkaan puhelimen soittoäänet. Ihmeen hankala löytää oikeaa paikkaa. Nokiassa (700) löyty tosi helposti kaikki puhelimen kansiot ja niitä pääsi muokkaamaan.


      • sgs 4 mini kirjoitti:

        Ei ole siellä muutkaan puhelimen soittoäänet. Ihmeen hankala löytää oikeaa paikkaa. Nokiassa (700) löyty tosi helposti kaikki puhelimen kansiot ja niitä pääsi muokkaamaan.

        Mistä ohjelmasta on tarkalleen kyse?


    • Music Maniac
      • taas sama törppö

        Music Maniac

        Kiitos tästä konsultaatiosta. Törppö sai vihdoinkin yritysten ja räpellysten kautta
        voittoon - periaatteella ja tällä ohjeella haluamansa soittoäänen kännykkäänsä.
        Kyllä olette kivoja, kun jaksatte neuvoa tällaista Android-aloittelijaa.

        HYVÄÄ KEVÄTTÄ


    • Tai Google Play music. Sinne voi ladata ilmaiseksi jopa 20000 omaa biisiä tietokoneelta ja toistaa niitä puhelimella.

      • Music Maniac

        Tuolla Google Play Music systeemillä ei taida vaan pystyä laittaan soittoääneksi biisiä, koska biisiä ei ladata puhelimeen.


      • vbkumcghjndxg
        Music Maniac kirjoitti:

        Tuolla Google Play Music systeemillä ei taida vaan pystyä laittaan soittoääneksi biisiä, koska biisiä ei ladata puhelimeen.

        Pystyy. Saat pilvitallennettua 20 000 kappaletta, jotka voit halutessasi ladata mille vaan laitteellesi. Voit toki kuunnella myös tallentamatta.


      • vbkumcghjndxg kirjoitti:

        Pystyy. Saat pilvitallennettua 20 000 kappaletta, jotka voit halutessasi ladata mille vaan laitteellesi. Voit toki kuunnella myös tallentamatta.

        Ei pysty.


    • Ei ainakaan toistaiseksi pysty. Biisejä voi toki ladata tuon kautta puhelimeen offline kuutelua varten mutta ne on suojattuja.

    • Jos sinun puhelimesi on vähänkään kehittyneempää (ei karvalakki) mallia, voit siirtää soittoääniä tietokoneelta kännykkään. Ei siis todellakaan tarvitse maksaa mitään.

    • audiko

      audiko.net
      voi tehä ilmaseksi halutusta kappaleesta pätkän soittariksi..

    • Itse tullut tehtyä yleensä näin, jos halunnut puhelimeen lisää soittoääniä: Joku MP3 tiedosto soimaan, Audacity käyntiin, ja nauhoitus päälle. Yleensä joku 40s-1 min.
      Kopioinut nauhoitetun pätkän, ja liittänyt sen heti alkuperäisen raidan perään. Aina ei ole tullut laitettua kahta raitaa peräkkäin.

    • vänä

      Radiolinjan DjEsko mainostaa polyfonisia soittoääniä uusiin puhelimiin! VAIN 95 senttiä kpl. Ei valitettavasti toimi Nokia 3210:ssa. Mutta uudemmissa värinäytöllisissä hitech puhelimissa kylläkin.

      • 33333333333333333333

        Itse latasin äänen tietokoneeseen josta lähetin sen puhelimeen


    • tee näin..

      Enää ei tarvi ostaa ´tai tilata mistään. tee näin. Kopoi cd:stä kappale tietokoneelle esim. mediaplayerilla. Kytke puhelin tietokoneeseen laturin usp johdolla. Sitten etsit kappaleen koneelta ja siirrät vetämällä puhelimeen ihan niikuin mp3:ssa. tai ipadissa. Sitten kappale pitäisi näkyä puhelimessa ja voit laittaa sen soittoääneksi,

    • önnkköääni

      kysy vaikka enirolta s24 omistajalta ne varmasti tietää

      • nepotismikuvankauna

        eniroa ei ole enään suomesa, tollo mustikki


    • esto

      Kirjaston CD :ssä, ainakin uudemmissa on metallilanka. Minä en ainakaan saa niitä kopioitua Media Playeriin......

      • Tiedätkö miksi se lanka siinä on? Se on varashälytin :D eikä mikään kopioinninestäjä. Jokainen langallinen tai langaton cd on rippaantunut tähän saakka onnistuneesti.


    • Ei ole vielä tullut yhtään kirjaston cd levyä vastaan mistä kopiointi ei onnistuisi.

    • marii3

      Useissa kappaleissa on alussa joko tyhjää tai sitten pelkkää alkumusiikkia... miten saan soittariksi palasen kappaleen keskeltä? Onko jokin ohjelma, jolla voi "leikata" jonkin kohdan tai edes aloittaa musiikin vasta esim. kertosäkeen kohdalta?

    • OiMaammelaulu

      Tässä yleisohje, joka ei aiavan tarkkaan ole minkään kännykkämerkin ohje.
      Jos puhelimessasi ja tietokoneessasi on bluetooth, tee yhteys sillä, jos ei niin sitten kaapelilla laitteet yhteen. Musiikin on yleensä oltava muokattu mp3-muotoon ja soittoäänen ei tarvitse olla pitkä, muutama sävel riittää. Äänen voi muokata jollain musiikkieditorilla, itse muokkasin Maamme-laulun audacity-nimisellä ohjelmalla, jonka saa sekä Linuksiin että WIndowsiin ilmaiseksi netistä. Kun olet tyytyväinen soundiin, siirrä tiedosto kännykän muistiin, siellä saattaa olla musiikki tai äänet niminen hakemisto. Sitten puhelimen asetukset-valikosta etsi soittoääni ja valitse äsken siirtämäsi tiedosto. Siinä se. Kokeilin myös itse äänitettyä lehmän ammuntaa, mutta se ei herätä niin hyvin kuin Maamme.

    • qqqqqqqqqqqqqqqzzz

      sulla on siis älypuhelin no ei sun tarvitse edes liittää välttämättä puhelinta edes tietokoneeseen! Lataa playkaupasta semmoinen sovellus kuin zedge siellä voi olla haluamasi sielä on paljon soittoääniä! Voit myös ladata suoraan puhelimella torrenttina haluamasi soittoäänen.

    • näin se syntyy

      Tärkein ohje: älä osta valmista soittoääntä, koska silloin sama voi olla jollakin toisellakin. Soittoäänen kuuluu olla yksilöllinen, sellainen mitä kenelläkään muulla ei ole juuri samanlaista, vaikka olisi sama kappalekin.

      Se, miten se tehdään riippuu ihan puhelimesta, eikä yleispätevää ohjetta voi antaa. Yksinkertaisimmissa puhelimissa tarvitaan tietokonetta äänen siirtämiseksi puhelimeen, älypuhelimissa hommaan on oma sovellus (tällöinkin pitää osata siirtää tiedosto tietokoneelta puhelimeen).

      Soittoäänen valmistamiseen tarvitset tietokoneen ja jonkun äänenkäsittelyohjelman (esim. vanha kunnon Cool Edit on hyvä). Vaihtoehtoisesti sama voi onnistuu myös jollakin älypuhelimen sovelluksella, "ringtone editor", "ringtone maker".. yms. ovat hyvä hakusanoja.

      Hyvä soittoääni syntyy siten että halutusta kappaleesta leikatan tietty kohta yleensä max. 30-60 sek. (puhelin ei koskaan soi sen kauempaa joten sen ei tarvitse olla pidempi). Kohta valitaaan siten, että kappale on ehtinyt kunnolla alkaa. Kertosäkeet yms. ovat hyviä tässä.

      Ennen soittoääneksi laittoa ääntä tulisi hieman käsitellä. Se kompressoidaan voimakkaasti sekä normalisoidaan -1 dB tasolle. Kompressio tässä ei tarkoita pakkausta, vaan sitä että musiikin hiljaiset kohdat muutetaan voimakkaiksi, siitä tehdään ikäänkuin "mölyävää puuroa". Soittoäänessä musiikn pitää "soida täysillä" alusta loppuun, muuten puhelimen sointi jää kuulematta kokonaan, kun puhelin soi taskunpohjalta paksujen vaatteiden alla liikenteen hälyssä.

    • Väärä ääni...

      tai biisi liian kovalla ja nolonoloinen vastaaja, nämä ovat tuttuja juttuja lähijunassa, yleensä vähän vanhempi nainen vielä kyseessä, kännykän etsimiseenkin menee yleensä ensin puoli minuttia. Hoh, hoijaa!

      • Bodil

        Nimim. Väärä ääni: mikset mene omalla autolla niin ei tarvi nolostua kenenkään puolesta junassa tms. yleisessä kulkulaitoksessa.


      • RT..
        Bodil kirjoitti:

        Nimim. Väärä ääni: mikset mene omalla autolla niin ei tarvi nolostua kenenkään puolesta junassa tms. yleisessä kulkulaitoksessa.

        Tai sitten yksinkertaisesti säätää soittoäänen äänenvoimakkuutta pienemmälle. Onnistuu yleensä puhelimen yleisasetuksista tai käyttäjäprofiilin asetuksista.


    • Jos ei oo USB-kaapelia, niin kännykän saa yhdistettyä koneeseen myös Bluetoothilla ja sitä käyttäen on helppo ja nopea siirtää musiikkia ja kuviakin, jos vaan koneessa on Bluetoothia tukeva ohejlmisto.

    • Tosin bluetoothin käyttö ei aina ole helppoa. Monella on ollut ongelmia siinä.

      • se on fiksu vekotin

        Voi myös itse laulaa tai tallentaa puhelimella äänittämällä jonkun kappaleen esim keskeltä pätkän ja valita se soittoääneksi. Minulla on rakkaimmalleni soittoäänenä itse laulamani kaunein laulu, ilman taustamusiikkia. (En oo ihan huonoin laulaja, voin antaa kuulua muillekin!) Meni vähän aikaa, ennenkuin sain alut ja loput JUST eikä melkein, mutta kannatti! Nyt kun rakkaani soittaa, kuulen meitä yhdistävästä laulusta pätkän! Kotona ja vapaalla on ok, ihmispaljoudessa vaihdan selvemmin kuuluvaan ja neutraalimpaan, joka on myös VAIN rakkaimmalleni valittu special soittoääni, mutta ei herätä niin huomiota muissa kuin itse laulettu.
        Lähimmillä muutamalla muullakin on oma soittoääni, josta tiedän jo heti, kuka soittaa!
        Kiva lelu tämä älykännykkä muutenkin, voi tallentaa netistä jonkun erityisen ihanan musapätkän, joka siten helpompi kuunnella kuin etsiä se joka kerta erikseen, voi tehdä itse pikku filmejä editoimalla valokuvista ja useammista itse kuvatuista filmeistä pätkiä äänineen, kuvakansioita musiikkitaustalla, lähetellä kuva musiikki -multimediaviestejä esim synttärionnitteluiksi, muokata kuvia ja omakätisesti kirjoittaa kuviin teksti (kaunolla!) ja kehystää ne ja laittaa vaikka jotain sykettä kuvaan (liikkuvia elementtejä). Jälkipolvemme ihmettelevät, mitä kaikkea se mummu touhuaa ... :D


      • teh_techguy
        se on fiksu vekotin kirjoitti:

        Voi myös itse laulaa tai tallentaa puhelimella äänittämällä jonkun kappaleen esim keskeltä pätkän ja valita se soittoääneksi. Minulla on rakkaimmalleni soittoäänenä itse laulamani kaunein laulu, ilman taustamusiikkia. (En oo ihan huonoin laulaja, voin antaa kuulua muillekin!) Meni vähän aikaa, ennenkuin sain alut ja loput JUST eikä melkein, mutta kannatti! Nyt kun rakkaani soittaa, kuulen meitä yhdistävästä laulusta pätkän! Kotona ja vapaalla on ok, ihmispaljoudessa vaihdan selvemmin kuuluvaan ja neutraalimpaan, joka on myös VAIN rakkaimmalleni valittu special soittoääni, mutta ei herätä niin huomiota muissa kuin itse laulettu.
        Lähimmillä muutamalla muullakin on oma soittoääni, josta tiedän jo heti, kuka soittaa!
        Kiva lelu tämä älykännykkä muutenkin, voi tallentaa netistä jonkun erityisen ihanan musapätkän, joka siten helpompi kuunnella kuin etsiä se joka kerta erikseen, voi tehdä itse pikku filmejä editoimalla valokuvista ja useammista itse kuvatuista filmeistä pätkiä äänineen, kuvakansioita musiikkitaustalla, lähetellä kuva musiikki -multimediaviestejä esim synttärionnitteluiksi, muokata kuvia ja omakätisesti kirjoittaa kuviin teksti (kaunolla!) ja kehystää ne ja laittaa vaikka jotain sykettä kuvaan (liikkuvia elementtejä). Jälkipolvemme ihmettelevät, mitä kaikkea se mummu touhuaa ... :D

        Todellakin ihmettelevät...


    • merkkivaihtuu

      Nokia 6630. Olen joskus vaihtanut soittoääneksi ihan tietokoneelta kopioidun äänen, mutta kun halusin vähän vilkaista niitä vaihtoehtoja, en enää löytänyt paikkaa, mistä niitä vaihdetaan. En vaikka kuinka etsin. Kun se vaihtaminen ei ole vättämätöntä, jätin asian siihen. En viitsi etsiä käyttöohjetta. Se siitä käyttäjäystävällisyydestä (ja markkinaosuuksista)

    • moi1

      mul on samsung galaxy trend plus

    • vinkki

      http://www.lataayoutube.com/
      avaa puhelimen selaimessa kyseinen sivu, kirjoita hakemasi kappaleen nimi hakukenttään, valitse tiedostomuodoksi mp3 (vain ääni) ja paina lataa. kappale siirtyy musiikkikirjastoosi.

    • Supermuri

      Mie olen laillisesti kopioinut spotifaista,puhelimeeni (samsunng kosketusnäyttö) musiikkia satoja kappaleita ja tehnyt niistä useita soittolistoja. Ja jos maksaa 5ekk niin saa kuunnella suoraan puhelimesta miljoonia eri kappaletita koska haluaa. Niin että kyllä soittoääniä riittää ja on mistä valikoita. PS- puhelimessa pitää olla silloin nettiyhdeys.

    • 4pu4s1tä74rv1753v1l3

      Kuule, jos kappale löytyy youtube-nimisestä video ja musiikki sivustosta voit ladata sen siten, että menet www.youtube.com. Haet sieltä haluamasi kappaleen. Klikkaat kappaletta joka saattaisi olla haluamasi. Kun video/kappale on edessäsi, voit vielä kuunnella sitä. Ylhäällä näet sivun osoitteen missä video sijaitsee esim. https://www.youtube.com/watch?v=ddDeYcVhEno&list=PL4drgu9S9TVYH_wbIJcKM9ZYXvkzmvITR
      Lisäät vain siihen videon osoitteeseen lataayoutube, eli näin: https://www.lataayoutube.com/watch?v=ddDeYcVhEno&list=PL4drgu9S9TVYH_wbIJcKM9ZYXvkzmvITR
      Sitten vain valitset korkeimman mahdollisen laadun (mitä isompi, sitä parempi)
      ja muodoksi valitset "MP3 (pelkkä ääni)". Tämän jälkeen vain klikkaat "LATAA"-nappia ja kappale latautuu. Tämä toimii myös puhelimen selaimesta käsin.

    • joka1

      kännykkämalliin on erilaiset soittoäänien lataaminen/vaihto ohjeet

    • Jumalanvalo

      PIERU ON HYVÄ SOITTOÄÄNI! Tässä on paljonn hyviä pierusämplejä: http://youtu.be/M2emlb9vPNo Joskin helpompaa on nauhoittaa kännykällä oma pieru ja sen jälkeen asettaa se äänite soittoääneksi.

    • R-T

      lataa Zedge puhelimeen

    • Fifa17

      Olen testannut sitä aikasemmalle puelimelleni mutta en muista mitä minä kirjoitin. Ei maksa

    • pikkukalle12

      Näin saat Huawei y6 ladattua soittoäänen youtubesta.

      1. https://www.lataayoutube.com/

      2. Etsit mieleisesi kappaleen,valitset muodon MP3(pelkkä ääni) ja lataat

      3. Nyt se on koneellasi

      4. Resussienhallinta> Ladatut tiedostot>kopioit ja liität sen OneDriveen

      5. Nyt menet puhelimesi OneDriveen> tiedostot ja luot Ringtones kansion, siirrät
      kappaleen sinne

      6. Soittoääni löytyy nyt audioprofiilista ja eikun ääntä kohti.:)

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      533
      3786
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3697
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2866
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2559
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      301
      2391
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1633
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      118
      1548
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe