Mooi. Olen lukenut monia keskusteluja missä kerrotaan kuinka hirveitä ne menkkakivut on. Minulla ei oo vielä alkanut ne. (oon 12.v). Mutta pelottaa ihan sikana, ja sitten kun jotkut kuulemma vielä oksentaa niistä.. Mulla on kaikenlisäks kauhee oksennuspelko, ja jos on vähänkin paha olo niin oon ihan kauheessa paniikissa... Mut millaisia ne kivut on? Kuvailkaa tosi tarkasti. Kiitos jo etukäteen..:/
SATTUUKO menkat? D:
20
875
Vastaukset
- theydonthurtreallyitisju
Ne ei satu oikeesti, se on vaan tyttöjen tapa et ne sais huomiota. Mutta munan omistajana erilaisia kipuja tulee, äskenkin venyttelin esinahkaa, sattui!
- typädy
Ei kaikil satu mut suurimmal osal oo ilone jos sul ei oo kipui sit ku sul alkaa menkat
- skiff
Itselläni vain ekana päivänä alamaha kipea ja maha löysällä.
- kuulemma
Kuulemma sattuu. Eikä mullakaa oo 15 vuotiaana vielä alkanu nii nautitaan nyt näistä ajoista kun ei vielä menkkoja ole ;)
- tyttö17v
Ei satu mulla ainakaa, eikä heittele mielialat tai mitää. Jotku tytöt taitaa olla vaan liian herkkiä ja/tai huomiohuoria.
- Anonyymi
tyttö17v kirjoitti:
Ei satu mulla ainakaa, eikä heittele mielialat tai mitää. Jotku tytöt taitaa olla vaan liian herkkiä ja/tai huomiohuoria.
tai sitten vaan olet yksi onnekaista jotka eivät tunne kuukautiskipuja tai mielialan vaihtelua
- irgeojl
riippuu ihmisestä. mulla on yleensä päivää ennen menkkojen alkamista maha ja alaselkä ihan jumalattoman kipeinä. mut kyl ne kestää ku vetää buranaa :D
- -97 tyttö lukiosta
Muhun ei menkat oo koskaan vaikuttanut mitenkään :)
Täytyy vaan käydä vessassa useammin ja muistaa vaihtaa side, ettei vuoda housuihin :D Mutta joillakin tosiaan oikeesti on kaikenlaisia oireita, ne täytyy sitte vaan oppia kestämään ei niille mitään voi :/ - jebuyn
kuole saatana :D
- Naisten perus logiikka
Verta = sattuu!!! XD
- Kukakuki,
Naisten perus logiikka kirjoitti:
Verta = sattuu!!! XD
Mulla on ihan saakelin kovat mahakivut. Todella runsaat ja kestää yli viikon. Äiti oli kerran verenluovutuksessa ku Se pyörty ku sil on niin runsaat ja mä samaan aikaan lastenosastolla ku meinaa taju lähtee niin kovat kivut. Näin meillä, toisilla veri vaan valuu eikä haittaa menoo XD
- Kjhjhgjjnjjyy
Kukakuki, kirjoitti:
Mulla on ihan saakelin kovat mahakivut. Todella runsaat ja kestää yli viikon. Äiti oli kerran verenluovutuksessa ku Se pyörty ku sil on niin runsaat ja mä samaan aikaan lastenosastolla ku meinaa taju lähtee niin kovat kivut. Näin meillä, toisilla veri vaan valuu eikä haittaa menoo XD
No joo ymmärrän että kivut voi olla kovat, mutta eivät ne yleensä aivan yllättäen iske. Alkaa silleen pikkuhiljaa ja kovenee, jos kovenee. Tämäkin hyvin yksilöllistä. Ei kannata pelätä :) itsekin aluksi jännitin että miltäköhän se tuntuu, mutta sitten ku menkat alko nii ei se nii pah ollu. Ja jos menee pahaks nii kaikenlaisia lääkkeitä voi käyttää tai sitten voi mennä gynekologille pyllistelemään.
- juupajuu
Ohan se joo yksilöllistä, itselläni eka päivä kipee jos on. Yleensä alavatsa ja -selkä vähän kipeitä mut ei oikeestaan muuta. Ja jos kauheen kipeetä tekee nii voi aina kokeilla et helpottaisko siihen mikää esim. lämmin? Just tais olla iltalehes jotai vinkkei et mitkä saattas auttaa :)
- minä vaan
no riippuu ihan ihmisestä, mut itselläni sattuu ekana päivänä alavatsaan.
kannattaa heti ottaa särkylääke kun alkaa sattua, koska se auttaa :D
ja jätkille vielä, kyllä ne ihan oikeesti sattuu testattu juttu :p
- looo
Mieti nyt hei, verisii krämmälei irtoo sun sisältäs, sattuskohan?
- Anonyymi
Jällee tää keskustelu on alotettu 2014 vuonna xd mutta tota ittellänihän ei oo kipuja niinku ollenkaa. Se on hyvin yksilöllistä et kuinka paljon sattuu tai sattuuko ollenkaa. Btw mua sattuu vatsaa usein koska oon yliherkkä vehnälle mut se on kuitenki yks pää osissa mun ruokaa mut kyl menkka-kivut sit erottaa mua on kai kerran sattunu mut ei mua satu itteäni menkat ollenkaa
- Anonyymi
No ne ovat yksiöllisiä mutta ei ne yleensä hirveästi satu
- Anonyymi
Se on täysin yksilöllistä. Mun kaverilla meni taju koska sillä oli niin kovat kivut, mutta mulla on vaan sellanen pieni jännä nipistys ja turvotus vatsassa :D
- Anonyymi
Se on tosi yksilöllistä kuinka paljon sattuu. Se kipu tuntuu vähän siltä että joku puristais sun sisäelimiä kasaan
- Anonyymi
Kyllä se ihan riippuu ihmisestä, itelläni on kipuja, ei mitenkään sietämättömiä mutta ärsyttäviä. Ekat menkat eivät sattuneet yhtään, ja kerran jäi yhdet välistä mutta silti sattui :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379